Valakaa muhun uskoa! Reilu 30kg tiputettavana....(piiitkä vuodatus, sori)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkimusluuseri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkimusluuseri

Vieras
Mua v...tuttaa rankasti. Edessä on taas, kolmannen kerran, reilun 30kg painonpudotus. Kupus on nyt 8kk vanha ja mun kilppariarvot on viimeinkin ok, niin on mahdollista aloittaa tuo laihdutus.

Mulla puhkesi ilmeisesti jo esikoisen raskausaikana tuo hypotyreoosi ja paisuin muutamassa kuukaudessa reilu 30kg. Elin imetyksen jälkeen suurin piirtein rasvattomalla maidolla ja sain lähes kaikki kilot pois. Sitten raskauduin uudestaan ja taas sama homma. Tällä kertaa homma ei jäänyt pelkäksi lääkärin ääneen ihmettelyksi, vaan mulle tehtiin myös tutkimuksia, josta tuo vajis paljastui. Meni iäisyys, että saatiin lääkitys kuntoon ja ehdin aloittelemaan taas tuota laihduttamista kakkosen imetyksen loputtua. Ja hups, olinkin kohta taas jo raskaana ja taas paisuin paisumistani. Nyt kolmas on tuon 8kk vanha ja aloittelen taas laihduttamista...:headwall:

Yhden asian tiedän ja olen tiennyt jo kolmannen odotusajasta lähtien; en enää ikinä halua lisää lapsia. Ei tää voi olla mun kropallekaan hyväksi, mä paisun aina, lääkkeistä huolimatta (ja arvot tietty odotusaikana ihan vinksallaan). Ja koska mä raskaudun suurin piirtein jo siinä vaiheessa, kun nään sen toisen hommaan tarvittavan "välineen", mies halusi teettää itselleen vasektomian. (Tai eihän hän nyt vasektomiaa pelkästään siitä syystä halunnut, on vaan itsekin varma, ettei halua enää lisää lapsia, kävi elämässä miten tahansa.) Eli raskautumista ei tarvinne enää pelätä.

Mutta tää laihdutus...mä en jaksaisi enää samaa rumbaa ja silti on pakko, sillä vihaan itseäni nykyisessä kuosissani. Olo on kurja niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Mutta kun ikää jo 30v, tuntuu, että tuleeko tästä enää edes mitään. Sanottakoon selvennökseksi, että mä en ikinä ole lihonnut muulloin kuin raskausaikoina, muina aikoina paino on ollut aika vakio. Mulla tuo paino ei vaan tipu itsekseen, vaikka lääkitys nyt kohdillaan, kun olen aina syönyt samoja määriä, mutta liikunnassa tapahtuu tuon vajiksen aiheuttaman väsymyksen myötä se kovin muutos. Eli 5-6 kerrasta viikossa ollaan tiputtu ihan nollille....liikuntakin pitäisi siis pikku hiljaa alotella uudestaan.

Antakaa jotain vinkkejä, miten aloittelen tällä viimeisellä kerralla...liikunnasta kanssa, kun tällä massalla ei oikein mikään tunnu kivalta....missä mun motivaatio on? :headwall: :headwall:

mä kaipauilisin kanssa neuvoja,mulla pudotettavaa olis 20kg jotta olisin ns. normaalipainoinen.nää kilot tullu raskauden aikana ja kun jossain vaiheessa raskautta söin "Ihan mitä sattuu" ja se jäi tietysti päälle

mä oon tykänny jumpata kotona ja sauvakävely on toinen kiva ulkolaji
mulla moivaatio on kans hakusessa,se iskee aina yllättäen. :whistle:

voi vitsi,on huonoa tuuria vielä raskauden lisäksi se että paisuu kuin pullataikina vaikka pitas kuinka itestään huolen! jos siis yhtään ymmärsin mitä kirjotit niin sulla joku sairaus aiheuttaa ton kilojen nousun.
mulla on vähän samaa ongelmaa mutta ilman sairautta! raskauden aikana ei paino nouse kuin sen 14kg mut sit se tippuu siitä vaan vähän ja kipuaa takas ylös..painan nytkin lähes saman kuin viimeisilläni samoin tein esikostakin!!
esikon jälkeen meiän naapuri tuli mun kans jumpalle ja tsemppas vähän mua mut sekin muutti pois!
nyt ottaa päähän toi maha makkara(kaiken muun vielä sietäsin mut en tota palleen kohtaa!!)
kaikenlisäksi olen ihan "sisäkissa" eli ei tule ulos lähdettyä ja poikien kansa hankalaa kun ei oo kaksosten vaunuja enkä aio niitä hankkiakkaan ja esikko ei jaksa kävellä paljoa.
lisäksi mikään ei oo niin ärsyttävää kuin kävellä leikkipuistoon jossa tuo istuu vaan keinussa minkä istuu ja sit lähetään kotiin eli ei mene mihinkään muuhun laitteeseen!
illalla en jaksa enää kävelylle paljon lähteä kun aamuherätys on yleensä klo 6-7 ja pojat menee nukkuun vasta kasilta kun oon itekkin jo ihan poikki. jos mennään poikien kanssa kävelylle niin sekin on sellasta hissuttelua vaan ellei oo pulkkaa tai rattaita esikolla!
salile en ihan yksiskseni halua mennä kun ei kukaan oo tsemppaamassa.
laiska mikä laiska!

mutta sulle ap ei ollu tarkotus purkaa mun tuntojani sori vaan!!

ainoa keino on vähentää ruokaa,syödä enempi salaattia ja vihanneksia ja juoda paljon . ei limsoja ja tuoremehuja,herkkuja vaan harvoin, pullalautaselta syö vaan pari asiaa eikä kaikkia (niin kuin mulla joskus oli tapana!) sitten liikuntaa milon missäkin muodossa...kavereita kysyt avuksi hiukan potkua persiille antamaan niin kaiki vois sujua paremmin!

kyllä painon pudotus on vielä hyvinkin mahdollista sun ikäisenä,ethän ole edes vanha,ja ihokin kyllä palautuu. muistat vaan liikkua niinpaljon kun mahdollista. ootko kokeillut painonvartijoita? onhan niitä kaikkia hyviä dieettejä mutta tuo pv:n ohjelma on terveellinen.karppaamallakin kiloja lähtee mutta ainakaan itse en pystynyt noudattaan niin rasvaista ruokavalioo,oli pää jatkuvasti kipee. sillä tosin sain esikoisen jälkeen 17 kg pois.

Kyllä se siitä... pienillä askelilla, pudotat vaikka 2kg kerrallaan. Eli et edes ajattele, että hitto 30kg saatava pois vaan ajattelet, et jos saan tän kuun loppuun 2kg tiputettua jne. niin oon hyvässä alussa.

Ruokavalio uusiksi, jos tarvetta on. Voisit käydä juttelemassa ihan jonkun asiantuntijan (th, ravitsemusterapeutti, diabeteshoitaja tms.) kans, jos kaipaat neuvontaa. Ryhmän tuki voi auttaa, laihdutat kaverin kanssa kimpassa tai meet painonvartijoihin tai vastaavaan ryhmään...

Juot paljon vettä ja lepäät riittävästi. Ja hoidat ehkäisyn kuntoon, jos et enää lapsia halua. Mulla olis samanmoinen urakka edessä, kunhan ulkoistan tän salamatkustajan muutaman kuukauden päästä. TSEMPPIÄ!

vinci

mulla on smaa homma..siis synnärille jäi 10kg jotka tuli ihan parissa kk takasin..ei vois uskoa että painaa saman verran kun käynnistysaamuna mutta kai se on pakko tota vaakaa uskoa |O

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
vinci

mulla on smaa homma..siis synnärille jäi 10kg jotka tuli ihan parissa kk takasin..ei vois uskoa että painaa saman verran kun käynnistysaamuna mutta kai se on pakko tota vaakaa uskoa |O

ai kun ihanaa...ei siis se että sullakin ylipainoa ; D vaan se että tullu samasta syystä!!
ite vähän oon jo alkanu häpeen tätä mut ei tunnu lähtevän pois sit millään ilman sitä kunnon liikuntaa!!
onneks pituutta on paljn niin ihmiset ei usko että melkein saman painan kuin viimeisilläni..tai no siihen olis vielä muutama kilo aikaa mut en aio niitä ottaa enää kannettavakseni!!
harrastatko liikuntaa mitenkään muten kuin kävelyllä tms??
kesäkin olis tulossa ja olis kiva ottaa aurinkoo rannalla niin ettei toi makkara oo eka asia minkä ihmisiä pistää silmään...

Mä suosittelen Paikkareita enempi tota karppausta. Tulee syötyä kunnon ruokaa, eikä mitään hh-mössöjä, missä on vähän pisteitä. Ja paljon kasviksia. Liikuntaa voisit alotella vaikka kävelemällä alkuun joka päivä puol tuntia. Lisäät sit pikku hiljaa muutaki liikuntaa ja pidennät kävelyjä. Ja ne kotijumpatki on ihan hyvä apu noin alkuun. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
vinci

ai kun ihanaa...ei siis se että sullakin ylipainoa ; D vaan se että tullu samasta syystä!!
ite vähän oon jo alkanu häpeen tätä mut ei tunnu lähtevän pois sit millään ilman sitä kunnon liikuntaa!!
onneks pituutta on paljn niin ihmiset ei usko että melkein saman painan kuin viimeisilläni..tai no siihen olis vielä muutama kilo aikaa mut en aio niitä ottaa enää kannettavakseni!!
harrastatko liikuntaa mitenkään muten kuin kävelyllä tms??
kesäkin olis tulossa ja olis kiva ottaa aurinkoo rannalla niin ettei toi makkara oo eka asia minkä ihmisiä pistää silmään...

mun itsetunto on tosi alhaalla..mulla on vaan yhdet vatteet mihin mahdun ilman että jostain pursuaa :/ en edes viitsi ostaa isompia vaatteita koska luotan siihen että laihdun :D
mulla on taas pituutta niin vähän että kaikki kyllä näkyy,käyn sään salliessa sauvakävelemässä,kotona oon ottanu tavotteeksi jumpata (on ihan videokin sitä varten :laugh: ) ja kuntopyörä möllöttää tuossa nurkassa.
pyrkimyksenä olis että pääsis eroon ainakin suurimmasta osasta kiloista.
mulla on ongelmana syöminen ja mässäily.tuntuu koko ajan että pitäs syödä jotain.saattaa kuulostaa tekosyyltä' mutta mies on semmonen ettei välitä omasta painostaan (hänkin tosi pulskassa kunnossa),kantaa kotiin millon mitäkin nameja,pitsaa ja kebabia ja yleensä ostaa mullekkin vaikka opn sanonu ettei osta.
tää on vähän niinkun tupakointi,toinen ei pysty lopettamaan jos kumppani polttaa vieressä

Kiva, kun on kohtalotovereita....tai siis toi kiva on kyllä tässä yhteydessä ehkä vähän huono sananvalinta, enhän mä nyt kenenkään laihtumisesta haaveilevan ylipainosta iloitse. Onpas vaikeeta, mutta tiedätte, mitä tarkoitan...=)

Mä taas en näytä edes kuuluvan meidän perheeseen, kun kaikki muut on hoikkia...:headwall: Mutta aion olla minäkin taas.

Mietin, josko aloittaisi jollain shokkistartilla, esimerkiksi vetäisi pari viikkoa jotain Allevoja/Nutriletteja niin, että söisi oikeaa ruokaa vain kerran päivässä. Sit sen parin viikon jälkeen hakisi sen oman tavan. Kuten sanoinkin, normaalioloissa mun ei tarvitsisi tuota syömistä vähentää/tarkkailla, mutta kun liikunta on nollassa (eikä sitä heti aleta sillä teholla vetää, mitä normaalipainossani teen 5-6 kertaa viikossa), niin on pieni pakko. Tuo karppaus on aika lähellä mun normaalia ruokavaliotani, kaikki sokerit vaan pitäisi vielä karsia pois, niin varmaan alkaisi painokin tippumaan....

Tuolla laihdutuspuolella näyttää aika kivasti noita ketjuja olevan, josko johkin sinne tunkisi itsensä mukaan tai sitten alan sen parin viikon shokkialun jälkeen asua tuolla karppausinfon sivuilla....

Minä suositteln täydestä sydämestäni vähähiilihydraattista ruokavaliota -en vain laihdutuskuuriksi vaan elämäntavaksi. Saa syödä oikeasti maukasta ja ravinteikasta ruokaa -silti laihtuen.

www.karppaus.info/forum -palstalla on muistaakseni kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia, joiden oireet ja tarvittavat lääkemäärät ovat pienentyneet karppauksen myötä.

Täällä olis kanssa ihannepainoon matkaa 30 kg, mutta lääkärille ja mullekin riittäisi että saadaan 15 kg alemmas. Myös mulla löytyi taustalle syyksi ihan fyysinen sairaus jota ylikilot vaan pahentavat. Mut mä oon siis lihonut ihan ilman raskauksia, ei mulla odotuksien takia ole järkyttäviä painomääriä tullut.

Mutta kun se ruoka on niiiin hyvää... sit kun oikeen väsyttää, niin tulee syötyä ja syötyä koska pitää vaan jaksaa. Että siinäpä minun ongelmieni ydin.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Minä suositteln täydestä sydämestäni vähähiilihydraattista ruokavaliota -en vain laihdutuskuuriksi vaan elämäntavaksi. Saa syödä oikeasti maukasta ja ravinteikasta ruokaa -silti laihtuen.

www.karppaus.info/forum -palstalla on muistaakseni kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia, joiden oireet ja tarvittavat lääkemäärät ovat pienentyneet karppauksen myötä.

Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta... Täytyypä tutkia tarkemmin tuota foorumia. Mä oon aiemmin jo karsinut ihan oman hyvinvoinnin takia (olo turvonnut ja pöhöttynyt sekä väsynyt) noita hiilihydraatteja ja niitten tilalla on aika pitkälle nyt marjoja ja kasviksia, mutta tosiaan pitäisi vielä nuo sokerit jättää pois ja ilmeisesti lisätä sitten vähän tuota rasvan määrää. Proteiinia syön luullakseni ihan tarpeeksi. Aiemmin luulin, että elimistöni "jumitti" ja minua närästi lihan tähden, mutta erilaisten kokeilujen jälkeen nuo vaivat paranivat lopulta vähentämällä hiilihydraatteja. Aina oppii uutta...=)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta... Täytyypä tutkia tarkemmin tuota foorumia. Mä oon aiemmin jo karsinut ihan oman hyvinvoinnin takia (olo turvonnut ja pöhöttynyt sekä väsynyt) noita hiilihydraatteja ja niitten tilalla on aika pitkälle nyt marjoja ja kasviksia, mutta tosiaan pitäisi vielä nuo sokerit jättää pois ja ilmeisesti lisätä sitten vähän tuota rasvan määrää. Proteiinia syön luullakseni ihan tarpeeksi. Aiemmin luulin, että elimistöni "jumitti" ja minua närästi lihan tähden, mutta erilaisten kokeilujen jälkeen nuo vaivat paranivat lopulta vähentämällä hiilihydraatteja. Aina oppii uutta...=)

Juu hiilarit on useimpien närästysten todellinen syy. :)
Proteiinihan on vhh-dietissä ihan normaalitasolla, joten hyvin mahdollista, että sen saanti on kunnossa. Rasvaa täytyy sitten lisätä riittävän energiasaannin vuoksi, kun (höttö)hiilareiden energia jää syömättä.

Yhteistyössä