F
Fleur de la Cour
Vieras
Vaikka tietenkin rakastan paljon ja elämän perusasiat on olleet aina mallillaan liitossamme, pystyn luottamaan siihen, että pankkitilille kerääntyy säästöjä ja jääkaapissa on ruokaa ja auton tankissa bensaa ja että tuo tietää miten asiat hoidetaan, on siis aikuinen, se kai se sana on.. mutta, mutta.. lähiaikoina olen miettinyt että tuo kumppanini on pohjimmiltaan hyvin julma ja tunteeton ihminen. Minä en ole siitä koskaan välittänyt, olen luovinut sen ohi, antanut toiselle tilaa olla välittämättä mun tunteista jos on niin halunnut (ja yleensähän siis on näin halunnut eikä ole sitä edes huomannut) mutta nyt kun lapsi kasvaa niin tuo julmuus alkaa kohdistua häneenkin ja se taas mulle ei sovi. Miten vastata lapsen kysymyksiin että miksi isä ei osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon ja miksi se on niin ilkeä. Sillä mä en osaa mitään kasvatuksellista pointtia miehen touhuihin useinkaan esittää, niitä ei ole. Enkä pääse miehen kanssa asian ytimeen, hän ei vaan avaudu. Sillä on syvällä jossakin varmaan joku klikki jota se ei saa ikinä yksin auki. Tiedä sitten mitä henkistä julmuutta on lapsuudekodissaan kokenut oikeasti. Vähänpä sitä pohjimmiltaan kukaan näköjään puolisostaan tietää..