Varmaan tyhmä kysymys – saako LIEDEN liittää itse sähköverkkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valovirran kanssa tulee aina juttuun kunhan ei paljain jaloin kkosteassa kellarissa askartele mut voimavirta on jo tuntuvasti eri juttu. Kun vaiheiden välinen jännite purasee siinä isonkin miehen sydän rytmissä sekoilee. Jollei sit pääse sujuvasti irti jännittestä niin kyllä on tuota pikaa yläkerrassa opettelees harpun soittoa Päivä on joka tapauksessa aina pilalla kun näitä ähäpiyi yilanteita kohdalle sattuu.

Totta puhuen kyllä se taivasmatka onnistuu tuolla valovirrallakin. Siinä säikähtää ja se riuhtaisee jalat alta. Ruhjeita tai sit taas ne harpunsoittotunnit voi silloinkin olla edessä.

Kyseessä on kiinteä asennus joten ei saa. Minä olen kyllä itse kytkenyt mutta ei kerrota kellekään :whistle:
Jos itse alkaa sitä kytkemään niin kannattaa olla satavarma ja vähän enemmänkin että tietää jokaisen johdon värin merkityksen ja eri symboleiden tarkoituksen. Siis ihan satavarma.
Pelkkä värienkään tietämys ei riitä, kun pitää vielä varmistaa, että joku aiempi rane on kytkeny ne värit oikein. Eli jotain mittalaitetta tarvitaan vielä kytkennän tarkastamiseen, jos ei omilla tai kaverin näpeillä testaile.

Lieden sähköliitäntä kuuluu luvalliselle sähköasentajalle. Selvitin tämän itse pari viikkoa sitten kun muutin lieden kanssa uuteen asuntoon. https://kodinplaza.fi/ mukaan kotivakuutus ei välttämättä korvaa sikäli mikäli asennusvirheestä johtuen tulisi myöhemmin jokin vahinko. Ja muutenkaan sitä ei siis saa asentaa itse.

Yhteistyössä