* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Omanapanen: DPO 10, KP:26/27-28. Ei niin minkäänlaisia menkkatuntemuksia vieläkään, todella outoa. Ei kyllä muutenkaan mitään oireita jotka viittaisi raskauteenkaan. Eilen en testannut, vaikka mieli tekikin! Vielä YRITÄN sinnitellä huomiseen. (onneks oon iltaan asti töissä)
Mulla normaalisti alkaa menkkakivut ja semmonen tunne jo kaks-kolme päivää ennen menkkoja, nyt ei siis MITÄÄN tuntemuksia alavatsassa tai missään. Pelkään että mulla ei ookkkaan ton ehkäsyn jälkeen normalisoitunu kierto vaan onkin nyt pidempi... Sithän mulla on voinu olla se myöhänen ovis mitä pelkäsinkin.
 
Viimeksi muokattu:
No tämäpäs nyt on kummaa.. ei mitään vihjeitä menkoista, mahakipuja tms. Mut äsken vessassa käydessä vaaleeta punasta paperiin :O
Vasta kp 26 ja dpo13. Hmm. Onkohan tää nyt sitte siis jo seuraavan kierron kp1.. kuinhan ne näin aikasin alkaa! Perkkeles :p
 
Hei vaan kaikille!

Täällä vasta aloitellaan yrityskierrosta ensi kuun puolella vasta, mutta en nyt pysy itse millään nahoissani odotellessani menkkoja alkavaksi ja sitä kautta päästäkseni petipuuhiin.

Jännää lueskella teidän postauksianne ja kuumeisesti odottelen itsekin pääsevän testailemaan milloin tikkujen ja/tai pukkojen kanssa. Tilasin eilen raskauskeijulta muutamat ovistikut ihan kokeilua varten, katsotaan miten fanaattinen tikkuilija musta tulee, mutta koittakaa kestää :)

Ennestään mulla on pian 1-vuotias poika, jota imetän vielä kerran kaksi päivään. Toivon, että tää imetys ei todellakaan toimi minään ehkäisynä!
 
Onnea Hennaliina! Mulla tänään jännä aamu, kun kierukka lähti ja nyt päästään jo oikeesti yrittämään. Se olikin aika mielenkiintoinen näytös se kierukanpoisto kun lankoja ei näkynyt ollenkaan... Ei ollut ihan mun lempipuuhaa se ronklaaminen jostain tuolta kohdun perukoilta, mutta sinnikkään onginnan jälkeen kierukka onneksi lopulta löytyi ja saatiin onnellisesti ulos. Auts!

Mut voi lisätä listalle, jos joku sitä päivittää:
ikä 33, kp 28 (oli ainakin ennen tarkka), dpo:sta ei mitään] tietoa (menkkoja ei ole ollut kolmeen vuoteen), toiveissa 5. lapsi... pitikö tähän olla jotain muuta vielä?
 
Viimeksi muokattu:
Äärimmäisen tyhmä kysymys :) kun saan postia huomen eteistilaan noin 13 aikaan niin jos säästän aamupissan niin voisko sen pitää huoneenlämmös vai laitanko jääkaappiin :D

Siis olipas taas känny tehny ihania sananmuutoksia. Siis postis tulee tilatut testit :D
 
Viimeksi muokattu:
Hih, odottelen itsekin samaan aikaan eteistilaani tiettyä postia! ;D Paitsi, että sitä en tiedä vaaditaanko niihin ovistesteihin juuri aamupissaa vai riittääkö mikä vain. Olen tosiaan unohtanut nämä systeemit edelliseltä kierrokselta vaikka ei siitä nyt ole kuin vajaa pari vuotta aikaa kun viimeksi testailin.

Niijjoo, silloin tosiaan taisin kerran kaksi unohtaa aamupissat pöydälle kippoonsa ja otin ihan normaalisti tikuttelut muutamaa tuntia myöhemmin. Mielestäni viivoissa ei silloin ollut mitään outoa. Jääkaappi-kylmässä pissassahan on se vika, että joutuu odottelemaan sen lämpenemistä :D
 
Uusi haaveilija liittyy joukkoon!

Meillä ois esikoinen haaveissa, nyt ensimmäinen yk e-pillereiden lopetuksen jälkeen, tällä hetkellä kp22/28 menossa ja viimeviikosta lähtien alkanut pahoinvointia, vatsakipuja ja kummallisia repäisykipuja... Ovis mulla oli oletetusti 5.10, niitä en oo vielä alkanu tikuttelemaan.. Mutta jännityksen voimin etiäpäin! =)

Mutkin saa lisätä listoille jos sitä päivitellään ikä 20, dpo 9, toiveissa 1 lapsi ja kp22/28
 
Yemi - minun puolestani tervetuloa. Oli vaan pakko tulla kirjottamaan sulle, kun katselin, että sullahan on aika samanlainen kierto kun mulla, oot saman ikäinen ja mulla oli myös laskujeni mukaan 5.10 ovis. Meillä siis samoina päivinä jännät paikat :D ei kun vaan peukkuja meille, sielun siskoksille (Y) :)
 
Zuikeli hahaha saadaan siis kärvistellä yhdessä :kieh: koska ajattelit testata ensimmäisen kerran?.. Mun ensimmäinen ajatus oli sinnitellä lauantaihin asti, mutta nyt keskiviikko tai torstai aamu alkaa kuullostaa paremmalta. :D
 
Tervetuloa uudet :wave:

Täällä dpo10-11 ja vuotoa edelleen, muttei runsastunut. Pc antaa viivaa, outo tilanne... Kuvat on tuolla hätähousuisissa testaajissa jos joku haluaa kurkistella ;)
Mukavaa päivää =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille :) tällä hetkellä on elämässä ollut paljon kaikkea, kuten omat työt ja esikoisen hoidon aloitus, etten ole jaksanut ja ehtinyt täällä pyöriä. Olen kyllä käynyt aina välillä lueskelemassa teidän kuulumisia :) Vauvantekopuuhat ovat mielessä tällä hetkellä lähinnä tulee jos on tullakseen-periaatteella. Eli ilman ehkäisyä mennään mutta en stressaa asiasta eikä raskautumisella ole kiire.

Minulle voipi päivittää kp1/28 ja yk3 kierto on palautunut takaisin 28 päivään, millainen se ennen ekaa raskautta lähes kellontarkasti olikin.

Mahtavaa ja plussarikasta syksyä kaikille!
 
Leonella, toihan näyttää tosi lupaavalta :)

Täällä kp 27/24-28, ei menkkoja vieläkään, testi näyttää selvää negaa. Nyt tosin alkaa olla jo vähän tuntemuksia siihen suuntaan, että pian alkaa menkat.

Tilasin äsken ovistestejä. Miten te konkarit suosittelette niiden kanssa toimimaan kun on epäsäännöllinen kierto? Milloin aloittaa testailut ja kuinka usein testata ym?
 
Omanapailen tähän alkuun: Tänään mulla menossa kp24/28-33 ja DPO6. Syötin tytölle puuroa aamulla ja yhtäkkiä mua alko etoa se puuro. Se puuron haju, yäk :/ No ajattelin, että mulla on vaan nälkä. Söin muutaman leivän ja jotenkin edelleen oli sellanen kumma fiilis. :confused: Se leipäkään ei oikein maistunu hyvälle. No, voihan se toki johtua mistä vaan, mutta koska tää kierto on se, josta esikoisesta plussasin, niin toiveet herää tällasesta. Huomen aamulla vois testata negan, kun eihän DPO7 siinä testissä vielä mitään näy :LOL:

Te, kenellä on jo ennestään vähintään kaksi ja olette kärsineet pahoinvoinnista aikaisemmassa raskaudessa. Missä vaiheessa se pahoinvointi alkoi siinä seuraavassa? Mietin vaan, että voiko se alkaa jo ennen kuin tietää olevansa edes raskaana? :confused:


Uusille tervetuloa :wave: kyllä sekaan mahtuu. Ja mä tosiaan päivitän tota listaa, eli tietoja kun laittaa selkeästi näkyviin (tabletilla ja kännykällä ei saa välttämättä punaiseksi, mutta vaikka kokonaan omaksi rivikseen, niin bongaan ne useimmiten), niin päivitän teidän tietoja tonne listaan :)

Pahoitteluja taas uuteen kiertoon joutuneille :( :hug:

Leonellalle peukkuja testailuun :)

Aatoel: Laskennallisesti 24 päivän kierrossa ovulaatio on kp10 paikkeilla, koska keskimäärin luteaalivaihe (oviksesta seuraaviin menkkoihin, jos menkat alkaa) kestää sen 14 vuorokautta. Eli alottaisin testailun kp7-8 paikkeilla :) Testi/päivä ja kun viivassa alkaa näkyä edes ihan hentoa vahvistumista, testi 2krt vuorokaudessa. Itse neuvon näin, koska mä en tolla kerran päivässä testailulla ole aina niitä oviksia bingannut, kun mulla ne tulee ja menee nii nopeasti :)

päärynärouva: Voi ei :( Tosin voihan ne mahakivut vielä olla myös tarkoittamatta menkkoja. Mulla oli esikoisesta ihan menkkakipuja vaikka olin raskaana. Kaikki on mahdollista. Tsemppiä :heart:

JeHil: Kyllä se sun testi on niin selvästi vahvistunut, että taidat olla meiän porukan uusin plussaaja :) Varovaiset onnittelut :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave: Onpas siitä aikaa, kun olen viimeksi kirjoitellut.

(.)Menkat ei sitten alkaneet, vaikka olen niitä odotellut ja pelännytkin. Eilen tilasin paketin testejä =) Uskon, että tämä johtuu pillereiden lopettamisesta, mutta kun mieli tykkää kehittää oireita eli piinaillaan (nyt kp30/27-28)

* kp22-26 masennusfiiliksiä ja väsymystä, huonosti nukuttuja öitä
* kp25 menkkajomotuksia ja toispuolinen selkäsärky oli ihan jäätävää
* kp26 nännien arkuutta suihkussa
* kp27- turvottaa (3 päivässä painoa tullut 2,5kg!!), paineen ja vyön tunnetta vatsalla, vessassa saa ravata yötä myödenkin
* kp28 energiapuuska, siivosin monta tuntia enkä pysyny paikoillani.. illalla kyyneleitä valu silmistä 20 minuuttia ilman syytä!
* kp 29 räkä valuu.. haukotuttaa koko ajan vaikkei väsytä erityisemmin
* kp 29-30 veren makua suussa muutamia kertoja, hajuaistin herkistymistä


Ajattelin testailla torstaina ellei siihen mennessä täti tule kylään. Seuraavan kerran sitten siitä viikon päästä, jos ja kun nyt näyttää negaa, ensi viikolla olisi pienimuotoiset tuparit ja lauantaina sitten hiukan suuremmat synttäripirskeet. Jälkimmäisiin on järjestäjä luvannut hankkia alkoholitonta juomaa, jos testi näyttää positiivista, muutoin nollataan ja juhlitaan oikein kunnolla Pirskatti jos käy niinkuin kahdesta aiemmasta, että plussa näkyi testissä vasta kp50 (20 päivää siis jäljellä piinaa jos niin ).

Täällä ois uusi kuumeilija, eka yrityskierto menossa! :wave: Pillereitä syöty 6 vuotta putkeen, joten kiertopäivistä ei mitään hajua mitä ne nykyisin ois. Epäilin oviksen olleen pe tai la. Mielikuvitus ainakin saa vaikka minkälaisia oireita aikaan... Tää odottaminen on niin piinaavaa, tekis niin paljon jo mieli testailla :D
Saman verran täällä pillerihistoriaa takana. Esikoisen aikana oli sama ja tärppäsi vasta yk18. Oletkos jo testaillut vai mikä tilanne? =)

Te, kenellä on jo ennestään vähintään kaksi ja olette kärsineet pahoinvoinnista aikaisemmassa raskaudessa. Missä vaiheessa se pahoinvointi alkoi siinä seuraavassa? Mietin vaan, että voiko se alkaa jo ennen kuin tietää olevansa edes raskaana? :confused:
Esikoisesta alkoi pahoinvointi rv7+. Kuopuksesta en voinut pahoin ollenkaan. Kolmannessa raskaudessa etova olo alkoi 5 päivää oletetusta hedelmöittymispäivästä (dpo5) ja pari viikkoa sen jälkeen oksensin ekan kerran. Se raskaus meni kesken 2 päivää ekasta oksentamisesta (rv4+5) .

Onnea plussanneille ja haamuilijoille vahvistumisia :heart: Piinailijoille plussaonnea :kiss:
 
Menin käymään kaupassa ostaakseni pc:n testejä josko niillä saisi paremmin selkoa kun noilla levähtäneillä sofeilla. Eka kaupassa tuli vastaan äiti, sen jälkeen munj täti ja vielä työkaveri. Vaihdoin kauppaa.....

Jos sofiin tulee huomenna tommonen levähtänyt viivanpaikka tms niin testaan toisella testillä.
 
Hellou!
Oon pidemmän aikaa jo lueskellu mielenkiinnolla teidän keskustelua.
Alan varmaan tulla jo vainoharhaiseksi oireista :D Lopetin pillerit tasan
kuukausi sitte. Kaksi viikkoa siitä pari päivää tuli ruskehtavaa tuhrua, ei paljoa mutta kuitenkin jonkun verran. Mitähän lie??? Nyt on kuitenki ollut melkein viikon alavatsa kipristelyä ja nännit järjettömän kipeät. Kierto oli pillereitä käyttäessä se 28-29 nyt menossa 25/28-29.. Mut mistäpä tuosta kierrosta nyt tietää kum lopetin, pillerietä tullu kuitenki napsittua viimiset 8-9 vuotta..Josko vain kaikki johtuu pillereiden lopetuksesta? Pikkunyyttiä kyllä kovasti toivottaisiin.. <3
 

Yhteistyössä