"varakaveri VAIN"

  • Viestiketjun aloittaja "Yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Yksinäinen"
Paha olla, kun on niin yksinäinen olo. Yksiin tapahtumiin kaveri pyysi, siten että lähdetkö mun kans, jos en ketään muuta saa kaveriksi. En todellakaan lähde. iHAN törkeää tuolla tavalla pyytää. Alunperin mulla oli tarkoitus lähteä yksin tai miehen kanssa sinne. Miehelläkään ei isoa intoa ole lähteä. Yhtä kaveria pyysin samaiseen tapahtumaan ja kieltäytyi välittömästi. Mies empii. Kaikki baarireissut ym. pitää mennä yksin, kun ei kukaan lähde :(
 
mä70
Vähän niinku mun sisko sanoo,jos pyydän sitä kylään.että tuun joo jos kukaan muu ei mua pyydä,eli ensin odottelee niitä parempia kyläkutsuja ja jos niitä ei tuu,ni sit voi tulla meille..kiva tunne.
 
"Kotimainen"
[QUOTE="Yksinäinen";30033778]Paha olla, kun on niin yksinäinen olo. Yksiin tapahtumiin kaveri pyysi, siten että lähdetkö mun kans, jos en ketään muuta saa kaveriksi. En todellakaan lähde. iHAN törkeää tuolla tavalla pyytää. Alunperin mulla oli tarkoitus lähteä yksin tai miehen kanssa sinne. Miehelläkään ei isoa intoa ole lähteä. Yhtä kaveria pyysin samaiseen tapahtumaan ja kieltäytyi välittömästi. Mies empii. Kaikki baarireissut ym. pitää mennä yksin, kun ei kukaan lähde :([/QUOTE]

Kuulostat huomionkipeältä ja lapselta joka rupeaa kitisemään jos asiat
ei mene just kuten ite haluaisi, sano kaverilles ettei pyydä sinua enää
mihinkään mukaan niin ei harmita. Sano myös miehellesi että on hieno
mies, baarireissut on ihmisille jotka yrittää ryypätä pahaa oloaan pois.
 
noh.
Mulla kanssa eräs kaveri kysyi "voisitko pliis lähteä mun kanssa leffaan? oon kysyny jo kaikilta muilta eikä kukaan suostunu, sä oot mun ainoo toivo!!!". Joo en lähtenyt.
 
"Yksinäinen"
[QUOTE="Kotimainen";30034071]Kuulostat huomionkipeältä ja lapselta joka rupeaa kitisemään jos asiat
ei mene just kuten ite haluaisi, sano kaverilles ettei pyydä sinua enää
mihinkään mukaan niin ei harmita. Sano myös miehellesi että on hieno
mies, baarireissut on ihmisille jotka yrittää ryypätä pahaa oloaan pois.[/QUOTE]

En minä baareissa käy ryyppäilemässä. En juo yleensä alkoholia, mutta bändejä tykkäisin käydä katsomassa. Harvoin niitä täällä käy ja noin kerran puolessa vuodessa olisin menossa.

Kai sitten olen huomionkipeä. Tuntuu vain pahalta, kun kukaan ei pyydä ja kun itse pyytä niin kieltäydytään. Kukaan ei viihdy seurassani jostain syystä :(
 
Ymmärrän
Ystävyys on usein naisten kesken julmaa. Suositaan yhtä, syrjitään toista. Itsekin ihmettelen miksi ystävät eivät ajattele toisen tunteita, ja käyttäytyvät melko itsekkäästi. Eli haluavat seuraa vain silloin kun itseään huvittaa, mutta kun heiltä kysytään, ei huvita lähteä. Mutta muistahan ap sinäkin kieltäytyä seuraavan kerran kun tuollainen ystävä kysyy. Älä ole aina se, joka suostuu muiden ehdoilla. Opettele sanomaan ei.
 
viera.s
Huh huh, kaikenlaisia herkkänahkoja sitä onkin. Mikä siinä on niin loukkaavaa, ettei voi olla kaikkien paras kaveri? Ja vaikka olisi ihan tasavertainen kaveri, niin sehän voi olla ihan vaan sattumaakin, että ei ole ensimmäinen kutsuttava.

Ja tuokin, että halutaan seuraa kun itseä huvittaa. No niinhän se on, kuka edes toivoo että kaveri lähtisi vastentahtoisesti seuraksi? Yhteisten suunnitelmien pitää perustua siihen, että molempia huvittaa, eikä aina toiveet kohtaa, turha siitä on kenenkään loukkaantua.

On minuakin monesti pyydetty seuraksi siten, että ensin on pyydetty jotain muuta ja minua vasta kakkosvaihtoehtona. En minä nyt sellaisesta jaksa loukkaantua, lähden jos huvittaa piittaamatta mistään kutsujärjestyksistä. Ja ihan riittävästi on seuraa, vaikkei kaikkien paras kaveri ja automaattinen ykkösvaihtoehto voi ollakaan.
 
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän;30034717:
Mutta muistahan ap sinäkin kieltäytyä seuraavan kerran kun tuollainen ystävä kysyy. Älä ole aina se, joka suostuu muiden ehdoilla. Opettele sanomaan ei.
Niinhän aloittaja tekikin ja siksi on taas yksin. Vaikka olisikin halunnut seuraa tapahtumaan, niin on mieluummin yksinäinen marttyyri, kuin lähtee sellaisen seurassa joka on väärin kutsunut. Ketä tämä muka hyödyttää, ei aloittajaa ainakaan.

Negatiivisuus ja itsesäälissä kieriskely ei uusia ystäviä tuo eikä aiempia kaverisuhteita syvennä. Jos olisikin lähtenyt tämän "väärinkutsujan" mukaan ja pitänyt hauskaa, ehkä seuraavalla kerralla olisikin ollut ensimmäinen kutsuttava. Mutta nyt piti huolen, ettei jatkossakaan tämä kaveri häntä mihinkään pyydä.
 
nuija
No onhan tuo kysyjä melko typerys jos kysyy niin, että samalla ilmaisee selvästi tämän olevan viimeinen vaihtoehto. Miksei voi ihan vaan pyytää, ilman että samalla tarkoituksellisesti pahoittaa toisen mielen?
 
vierailija
[QUOTE="Kotimainen";30034071]Kuulostat huomionkipeältä ja lapselta joka rupeaa kitisemään jos asiat
ei mene just kuten ite haluaisi, sano kaverilles ettei pyydä sinua enää
mihinkään mukaan niin ei harmita. Sano myös miehellesi että on hieno
mies, baarireissut on ihmisille jotka yrittää ryypätä pahaa oloaan pois.
En minä baareissa käy ryyppäilemässä. En juo yleensä alkoholia, mutta bändejä tykkäisin käydä katsomassa. Harvoin niitä täällä käy ja noin kerran puolessa vuodessa olisin menossa.

Kai sitten olen huomionkipeä. Tuntuu vain pahalta, kun kukaan ei pyydä ja kun itse pyytä niin kieltäydytään. Kukaan ei viihdy seurassani jostain syystä
[/QUOTE]
Höpö höpö. Et ole mikään huomionkipeä tms. Törkeää kaverilta kysyä, että lähdetkö mukaan, jos en ketään muuta saa. Tuleepa tosi arvostettu olo 🤔
 
vierailija
Ystävyys on usein naisten kesken julmaa. Suositaan yhtä, syrjitään toista. Itsekin ihmettelen miksi ystävät eivät ajattele toisen tunteita, ja käyttäytyvät melko itsekkäästi. Eli haluavat seuraa vain silloin kun itseään huvittaa, mutta kun heiltä kysytään, ei huvita lähteä. Mutta muistahan ap sinäkin kieltäytyä seuraavan kerran kun tuollainen ystävä kysyy. Älä ole aina se, joka suostuu muiden ehdoilla. Opettele sanomaan ei.
Nojoo toi oli tietenkin tökerösti pyydetty. Mut tuli tosta huvittamisesta mieleen. Just luin erakko ketjua jossa jotkut introvertit teki niin et ne puhui avoimesti et jos toisesta ei kuulu pitempään aikaan niin sekin on ok ku ne tarvii paljin aikaa ihan ittekseen olemista. Toki jonkun viestin voi laittaa whatsupilla et ne sit ehkä tapaa sillonkun "huvittaa". Ja jaksaa. Mut nyt aloin miettii. Et jos sillä erakolla on energinen olo ja haluaa tavata ihmisiä ni ne vastaa jotka energisiä kanssa ja toisen kohtaaminen antaa energiaa kummallekin. Mut ei se toisen varasijalle pistäminen ole hyvä. Mut kuinka moni näin on joskus miettinyt?
 

Yhteistyössä