Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyseessä on kiinteä asennus joten ei saa. Minä olen kyllä itse kytkenyt mutta ei kerrota kellekäänVai pitääkö siihen olla sähkömies? Kun ei tuo kovin monimutkaselta näyttäs...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29048226:Jos liesi vaihtuu niin pelkästä vanhasta kytkennästä ei juuri iloa ole.
Lieden voi kytkeä joko yksivaihe- tai kolmivaihevirtaan ja kytkentätavasta riippuen liitinnapojen väliset oikosulkuliuskat asennetaan tietyllä tavalla. Lisäksi tietysti pitää muistaa että henkensä pitimiksi pitää sähkötaulusta irrottaa joko yksi tai kolme sulaketta.
Jep, meillä on tuossa uudessa liedessä kaikki kolme erilaista kytkentätapaa mahdollisia joten on syytä tietää minkä johdon kytkee mihinkin.ja lisäksi on vielä tuo pääjännitteeseen kytkettävä vaihtoehto
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29048297:Jep, meillä on tuossa uudessa liedessä kaikki kolme erilaista kytkentätapaa mahdollisia joten on syytä tietää minkä johdon kytkee mihinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29048297:Jep, meillä on tuossa uudessa liedessä kaikki kolme erilaista kytkentätapaa mahdollisia joten on syytä tietää minkä johdon kytkee mihinkin.
Mimmoinen muuten mahtaa olla "pääjännitekytkentä"? Mulle ihan outo termi.
normaalissa kolmivaihesähkössähän on vaihejohtimen ja nollan välinen jännite tunnetusti 230 volttia, kahden vaihejohtimen keskinäinen jännite taas on 400V
230V nimitetään vaihejännitteeksi ja 400V pääjännitteeksi
Tämä on tähtikytkentä.Tosta "pääjännitekytkennästä" mulla tulee lähinnä mieleen isot sähkömoottorit, joissa on kytketty kolme vaihetta ja suojamaa, eli mennään ilman nollajohtoa.
Nooh... hyvä on, kutsutaan sitten se sähkäri paikalleÄrtsyä kun asuu korvessa niin pelkkiin matkoihin menee tollasen pikkuhomman takia aikaa ja rahaa. Pitänee miettiä muutama muu juttu sit samalle reissulle.
Vai pitääkö siihen olla sähkömies? Kun ei tuo kovin monimutkaselta näyttäs...![]()
kaikki ei välttämättä ole TSI-miehiä, joillakin saattaa olla jopa alan koulutus
kaikki ei välttämättä ole TSI-miehiä, joillakin saattaa olla jopa alan koulutus
Jepu. En nykykäytäntöä tiedä, mutta ainakin takavuosina sopivalla koulutuksella, mut ilman varsinaisia asennusoikeuksia sai luvat asentaa ittelleen, mutta ei muille.