Vauva Haaveissa 2011-2012 Huhtikuu

Voi,että, nyt pitää hieman avautua. Mullahan on siis insinööriopinnot ihan loppusuoralla. Tänään mulle tarjottiin töitä, mutta ainut huono puoli on siinä,että työt sijaitsevat Haaparannassa. Hieman on pitkä työmatka Kymenlaaksosta. Eihän siinä mitään jollei oltaisi juuri suunniteltu vauvanhankintaa. Ei hirmuisesti huvittaisi olla toisessa maassa yksin mahdollisen raskauden yllättäessä. Onneksi mulla on viikko aikaa harkita asiaa.
Puolisoni ei voi vuoteen muuttaa pois paikkakunnalta, koska hänen valmistuminen on vuoden kuluttua. Huoh, ehkä tämäkin tästä selviytyy ajan myötä.
Kiitos ja anteeksi vuodatuksestani :)
 
Heips!
Mä oon taustaillut jo pitkän aikaa, odotellessa että se yritys meilläkin alkaisi :) nyt keväällä (toukokuussa varmaankin) se alkaa olla ajankohtasta, riippuen työtilanteesta.. Mutta siis ahkerasti oon lukenut teidän kirjoituksia, mutta oma kirjottelu jäänyt, kun ei vielä ihan aktiivisesti "yritetä".
Mutta hengessä mukana, varsinkin kun tuntuu että kaikkialla niitä vauvoja näkyy, ja tuo oma "vauva" on jo 2vee :D
Mä kirjoittelen Länsi-Suomesta :)
Jos listoille pääsisin takaisin, niin olis kiva ;)
 
sitten ku ens viikolla menen sinne lääkäriin niin mitähän siellä tehään näin ensimmäisellä kerralla? Olis kiva kuulla teidän kertomuksia jotka ovat käyneet ja kauan olitte yrittäneet lasta ennen kuin menit lääkäriin? Meillä oli siis yk 12.. Ehkä yritystä kyllä on jo takana.
 
Tuntuu kanssa että raskaana olevia on ympärillä vaikka kuinka paljon. Tuo mun vanhempi vauva täytti 8-vuotta ja tää nuorempi on sit 8kk ja silti mulla on ihan kamala vauva kuume...

En vaan usko että meille vielä lisää tulee, kun tuo isäntä ei oikeen oo lämmennyt ajatukselle=) mutta kun ei sitä ehkäisyä kerran oo niin jotenkin sitä kokoajan kuitenkin toivoo että osuis noi peitonheiluttelut oikeeseen ajankohtaan.
 
SophyMä oon tullut e-pillereiden jälkeen heti raskaaksi ensmmäisestä kierrosta joten tuskin ne kauan vaikuttaa.Suositushan taitaa olla että levyn syö ensin loppuun,mutta mä kyllä toisen näistä liuskoista lopetin kesken kun mies antoi luvan:)
Hankala kyllä tuo työ juttu:(Ja niin hyvä kun ois olla töissä ennen vauvaa kun sais paremmat äitiyspäivärahat ja mahdollisesti vielä työpaikka jää odottamaan takaisin paluuta.

nimpsuValitettavasti en osaa auttaa.Ystäviä mulla kyllä on jotka on joutuneet pyytämään lääkrin apua vauvan saamiseen.Muistaakseni ne on kertonut että ekalla kerralla lähinnä jutellaan siitä projektista ja kartoitetaan elintavat ja otetaan naiselta verinäytteet ja paino ja olikohan se että toisella käynnilla sitten mieheltä pyydetään ne simpat purkkiin ja jotain...

Maijamehitoivottavasti:)Ja jos kerran ei patistele sua ottamaan ehkäisyä niin silloin se myöntynyt ajatukselle, mutta ei oo vielä myöntänyt sitä ääneen.

).( Tänne ei mitään uutta.Tuskastuttavan pitkä on tää loppukierto...
 
Eikös jotkut tahtot (ns viralliset) että laatta pitäs syödä loppuun ja kuukaus mennä kumilla jotta oma kierto selkiytyy. Tosin, en taida kovinkaan montaa tietää ketkä näin tunnollisesti olis tehneet. En suoraansanottuna hittojakaan usko että kumikuukaus edesauttais raskautumista :)
Itsehän spontaanisti heitin pillerit kesken laatan roskiin.. nytkö mua rangaistaan asiasta ;) ?

Miiuliini85 mä lisäilen sut tuonne listaan :) Ootkin hienosti "ottanut opiksi" että pitää ärähtää jos haluaa mukana roikkua vaikkei vielä sanottavaa olisi :D

Ehkä mä voin testin jossain vaiheessa uhrata.. en kylläö jaksa uskoa tippaakaan että sieltä mitään näkyis. Mutta tuli kuitenkin muutama r-testikin tilattua. Jos vaikka lääkärin jälkeen dippailis molemmat testit (o & r)... olettaen siis että saikku jatkuu :headwall:

Mun yks parhaimmista ystävistä synnytti eilen pienen pienen keskospojan. Sain viestiä joskus kolmen jälkeen että lapsivedet meni jonka jälkeen mulla alko hillitön kynsienpureskelu ja seiniä pitkin kävely. Illalla kun oltiin saunassa tuli viesti että kaikki hyvin. Luulis että oisin rauhottunut, mutta kyllä unet oli taas sitä luokkaa että huhhuh.
Olin menny tälle kaverille käymään. Jostain syystä olin mennyt julkisilla enkä omalla autolla. Lopulta kun kello tuli 23 niin soitin ukolle että voisko tulla hakemaan, mutta ukko totes ettei kyl tosiaan oo hakemassa, että mun pitäs tulla julkisilla pois (tää kommentti ei istu nykyisen suuhun, entisen suuhun kylläkin - nähtävästi eilinen avautuminen täällä sekottanut tätäkin pakkaa :D ). Noh lähdin sit kaupungille ettimään bussipysäkkiä et pääsisin himaan, mut totesin etten tiedä millä pitäs mennä. menin paikalliselle r-kioskille kyselemään busseista jos tietäisivät, niin eivät edes tienneet mikä dösä menee helsinkiin. Lopulta tultiin ärräntätien kanssa siihen tulokseen että sairaaloilta menee aina bussit helsinkiin ..
Listattiin sitten kaikki synnytyssairaalat paperille ja lähdin bussipysäkille. Sit tapahtu jotain ja olin ite sairaalassa ja lääkäri sano että multa on poistettu kohtu!

Kivoja unia siis täällä :wave: Vissiin toi häämöttävä kuudes kierto ahdistaa ?


nimpsu mulla gyne vähän avas pakettia viime käynnillä. Ollu siis puolvuotta yritystä siihen mennessä. Terot sain puoleks vuodeks ja sano että jos syksyyn mennessä ei oo tärpänny niin kirjottaa sitten lähetteen julkiselle puolelle, että lähdetään kontrolloimaan (ultra+verikoe parikertaa kierrossa) sitä että ovuloinko ollenkaan ja tähän saisin sitten clomit.
Ymmärtääkseni jotktu on clomit saanu ihan suoraan, mutta mulle sano gyne että pitää tehdä harkiten kun monikkoraskausriski on niin paljon suurempi.
Jos clomeilla homma toimii niin hyvä (tai jos ovuloin niin hyvä) mutta sen jälkeen sitte ukko pääsee runkkaa kippoon ja lähdetään näitä tutkimaan.

Gyne sanoi että jonot ei ole nykyään mahdottoman pitkiä (kuukausi pari) kun ei puhuta toimenpiteistä joihin on taas pidemmänt jonot.
Mutta kuten metsätähti sanoi, niin varmasti käydään läpi elintapoja yms. Ja jos on ylipainoa paljon niin käsketään varmaan laihduttamaan..
 
*** Torstai 31.3.2011 ***

















Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)




Viida (25)…….......……..40/29...............yk1 ….……1.
Kolmio .................... 36/29-33 ........ yk2..... 2.
metsätähti................30/34............. yk2 .... 4. (6/06,8/07,3/10)







Maijamehi (29) ........ ..27/35 ......... yk3....... 3./2. (2/03,8/10)
miranda-81................27/28.........yk 3....... 3.
Sannuli88 .................. 26/31............ yk3 .......... 2. (5/10)
Lolaa (19) ................ 26/? .............. yk3 ........ 1.
Anin.........................25/30-32..........yk 2...... 4.
miida ....................... 25/29-32 ............ yk3 ....... 2. (5/09)
chrisu.............................25/? .......yk 1 ................. 1.
Mamu82 .................. 20/28-30 ......yk 5 ... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
HekkuLiini ..................20/26-29...........yk2
cita..........................20/?...............yk 5.......... 2.








Sininsilmä91...............18/28-41..............yk2 ......... 1.
Hopefull (23)............. 17/34 ............ yk11.......1.
Ansis (29) ...............16/30 -?............ yk2 .......... 3./1. (01&02))
Fionahelmi................12/28? ............yk 2 ........3. (12/04, 01/06)
Ambrosia85 (26) ........12/26-32(45) .... yk5 .... 1.







Sunflower11.............9/26-31...........yk4......3. (-08,-10
hzz .......................... 6/25-28............... yk9 ....... 3. (7/04, 3/06)
Jul (27) ...................4/26-28 ..............yk3
nimpsu (24)................2/28..........yk13 .............1
hallaneito(22)...................2/29............yk1...........1.
KaTo ..................... 2/28-30 ........ yk4 .... 1.








Catherine- (21)............0/0 ........... yk 0 ......... 1.














Yrityksen myöhemmin aloittavat:



Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Laretzki........................kesä-heinä 2011................. 1.
Sophy (23)...................2011..............................1
mariessa.......................syksy 2011....................... 1.
miah83........................myöhemmin.......................... ?







Taustailijat & Kadonneet:



(An-nie), Anskilia, Kauniina Päivänä tuut, Vauvako?, Isosiskoksi, Teollisuuskypärä, PikkuHöttiäinen, kn071, Bassets, tryffeli89, Peepe, Anna333, Mutsikka81,Ceali, miss bamse, meewi, Spukka








Haamuilijat:







Plussanneet 2011:




*Tammikuu: elmiju (yk1/yk7+km), Talvicci (yk2), äiti88 (yk6), Tine (yk3)
*Helmikuu: sharita (yk1), Öttiskä(yk9), Emeriini (yk1), Irmeli74 (yk1), niiskuneiti90 (yk3), Hölyhuispake (yk2), Heenu (Yk2), Minnuska89(yk13+km1/10)
*Maaliskuu: Alice81 (yk2), EevaN (yk4)



Plussanneet 2010:





*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)






Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:


Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/


Syntyneet:







kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö





Uudet tulijat - Mukaan listaan pääset kertomalla kp-tiedot, yrityskierron sekä monesko lapsi on toiveissa Esim 4/25-29 yk 4 ja 4 haaveissa
Lisäksi halutessasi voit kertoa ikäsi sekä jo olemassa olevien lasten syntymävuodet ja iät.
Muistathan olla aktiivinen, sillä listaa siivotaan säännöllisesti!




 
Sunflower11
Pahoittelut KaTo:lle! :hug:

Täällä kirjoitetaan varsinais-suomesta.
Kp 9 jo menossa :D Jee!! Ens viikon loppupuolella pitäis sit olla ovis ;) Sitä varten tässä harjoitellaan, heti kun sovittiin että jätetään ovistikut pois käytöstä on molemmilla tuntunut semmonen taakan keventyminen ja hommatkin sujuu paremmin :D
 
Johan tässä alkaa näköjään kierto olemaan loppusuoralla taas kohta... viikko ja mekat pitäis alkaa.
Saas nähdä että kuinka aikaisin ne tällä kertaa alkaa : /
Oon niin varma että taaskaan ei oo natsannut vaikkakin ollaan oltu erittäin aktiivisia ton sänkypainin suhteen tässä kuussa :whistle:
Jotenkin on alkanut usko mennä ihan totaalisesti tohon raskautumiseen : /
Ja pattiin ottaa tietty sekin että tuttavapiirissä on monta raskaana olevaa... yhdellä kohta jo LA.
Ja nyt ärsyttää toi jatkuva huimaus mitä on nyt ollu tässä jo kohta kolme viikkoa... voiko tollanenkin johtua niskoista? ne on kyllä niin jumissa että käsissä asti särkee aina välillä...
:kieh:
 
Mamu voi hyvinkin johtua huimaus siitä että niskat on jumissa! Mä en tosin itse koskaan hahmota jos niskat on jumissa, mutta sittenkun mies hieroo ja alkaa veri kiertää niin huippaa hetken aikaa vaikka vaan makais :D

Sannuli hyvin voivat sekä äiti että lapsi. Hurjiahan nuo tollaset on kun hirmu aikaisin syntyy, mutta niin on ystävän aikaisemmillakin lapsilla ollut aina hirveä kiirus maailmaan :)
Onneks nykyään on kaikki niin kehittyneitä että on hyvät mahdollisuudet keskosillakin ei vain henkiin jäämisen suhteen, mutta myös normaaliin kehitykseen :)

Kävinpäs lääkärissä.. hevoskuuri antibioottia tulehdukseen ja sunnuntaina saan kuulema mennä taas töihin. Ihan kiva näin, sunnuntaista saa hyvät rahat :D
 
Kävin aamupäivällä lukasemassa nopeesti mitä tänne oli tullu taas lisää. Aika paljon tekstiä ehtii kertyä vaikka en ollu ku eilisen päivän pois koneelta. En edes muista mistä kaikesta täällä oli puhetta. Ainaskin siitä mistä kukin on eli mä kirjottelen täällä Varsinais-Suomessa.

Täällä ei mitään uutta...
Eilen kävin meidän neidin kanssa 2,5-vuotis neuvolassa kasvukontrollissa kun käyrät on menny tasasesti mut alakanttiin. Nyt on paino päässy jo alarajalle saakka, ei mennä enää miinuksilla. Pituus teki notkahduksen kun mitattiin ekaa kertaa seisten seinän vieressä. Tuli neuvolassa myös puhetta toisen lapsen hankkimisesta, kun viime syksynä neuvolassa oli siitä myös puhetta ja mulle varattiin pelkopoli kun sanoin etten halua toista kertaa synnyttää. Nyt kerroin et syksyllä on ehkäisy jätetty pois mut ei oo vielä tärpänny. Se siellä neuvolassa sano et vaikka eka olis tärpänny helposti niin yleensä se toinen vie enemmän aikaa. Et ei tässä sitten mitään hätää oo. :)

Mut eipä tässä muuta...tsemppiä niille jotka jännäilee tuleeko plussa tässä lähipäivinä vai ei. Toivotaan että tulee. :)
 
Sunflower11
Mamu: Voi johtua niskoista! Mulla oli reilu vuosi sitten ihan jumissa niskat. Lopulta en pystynyt seisomaan ilman huimausta. Raahauduin sitten lääkäriin ja sain lihasrelaksantteja, ne auttoi ja venyttely ym.
 
Kuinka kauheasti täällä tuleekaan tekstiä, kun on alle vrk:n poissa :O Mun täytyy hommata semmonen puhelin jossa on nettiliittymä :D Tai itseasiassa mun työpuhelin ilmeisesti on semmonen, mutten osaa käyttää sitä :LOL:

Sannuli pakko olla positiivinen! Ei turhasta murjottamisesta tule mitään...Vihreä viiva :LOL: Mutta kaksi viivaa kumminkin :D

Sophy minne suuntaan oot näin aluksi työn suhteenkääntymässä? Hankala tilanne!

Miiuliini pian pääset aktiivisesti sitten kuumeilemaan meidän kanssa!

Ambrosia Ihana kohtu poissa uni sinulla : / Onneksi kaverisi ja vauva voi hyvin!

Mamu hyvinkin voi niskoista huimaus johtua...

ON: Ei mitään uutta...kuten joku sanoi aiemmin täällä sivulla, niin loppukierto on pitkä ja tylsä...
 
Ansis Joo siis en käsitä kyllä noita mun raskaustestejä :D Yhdessä testissä ensin vilahtaa haamu joka katoaa ja nyt sitten tulee raskaustestiin vihreä viiva :LOL: Ehkä olis parempi antaa asian hetken aikaa olla ;)

Mamu Mulla huimaus ja päänsärky johtuu aina niskoista :( Mulla siis lähes aina niska/olkapäät kipeenä.

Ambrosia Hienoa että molemmille kuuluu hyvää, äidlle että vauvalle :)
 
Ambrosia Tosi hienoa että ystävsäi vauva voi hyvin.
Aika uskomattomia unia katselet:)

Sannuli sä oot kyllä mestari noiden testejen kanssa;)Mä kannatan Ansiksen ideaa;)

Mamu82 Mä toivon et täti tulis jo vähän etukäteen niin ei tarvis tympeenä odottaa.Meilläkin sänkypainia viime kierrossa harrastettiin erittäin aktiivisesti mut silti ei mitään:(Ja nyt on vasta ihan loppukierrosta ollut aktiivista toimintaa joka on ihan turhaa tän lisääntymisen kannalta.

).(Taas täällä koneella istun fleecepeiton sisällä, kun paleltaa.
Kävin auton katsastamassa lasten kanssa ja sen jälkeen ostoksilla ja syömässä.Oli kyllä kiva päivä ja autokin meni katsastuksesta läpi:)
Makuaistikin on palannut ja sen kunnikaksi ostin irtokarkkeja illaksi:)Ja pylly pysyy pehmeänä...
 
Tuntuu että oon todellakin oikein mestari noiden mun testien kans :LOL: Ensimmäinen kerta kun ikinä tulee tietooni että joku on tehnyt raskaustestin ja toinen viiva on vihreä! Ja vielä minä itse :D Hih hih...

Ansis & metsätähti Tilasin tänään eri merkkisiä testejä. Noi joilla testasin oli niitä Davidin testejä ja tulossa on Sofistep vai mitä ne nyt olikaan, eri merkkiä kuitenkin :D Ajattelin huomenna testata vielä tollasella Davidilla. Josko vaikka huomenna saan siihen jonkun muun värisen viivan :LOL:
 
Ansis: Koulun takia pääsen aloittamaan työt vasta vajaan kuukauden päästä ja ajattelin tehdä sopimuksen ainakin syyskuuhun asti. Ja jos sitä ennen raskaus tärpää niin varmasti vois sopia työnantajan kanssa, että tekis töitä äitiyslomaan asti ja sit katottais myöhemmin uudestaan. Mutta jos ei vauvasta kuulu mitään niin sama kai se sitten on tehdä töitä.
Jotenkin tuntuu siltä, että ei viittis ottaa vakituistatyötä ja ilmoittaa vajaan vuoden päästä, että jään äitiyslomalle :)
 
Eipä sitä meikäläinenkään täällä kauheesti vielä höpise, kun meilläkin se yritys alkaa sit joskus. Mies tosin rupes puhuun, että jos jo syksyllä sittenkin alettais yritys.. :heart: Uskaltaiskohan sitä jo listaan antaa luvan päivittää? :) No, voihan sitä sitten myöhemmin muuttaakin, jos siltä näyttää. :)
Eli syksy/2011. Ja ekahan meillä ois haaveissa. :heart:
 
Sophy miksi et ota vakkaripaikkaa vastaan? Naisella on oikeus pitää työpaikkansa vaikka raskaaksi tulisi, eikä se ole mitään syytä ilmoittaa raskaushaaveista!

Itse edellisessä suhteessa aloin vauvasta vasta haaveilemaan kun oli vakkariduuni ja koeaika ohi :D
Ajattelin että on helpompi palata äitiysloman jälkeen töihin kun on paikka valmiina (vaikkakin tehtävän kuva saattaa muuttua).
Ja en ole päätöstä katunut. Oisin varmaan tällä hetkellä pätkätyöläisenä jos en paikkaa olisi ottanut vastaan. Exän kanssa kuitenkin puolivuotta oltiin ehkäsyttä (tosin myös lähes seksittä) ja nykyisen kanssa ollaan runsaalla seksilläkin oltu jo puolivuotta ehkäsyttä eikä ole tärppiä näkynyt.

Josta puheenollen, tein testit. R-testi nega ja samoin on tulkittava O-testiskin koska viiva oli jälleen/edelleen hädin tuskin silmin nähtävä :)

Sannuli toki toivon että saat kaksi samanvahvuista viivaa, mutta ajatuksena että pissaat sateenkaarenvärit eri testeihin vois olla aika hupaisaa :LOL:
 
Mietin vakipaikan ottamista vaan ja ainoastaan siksi,että työnantaja ei pysty lupaamaan mulle vakipaikkaa tietyllä paikkakunnalla. Jotenkin olen niin koti-ihminen, että haluan asettua johonkin yhteen paikkaan, enkä siirtyä urakoiden perässä ympäri Suomea. Ja vaikka ei tarvitsis muuttaa, niin kuitenkin tulisi oltua poissa kotoa hyvinkin paljon.
Kuitenkin työ tulisi olemaan melkoisen rankkaa ja stressaavaa johon lapsiperheen arki ei sopisi.
Ehkä mulla on vain liian korkea työmoraali, etten kehtaa heti ilmoittautua äitiyslomalle.
Onneksi tätä asiaa ei tartte heti päättää.On aikaa miettiä ja pohtia tulevaisuutta :)
 
Ambrosia Noi sateenkaaren värithän olis ollu kyllä jo melko cool juttu :cool: Ei ihan joka mimmi pysty samaan :D

Sophy Toivottavasti saat jonkun järkevän ratkaisun tuohon sun työasiaan :)

ON: Tänään taas yksi testi takana. Testissä näkyi erittäin hailu testiviiva. Mietin tässä että saisikohan jollain muun merkkisellä testillä tosiaan paremman (selkeämmän) tuloksen? Jos ne toiset testit tulee tänään postilaatikkoon niin huomenna teen taas uuden testin, mutta jos ei niin testaus siirtyy maanantaille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä