Synnytys vasta kesällä, mutta mietin jo tämmösiä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensisynnyttäjä

Vieras
- Pitääkö vauvalle ottaa vaipat sairaalaan, vai saako ne talon puolesta?
- Pitääkö sairaalaan ottaa omia lääkkeitä, panadolia tms?
- Ihan tyhmä kysymys, mutta kai synnytyksen aikana saa käyttää piilareita?? Mulla niin huonot silmälasit, en nää niillä yhtä hyvin kuin piilareilla.
- Turpooko rinnat jo sairaalassa niin isoiksi, että varalle pitäisi ottaa ainakin yhden kupin isommat liivit kuin normaalisti?
- Vielä ihan tyhmä kysymys, mutta saako alapään sheivata ihan normaalisti ennen synnytystä, ei kai siitä ole haittaa?

Vaipat saa sairaalasta. Omia lääkeitä ei saa viedä sairaalaan. Luulisin että ei ole mitään estettä piilareiden käytölle. Miulla ainakin turpos tissit ku maito nousi. Saa ajella karvat ihan just niinku tykkäät.=)

Tuohon rintojen turpoamiseen kommentoisin.. itse en huomannut tisseissä oikeastaan mitään muutosta maidon noustessa, luulin sen tuntuvan ja näkyvän enemmän tai jotain. Huomasin siis maidon nousun tapahtuneen, kun tytöllä oli maitoparta kun otin hänet pois tissiltä.. Eli kaikilla tissit ei turpoa jättimäisiksi kivikoviksi meloneiksi :D (ja silti mulla maitoa riitti hyvin)

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Tuohon rintojen turpoamiseen kommentoisin.. itse en huomannut tisseissä oikeastaan mitään muutosta maidon noustessa, luulin sen tuntuvan ja näkyvän enemmän tai jotain. Huomasin siis maidon nousun tapahtuneen, kun tytöllä oli maitoparta kun otin hänet pois tissiltä.. Eli kaikilla tissit ei turpoa jättimäisiksi kivikoviksi meloneiksi :D (ja silti mulla maitoa riitti hyvin)

:D aika jännä. mun oli kuin silarit :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toi viimeinen kysymys, kuin se onnistuu? multa jäi nimittäin kyllä säärikarvatkin ajamatta kun en ylettänyt mahan yli :)

Onnistuu helposti joillain. Mullakin maha oli kuin jättimäinen vesimeloni, mutta siistin karvojani loppuun asti.

Mulla on normisti b75 ja turpos isoon C kuppiin. Voi ristus että oli kipeet, kovat ja arat. kääk ku muisteleekin.
Vaipat saa sairaalasta samoin kun kipulääkkeet.
Sheivata voi mutta itellä oli ainakin tuskaa kun maha oli tiellä ja loppuajasta ei ees nähnyt masun alle mitään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
toi viimeinen kysymys, kuin se onnistuu? multa jäi nimittäin kyllä säärikarvatkin ajamatta kun en ylettänyt mahan yli :)

Onnistuu helposti joillain. Mullakin maha oli kuin jättimäinen vesimeloni, mutta siistin karvojani loppuun asti.

Mulla ukko teki karvoista lettejä....oli meinaan älyttömän pitkät=)ne hormoonit.......=)

Piilarit voi olla pienoinen ongelma jos joutuu hätäsektioon ja sut nukutetaan, mut kai siitäkin selviää. Kannattaa mainita kätilölle että piilarit on päässä.

Rintojen koon kasuva on mahdoton arvata etukäteen. Mulla ei oo kasvanu paljonkaan. Etukäteen ostamani liivit olivat liian isoja sit kuitenkin. Kannattaa ottaa synnärille sellaiset toppimalliset liivit, koissa ei ole varsinaista kuppikokoa.Ne on mukavimmat muutenkin alussa kun rinnat on arat ja aika vietetään paljon makuulla. Esimerkiksi Carriwellin pehmoimetysliivit on mitä parhaimmat synnärille. Tosin isorintaiset ei niistä kai tykkää...

Alkuperäinen kirjoittaja Tupasvilla:

Mulla ukko teki karvoista lettejä....oli meinaan älyttömän pitkät=)ne hormoonit.......=)

joo siis karvat oli pitkät, ei hormoonit...hah-hah!

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Mulla on normisti b75 ja turpos isoon C kuppiin. Voi ristus että oli kipeet, kovat ja arat. kääk ku muisteleekin.
Vaipat saa sairaalasta samoin kun kipulääkkeet.
Sheivata voi mutta itellä oli ainakin tuskaa kun maha oli tiellä ja loppuajasta ei ees nähnyt masun alle mitään :D

Käsikopelolla vaan :D

Ja mitä tisseihin tulee niin itelläni turpos niin et luulin saaneeni vauvan lisäksi silikonit :D

no hyyyi

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:

mullakaan ei esikoisesta turvonnut yhtään. imetyksen kun lopetin niin kuppikoolla pieneni tissit.
kuopuksesta tissit ei turvonneet mutta yhden yön olivat kivikovat ja hemmetin kipiät, sitten se laski.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:

no hyyyi

Eihän toi vielä mitään. :D Mun mies lyhensi ja siisti niitä ennen synnytystä kotona.. En ite ylettäny kunnolla, enkä nähny mitään. :D

Kaiken saa sairaalasta. Unohdin astmalääkkeet ja alkoi ahdistaa kesken synnytyksen. Pikapikaa sain piipun ja happea. Antoivat vielä mukaan sen loppupiipun kotiin.
Vaipat, kaiken saa.

Onnistuu se sokkonakin, ihan vaan käsituntumalla. Mutta aika hankalaa ison mahan kanssa ja lopputulos ei välttämättä oo niin kovin tarkka :whistle: