Paljonko olet laihtunut

Mä olen joskus ammoisina aikoina lähtnyt liikenteeseen luvusta 120kg joka oli aivan hirveä määrä ylipainoa 166cm pituuteeni nähden.
Eka laihdutus -27kg tapahtui jo kauan sitten. Siihen sitten jämähdin ja palasinkin raskauden jälkeen kunnes pikku hiljaa paino alkoi taas nousta.
Seuraavan kerran kun tympäännyin olooni ni vaaka näytti 99kg tämä oli tämän vuoden alussa ja silloin päätin, että vuoden aikana olisi sastava -15kg pois. Tuo virstanpylväs tuli ja meni ja tavoite siirtyi -20 kiloon. Tuokin on jo aikoja sitten ohitettu..
Seuraava tavoite oli -25 kiloa koska ajattelen että ei tää tästä enää paljoa voi tippua. Tuo tuli täyttn alku keväästä ja kun kesä alkoi niin vaaka näytti -30kg vähemmän kuin vuoden alussa.
Nyt olen tyytyväinen ja on alkanut oikeastaan kaikista pahin vaihe eli miten saada paino pysymään saavutetuissa luvuissa.
Mut tällainen oli mun "tarinani" jos jotakuta kiinnostaa niin laittakaa omia kommentteja... Olisi kiva tietää kuinka muilla on sujunut laihdutus...
 
BeforeAndAfter
Todella hienoa! Onneksi olkoon vain kun olet onnistunut laihdutuksessa...toisin kuin monet muut, mukaan lukien minä!
No nyt kyllä on ihan hyvin lähteny taas vaakalukemat alaspäin kun töissä olen n.50 tuntia viikossa. Mulla laihdutus on sellasta jojoilua ylös alas.
Kerrohan miten olet noin mahtavasti saanut tiputettua painoa ja aika nopeaa myös? Paljonko liikut? Mulla harmittaa kun töitten takia liikunta jää minimiin.
 
Deirdre
Painoin viimeisilläni 77kg..lähtöpaino 49.. :eek: ja 163cm pitkä,nyt olen(10½kk)synnytyksestä palautunut jo hyvin.Eli painan 51..ja kilot karisee,löysää pitää saada vielä pois... :(
 
Aluksi jätin kaiken makean pois. Ruoka annoksia pienensin. Lisäsin kasvisten ja salaattien määrä ruokailussa. Kuuden jälkeen illalla en syönyt. Pääasiassa työmatkat tulee kuljettua nyt pyörällä ja talvella kävellen. En muuten sen ihmeemmin liikuntaa lisännyt. Mut mulla oli kaikki paljon juuri kiinni ruokailu tavoista ja ajoista.. Oli niin helppo ryhtyä mässyttelemään kun poika meni nukkumaan. Eka kaks viikkoa oli todella vaikeita, mutta sit se siitä helpottu. Nyt olen jo antanut itselleni luvan joskus herkutella, sillä muuten tää käy liian rankaksi. Mutta nykyään kyllö riittää paljon pienempi määrä esim karkkia meni ennen koko pussi mutta nyt riittää muutama karkki ja sen jälkeen meinaa tulla jo huono olo. ihmettelen itsekkin kuinka helposti kaikki loppujen lopuksi kävi.
Kiitokset teille kommenteista ja TSEMPPIÄ kun aloitatte (itse täytyy olla todella valmis ja orjentoitunut prosessiin, että se onnistuu.. Mulla ollu jo monta kertaa tarkoitus aloittaa mutta nyt vasta onnistuin kun olin todella siihen valmis)! Pitää täällä teille peukkuja ja varpaita pystyssä!!! :hug:
 
zalminakki
olen todella ylpeä sinusta.hienosti olet ottanu itseäsi niskasta kiinni =) :flower:
mä painoin viime vuoden kesäkuussa kun olin viimeisilläni raskaana 90kg ja pituutta on 168cm.
vajaassa vuodessa pudotin painoa 22kg.edelleen olen laihdutus kuurilla vaihtelevalla menestyksellä ja nuo viimiset 5-8kg on todella vaikeaa tiputtaa.
illat on mullakin hankalia kun muksut on nukkumassa...tekisi mieli vain koko ajan herkutella :ashamed:
 
Sehän siinä onkin kaikista pahinta. Joskus saattaa vieläkin tulla sellainen tunne että tekis mieli herkutella myöhään illalla, mutta nyt olen ruvennu moittimaan itseäni ja manaamaan että kaikki menee läskiksi jos retkahdan. Ihmeen hyvin on vielä toiminut.
Mut huomenna ajattelin ostaa jotain pientä ja hyvää kaupasta ja nauttia sen tee kupposen ääressä.
Ai niin vihreä tee( sitruunalla maustettu) on mun mielestä aikasta hyvää ja tuntuu ainakin mulla pistävän nesteitä liikkelle. Juon yleensä pari kuppia päivässä. Tsemppiä vaan ja koita jaksaa rutistaa vielä ne muutamat kilot. Hienosti olet sinäkin saanut painoa putoamaan. Hurraa huudot meille onnistuneille ja vielä "uurastajille"

 
zalminakki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 22:14 äitiliini ja poitsu kirjoitti:
Sehän siinä onkin kaikista pahinta. Joskus saattaa vieläkin tulla sellainen tunne että tekis mieli herkutella myöhään illalla, mutta nyt olen ruvennu moittimaan itseäni ja manaamaan että kaikki menee läskiksi jos retkahdan. Ihmeen hyvin on vielä toiminut.
Mut huomenna ajattelin ostaa jotain pientä ja hyvää kaupasta ja nauttia sen tee kupposen ääressä.
Ai niin vihreä tee( sitruunalla maustettu) on mun mielestä aikasta hyvää ja tuntuu ainakin mulla pistävän nesteitä liikkelle. Juon yleensä pari kuppia päivässä. Tsemppiä vaan ja koita jaksaa rutistaa vielä ne muutamat kilot. Hienosti olet sinäkin saanut painoa putoamaan. Hurraa huudot meille onnistuneille ja vielä "uurastajille"
mä kerran kokeilin juoda tota vihreetä teetä je se oli tosi pahaa :x täytyykin kokeilla sitä sitruunalla maustettuna =)
ite käytän omenaviinietikka kapseleita ja joskus jopa nestesieppareita koska elimistöni kerää todella tehokkaasti nestettä......
 
jiisu
laiharin alussa keväällä painoin 93.5 :snotty: joka on paljon ku pituutta 162...aamulla puntari näytti 80...vielä ekaan tavoitteeseen on matkaa 15 kiloa,joka olis tarkoitus saavuttaa toukokuun loppuun...sitten vielä muutama kilo jos intoa riittää
 
halssi
Reilu vuosi sitten vaaka näytti 86kg, pituuttaa on 160cm niin se on aika paljon. Kun keväällä tulin raskaaksi, paino oli 74kg ja samaa tuo vaaka näyttää edelleenkin, rv 24+1 nyt menossa. Ja synnytyksen jälkeen olisi tarkoitus saada vielä ainakin sellaiset 12kg nykyisestä pois.
 
päivänlilja
Minun saldo on nyt 8 kiloa tällä uudella, terveellisellä elämäntavalla. En noudata mitään virallista dieettiä, en laske kaloreita tai pisteitä, mutta olen tarkka ruokavalion suhteen =) .

Synnytyspäivän huippulukemasta on onneksi pois 22 kiloa B) , mutta on tyttökin tosin jo 4-vuotias :ashamed: .

Matkaa maaliin on vielä , koska tavoitteena on päästä lopullisesti niihin ihannemittoihin ja jopa pitää sen jälkeen paino kurissa :whistle: .

 
mä en ole laskenu pudotusta siitä mitä olin pahimmillaan eli viimesilläni.. huomasin kuitenkin et moni tekee niin.. joten kait minäkin voin sitä harrastaa ni tuntuu ehkä siltä et olis jo saavuttanu jotain vaik oonki ihan laihiksen alussa.. sillon olen nyt "laihtunu" 20kg... :D
tosiasiassa oon sitä mieltä et olen laihduttanut sen 5kg mikä viimeviikoilla lähteny... pitkä matka maaliin vielä...
 
Äidinvaisto1983
Mä vasta olen synnyttänyt, mutta olen todella kyllästynyt itteeni! Niinpä päätin näin imetyksen aikana toteuttaa sellasta namit vähälle ja kevyttä kotiruokaa kehiin-projektia, ja salaatteja olen kokeillut monenlaisia aina lounaaksi. Päivä ennen synnytystä (12.8.) painoin 101,4 kg, päivä synnytyksen jälkeen 96,9 kg eli paljoa ei sairaalaan kiloja jäänyt. Nyt tänä aamuna vaaka näytti 88,4 kg! Olen aika ylpeä itsestäni. Vaikka namia välillä tekeekin mieli niin vilkaisu peiliin auttaa siinä tilanteessa kummasti! Muutama vuosi sitten laihdutin 22 kg painareissa. Vuoden alusta menen sitten taas siihen touhuun mukaan. Nyt tärkeämpää on kuitenkin toi imetys. Vaikka ei oman mielen laatua sovi väheksyä. Jos itsellä on paha olla niin ei ole ympärilläkään ihmisillä varmaan kovin mukavaa. Ällöttää kun mieskin väittää, että en ole lihava! Kai mulla nyt itellä on silmät päässä! Mutta kauaa en aio tämän näköinen olla! Lenkkeillytkin olen joka päivä yli viikon ajan ja aion sitä todella jatkaa, nyt kun synnytyksestä on toivuttu jo hyvin. Onnea kaikille onnistuneille ja TODELLA PALJON TSEMPPIÄ KOHTALOTOVEREILLE!!!! :( -> :) ;)
 

Yhteistyössä