* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Onnea plussanneille!:flower:

Uusia on tullut jo niin paljon etten pysy vielä perässä kuka on kukakin. Ketjuun tulee aina ihan huomaamatta muutama sivu lisää kun kirjoittelijoita on enemmän=) Voi kun moni nyt pääsisi plussanneiden perässä vauvamasun kasvatukseen niin pysyisin paremmin ketjussa mukana:D

Toimeentulosta kyseltiin jo ajat sitten. Meillä kanssa mies huolehtii noista asioista enemmän. Toki itsekin toivoisi, että tullaan hyvin toimeen vaikka perheenlisäystä tulisikin. Meillä itseasiassa juuri parani tilanne kun lähdin monimuotona jatkamaan opintoja niin saan kotihoidon tuen päälle vielä muutakin rahaa. Muutenkin tää kaks ois sitten sellanen luku, että se tavallaan meillä "kuuluu asiaan". Kolmatta voi olla sitten hankalampi miehelle "myydä". Siis jos joskus siihen saakka päästään ja itse alan taas kuumeilemaan.

Omaa napaa En muistanut mainita, että ne siitä meidän yk1:stä asti vaivanneet vatsakivut häipyi taas tokan yk:n aikana ja palasivat nyt edellisessä kierrossa ovulaation jälkeen. Ehdin taas jo vähän toivoa, että josko nyt tärppäsi kun tuntemukset oli niin vahvat. No ei tärpännyt ja nyt on jotain kp13 varmaankin ja maha kipuilee ja myllää edelleen:( Tein taas varalta tetsin ja sehän oli nega niin mikähän ihme tuota mun mahaa vaivaa:confused: Varasin yksityiselle gynelle ajan, mutta peruin sen ja soitinkin tk:een niin ottivat taas jotain näytteitä ja sitten taas lääkäriin jos ei löydy niistä mitään. Oon kyllä taas ens viikon vek niin menee sitten vikalle viikolla ja mietin kyllä sitten meenkö yksityiselle vai tk:een jos selviäis asia yksityisellä kerrasta. Viimeksi se ultra tuolla tk:ssa oli niin älytön. Kivut ja tuntemukset on tasan tarkkaan kohdun kohdalla niin alkaa hirvittämään, että siellä on jotain häikkää.: /

Mutta plussatuulia ja kovasti tsemppiä kaikille!!!!:wave:

Meilläkin on jännitystä kierron tylsähköstä vaiheesta huolimatta kun aloiteltiin pottatreenejä esikoisen kanssa:D
 
Hei vaan kaikille! :) Oli pakko liittyä teidän joukkoon! Mielenkiintosta lueskella teidän muiden tilanteista! :)

Me ollaan miehen kanssa haaveiltu vauvasta tän vuoden ajan. Jätin pillerit pois tammikuussa ja sen jälkeen eka kierto oli 24pv. Ekan kierron jälkeen seuraavat kierrot vaihdellu 30-34 päivään.
Tätä raskautumista on vaikeuttanu se että mun mieheni on yleensä aina töissä ma-pe, joten harvoin kotona ovulaation aikaan. Nyt kuitenkin viime kuussa selvitin mun hedelmällisimmät päivät ovulaatiolaskurilla ja se sano että 20.-25.8. ois parhaimmat päivät! Silloin kyllä peittoja heiluteltiinkin ja usein! :) Edelliset menkat mulla siis alkanu 7.8. ja nyt on jo kp43.. hassua, koska mulla ei oo ikinä aiemmin käyny näin! :O No jokatapauksessa, mulla oli jo ennen menkkojen oletettua alkamispäivää kamala väsymys päällä kokoajan (jatkunu siitä lähtien joka päivä), ällö/etova olo, painetta alavatsassa, nippailuja.. sain myös elämäni ensimmäiset kunnon raivarit, joita pelästyin itsekin! Hiki haisee pahemmalta ku ennen ja valkovuoto on lisääntyny! :/ Pissalla ravaan jatkuvasti... kuvittelin siis heti olevani raskaana, koska sitä niin kovasti ollaan odotettu! Tein ekan raskaustestin viime viikon keskiviikkona aamupissasta, mulla oli kamala kiire enkä kerenny seurata sitä kuin pari minuuttia, sinä aikana ei tapahtunu muutosta. Kun tulin töistä kotiin, oli testiin ilmestyny haamuviiva (tosin se ei tarkota mitään, vaikkakaan mulle ei oo koskaan aiemmin sitäkään tullu), perjantaina tein sitte seuraavan digitaalisella clearbluella --> ei raskaana! Sunnuntaina sama --> ei raskaana!
Sunnuntai-iltana alko särkee/nipistelee alavatsaa ja alaselkää vasemmalta puolen, oli ihan inhottava alkaa nukkumaanki. Maanantai aamuna alko yhtäkkiä pistelee vasenta hartiaa (epäilen että nukuin huonossa asennossa kipujen takia) mut pelästyin silti koska oon lukenu kohdunulkopuolisesta raskaudesta ja kaikesta muusta kamalasta. Soitin terkkarille ja se anto mulle akuuttiajan samalle päivälle.
No mä menin sit gynelle joka ultras ja totes että joku kalvo on liian ohut että voisin raskaana olla jne jne (tuntu että sitä ei paljoo kiinnostanu mitä koitin sille sanoa).. No se määräs mulle sit 10pv Terolut kuurin ja sano että joko tyhjennysvuoto tulee kuurin aikana tai viimeistää kaks viikkoa viimesen tabletinoton jälkeen. Mutta jos ei silloinkaan tuu ni sit pitää tehä uus raskaustesti. En oo vasta ku kolme päivää syöny siitä kuurista ja tänään on tuntunu vielä voimakkaammin alavatsassa paine ja nippailut.. väsyttää vieläkin. Ja rinnat on oudontuntuset... huoh.. en tiiä mikä on! :/ Tää epätietosuus ja odottaminen on niin rankkaa... Onkohan oikeasti olemassa mahollisuus että oisin silti raskaana? :) Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? :) Toivon että mä pääsisin joku päivä, joskus teille kertomaan hyvät uutiset! :) Onnea kuitenkin kaikille plussanneille! :) <3
 
Liityin sitten minäkin tänne, ahkeran lukemisen jälkeen. Vauvakuumetta pukkais ja tässä kuussa tehty predicor earlyllä (aivan liian aikaisin testattu) haamu. Luin kyllä että kyseinen testi on huono kun saattaa näitä turhia viivoja annella. Sen jälkeen en ole muilla testeillä saanut mitään kovinkaan selkeää. Päivästä toiseen onneton haamu, ehkä viivanpaikka vain. Ehdin jo innostua vauva-ajatuksesta, vaikka meillä ei yritystä ollutkaan päällä (keskeytetyllä ja varmoilla päivillä mennään, koska vauva ei olisi myöskään ongelma). Ensi kierrosta haluaisin alkaa yrittämään, mutta isäntä on hieman vaisu asiasta. Innostui kyllä hänkin siitä haamutestistä, mutta ilmeisesti mielummin ns.vahinko kuin yritetty vauva. Kummallista. En haluais häntä painostaakaan, mutta en kyllä halua odotellakaan enää sitä "oikeaa aikaa". Lapsia meillä jo on, mutta se ihana iltatähti vielä uupuu.
Nyt on kp26/28..Jollain eBayn halppiskiinatestillä äsken pissailin negan/ viivanpaikan. Lannistaa. Silti sydämessä toive.
Tähän laitan oireita jotka vois olla merkkiä jostakin.
- Aivastellut ja niiskuttanut ilman flunssaa
- Alavatsalla kummallinen paine
- Kohdunnapukka mikälie on korkealla (tosin olen uusi sen kyttäämisessä,että en ihan tiedä onko tämä hyvä merkki vai ei hehe)
- Rinnat "kovat" ja puristaessa särkee
- Ruokahalun muutoksia
- Lievää väsymystä

Sitten negaa lupaavat oireet:
-Lämmöt eivät ole huomattavammin kohonneet
- Alavatsan juiliminen, menkkasuppareita (tosin yleensä en ala aikaisin kipuilemaan ja nyt about 5 pv ollut)

Mutta joo..plussatuulia kovasti toivottelen kaikille sekä itselleni. Toivottavasti mahdollisimman monella tärppäis ja pysyisi kyytiläinen loppuun asti turvallisesti matkassa.:flower:
 
Heippa taas!
Onnitteluja plussanneille <3

Minulla täällä omankehon tuntemuksien tutkiskelua. Nyt tällä viikolla ollu painetta alavatsalla, menkkamaista jomottelua, nippailua ja nappailua,valkovuotoa yms... Sitte mietin, että onkohan mulla nyt ovulaatio vai menkat alkamassa :D

Meinasi ottaa vauvahaave niin valtaansa, että teki mieli aloittaa jo yrittäminen varalta :D mutta sitten pidin itseni kurissa eikä yritystä aloitettu. Terkkari varoitteli suurentuneesta keskenmenon riskistä(kierukanpoiston jälkeen siis jos heti raskautuu), niin ajattelin miten kaikki pitkittyy jos tuleekin keskesmeno ja kuinka itseäni sitten syyttäisin kun en tee niin kuin neuvotaan.

Alkas nyt ne menkat niin pääsis hommiin :D:D:D
 
Heippatirallaa..

Alvinna: joo, meillä samat dpo:t.. Huomenna (pe) dpo8.. Nyt melkeen kaikki oireet hävinny.. Kaks negaa testattu.. Ja juu, ihan liian ajoissa.. Toivon että se aamuveripissa olis johtunu kiinnittymisestä.. En tiiä.. Tåå odottelu on ihan hirveetä!!

Ja tosiaan, se olin myös minä, jonka mies on vuoden veks.. 5-6 päivää on saanu simpat sinnitellä ovikseen, jos tää nyt tosiaan on sitäitteään.. Toivossa on aina hyvä elää.. ;)
 
Tänään dpo10 ja sain maltettua mieleni, ei tikkuun pissimistä. :D
Vähä sekavat fiilikset, eilen kävin kirjottaan uuden työsopimuksen niin niin.. Mitähän ajattelevat jos heti melkein ilmoittaa olevansa raskaana?

Koko ajan olo että lirahtaa housuun ja menkaat alkaa. Eilen valkovuoto oli tosi paksua ja melkeen keltaista.. :p Että ei mulla ainakaan ennen menkkoja mitään kuivaa kautta oo jos se vuoto sieltä on tulossa..
 
Mulle voi päivitellä KP 3/26-28, YK5 Mä niin oon jo haaveillu että sais jouluna olla raskaana ja miettiä ensvuotta uusin silmin. Tuntuu et nää kuukaudet vaan vilisee silmissä ja kohta jo lokakuu. Mekin alotettu vauvasta puhuminen kesäkuussa ja tietty sillon ajatteli että tietenkin se tulee heti :/
 
Mulla vaan jatkuu alavatsan kouristelut ja selän särky ja aamulämpö noussu 36,8 asteeseen :) . Toivottavasti ne menkat ei nyt olisi vielä alkamassa...välillä tuntuu että housuihin valuisi jotain, mutta ei ole joko mitään tai sitten on valkovuotoa :confused:
 
voi päärynärouva! Mä ehdin jo peukuttaa sun puolesta! Tsemppiä uuteen kiertoon :hug:

Tsemppiä myös muille!!

Mä olen ahkerasti käynyt lukemassa teidän kirjoittelua, ihanan aktiivinen ryhmä täällä on <3 Mulla on hirvittävästi koulua ja töitä ja perhetttä, että vaikka kuinka haluaisin illalla tulla kertomaan (ja lukemaan!!!) kuulumisia, niin tyyny houkuttaa enemmän :ashamed: menkat on nyt loppu ja aloitus voi taas tälle kierrolle alkaa. Saas nähdä onko glee royalesta ja foolihaposta apua :D

heikkulin ja kp6/23-28 yk3
 
Voi harmi päärynärouva! :hug:

jennyliini"" esikoisen kohdalla tein positiivisen raskaustestin päivää ennen työhaastattelua :D ja sain paikan..eli et ole ainoa joka raskautuu työpaikan saatuaan...ja jos joka tapauksessa haluaa lapsia jossain vaiheessa niin eikö se ole ihan sama onko sitä äitiyslomalla heti vai myöhemmin? Minulla ainakin työnantaja suhtautui asiaan ihan ok. Nyt olen kolme viikkoa ollut taas töissä ja kovat toiveet olisi saada toinen vauva :) kieltämättä vähän jännittää miten työnantaja suhtautuu toiseen raskauteen..

Tsemppiä ja plussaisia tuulahduksia kaikille piinailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
dpo10 ja aamulla testattu nega. Pakko kuitenkin sanoa, että odotan innolla laivalle menoa sekä tatuointia :) Nyt kaikki irti seuraavasta kuukaudesta! Sushia, viiniä, juustoja ja vaikka seinäkiipeilyä! Vaikka eipä haittaa jos tuo plussaksi vielä kääntyisi :)
 
Mulla on hieman hämmentynyt olo nyt. Testit näyttää jotakuinkin epäilemättä negaa noita satunnaisia viivanpaikkoja lukuunottamatta. Jotakin outos mun kropassa kuitenkin tapahtuu sillä mun tisseistä tulee maitoa. Lopetin imetyksen maaliskuussa ja toki sen jälkeen on maitoa saattanut tulla tippa jos oikein puristaa mutta nyt ihmettelin kun tuntui kylpytakki sisäpuolelta märältä ja kappas, molemmissa tisseissä maitotipat karanneet itsestään.
 
Ällövaroitus: mul taitaa olla kemiallinen.. Vuoto on todella runsasta ja isoja hyytymiä paljon :( kipuja myös. Raskauoireitakin on hieman... Onko muilla kokemuksia kemiallisesta raskaudesta? Mietin vaan et voiko tulevasta ovulaatiosta edes tulla raskaaksi?
 
Edelleen ihmetyttää tää olotila. Testeihin ei kahta viivaa saa millään mutta olotila on ihan jotakin muuta. Pari viluttanut ja ollut tukkoinen olo, alavatsalla ollut sellainen paine hetkittäin havaittavissa (kestää kerralla useasta minuutista pariin tuntiin), tänään aamulla tisseistä alkoi tihkua maitoa ja nyt tissit on niin turvoksissa et ne ei mahdu liiveihin. "Alakerrassa" mulla on yleensä kohtalaisen kuivaa muulloin kun oviksen aikana, nyt on ollut muutaman päivän kokoajan märkä olo.

Dpo 11 tänään. Jos raskaana olisin niin luulisi että se jo testissä näkyisi, edes haamuna!
 
Päärynärouva,oman kokemukseni voin kertoa josko siitä olisi hyötyä.Mullahan oli se alkuraskauden spontaani keskenmeno heinäkuussa,ihan alkuviikoilla 7-8.Sitten,(en muista tarkkaan millon) multa mitattiin verestä hcg ja se oli sillon torstaina 9,3.Seuraavan viikon perjantaina eli kahdeksan päivän päästä, mulle tuli ovulaatio.Sain ovulaatiotestiin vahvan plussan ja tasan 14 päivän jälkeen alko menkat.Eli kemiallinen ei pakosti viivytä/estä ovulaatiota :) Ja onhan se kemiallinen tavallaan hyvä merkki siitä,että röörit on auki ja vehkeet pelittää niinku pitää.Toki mielummin ois kestäny kyydissä mutta kuitenkin...

Täällä tänään dpo 9 tai 10 ja huomenna ajattelin vähän,ihan pikkuriikkisen, pissata tikkuun.Todennäköisesti liian aikaista ja silleen jaada jaada....mutta tiedätte kyllä :ashamed:
 
Leonella, tikuttelitko sä oviksen? Että jos dpot onkin vähäisemmät ja siksi ei vielä näy testissä... Mahdollisuus toki on myös siihen, että jos munasolu on vaan koskettanut kohdun seinämää ja saanut hormoonit hyrräämään ilman, että munasolu olisi kiinnittynyt. Jollainhan täällä oli myös valeraskaus, jossa oli tuota maidon erittämistä. Sun kohdalla toki imettämisen lopettamisesta on kuitenkin melko vähän aikaa, että josko kroppa vaan heräisi nopeammin.Eiköhän se parin seuraavan päivän aikana selvene tuo sinun tilanne :) tsemppiä!

päärynärouva, ei ole kokemuksia, mutta isot tsemppaukset lähetän sulle! Toivottavasti seuraava kierto on mahdollisimman normaali.
 

Yhteistyössä