[QUOTE="pia";27611327]Olet sitä mieltä, että lapsen sukupuoli pitää kertoa kaikille ja olla kaikkien tiedossa. Se vaikuttaa hurjasti siihen miten hänet kohdataan. Pidät siis tärkeänä, että lapsesi kasvatetaan nimenomaan pojaksi.[/QUOTE]
Ja missä välissä olen sanonut, että sukupuoli pitää kertoa kaikille? Esim. minä kohtaan lapsen ikätasonsa mukaisesti, en sukupuolen, enkä kohtele tyttöjä tai poikia mitenkään eri tavalla. Jos sulla on vaikeuksia kohdata lapsia ihmisinä, niin älä yleistä.
Ja missä vaiheessa olen pitänyt tärkeänä, että lapsi kasvatetaan pojaksi? Kokoajan olen toitottanut, että pidän tärkeänä että lapsi oppii tuntemaan itsensä eikä piittaa ulkopuolelta tulevista paineista.
Tuottaako sulle suurtakin nautintoa vääristellä mun sanoja?
[QUOTE="pia";27611327]
Nyt minä en ymmärrä mitä tarkoitat. Missä olen sanonut, että lapselle pitää ostaa nukke jos hän tahtoo auton? Lapsen annetaan leikkiä sellaisten lelujen kanssa jotka häntä kiinnostavat. Lainaan naamakirjassa leviävää kuvaa: Jos lelua operoidaan sukupuolielimillä, ei sitä ole tarkoitettu lapsille. Jos sitä ei operoida sukupuolielimille, niin sillä voi leikkiä kuka tahansa.[/QUOTE]
Niin, minä voisin ostaa pojalleni nuken, jos hän sitä haluaa ja todnäk. tullaan myös se nukkekin laittamaan jouluksi, kun tykkää kaverinsa nukella leikkiä siinä autoleikkien ohessa. En kuitenkaan ymmärrä miksi pitäis pakottaa leikkimään nukeilla jos haluaa nimenomaan auton? Mitä sillä saavutetaan?
[QUOTE="pia";27611327]
Se on sukupuolen
korjausleikkaus, ei vaihdos. Ajattele kuinka paljon helpommalla ystäväsi olisi päässyt jos ympäristö ei olisi päättänyt hänen sukupuoltaan jo raskausaikana tai pikkuvauvana. Jos hän olisi saanut alusta asti olla poika ja kasvaa mieheksi, sen sijaan, että häntä yritettiin vuosikausia tunkea tytön ja naisen muottiin?[/QUOTE]
Se on suku
ELINTENkorjausleikkaus, sukupuolenvaihdosoperaation kosmeettinen osa.

Eikä ystäväni ympäristön takia ole ollut masentunut, vaan sen, ettei alunperin syntynyt oikeaan ruumiiseen. Nyt hän joutui vaikeisiin leikkauksiin eikä hän kykene koskaan esim. saamaan omaa lasta. Koko elämänsä ajan perheensä on häntä tukenut ja hänellä on liuta ystäviä ympärillä, ihana tyyppi kun on

Ja heti kun alkoi näyttää siltä, ettei olekaan tyttö kyseessä, ei missään vaiheessa ole pakotettu pukemaan mekkoja ja muita päällensä.
[QUOTE="pia";27611327]
Siitä olemme samaa mieltä, että totta kai lapsella pitää olla eväitä sukupuoli-identiteetin löytämiseen. Sinä olet sitä mieltä, että vanhemmat päättävät sukupuolen lapsensa puolesta, minusta on hyvä antaa lapselle tarvittavat termit ja turvallinen ympäristö, ja hän kyllä löytää oman sukupuolensa itse.[/QUOTE]
Nyt tulee jo sellaista sontaa, ettei mun pitäis tähän enää edes vastata. Minä en ole missään vaiheessa sanonut, että vanhemmat päättävät lapsensa sukupuolen!!! Sun on pakko olla provo, ainakin olet hyvä provoamaan. Minä sanoin, että sukupuoli on lapsella jo syntyessään biologisesti annettu ja se on syytä lapselle paljastaa. Ei se ole mitään sukupuolen päättämistä. JA jos lapsi jossain vaiheessa huomaa olevansa väärässä sukupuolessa, niin sitten otetaan se tilanne vastaan ja ollaan lapsen tukena, mitä sitten haluaa tehdäkin.
Mua sun on turha yrittää "luokitella" jotenkin tyhmäksi vanhemmaksi, jos en suosittele ihmisiä salaamaan lapsensa sukupuolta lapselta itseltään. Se, kerrotaanko lapsen sukupuoli muille on vanhempien päätettävissä, mutta ihmettelen suuresti miksi ei kerrottaisi ainakin omille läheisille, oudoista ihmisistä ei ole niin väliä. Jos eivät itse osaa päätellä kumpaa sukupuolta lapsi on niin mitäpä väliä sillä on.