""Vanhoja"" ensiyrittäjiä 4

  • Viestiketjun aloittaja Anuk
  • Ensimmäinen viesti
anna
Fatimalle,

Kohdun paksuus on ollut joka kerta ok. Endoa ei ole hoidettu mitenkään. Olenkohan oikein ymmärtänyt, että sitä ei pysty millään lääkkeillä vähentämään? Sitä ei ole onneksi munasarjoissa ja toinen munatorvikin on auki, joten luomunakin periaatteessa pitäisi olla mahdollisuus. Ainoa mitä lapsettomuusklinikan lääkäri sanoi, oli että endometrioosista voi kulketua jotain haitallisia entsyymejä kohtuun...
No, tällaista tämä on. Pitää vaan jaksaa yrittää. Tänään juuri sain tietää yhdestä lapsesta joka on saanut alkunsa koeputkihedelmöityksellä ja tuollaiset uutisethan aina piristää kummasti:)
 
fatima
ainoa keino millä endoa voidaan hoitaa on poltella pesäkkeitä laparoskopia-teitse, mutta tämä siis kohdun ulkopuolelta. Joskus tuo auttaa raskautumisessa. Ainoa ""lääke"" itseasiassa on tulla raskaaksi, niin hassua kuin se onkin....
 
Nostellaan
Vanhat ensisynnyttäjät -ketju oli olemassa ainakin vuoden 2006 loppuun asti, jos meinaan haluat hakea lisää juttuja.

Sen osaan kertoa, että fatima sai tytön ja minulla (Inkulla) on poika. Näin nyt sitten nopeasti päivitettynä. Aika moni luopui ainakin kirjoittelusta, jos ei vauvahaaveista monien erilaisten syiden vuoksi. Ketjussa oli monia tosi kivoja tyyppejä ja olisi tosiaan ihan kiva kuulla kuulumisista, mutta jos vauvahaaveilusta on luopunut, niin kyllä sitä sitten varmaan luopuu myös vauvahaaveketjun lukemisesta :)

Terv. Inkku
 
fatima'
Olipa mukava lueskella ketjua, tämä olikin se vuosi, kun itse liityin haaveilijoiden joukkoon.... Eli kuten Inkku tuossa jo kertoi, minulla on yli vuoden ikänen ilopilleri ja toisesta haaveillaan!

Olisipa mukavaa kuulla annan ja anukin ja FarBn ja ja ja... kuulumisia, pidetäänpä ketjua vähän aikaa ylhäällä, jospa saisimme jotain vastauksia!
 
anna68
Moikka!

Satuin ihan vahingossa pitkästä aikaa vilkaisemaan Vauvahaaveilijoiden puolelle ja yllätyksekseni näin tutun ketjun:) Minulla on tilanne se, että olen viikoilla 40+4 ja kovasti odottellaan vauvan syntymää. Oltiin jo alettu luopua vauvahaaveista ja hoidot oli päätetty lopettaa, mutta viimeisillä alkioilla tärppäsi ja tässä tilanteessa sitä ollaan.
Kuuden vuoden projekti alkaa olla lopuillaan ja uusi iso projekti alkamassa.

Hurjasti terveisiä kaikille ja olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia!

Anna
 
Inkku***
Voi kuinka kiva kuulla annan jännistä uutistista, näin pitkällä jo olet. Korkeintaan muutama päivä enää ja sitten se vauveliini on sylissä. Tulethan tännekin kertomaan, kun laitokselta ehdit kotiin ja ehdit surffailemaan. Teidän kohdallanne kyllä pitkä odotus palkitaan.

Meidän "vauva" on jo 1 v ja 8 kk ja oikea elohiiri. Tosin nyt on vatsataudissa ja kuumeessa ja se kyllä hiljentää vauhtia. Kotiäitinä oloon olen jo tottunut ja ajatus töihinmenosta vuodenvaihteessa kauhistuttaa, mutta toisaalta samalla kyllä odotan sitä. Ikään kuin elämä "normalisoituu", sillä tiedän tämän nykytilan olevan todella väliaikaista herkkua.
 
Inkku***
Voi kuinka kiva kuulla annan jännistä uutistista, näin pitkällä jo olet. Korkeintaan muutama päivä enää ja sitten se vauveliini on sylissä. Tulethan tännekin kertomaan, kun laitokselta ehdit kotiin ja ehdit surffailemaan. Teidän kohdallanne kyllä pitkä odotus palkitaan.

Meidän "vauva" on jo 1 v ja 8 kk ja oikea elohiiri. Tosin nyt on vatsataudissa ja kuumeessa ja se kyllä hiljentää vauhtia. Kotiäitinä oloon olen jo tottunut ja ajatus töihinmenosta vuodenvaihteessa kauhistuttaa, mutta toisaalta samalla kyllä odotan sitä. Ikään kuin elämä "normalisoituu", sillä tiedän tämän nykytilan olevan todella väliaikaista herkkua.
 
anna68
Heippa!

Tulin vain kertomaan, että meille syntyi pieni tyttö tuossa juhannuksen alla. Hätäsektioon jouduttiin, mutta onneksi vauva saatiin pian pois ja kaikki meni lopulta hienosti.
Nyt pieni tuhisee tuolla ulkona rattaissa ja minä tietysti olen maailman onnellisin äiti.
Aluksi on monenmoista opettelua, mutta eiköhän tästä hengissä selvitä;)
Ja kun hankalia aikoja tulee jaksan kyllä muistaa niitä vuosia, jolloin oli niin epävarmaa siitä, että tuleeko meille vauvaa laisinkaan.

Kesäterveisin, Anna
 
Inkku***
MItä ihania uutisia annalla! Lämpimät onnittelut koko perheelle uudesta perheenjäsenestä. Hurjalta kuulostaa hätäsektio, mutta lopputuloshan se on tärkeintä. Kaikki toitottivat minulle aikanaan, että nauti joka hetkestä, sillä vauva on oikeasti pieni vain hetken. Ja ihan totta se on. Meilläkin asustaa jo pikkupoika, joka on kasvanut siitä pikkuruisesta nöpöliinistä tajuttoman nopeasti. Aivan yhtä rakas on edelleen, mutta vauvatouhut ovat auttamattomasti takanapäin.

Olisi kiva kuulla lisää synnytyksestä ja alkupäivistä, jos jaksat/viitsit kertoilla. Synnytys kaikkine tapahtumineen on aina niin suuri ihme.
 
fatima'
onnea anna!!! Ihanaa että kaikki meni sitten kuitenkin hyvin, hätäsektio on niin pelottavan kuuloista, varsinkin kun taival lapsen saamiseen on ollut jo noin pitkä niinkuin teillä. Niinkuin Inkku sanoi, vauva-aika on hetkessä ohi. myönnetäköön että minä en siitä niin hirveästi nauttinut, koliikkivauva kun oli, enkä edes muista ensimmäisistä kuukausista mitään, nyt vasta nautin toden teolla.

Hyvää kesää!
 
vierailija
Siitä tuli terveinä sairaaksi
Heippa kaikille taas. En nähnyt sitä ohjelmaa simppojen joukkomurhasta (siis biletyksellä). Enkä osaa pinaatistakaan mitään sanoa, Fatiman veikkaus on varmaan oikea.
Oiskohan pinaatissa sinkkiä tai jotain muuta hivenainetta lisäksi? Se on vain hurja arvaus.
rautaahan siinä, kun Kippari-Kallekin kasvatti muskelia...

Naisilla varmaan kaikki vihreät ja E-vitamiinipitoiset edesauttavat hedelmällisyyttä. Syön paljon avokadoja - eikös niissä ole kaikenlaista hyvää?

Otan myös E-virtamiinia purkista. ido-E on sellainen apteekin hyllyltä oleva e-vitamiini. Olen syönyt sitä noin 2 kk, ja se on sellainen pureksittava versio. Siinä on jokin yököttävä makeutusaine, rupeaa tulemaan korvista ulos kun on tosiaan muutaman viikon napsinut! Onko ehdotuksia e-vitamiinin suhteen?

Inkku hei, eikös sulla olisi jo aika tädin vierailulle, tarkoitan siis poissaololle?

Itsellä on 24/24-29.
 
vierailija
Heippa kaikille taas. En nähnyt sitä ohjelmaa simppojen joukkomurhasta (siis biletyksellä). Enkä osaa pinaatistakaan mitään sanoa, Fatiman veikkaus on varmaan oikea.
Oiskohan pinaatissa sinkkiä tai jotain muuta hivenainetta lisäksi? Se on vain hurja arvaus.
rautaahan siinä, kun Kippari-Kallekin kasvatti muskelia...

Naisilla varmaan kaikki vihreät ja E-vitamiinipitoiset edesauttavat hedelmällisyyttä. Syön paljon avokadoja - eikös niissä ole kaikenlaista hyvää?

Otan myös E-virtamiinia purkista. ido-E on sellainen apteekin hyllyltä oleva e-vitamiini. Olen syönyt sitä noin 2 kk, ja se on sellainen pureksittava versio. Siinä on jokin yököttävä makeutusaine, rupeaa tulemaan korvista ulos kun on tosiaan muutaman viikon napsinut! Onko ehdotuksia e-vitamiinin suhteen?

Inkku hei, eikös sulla olisi jo aika tädin vierailulle, tarkoitan siis poissaololle?

Itsellä on 24/24-29.
Ja siihen sekin tarina päättyi
 

Yhteistyössä