VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Täällä metsälauhan tavoin saikkarilla äippäloman alkuun ööö... eilisestä lähtien mut mitä ihmettä mä teen töissä?

Onpa kivaa että ees joku pääsee täältä tositoimiin. Maarunen: Mitä merkkiä tulokas oli ja strategiset mitat. Miten meni toimitus?

Inkaliina ja AnniAapeli 31+1
 
Heips,

Maaruselle paljon tsemppiä synnärille ja toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Omaa napaa päivitän pikaisesti. Täällä ollaan jälleen flunssassa :/ . Rankkaa aikaa, sillä ens viikolla viimeinen työviikko ja periaatteessa mun pitäis olla levossa. En suostunut saikkarille, sillä mun sijaisella ei ole mitään mahdollisuuksia aloittaa ilman opetusta/koulutusta. Tänään olin siis neuvolassa ja verenpaine on niin koholla, että terkkari olis passittanut suoraan kotiin. Paineet oli siis 142/90. Tämä selittänee osaltaan mun huonovointisuutta ja päänsärkyjä.

Nyt lähden kotiin. Mies lupasi hoitaa kotona kaiken, eli edessä massiivista lepäilyä koko viikonlopun ajan :) .

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Iines ja Sintti 33+6
 
Hei kaikille! Löysinpäs tällaisen pinon! Eksyin varovaisesti tänne odottajat puolelle urkkimaan, kun plussasin tuossa viime tiistaina.......vielähän voi tapahtua mitä vaan.....Itsestäni sen verran, että muutimme Raisioon ihan muualta jouluviikolla. Olen 31-vuotias "Mamma". Meillä on lapset tyttö -03, pojat -04 ja -06 sekä tyttö -07 ja nyt siis plussasin tällä viikolla. Ihan "normaali" perhe ollaan vaikka lapsia onkin jo mukava liuta;) Mahtuisinko mukaan meininkeihin? Mietin että mihinkäs täältä Raisioista mennän synnyttämään? TYKSiinkö?

No mutta ihanaista viikonloppua kaikille

No, mutta oikein ihanaista :wave: :wave:

Kassu
 
tervetuloa Kassu, muistan että oltiin jossain samassa pinossa silloin kun omaa 07-tyttöäni odottelin - ehkä elokuisten pinossa? Hauskaa että taas näin "yhdessä" lisäännytään. :D Sulla oli niin kiva se synnytyskertomus silloin, vieläkin muistan! Hyvää mahankasvatusaikaa!

pinkeärouva ja pikku-K2 15+0

 
Heipsan kassu, ja tervetuloa urkkimaan ihan vapaasti. :) Eiköhän sieltä Raisiostakin ihan TYKSiin pääse/joudu, en ainakaan muutakaan keksi. Jostainpäin näitä seutuja sais kai mennä Saloonkin, mutten tiedä tarkemmin mistä. Lätkäisenpä sut samantien tonne listoillekin, päivitellään sit laskettua aikaa kun se selkenee.

(.) eli mun napa... joo, eipä pal mittään, väsyttää vaan taas koko ajan ja Viuhti on keksinyt uuden harrastuksen: se tunkee itteensä tohon oikealle puolelle navan viereen niin että ahdistaa ihan mahdottomasti. Taitaa olla selkää ja peppua mitä se siihen punkee ja tunkee oikein vimmalla ja jäkittää siinä. No, ainakaan ei makaa poikittain rakon päällä. :LOL: Kyllä se sitä sit siirtyy väljemmille vesille kun silittelee ja pitää hiukan kättä päällä ja suostuttelee. Maha ihan oudon mallinen kun yks kohta on ihan pinkeenä.

Muuten lonkat kipuilee, hiukan välillä huippaa - tiedä sit onko paineet alhaiset vai sokerit ruokavalion takia vai mitä - ja tietty supistelee aina kun jotain tekee. Eli ihan normiolo. :)

ventti ja viuhti 29+5
...ihan kohta uudelle kymmenelle...
 
Mulla on jo nyt menossa 17+3. Kohta ollaan puolessa välissä joten aika vauhdilla tää aika kuitenkin menee, onneksi:) Ei näy vielä vatsaa mutta tuntuu senkin edestä ja Balance-tunnilla vatsallaan maatessani viime viikolla pääsin tuntemaan sikiön liikkeetkin ensimmäistä kertaa (tais hetkellisesti tulla ahtaat paikat):)

Hirveetä väsymystä oli ja selvishän se kun mitattiin hemppa ja verenpaine, molemmat tosi alhaiset. Sain sitten luvalla syödä rautaa ja salmiakkia:D Hemppa oli jotain 115 ja verenpaine jotain 111/56 tms. eli kyllä aika alhasta...

Body Pumpissa pitää jo haara-asennot ottaa leveämmin ja selkä alkaa kyykyissä särkeä isoilla painoilla...kai se on pakko ruveta ottamaan salillakin jo rennommin...nyyh:-(
Tohon listaan, meidän la on siis 1.7...siinä oli kysymysmerkkejä huomasin.

Mut kamu on mukana, sydänäänet ja viime neuvolareissulla ei tykänny siit mittauslaitteesta yhtään vaa koko ajan potki sitä kohti. Meille on tulossa vilka mukula:D
 
heips!

noista sairaaloista oli kyse ja ainakin paimiosta saa valkata kumpaan suuntaan lähtee... täähän on tässä melkein tasan puolessa välissä. tyksiin pääsee kyl nopeemmin motaria kun on ihan siinä viekussa.
tietääkseni RAISIOSTA tyksiin synnyttämään.

rakenne ultrassa käyty ja isoo ryyniä luvataan. oli jalat pitkät ja luut vahvat. vaikka vastasikin viikkoja täysin.
lääkäri ultra ajan sain viikolle 28 kun istukka on vielä liian alhaalla. sanoi kyllä että nousee sieltä siihen mennessä mutta haluu nyt kuitenkin antaa sen ajan. eli kattellaan sitte mitä sinne kuuluu!!!

juups siinähän ne tärkeimmät.

tinni ja ryyni 20+4
 
Tervetuloa kassu!Kyllä se tyksi taitaa teillekkin se ensisijainen synnäri olla.Ja nopeimmasta reitistä..riippuu missä asutte=)
Ohikulkutietäkin pääsee hyvin jos sillä puolen asutte.

Raisiossa muuten hyvä lähtee synnyttään kun kaupunki maksaa kaikki päivät.Meillä on täällä naantalin suunnalla vielä auki,ennen kuntaliitosta kotikuntamme ei nimittäin olisi maksanut yhtä ainoota päivää.On sentään rikas ja pieni kunta=(
 
MITÄ? Siis Raision kaupunki maksaa synnytyssairaalapäivät????? OHHOH! No jopas jotakin. Ihanan posistiivista. Vai, että TYKSIIN.......hiukan pelottaa, kun olen sellaisessa "lintukodossa" kaikki 4 lastani synnyttänyt.......no, kai se vauva tulee maailmaan TYKSIssäkin :LOL: Lasketuksi ajaksi minulle voisi ainakin näin alustavasti laittaa 2.10.2009, koska tiedän aika tarkkaan hedelmöittymisajankohdan.Tokihan se voi sitten ultrassa vaihtua vielä.

Ja heips pinkeämamma! kiva odotella taas yhdessä ja hauskaa jos synnytyskertomukseni on jäänyt mieleen.Se oli kaunis synnytys se.......oih......käykäähän muutkin vilkaiseen jos kiinnostaa :p
 
kassu;sekä veljen vaimoni että kummipojan äiti(molemmilla n.vuoden vanhat lapsokaiset)ovat raisiolaisia ja ainoa mitä maksuun heille tuli oli se kun molempien vaavit joutui päiviä ns.teholla viettään.Muuten raisio maksoi kaikki äidin kulut ja vaavin tietty kanssa.Musta se on aika huisia..mutta kivaahan vaan.ite oottelen että mitä kuntaliitos tuo meille tullessaan.Kai ne huhtikuuhn mennessä ovat päättäneet kuinka toimivat=)
 
Meil toi kuntaliitos ei ainakaa tua muutaku typerän nimen :/

Kävin eile Myllyn apteekis kyselee metyleenisinee ja niil ei ollu eikä tiänny et tuleeks sellast ees ja et onks muuallakaa. Kai sitä ny jossai viäl myydää? Ainaki viäl 6.5vuat sit käytettii.

Mul ois tänää neuvolalääkäri. Viimeks ollu iha raskauden alus. En oota kuulevani et mitää ois tapahtunu ku supparei ei oo ollu. Haluun et se pysyy ainaki l.a:n asti ku touhuu ois vaik kui pal viäl.

Olin eile muutenki monen tunnin ostosreisul Turus/Raisios ja mukaan tarttu 50-56cm toppapuku ku oli pualeen hintaan :D ei pitäny ostaa mutku se pakkauksen puku on niin iso ku vauva on nyt talvel viäl niin mini.
JeJa 36+4
 
Me muutetaan just ennen Viuhdin tuloa eri kuntaan, ja ei oo mitään käsitystä miten siellä toimii mikään... :eek: Valmennukset keretään käymään vanhassa neuvolassa, muusta ei oo tietoa. Saas nähdä miten erilaiset on sit käytännöt toisessa paikassa. Hyvä saada vähän lisäjännitystä elämään kun ei näin esikoista odottaessa muuten mitään jännää ja uutta ja ihmeellistä ole :LOL:.

Tänään käyty taas verta vuodattamassa, huomenna täytyy heti soitella neuvolaan ja kysyä tulokset (paastosokereita siis taas tietty). Ja illalla olis taas se valmennusluento, jos tällä kertaa sais raahauduttua paikalle nyt kun oli jotain järkevämmän kuuloista aihetta tarjolla. Ja jos vielä löytää sinne taka-sisäpihasokkeloon...

Mutta mutta, nyt syömään ja sitten verotomistoon jonottamaan. Ja hakemaan herralle synttärilahjaa huomiseks, se on hyvä, ettei koskaan jätämitään viime hetkeen, eikös? ;)

ventti + viuhti 30+1
...enää 10 viikkoa, apua! Nyt alko jännittää.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tännekin puolelle.

JeJa: Mistä kuntaliitoksesta puhut?? Tässä kun on jokunen liitos ihan lähellä tapahtunut.

Onko teistä ketään synnyttänyt Salossa?? Tai Tyksissä ja Salossa?? Ite olen alkanut kallistumaan Salon suuntaan, kun Tyksissä ei tunnuta välittävän mistään. Pelkopolilla käyntikin oli aivan turhaa. Heillä oli ultran lisäksi aikaa keskustella n 10 minuuttia. Kuitenkin varattu aikaa keskustelulle yli 30 minuuttia. Olen kyllä tosi pettynyt Tyksin toimintaan tämän raskauden aikana.

Sinituuli 36+4
 
Apuja! Pelotelkaa nyt lisää TYKSILLÄ kun olen neljä lastani iki-ihanassa Tammisaaren BB:llä synnyttänyt ja nyt pitäisi Turkuun mennä. Aikaa ja välittämstä löytyy siellä paikassa vaikka Tyksiin jakaa :attn: Koskaan en ole edes minkäänmaailman kipulääkitystä tarvinnut kun on ollut kanssahengittelijää ja kylpyä :LOL: :LOL: sun muuta.
 
Heippa!

Mä taas täällä teidän juttuja vakoilen vaikken odottaja enää olekaan ja paria asiaa kommentoin :)

Metyleenisiniliuosta myy ainakin Linnan Apteekki Turun keskustassa (Kauppiaskadulla).

Ja noista sairaalalaskuista. Mullekin kaupunki maksoi kolme ensimmäistä päivää ja ylimenevistä päivistä tuli lasku. Turun puolella siis asun. Mutta pojasta jouduinkin sitten kolme ensimmäistä päivää maksamaan kun hän oli siellä vastasyntyneiden teholla hoidossa... Ihan kiva lasku siis tuli viikon sairaalassa makaamisesta :|

Sairaaloista Mullekin tarjottiin vaihtoehtona Saloa...Tyks oli kuitenkin jotenkin itsestäänselvyys kun se on niin paljon lähempänä. Tyksin synnytysosastosta mulle jäi positiivinen kuva ja kätilöt oli ihania, mutta vuodeosastolla en sitten taas niinkään viihtynyt...Siellä oli vähän sellainen olo ettei edes uskalla kysyä neuvoa kun vastaus tuli usein siihen malliin tiuskien että tunsin itseni ihan tyhmäksi ja osa hoitajista vaikutti aina kiukkuisilta :/ :D Ja silloin ei edes mun mielestä niin kamala kiire ollut kun munkin huoneessa oli koko viikon yksi sänky tyhjillään...Uudelleensynnyttäjillä on ehkä helpompaa kun ei enää samalla tavalla apua tarvitse asioiden opettelussa, mutta ensisynnyttäjänä saa kyllä vaatimalla vaatia sitä apua. Itse olisin ainakin enemmän kaivannut apua imetyksen kanssa kun poika oli ekat päivät saanut keskolassa pullosta ja imetys oli tosi hankalaa..vuodeosastolla pyysin apua ja poika työnnettiin niskasta tissiin kiinni ja poistuttiin paikalta..siinä oli se imetysohjaus :p.

Fistik ja Emre 6vko
 
Ihan kamala kuulla kuinka isommissa sairaaloissa nää hommat menee :/ En nyt ole todellakaan mikä luomuhihhulisynnyttäjä ja minulle on aina ollut trkeintä että vauva tulee tuvallisesti maailmaan, olipa se missä tahansa. Mutta Tammisaaressa vuodeosastolla synnytyksen jälkeen hoidetaan kyllä kokonaisvaltaisesti sekä Äitiä että vauvaa: keitellään sinulle imetysteetä ja tullaan vaikka keskellä yötä juttelemaan tai vain kädestäpitämään jos tarve vaatii. Imetystä opastetaan paljon ja rauhassa. Mutta tokihan ymmärrän myös mittasuhteen kun mietitään montako synntystä TYKSIssä lienee per vrk Tammisaareen verrattuna. Harmi vain jos kiire pilaa kauniit elämän ensihetket.

Ystäväni on Salossa kätilönä ja kehuu ilmapiiriä mahtavaksi. Sinne vain ne joilla se on kohtuu lähellä. Minä taidan tällaisena "syöksysynnyttäjänä" suunnata TYKSiin :wave: kaikesta huolimatta.
 
Oliko JeJan mainitsema kuntaliitos Länsi-Turunmaa? :LOL: Nimittäin siinä on kyllä niin tyhmä paikannimi kun vaan voi olla. Sori vaan kaikki Länsi-Turunmaalaiset... Mun mielestä siitä olis voitu tehdä vaikka Airisto. :D Parainenkin on parempi kuin Länsi-Turunmaa, sitä paitsi sehän on itäänpäin Turusta. :LOL:

Perhevalmennus oli kerrankin ihan hauska! :D Vitsi mä nauroin vedet silmistä niitä sen kätilön juttuja. :D KAtottiin illalla sit miehen kanssa BabySeven-videoo, kuin moni on kattonu? :p

Eilinen paastosokeriarvo oli 5,2. Rajan ali sentäs, mutta liian korkea mun makuuni. Murr.

) .) Nyt yliopistolle. On pro-seminaariin liittyvä joku suunnittelutapaaminen ja sitten yks pedagogisten demo ja sit pitäis neljän jälkeen juosta viulutunnille ja oman oppilaan tuntia pitää jne jne. Huoh. :p No mut eipä ainakaa sammaloidu kotiin. ;)

Laala ja Punkero rv28+1 (viimeistä kolmannesta viedään)
 
Fistik, mukava kuulla sustakin! Mites on teillä vauva-arki sujunut?

Synnytyssairaalasta, oon kyl TYKSiin menossa, kun tosiaan ennen h-hetkeä muutetaan vielä kauemmas Salosta ja Turusta. Sit vaan peukut pystyssä, et ei oo tulipalokiire just sillä hetkellä siellä. Pelkkää positiivista oon kyl tosta Salosta kuullut, mutta matkaa tulee meiltä liikaa. Toi Tammisaaren meininki kuulostaa kans ihanalta, kassu.

Laala, voihan prkl, mun piti soittaa tänään neuvolaan ja kysyä se oma arvoni... arvaas vaan muistinko. Damn. Pääasiahan se kai on, että se on rajan alle. Mulla on pyörinyt siinä vitosen tienoilla, 4,6-5,1 tähän mennessä. Eilisestä ei siis tietoa vielä.
Minkälainen se video oli? Ei siis olla katsottu, välillä oon miettinyt et jaksaisko. Annas ny arvio, niin osaan valita missä mielentilassa sitä vois kannattaa katsella. :D

Perhevalmennus oli tosiaan tällä kertaa ihan hauska, varsinkin se loppupuolisko. Alun olisin voinut jättää väliin kun sama ihminen kertoi samat asiat neuvolan omassa fysioterapiaryhmässä. Ainoa,mikä ärsytti, oli se, että sillä synnytyksestä kertoneella oli kauhea kiire. Niitä juttuja olis voinut mieluummin kuunnella sen koko 2h, mun mielestä. Ens viikolla sit synnytysvalmennusta, täytyykin muistuttaa vielä miestä, ei se sitä muuten kumminkaan muista ja menee sopimaan jotain päälle.

Onkohan se muuten sit useampana maanantaina samaan aikaan? Onko tietoa, Laala? Mulla tulee nimittäin todellisia ongelmia töiden kanssa, kun mulla olis 9.2. oppitunteja kolmeen asti Raumalla... ja 16:30 tarttis olla neuvolassa skarppina. Täytyy ilmeisesti alkaa säätää töitä sit eri päiville tai jotain, äh. Tää on niin vammasta siinä, että on eri paikkakunnalla töissä.

Noh, nyt oon olevinani etätöissä, eli --> töitä. :wave:

ventti + viuhti 30+2
 
B-7
Vaikken enää ole raskaana laitan lusikkani soppaan! =) Sopiihan?

Lohdutuksen sananen teille tyksiin meneville!Sieläkin on mukava synnyttää =) Mä oon 7 lasta tyksissä synnyttänyt ja kertaakaan ei ole mitään jäänyt hampaankoloon,ei synnytyssalin toiminnasta eikä äitiysvuodeosastolta.
Iso sairaala kun on ja paljon synnyttäjiä,on selvä että ovat kiireisiä mutta kun muistatte pitää puolenneja valmennatte miehenne pitämään puolianne,tulee synnytyksestä varmasti ikimuistoinen!Kassullakin kun on jo kokemusta synnytyksistä!!

Ihanaa loppuodotusta ja onnistuneita synnytyksiä toivottelen,samalla toivon että itse pääsen vielä kerran,sen vihoviimeisen kerran,tyksiin synnyttämään(Kun ei muuttamassakaan minnekkään olla =) ) :hug:

babyseven ja muksut,nuorin 8viikkoinen turkulainen :LOL:
 
Ventti se fysioterppa oli ihan hyödyllinen ku en oo ollu siellä. Itse asias sit menin juttelee sen kaa viel valmennuksen jälkeen kun vähän hävetti esittää niitä kysymyksiä koko ryhmän kuullen.... Mutta tajusin että mulla on todellakin lantionpohja hyvässä kunnossa. En oo ollu ihan varma, että miten määritellään "hyvä kunto" siinä. Sit se sano vaan että mä voin hänen mielestä jättää sen kirkkotiellä tapahtuvan fysioterppavalmennuksen väliin... Mut tiedän että neuvolatäti pitää mua huonona ihmisenä kun jätän sen väliin.
Sit käsitin että niitä synnytysvalmennuksia ei olis mitään monta iltaa. Mä oon varannu ainoastaan tuon 2.2. että tullaan.... SIllonki mulla on tentti klo 15.00 joten mulla on tentissä noin tunti aikaa loistaa taidoillani. :kieh:

Synnyttäminen tyksissä tai missä vaan.... Mä aion pitää huolen että mulla on mun miesassistentti koko ajan tukena niin sit ei haittaa vaikkei olis se kätilö koko ajan siinä.

) .) Sain vihdoinki vietyä kannettavan huoltoon, kun se hajos jo kolmannen kerran muutaman kuukauden sisään, niin nyt tuli ilmoitus että saan parin päivän päästä hakea kokonaan uuden kannettavan. :D Laala kiittää ja kumartaa! :D Ei kyl tosin oo vissiin mikään kauhean loistava kannettava, mutta parempi ku se mun edellinen kuitenki kuulemma. :D Tai mikä tahansa on kyl mun mielestä parempi kuin rikkinäinen... :kieh: Sit oli viulutunti ja opettaja oli ihan että "Mikä virtuoosi susta on yhtäkkiä tullu? Sähän oot sitäpaitsi raskaana!" :D Kiva välillä saada tällastakin palautetta! :D

Nyt pitäis alkaa herkuttelee iltapalaa. Mies oli ostanu ilmakuivattua kinkkua. Mä lämmitän sen itelleni uunissa, niin että se käväsee 80 asteessa niin saan kaikki mahdolliset pöpöt tapettua siitä. :p Toivottavasti maku on hyvä viel senki jälkeen. :LOL:

Laala ja Punkero rv28+1
 
Pääseekö porukkaan? Ekaa odotellaan, Turusta päin olen ja ikää 32 v.
Ja kuvittelin IHAN varmasti olevani rv 8+6, kunnes tänään olin neuvolalääkärillä, joka sanoi, että paljon pidemmällä ollaan?!!! Sydänäänetkin jo kuului vahvasti. Eka vapaa ultra-aika varattiin, joten maanantaina sitten selviää, missä oikein mennään.

Menkat mulla on kellontarkat 28 pv ja jos raskaus on oikeasti pidemmällä, mulla on ollut yhdet tosi runsaat kuukautiset raskaana ollessa. Ja hitto sentään, yhdet kosteat pikkujoulut olen viettänyt sitten rv 6...

Ihanaahan se tietty oli vaavelin sydäntä kuunnella, mutta pasmat meni kyllä tosi sekaisin tänään! Voisko lääkäri kumminkin olla väärässä??




 
babyseven, lusikkaa soppaan vaan! Kiva myös sinusta kuulla, vaikka oletkin jo siirtynyt seiskan kanssa vauva-arkeen. :)

Helmi-, tervetuloa joukkoon :flower:, lisäilenpä sut listalle, katsotaan sit se LA kunhan oot ultrassa käynyt ja saanut asiaan selvyyden! Siellähän se onneks selviää mikä on tilanne ja sikiön koko, sit näkee oliko lekuri oikeassa vai väärässä. Uskon kyl että on mahdollista niiden erehtyäkin, toisaalta, onhan sekin mahdollista, että ovat oikeassa. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa tämä pohdiskelu. :D

Laala, joo, varmasti oli silloin hyvä se fysioterapiajuttukin, jos ei oo sitä toista (samaa) tilaisuutta käynyt vielä. Sekin aika hassu, et se Mirja siellä fys.ter.ryhmässä sanoi, että se olis tarkoitettu käytäväks ekalla kolmanneksella... silloin kun mä olin siellä, niin suurin osa oli vähintään tokalla, ja säkin olisit sit ollut pääsemässä sinne vasta vikalla kolmanneksella! Eipä siinä enää vikalla kuulla paljoa lantionpohjaa ehdi jumppailemaan...

Valmennuksista, täytyy sit viimeistään siellä 2.2. kysellä, että onko niitä enempi, onhan siinä sit viikko vielä aikaa säätää, jos tarvii seuraavakin maanantai olla siihen aikaan jo Turkkuses. Oliko pitemmällä olijoissa Kirkkotien asiakkaita, montako kertaa teillä oli neuvolan valmennusta, jos oli?

Ja sit, kuinka laho pää voi ihmisellä olla??? Vielä 10min ennen puhelinajan alkamista muistin, että pitää soittaa neuvolaan ja kysyä se sokeriarvo... ja seuraavan kerran asia olikin sit mielessä joskus kahden jälkeen kun olin rautakaupassa. Eli eipä ole vieläkään hajuakaan siitä arvosta sit. Jokohan huomenna onnistuis selvitämään sen.

Hmmm, diabeteshoitajalla olin tänään, se antoi mulle enempi siimaa, sanoi, että ei tarvi niin älyttömän tarkasti kytätä kaikkea, kun mulla on niin lievä tapaus eikä ongelmia painonnousun kanssa (paitsi et sais enemmänkin nousta). Nyt on onneks kyl palautunut se kadonnut kilo,tais vaan kroppa ihmetellä ruokavalion siistiytymistä. :D Eli kalorimääriä mun ei tarvi vahtia, kuten tiesinkin jo, ja riittää kun jätän valkoiset vehnät ja ylimääräiset sokerit pois. Ihmetteli kovasti, miksei ollut lähetetty äitiyspolille, mutta arveli, että säästötoimet + lievä tapaus olis syynä. Kotimittareita jaetaan kuulemma Turussa nihkeesti, mutta oli sitä mieltä, etten tarvi semmosta kun on enää pari kuukautta jäljellä odotusta. Mukava naisihminen oli, ja nyt pidän viikon-pari ruokapäiväkirjaa ja menen uudestaan vielä juttelemaan.

Jaahas, ja sit kävi käsky laattakauppaan, meiltä puuttuu 1kpl yksiä laattasysteemejä... tarvitaan huomiseksi. Hmm, katsotaanpa eksyykö tämä samalla Myllyyn kun siinä vieressä käy. :whistle:

ventti + potkivainen viuhti 30+3
 

Yhteistyössä