VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Labroista: aluksi kävin verikokeet otattamassa tyksissä kun pääsi pyörällä kulkemaan. kun eihän sieltä autolle saa paikkaa lähimainkaan. Nyt olen suosiolla mennyt Luostarivuoreen, hiukan pidempi matka, mutta eipä tarvii miettii mihin laittais auton.

meil on hiukan tyhmästi kun meillä alkaa oman neuvolan valmennukset ens viikon tiistaina ja ne on tiistaisin 16-17 ja sit olis tunti aikaa siirtyä sinne missä on ne luennot. koko päivän sais juosta ees taas.
 
Lääkärissä käyty, ja ens viikolla pääsee taas töihin. Mutta seuraillaan mikä on meininki, jos oon ihan kuollut niin sit taas saikulle. Nyt on kyl onneks aika löysä pätkä alkamassa töissä, eli ei ihan 8-16 tarvi olla oppitunneilla.

Paastoarvo oli loistava, HUH!, ja seurannoilla jatketaan, eli n. kerran viikossa tai kahdessa saa yhä paastota ja käydä vuodattamassa verta. Sf-mitta palautui tasan keskikäyrälle, eli edellinen oli vaan mittavirhe. Viuhti asettui poikkiteloin, eli tapansa mukaan makoilee tuolla aivan kohdun pohjalla poikittain.

Semmosta. Nyt vaan alan asennoitumaan maanantaiaamun klo 4:50 heräämiseen...

ventti + viuhti 28+4
 
Huomenta!

Eile oli neuvola ja kaik oli ok. Ei oo laskeutunu/kiinnittyny ja neukkutätin mielest ei oo tulos viäl pitkiin aikoihin. Toivottavast ei. Mielellään saa mennä yliki. Just vast alko loma ja oon kaik menot/tekemiset ja osat hankinnoist jättäny tekemät ku lomal on aikaa si.

Nykyää kuulemma uudelleensynnyttäjil annetaan mennä tasan 2vk yli ennenku laitetaan yliaikaiskontrolliin. Ennen se oli 10pv.
rv 35+1
 
Kiitos Laala, Pinkeärouva, Iines79, Tinni ja Ninniliina hyvästä ohjeistuksesta :)
Lenkkipäivän jälkeen olen harmikseni saanut todeta nämä kivut juurikin liitoskivuiksi. Erityisesti kaiken lainen nouseminen, kuten lattialta ylös on melko kivuliasta toisinaan. Pakko vaan alkaa totutella ajatukseen että voin kohta heittää toisen työni susille :'(

Mieheni kanssa ollaan ehditty vasta yhteen valmennukseen joka käsitteli raskausajan liikuntaa ja ergonomiaa sekä perheen hampaiden hoitoa. En oikein osannut suhtautua ajatuksiin joita tämä fys.ter. lateli että, imurointi, 2 kg painojen nostaminen yms kevyt voi olla niin rankkaa jo raskauden alkuvaiheessa ettei niitä pysty tekemään. Aika kului siihen että fys.ter. kertoi ja minä takarivissä tuhahtelin välillä että, JUST! ja mieheni tuuppi minua kyynärpäällä ja kuiski että ole nyt jo hiljaa :LOL:

Jennyfr & Mp 23+1
 
Ai että 2kg painojen nosteleminen on liian rankkaa... :kieh: :LOL: Niillä on ihan ihmeellisiä juttuja valmennuksissa. Mähän tossa sentään pari viikkoa sitten (ennen joulua) siirsin omin voimin parisängyn ja kirjahyllyn ja pinnasängyn eri paikkoihin. :D Muita sai kyllä raahata mut pinnasänky piti nostaa meidän sängyn yli. :LOL:

Jee me mennään huomen aamulla miehen kanssa aamiaiskävelylle. ;) Se lupas että mennään, heti ku herätään, kävelylle keskustaan ja käydään Cafe Brahessa aamukahvilla. :D Jee, jotain kivaa puuhaa heti aamusta. :) Tää päivä onkin menny vaan nukkuessa ja netissä roikkuessa. Eilen olin niin järjettömän itkuinen että joka asiasta tuli vaan itku ja lopulta menin nukkumaan itkuisena kun totesin että turha olla hereillä kun siitä ei tuu mitään. Tänään sit ollu jo parempi päivä, mutta kyllä väsyttää! Sit nukuinki päiväunia (josta syystä nyt ei sitten taas nukuta), ja tein ruoan vasta yhdeksältä illalla. Vitsi meidän ruokatottumuksia... :whistle: No mutta kerranki terveellistä ruokaa, lihasoppaa ja ruisleipää. Samaa sitten huomenna.
Tiistaina sitten neuvola... Odotan mielenkiinnolla noita labrojen tuloksia.

Laala ja Punkero rv26+5 (se on jo sunnuntai)
 
) .) Oli tosi ihana aamupäivä. Tai siis meidän kävely. :heart: Käveltii meiltä (Nummesta) keskustaan, käytiin Cafe Brahessa aamukahvilla. Tai olisko se ollu jo kellonajan puolesta paremminki brunssi. :LOL: Ne patongit on ihan järjettömän hyviä! :D Sitte käveltiin kaupungilla ja käytiin pääkirjastossa, sinne on asennettu niitä ihania Eero Aarnion Kupla-tuoleja. :D Mä heti valtasin yhden. :) Ainoo että ylöspääsemiseksi pitikin sitten pyytää mieheltä vähän avustusta. :LOL: Olivat niin matalalla roikkumassa. Mutta siis ihana toi kirjasto, sinne tuun tekee Punkeron kanssa paljon kävelyretkiä, kun ne sohvasysteemit oikeen kutsuu imettämään ja lukemaan pienelle. ;)
Mutta siis ihana keli kävellä kun on pikkupakkasta ja lumisadetta. Käveltiin Aurajokirantaa kotiinpäin (kun siel on se ihana reitti nykyään ku menee ihan vesirajassa Tuomaansillalle asti) ja höpötettiin kaikkea. Suunniteltiin mitä kivaa tehdään sitten kesällä kun miehellä on pitkä kesäloma (5viikkoa, kun yks isyyslomaviikko säästetään toukokuulta kesäloman yhteyteen), ja kerranki molemmat on vapaalla samaan aikaan kesästä! Ei viel ookaan ikinä tainnu olla sellasta lomaa meidän avioliiton aikana! :heart: Ainoo yhteinen kesälomamatka ollaan tehty kesällä 2005, kun mentiin kihloihin Kolin huipulla. Mies oli jotain neljä vai viis päivää mun vanhempien kesämökillä, palas sieltä Turkuun sitten mun siskon perheen kyydillä, ja minä jäin viel vanhempieni kanssa mökkeilemään (asuin silloin siis kotona vielä). Tää kesä on eka jolloin oikeesti me saadaan vaan lomailla yhdessä. Tähän on kenenkään turha sanoa, että ei se oo mitään lomailua vauvan kanssa, tai sitten ei seuraavat 20 kesälomaa oo mitään lomailua. :LOL:
Mut nyt keälomal ei varmaan mitään suurempia matkoja tehdä. Kesä-heinäkuun vaihteessa aiotaan mennä Hesaan Punkeron kanssa (leikkimään cityihmisiä), mut muuten varmaan ollaan pitkälti ihan Turun suunnalla. :) Täytyy varmaan käydä kaikki Kuuvannokat sun muut ihanat luontopaikat nauttimassa Punkeron kanssa täältä kotikaupungista. :) Aion ostaa sellasen Manduca-kantorepun missä saa kantaa jo ihan pientä, niin on helppo mennä esim just Ruissaloon, ei tarvii raahata jotain vaunuja siel epätasaisessa maastossa. :) Täytyy vaan muistaa riittävän hyvin suojata pientä auringolta.

No mutta tällasta. Sori mm. Ventille joka varmaan lukee käytännössä saman tekstin huhtikuisten pinosta. Tuli vähän copypastettua osa. :whistle:

Laala ja Punkero rv26+5
 
Laala Sepä juurikin kävi naurattamaan niissä fysioterapeutin jutuissa että nostaminen/kantaminen raskasta kun sivubisneksenä kengitän hevosia ja ne painaa vähän enemmän kuin sen 2 kg :LOL: Pelkästään jo alasin jolla taotaan kengät painaa 40 kg ja sitä nostelen jatkuvasti auton perästä talliin ja toisinpäin :D Voivat siinä valmennus tädit miettiä että miksi tuo yksi tuolla nurkassa puhisee ärtymystään :LOL: Mutta nyt tosiaan alkaa se huvi olla lopuillaan kun on alkanut ilmetä pieniä liitoskipuja ja kaksinkerroin vääntäytyminen ei enää tunnu kovin kivalta :'( tuun varmaankin hulluksi kun en saa kengittää mut onneks saan olla hevosten kanssa muuten. Omaa hevosta kun ei ole niin olen jo ystävien hevosista varannut itselleni "hoitohevosen" ja raskausratsun :LOL:

Jennyfr & Mp 23+3
 
Mä tuun pikaseen käymään ja ilmottamaan, että hengissä ollaan, vaik en ole elonmerkkejä antanutkaan vissiin vähään aikaan.

Meil on muksut ja mies mahataudissa ja mulla on ollu migreeni nyt neljä päivää :headwall: |O Tällä hetkellä ei särje pää: lääke+ulkoilu näytti auttavan, onneks. Pidetään peukkuja, et pysyis poissa. Joo - tässä tulee kohta viikko mahatautia täyteen, kuopuksella alko torstaina ja ei se vieläkään oikeen syö yhtään mitään :( Esikoinen oksentaa toista päivää eikä mikään pysy sisällä :|

Bonuksena vielä se, että laitoin kouluun viestiä kun oon ollu niin paljon pois, niin näyttää kertyvän liikaa noita poissaoloja enkä pääs siitä helvatan typerästä ja tarpeettomasta kurssista läpi |O Voi vattu!

Ei muuta. Anteeksi tämä mesominen. helpotti :D Lähdenpä tästä taas täyttämään pyykkikonetta...
 
hips hei!

tiedän kuulostaa typerälle mutta mesoan tännekkin. koin elämäni ekat harkka supparit tänään. (niinkuin olisi suurikin uutinen). siis tää on jo viides raskaus ja kuitenkin vasta eka ja kolmas loppulyhyeen. eli niissä ei ees mahista tuntea moisia. tuntui hassulta, toki takana oli 40 min aerobic-tunti ja vatsaliikkeet siihen päälle.

hei piti kysymäni että ne jotka jo pitemmällä odotuksessa oletteko suunnitelleet käyvänne vyöhyketerapiassa (synnytyksen käynnistymis mielessä) lähellä la:ta. juu tiedän olevani epätoivoinen mutta kaikkee voi suunnitella. ja kun en o kenenkään kuullut käyvän ja tekeekö kaikki terapeutit noita akupisteiden paino juttuja.....

juups eipä kummempia. puoliväli häämöttää pian.

tinni ja ryyni 19+5
 
Graah. Pitää päivittää kuulumisia tännekin...
Eli musta on tullu täti (neljättä kertaa) eilen. :heart: Siskolle syntyi poika 11pv etuajassa, pikkuisen mitat oli 51cm ja 3680g, oikein hyvän kokoinen pikkumies siis. :heart: Äiti ja lapsi toivovat saavansa kotiutua tänään. Oli vähän kurja juttu, kun lähtö tuli keskellä yötä, niin mies ei päässy mukaan synnytykseen. Jos olis lähtö tullu aamulla niin olisivat voineet viedä esikon hoitoon, mutta ei he voineet oikeen 1-vuotiasta herättää keskellä yötä, ei olis tullu lähdöstä enää mitään, ja synnytys kuitenki kesti vain jotain 3h.
No mutta edellisyö meni siis ihan lörinäksi kun Punkero mekasti mun mahassa n.yhteen asti ja sit heräsinki neljältä ja huomasin että olin kolmen jälkeen saanu viestin siskolta, että on synnytyssalissa... Ja eihän siinä sit tullu nukkumisesta mitään, kun mä olin heti ihan fiiliksissä ja duracell-pupuna joten edellisyön unet jäi 3-tuntisiksi.
Eilen illalla menin sitten ysin jälkeen jo petiin, että ehtis nukkua vaikka kellon ympäri kun on vähän univajetta tuon ed. yön takia. No nukahdinkin aika heti mutta yöllä klo 01.30 heräsin pissahätään ja janotukseen ja sen jälkeen en sit oo unta saanutkaan. Roikuin pedissä väkisin 5.30 asti ku miehellä oli herätys ja nyt oon sit syöny aamupalaa kun viimeiset pari tuntia jo närästikin. :kieh: Tosi ihanaa, mulla on neuvola tänään, olen siis menossa sinne tosi hehkeenä. Ajattelin nyt kyl kohta mennä viel petiin vaikka lukee, jos se tois unen silmään edes pariksi tunniksi kun 9.45 vasta on neuvola.

Eilen illal oltiin autoliikkees ja käytiin koeajamassa yhtä autoa. Ollaan nyt pari viikkoa kateltu autoja ja hintoja ja nyt yhdes liikkees olis sellanen Avensis mikä haluais ilmeisesti lähteä meidän mukaan sieltä autoliikkeestä. Ainoo että mä olen hormonihöyryissäni jo parkunu meidän tän hetkisen auton, Toyota Aygon, puolesta (googlettakaa jos ette tiedä MINKÄ KOKOINEN auto) kun se on niin söpö, mä osaan taskuparkittaa sen kanssa ja se pitää vielä kivaa ääntäkin.... :LOL: Mut tosiasia on se, että vaikka me pärjättäis Aygon kanssa, niin ei se mukava enää lapsen kanssa ole. Mies nyt miettii sitä tänään viel ruokatuntiin asti ja soittaa sitten myyjälle että varaako sen meille, mut uskon että taitaa vaihtua auto nyt. Kyllähän tää Aygo siis meillä olikin jo 11kk. Mä, sillon ku ostettiin sitä, katoin olevinaan hirveen huolellisesti että kyllähän sinne mahtuu takaluukkuun vaunut, mut eipä mulla ollu kauhean realistista näkemystä vaunujen koosta. :saint: Kyllähän meidän varatut vaunut mahtuiskin sinne, mutta ilman koppaa (eli runko takaluukkuun, koppa... etupenkille?). Ja mitään muuta takaluukkuun ei sit meniskään. Tuohon Avensikseen mahtuis vaikka mitä. Vaunut ja läjä matkalaukkuja takaluukkuun ja kolme ihmistä vielä takapenkillekin. :D No, ehkä illasta tiedän ollaanko me ison auton omistajia (mun mielestä Avensikset on ihan sikaisoja, paljon isompia kuin ykskään mun vanhempien tähänastisista autoista)... :D

Jos joku on menossa perhevalmennukseen niin vois tulla tänne tekee sit referaatin illalla sen sisällöstä, me ei olla menossa, kun ei se parisuhdeaihe niin kiinnosta (tiedetään jo että miesten pitää ottaa naisten hormonaaliset sekoilut huomioon vaikka se ottais kovillekin ja että vaikka joillain katoo halut synnytyksen jälkeen niin se on ihan normaalia ja sitten voi tehdä kaikkea muuta kivaa yhdessä... :xmas: |O )... Tullaan sit ens viikolla ja sitä seuraavalla, kun tulee ehkä jotain uuttakin ku käsitellään synnytystä ja imetystä jne. :)

Laala ja Punkero rv27+0 (nyt nukkuu viel hetkeks... tai ainaki lepäilee)
 
Hei kaikille!
Neuvolassa käväisin minäkin, kaikki tuntui olevan kunnossa ja verenpaineetkin mitä maltillisimmat - viimeksi niistä oli vähän harmia... tai ei lopulta muuta kuin sitä, että joka kerta neuvolassa kauhisteltiin, kun olivat korkeammalla kuin olisivat mielellään saaneet olla.

Tinni, meidän äiti on vyöhyketerapeutti mutta sen vastaanotto on n. 700 km:n päässä Turusta, joten sain vyöhyketerapiaa mieheltäni viime raskauden lopulla äitini ohjeilla! Mutta vauva ei ollut valmis syntymään ennen kuin 11 päivän kuluttua lasketusta ajasta. Olihan se silti mukavaa jalkahierontaa. Synnärilläkin vielä sain, ja lapsivuodeosastolla stimuloitiin maidonnousupisteitä ja muita toipumisheijasteita, ja hyvin nousi maito yms. Olen kyllä ajatellut tämän raskauden kääntyessä loppupuoliskolleen käväistä homeopaatilla, ne konstit vähän kiinnostavat - jos olisi mitään luonnollista keinoa hieman nopeuttaa avautumisvaihetta, joka siis mulla kesti 2,5 vuorokautta, niin sellaiseen turvautuisin. Ainakin ennemmin kuin mihinkään oksitosiinitippaan, ellei sikiön vointi vaadi muuta kemiallista vauhditusta. Olen koetttanut pikku hiljaa vakuutella itseäni myös siitä, että pärjäisin vähemmällä kivunlievityksellä tällä kertaa, etenkin kun jo vähän tietää, mitkä konstit itselle parhaiten tepsii. No, aikaa on vielä vakuuttua asiasta!

pinkeärouva ja pikku-k nro 2 14+3
 
Mulla on vyöhyketerapiasta tosi hyviä kokemuksia! Ennen toista raskautta mun kuukautiskierto hoidettiin kuntoon sen kanssa ja tulinkin heti raskaaksi. Kävin hoidoissa koko raskausajan ja siitä oli apua mm. iskiasvaivoihin sun muihin. Sitten viel saatiin loppumetreille ohjeita kivunlievitykseen. Synnytys oli nopea ja helppo - sen verran helppo, etten uskalla olla menemättä vyöhyketerapiaan tälläkään kertaa :LOL:

Mun vyöhyketerapeutti sanoi, että niistä avaavista hoidoista ei ole haittaa, että niitä ei voi tehdä "liian aikaisin" koska jos vauva ei ole valmis syntymään, synnytys ei nillä käynnisty - kuten pinkeärouva tuossa kirjotti.

Kannattaa etsiä hyvä terapeutti, jolla on kokemusta tollasista hoidoista! Mä Tinnille laitoinkin yv:nä oman terapeutin yhteystiedot ja laittakaa viestiä jos joku muukin haluaa ne :wave:

Ninniliina rv 17+5 - vähän paremmalla tuulella tänään ilman migreeniä!!!! :D
 
Valmennuksesta.. Mies kysyi aamummalla, etä tarviiko hänen tulla tänään sinne. Mä olin jo unohtanut koko homman olemassaolonkin! :whistle: En oo vielä päättänyt menenkö, se viimeviikkoinen kyl vei jotenkin innon. Olis edes jossain täs ihan lähellä ni ei tarttis sinne asti lähteä... jos jossain tilapäisessä (?) mielenhäiriössä menen, niin laitan sit raporttia. Voi kyl olla et jää väliin. Ens viikolla sitten ainakin ollaan paikalla oikein jengillä!

Jennyfr, sähän oot sit oikein voimailija kun sellaisia taakkoja nostelet. :) Toi 2kg kuulostaa kyl aika naurettavalta, siis 2kpl litran maitotölkkejä... eihän sitä vois ees kaupassa käydä!

Ninnilinalle jaksamista, kuulostaa tosi rankalta toi sairastaminen. Toivottavasti helpottais pian, ja pysyis migreeni nyt ainakin poissa.

Tinni ja pinkeärouva, teillä on jo suunnitelmat pitkällä. :) Mä en itse osaa jotenkin nyt ollenkaan ajatella eteenpäin asioita. Tosin tässä on nyt ollut kaikenlaista säätöä taloasioissa ja töissä, mutta silti en jotenkin kykene suunnittelemaan käytännön asioita lähempänä laskettua aikaa yms. Osaltaan johtuu siitäkin, että meillä on käytännössä kaikki hankinnat tekemättä kun ei tänne ahtauteen haluta yhtään lisää kamaa. Päästään varmaan maaliskuussa muuttamaan, et hiukan jää viime hetkeen, mutta toivottavasti Viuhti malttaa sinne asti. Olis tietty kiva hetki itse kotiutua uuteen taloon ennen vauvan tuloa (joka muuten hakkaa lujaa tai potkii hiljaa mua just napaan...).

Juu, ja Laala, toisto ja kertaus tekee mulle ihan hyvää... oon niin lahopää nykyään, et ehkä tuplalukemisella saattaa jäädä edes pääkohdat mieleen. :D

Joo-o, pyykkiä koneeseen vois olla hyvä idea, ja sit nitä töitä tarttis varmaan tehdäkin näin kun etäTÖISSÄ on.. ;)

ventti + viuhti 29+1
 
Ens viikolla meitä sitten saatta näymmä olla useampiakin siellä perhevalmennuksessa. Ei kyllä eilen olis mihinkään jaksanutkaan kun aamun oli töissä ja sieltä suoraan synnytysvalmennukseen neuvolalle ja sit oli ollut tunti siirtymäaikaa sinne kunnallissairaalankadulle. huh! jospa sitä huomenna sais neukkalääkäriltä sairaslomaa...

Inkaliina ja AnniAapeli 30+6
 
Emmääkään ollut siellä valmennuksessa eilen, ei vaan jaksanut lähteä. Lähdin ruokakauppaan ja sain sielläkin kulutettua jotenkin ihmeellisesti 1½h vaikkei ollut edes jonoja. :p Tänään pääsin ylös je seiskan aikaan ja on hyvin tullut tehtyä töitäkin, se kun on välillä etänä vaikeaa jos ei oo mitään päivän polttavaa...

v+v 29+2
 
Ei mekään oltu perhevalmennuksessa vaikka aamulla tämän ilmoitettuani neuvolatädille hän meinaskin saada slaagin: KYLLÄ SINNE NYT PITÄÄ MENNÄ! Olin sit vaan että joo okei mennään mennään... (ja mietin samalla että EI TOD.)

Eipä me sit oltais ehdittykään, kun oltiin ajelulla meidän uuden auton kanssa, joka vaihtui siis eilen iltapäivällä. ;) Tosin tämän päivän olenki hormonihöyryissäni käyttäny vanhan auton perään parkumiseen, kun se oli oikeesti tosi kiva auto... VÄÄH!

MIkä siis oli eilisen huono uutinen niin se että nyt mun papereissa lukee että Raskausdiabetes. Vaikka olen siis varma että mulla ei sitä ole. Vois antaa vähän selvemmät ohjeet ennen verikokeita, jos halutaan oikeita tuloksia. No mut näillä mennään nyt sitte.

Miks muuten ventti jouduit ite alunperin sokerirasitukseen? Kun eihän sinne pitäis laittaa ellei oo ylipainoinen raskauden alussa tai sokeria virtsassa tai jotain muuta epäilyksiä aiheuttavaa syytä.

NO joo. Sokerikakkabläähjuttu ei toki katkeroita mua kovin.

Laala ja Punkero rv27+1
 
Laala, mut laitettiin testiin kun oon tämmönen vanha eukko :D, oliko se ikäraja nyt sit 25 vai 30v. Oon taas töis, herkkua herätä lähempänä 4:30... ja tunnit lähestyy, täytyy tarkistaa materiaalit.

v+v 29+3
uhkaavasti lähestyy 30....
 
No niin, nyt on Tyks käynniltä kotiuduttu ja sain käynnistysajan huomiselle klo 8.00! Kaikki oli ihan hyvin, mutta lääkäri totesi myös, että mitään estettä ei käynnistyksellekään ole ja diabeetikkoja ei yleensä päästetä yli lasketun ajan. Kysyi vielä, että haluatko jo tänään vai huomenna. Valitsin sitten huomisen niin ehdin tänään vielä tehdä loput valmistelut. Hui, kun alkoi jännittämään! Mennään siis huomenna heti aamusta synnärille ja siellä yrittävät oksitosiini tipalla käynnistystä. Viimeksihän minä menin synnytysvuodeosastolle jossa käynnisteltiin pillereillä. Nyt siis eri juttu ja pääsen heti synnytyssaliin. Jännää!

Tässä vielä viimeisen polikäynnin "tulokset":
rv 39+4
paino: 69,9 kg
rr: 119/80
U-prot: +/-
U-gluk: -
painoarvio: 3400g
tarjonta: rt
liikkeet: ++
kohdunsuu: pehmeä
auki: 1,5 cm
pituus: 2

Eli oliskohan joku muukin huomenna synnärillä, voitaisiin tehdä treffit. :LOL:
 
Hauskaa synnytystä maarunen! :wave: Muistahan tulla sitten raportoimaan tuloksista.

Täällä maha leviää. Otin äitiysfarkut käyttöön tänään, ehkä vähän liioittelua, mutta ne oli niin kivat että en malttanut olla ottamatta. Liitoskivut ja oma huono asenne niihin on vähän ärsyttäneet. Turha kai niitä on vielä tässä vaiheessa surra, kun vielä puoli vuotta on edessä ja helpottamaan päin eivät ainakaan ole sinä aikana.

Synnäritreffit oliskin hauskat! Luotan siihen, että tähän pinoon vielä ilmaantuu heinäkuisia enemmänkin. Huhuu, kyllä teitä siellä on!!
 
Lumista huomenta!

Maarusella onkin jännät paikat tänään. Toivottavasti jaksaa tulla tänne sitten myöhemmin raportoimaan miten käynnistys ja synnytys sujuivat.

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, rauhallista puuhailua vähän kerrallaan jotta välttyisin supistuksilta. Sairaslomalla olen äitiysloman alkuun asti. Aika kuluu mukavasti pääasiassa lueskellen ja pikkuneidin kanssa touhuillen. Nyt lähdemme ulos hetkeksi nauttimaan lumesta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Metsälauha 33+2
 

Yhteistyössä