tinni+muut sokereista kiinnostuneet, meidän neuvolassa oli sit ihan eri systeemit, ja terkkari sanoikin, et ei kannata vertailla muiden kanssa, koska systeemit on ihan erit tällä hetkellä. Meilläei mitään mittaria annettu mukaan. Olisin kyl mielelläni sen mittarin ottanut, jotta olis ihan faktatietoa sit siitä, miten mikäkin ruoka vaikuttaa just omaan kroppaan. Nyt täytyy mennä vaan yleisohjeilla ja mutu-tuntumalla.
Mua oikein vihastuttaa aina kun vaan mietinkin tätä, kun tuntuu, ettei noi tuolla itsekään tiedä mitä, miksi ja miten... itte saa surffailla ja kysellä ja kaivaa tietoa täältä. Nyt kontrolloidaan paastoarvoa, ja kun liian vähäiset yöunet heikentää insuliinin tehoa, niin jännittää ettei ne nyt nousis. Mä kun en nuku jos mul on nälkä, ja mullahan on nälkä kun oon 10h syömättä. Eli aina ennen labraa on takana huonosti nukuttu yö --> paastoarvoa nostattava seikka.
No, eka kontrolli oli rajojen alle, eli b
d vaan seuraavaan.
Lisäks aion ihan itse mennä yths:n diabeteshoitajan juttusille noista ravintoasioista yms. kun ei tuolta neuvolan kautta näköjään mihinkään pääse. Aloitin tänään ruoka- ja liikuntapäiväkirjan pitämisen, kun mulla on paha tapa päästää aterioiden välit tosi pitkiksi. Yleensä kirjaaminen auttaa.
Positiivisena asiana, tänään otin sauvat mukaan kävelylle, ja se sujui ihan hyvin. Eli takana 40min käpöttely sauvojen kera, reippailuksi en ees väitä sitä...
liukasta oli ja tuulista, muuten mukava lenkki, vasta ihan lopulla alkoi alavatsassa tuntumaan inhalta.
Nyt vois vaikka kutoa hetken, ja toivoa, ettei tuu nukkumatti kun istuu rauhassa paikallaan.
Sunnuntain jatkoa!
ventti +viuhti 27+6 :heart:
Huomenna kunnon poksahdus edessä, vika kolmannes käsillä.