M
menikö biologian tunnit ohi?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi näkökulma:Et sanonut, koska vaimosi on synnyttänyt ja miten vanha lapsi on, mutta jos vaimosi on aiemmin ollut urheilullinen, niin mikäli lapsi on vielä pieni, on ihan ymmärrettävää, että juuri tällä hetkellä on eri asiat agendalla kuin se, että voisi sinun (ja itsensä) vuoksi alkaa kuntoilla. Vaimosi voi olla todella väsynyt ja kenties kärsiä synnytyksen jälkeisestä alakulosta, jota ei TODELLAKAAN helpota se, että hänen pitää vielä stressata siitä, että ei kelpaa miehelleen ja on sinun mielestäsi liian läski ja löysä.
Onko vaimosi ylipäänsä kiinnostunut liikunnasta? Jos, niin tarjoudu tosiaan hoitamaan lasta vaikka muutamana iltana/aamuna/päivänä viikossa, jotta vaimo voi varata aikaa itselleen, mikäli niin haluaa. Tuetko vaimoasi muuten, osallistutko kotitöihin ja lastenhoitoon, kannustatko häntä tapaamaan ystäviään, menemään vaikka yksin jonnekin viettämään täysin omaa aikaa ilman lapsenhoitoa jne?
Jos ja kun olet tutustunut häneen nuorena, niin ihan ihmiselämän realiteetit huomioiden sinun on pakko ymmärtää, että 30-v synnyttänyt nainen ei vaan OLE samannäköinen kuin 19-vuotias hoikka ja timmissä kunnossa oleva, miltei-teini.
Puhut siitä, miten rakastat vaimoasi, mutta anteeksi vain: tekosi eivät vastaa sanoja. Rakkaus on sitä, että hyväksyy toisen niin hyvine kuin huonoine puolineen.
Tuntuu siltä, että suhteessanne on jotain muutakin pielessä kuin vain tämä ulkonäköasia. Ei vaikuta siltä, että teillä olisi kovin vahvaa henkistä yhteyttä, jos ulkonäöstä tulee näin suuri ongelma. Ymmärrän hyvin vaimosi mielipahan, koska hän saattaa itsekin kärsiä siitä, että ei näytä enää samalta kuin 19-vuotiaana, eikä sitä mielipahaa helpota sinun ajatuksesi.
Ei kenellekään kypsälle aikuiselle miehelle VOI olla näin suuri yllätys tai rasitus se, että vaimon ulkonäkö muuttuu elämäntilanteiden muuttuessa. Ja tosiaan, kaljamaha on aivan eri asia kuin synnytyksen jälkeen tapahtuva vartalon muutos.
Ja ei, en ole sohvalla makaava sipsejä puputtava läski nainen, vaan liikun säännöllisesti ja pidän itsestäni huolta. Minulla vaan sattuu olemaan sellainen mies (myös hyvässä kunnossa ja liikunnallinen), joka on älykäs (myös tunneälykäs) ja rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen - myös silloin kun olen turvoksissa ja odottaa jo innolla sitä aikaa, kun olen raskaana ja voin kantaa yhteistä lastamme. Tiedän, että hän ei tule sanomaan raskauskiloista tai raskauden jälkeisestä vartalostani MITÄÄN pahaa (toisin kuin entinen mieheni, jonka mielestä kaikki raskaana olevat naiset näyttivät valailta ja olivat etovia). Mieheni on silti täysin hetero, nauttii taatusti kauniiden naisten katsomisesta, mutta tiedän olevani hänelle ykkönen, vaikkei painoindeksini ole 18 ja mittani muutenkaan kuin mallilla, vaikka ihan sievä olenkin.
Asennekysymys, sanoisin ts. alkuperäisen kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä arvomaailmaansa uusiksi. Ennustan, että vaimosi muuttuu yhä onnettomammaksi eikä sillä ole suoranaista tekemistä ulkonäön kanssa vaan sen kanssa, että hän joutuu joka päivä elämään ihmisen kanssa, josta tietää, ettei tämä ihminen hyväksy häntä sellaisena kuin hän juuri nyt on. Ei kukaan sano sinulle, ettetkö saisi pitää naisihanteenasi mitä tahansa, mutta ne ihanteet ja fantasiat on pakko erottaa tosielämästä.
Tämä oli täyttä asiaa, tähän ei ole minulla enää mitään lisättävää. Hyvin sanottu, ja antoi paljon ajattelemisen aihetta meille monelle.
Ap:lle sen verran, että onhan tämä sun juttu provo, onhan? Naisilla nimittäin tuo palautuminen synnytyksestä kestää, ja sen tietää kaikki jotka pitivät biologian tunnilla silmänsä auki. Serkkuni, joka oli mallin mitoissa, oli synntytyksen jälkeen 6kk kaikkea muuta kuin mallin mitoissa. Ja hän itse totesi nauraen, että mahdotonta päästä enää niihin mittoihin täysin. Eikä se ole ainakaan hänen kohdallaan siitä urheilusta kiinni.Ja pitäisi kai sinun tietää, että varsinkin tuo ihon/nahkan kiinteytyminen vie aikaa. Kun ei se lapsi oikein voi kasvaa sinne kehon sisällekään päin. Synnytys on kuitenkin niin iso juttu elimistölle, että muutoksia tulee. Tulisi sinullekin miehenä, jos pamahtaisit yks kaks raskaaksi.
Ja ainakin minulla oli 19-vuotiaana ihan erilanen kroppa kuin nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Vaikka urheilen säännöllisesti, käyn puntilla yms. Tosiasia vaan on, että 18-19 vuoden iän jälkeen ne naiselliset muodot alkavat vasta kehittymään. Lantio levenee, tissiä ja peppua tulee, enkä mahda sille mitään, vaikka urheilisin kuinka paljon. Ja ihan oikeasti, mieluummin pidän nämä naiselliset muotoni. Piti näitä odottaakin niin kauan..