Vaihdoin unelmamiehen unelmien mieheen, jossa on hieman lurjuksen vikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
missä vaiheessa renttu muuttuu itsekkääksi siaksi? riittääkö hääpäivän unohtaminen ekan kerran, humalassa anoppilaan tulo vai pitääkö väistämättä käydä vieraissa kun vaimo on puskemassa yhteistä rakkauden hedelmää. akateemista kiinnostusta vaan...

Siinä vaiheessa kun renttu jatkaa renttuilua lapsen synnyttyä eikä muutu vastoin äidin odotuksia ihanaksi vastuunsa tuntevaksi isäksi. Näitä tarinoitahan palsta on täynnä.

minkälaiseksi sä miellät rentun?

Tuollainen juro omantiensä kulkija joka ei niinkään perusta sille mitä muut hänestä ajattelevat. Meillä tosin kaikki (miehen pidempään tunteneet ystävät ja sukulaiset) ovat sanoneet miten paljon toinen on kanssani muuttunut parempaan suuntaan. On paljon avoimempi yms. Mutta kaipa se sitten vaan pitää odottaa sitä päivää kun pettää ja jättää....

minkälaiseksi sä miellät rentun?

Mä ainakin vertaan lähinnä sellaisia miestyyppejä, joista toinen on just tollanen paperilla täydellinen ja joka anopin unelmavävy. Kiltti, hyvätapainen, jne. Hieman rosoisempi tyyppi taas ei niin parisuhdekeskeinen: voi vetäytyä illoiksi autotalliin tekemään omia juttujaan, asettaa lätkämatsin parisuhdeillan edelle, käy työpaikan saunailloissa vaikka vaimo vaatisi pysymään kotona, mutta ei siihen tarvitse mitään pettämisjuttuja tai kännissä anoppilaan tuloja liittyä. Ehkä tämän jälkimmäisen miestyypin kanssa ei niin paljoa vietetä aikaa vaimon/miehen perheiden kanssa tai muutenkaan viihdytä sukujuhlissa edustamassa, mutta tosiaankaan vieraissa käyminen tai alkoholismi ei tarkoita mun käsityksissä sitä rentumpaa miestä. Tollanen pettäjäjuoppo on jo ala-arvoinen "mies".

Ap:n mies vaikuttaa hyvin tyypilliseltä suomalaiselta mieheltä, joten hyvä miehelle ettei tarvitse vaimoa lähteä Venäjältä tai tai Thaimaasta etsimään. Onnea eteenpäin!

Rentumman miestyypin isänä oleminen on tekemistä lapsen kanssa, huolehditaan taloudellisesti perheestä, jne. mutta siihen ei kuulu välttämättä niin paljon läheisyyttä, romantiikkaa ja hellyyttä kuin täydellisen miehen kanssa. Lasta kohtaan kyllä osoittaa hellyttä ja ihailua, mutta iskä on enemmän kaveri jolla auktoriteettia kuin paapoja.

[QUOTE="vieras";27824440]Rentumman miestyypin isänä oleminen on tekemistä lapsen kanssa, huolehditaan taloudellisesti perheestä, jne. mutta siihen ei kuulu välttämättä niin paljon läheisyyttä, romantiikkaa ja hellyyttä kuin täydellisen miehen kanssa. Lasta kohtaan kyllä osoittaa hellyttä ja ihailua, mutta iskä on enemmän kaveri jolla auktoriteettia kuin paapoja.[/QUOTE]

Eihän tuollainen ole renttu vaan normaali mies. Mistä lähtien normaali mies on ollut renttu?

• Tykkää
Reactions: abeena ja Millenia
"hyväksi" renttuiluksi lasketaan jos ei kuuntele vaimon toiveita vaan lähtee baariin silloin kun kiinnostaa. muiden mielipiteet eivät kiinnosta renttua, mutta lapsista ja perheestä pidetään huolta. romantiikkaa ei vaimolle taida olla tarjolla. ovatko kaikki yhtä mieltä tästä?

[QUOTE="vieras";27818547]Sen unohdin tuosta aloituksesta, että sellaiset lauseet kuten "toivottavasti ei ala kaduttaa" eivät oikein avaudu mulle (kuullut tuttavilta). [/QUOTE]

[QUOTE="vieras";27818547] Sekö siinä pitäisi kaduttaa, että on vapaaehtoisesti luopunut hyvästä miehestä VAIKKA ongelma nimenomaan on ollut se, etten itse ole pystynyt elämään "liian" hyvän miehen kanssa?[/QUOTE]

Luultavasti just tota tarkoittavat.

Parisuhteessa toisen oppii tuntemaan vasta sitten, kun oikeita kriisejä tulee vastaan (lapsien syntyminen, sukulaisen/lähiystävän kuolema, taloudelliset ongelmat yms). Itse sain huomata, että vähän ¨rosoisemmalta¨ mieheltä on turha odottaa tukea, kun itse on henkisesti rikki ja tämän toisen tarvitsisi hetkellisesti ottaa hoitaakseen koko perhe, koti ja talousasiat.

Onneksi löysin vierellinen turvallisen ja kiltin miehen, johon voin luottaa, jos minulle tapahtuu jotain :)

Ei aina jaksa olla vahva.

Tuossa on se ongelma, että sitten kun se perhe perustetaan ja parisuhteesta tulee arkea alkuhuuman jälkeen, alkaakin vaimoa kohta vituttaa, kun mies jurottaa autotallissa ja kaikki jää vaimon vastuulle. Sitten itketään täällä palstalla, kuinka mies ei anna aikaa lapsille eikä ymmärrä, että vaimon pitäisi saada joskus omaa aikaa.

[QUOTE="vieras";27824427]Mä ainakin vertaan lähinnä sellaisia miestyyppejä, joista toinen on just tollanen paperilla täydellinen ja joka anopin unelmavävy. Kiltti, hyvätapainen, jne. Hieman rosoisempi tyyppi taas ei niin parisuhdekeskeinen: voi vetäytyä illoiksi autotalliin tekemään omia juttujaan, asettaa lätkämatsin parisuhdeillan edelle, käy työpaikan saunailloissa vaikka vaimo vaatisi pysymään kotona, mutta ei siihen tarvitse mitään pettämisjuttuja tai kännissä anoppilaan tuloja liittyä. Ehkä tämän jälkimmäisen miestyypin kanssa ei niin paljoa vietetä aikaa vaimon/miehen perheiden kanssa tai muutenkaan viihdytä sukujuhlissa edustamassa, mutta tosiaankaan vieraissa käyminen tai alkoholismi ei tarkoita mun käsityksissä sitä rentumpaa miestä. Tollanen pettäjäjuoppo on jo ala-arvoinen "mies".[/QUOTE]

Ok. Mutta eikös romanttinen mieskin voi olla rosoinen? :) Ei todellisuus ole niin mustavalkoinen, että romantikko on barbinukke tai homo ja renttu reenattu arpinaama. Vaikka mm. Game of Thrones ylläpitää tätä jakoa :) Itse olen aika lihaksikas ja suht maskuliininen, mutta samalla kiinnostunut taiteesta ja jonkin verran runoudesta sekä vaatetuksesta. Ei kai tää oikeasti ole mitään yliluonnollista silloin kun ihminen ei ole pahvikuva? Uskon että itsensä tunteva ihminen on myös monipuolinen, jopa hieman ristiriitainen.

Pidän kiintoisana, että tykkäät suhteessa etäällä olevasta miehestä - mutta silti odotat häneltä uskollisuutta, hyvää kohtelua, panostusta perheeseen ym. Ehkä tämä on naisen logiikkaa, joka ei aukea miehelle :) Oma isäni oli näitä molempia, mutta hänen moraalinsa oli sangen korkea, jopa jäykkä. Ilman tätä elementtiä... Voi olla vaikeaa.

Ja autotallin jutut osaa tehdä kuka vaan perehtymällä. Kyse on minusta vähän samasta kuin seksitaidot. Ei rakettitiedettä.

[QUOTE="mies";27824565]
Ja autotallin jutut osaa tehdä kuka vaan perehtymällä. Kyse on minusta vähän samasta kuin seksitaidot. Ei rakettitiedettä.[/QUOTE]

mutta on eroa siinä miten hyvin asiat tekee ja miten intohimoisesti, oli kyse kummasta asiasta tahansa.

Olen onnellisesti naimisissa ollut kymmenen vuotta, yhdessä 18 vuotta.

Mun miehessä pitää olla särmää. Mun mies on tuollainen piiiitkä, reilu satakiloinen, salilla käyvä hd-äijänköriläs.

Se rakastaa, on uskollinen, pitää huolen musta ja lapsista ja ajattelee aina perhettään ensin. Avoimesti myös näyttää tunteensa muidenkin edessä, hoitaa lapsensa, kotinsa ja työnsä ja on turvallinen. Siitä huolimatta kapinoi välillä, ei niele purematta välttämättä kaikkea, välillä jurottaa, muijittelee mua kavereilleen, puhuu "törkeitä" (tyyliin; anna vaimo persettä), käy viihteellä, kaljoittelee kotona, käy kerholla ja tallilla rakentemässa pyöräänsä ja viettämässä aikaa kerhon tyyppien kanssa yms yms. On siis ns. karski.

En ikinä voisi kuvitella olevani jonkun pienen sliipatun liikemiehen tai it-nörtin kanssa. Mä vaadin mieheltä kokoa ja luonnetta.

Mutta vaikka mulle sopii tuollainen niin se ei tarkoita että mulla on jäänyt joku "kehitysvaihe" kesken niinkuin joku täällä keskustelussa heitti ilmaan. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja autotallin jutut osaa tehdä kuka vaan perehtymällä. Kyse on minusta vähän samasta kuin seksitaidot. Ei rakettitiedettä.

Kuka tahansa pystyy tekemään mitä tahansa "hieman" perehtymällä... Kuinka pitkään sulla menisi että saisit rakennettua mulle hd:n alusta loppuun itsetehdyillä osilla?? Niinpä niin...

:D :D :D

Kuka tahansa pystyy tekemään mitä tahansa "hieman" perehtymällä... Kuinka pitkään sulla menisi että saisit rakennettua mulle hd:n alusta loppuun itsetehdyillä osilla?? Niinpä niin...

Tuskin kovin kauaa. On tuo Data käsistään kätevä niin tietokoneen, naisen kuin autonkin kanssa, silti hoitaa pyykitkin ja ruoat ja jaksaa kantaa viisilapsisen perheen kauppaostokset 3 km päästä käsivoimin. Aika lailla täydellinen, romantiikka mukaanluettuna, jurottamaan en tosin usko hänen kykenevän.

Toisen unelmamies on toisen turnoff. En usko että renttuus iskee kovinkaan moneen, mutta Bluen mainitsema karskeus kyllä. En usko että 'mies' on karski, sen tiedän että minä en ole.

Ymmärrän jopa että miehen aggressiivisuus ja vaarallisuus vetoaa joihinkin, se vihjaa että mies on suojeleva.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Toisen unelmamies on toisen turnoff. En usko että renttuus iskee kovinkaan moneen, mutta Bluen mainitsema karskeus kyllä. En usko että 'mies' on karski, sen tiedän että minä en ole.

Ymmärrän jopa että miehen aggressiivisuus ja vaarallisuus vetoaa joihinkin, se vihjaa että mies on suojeleva.

Joo, sie oot vähä salaperäinen tässä ollu, että ihan kaapissa kirjaimellisesti suojeluksen pidit. :xmas:

Onko se H-D, jos on itsetehdyt osat? :D

Mutta tästä aiheesta sen verran, että toisille ei välttämättä käy samanlainen mies mikä toiselle on täydellinen.

Joo, sie oot vähä salaperäinen tässä ollu, että ihan kaapissa kirjaimellisesti suojeluksen pidit. :xmas:

Mutta en ole karski tai aggressiivinen. Olen herrasmiesmäisesti suojeleva :)

scarydracula.jpg

• Tykkää
Onko se H-D, jos on itsetehdyt osat? :D

Mutta tästä aiheesta sen verran, että toisille ei välttämättä käy samanlainen mies mikä toiselle on täydellinen.

Itsekustomoiduilla osilla, tiedät varmasti mitä tarkoitan...

Juuri näinhän se menee siksi onkin turha lähteä analysoimaan ihimisiä sen pidemmälle (tai ennustamaan tulevaa) jotka eivät pidä samanlaisista miehistä kuin itse tms. Eiköhän jokainen tiedä itse mitä tekee, ja jos jos mokaa niin toivottavasti ottaa opikseen. :)

[QUOTE="vieras";27824298]Ei tällaista voi yleistää. Ei se vaan mene noin kaikkien kohdalla. Jos et saa tyydytystä itsellesi vääränkaltaisen ihmisen kanssa, miksi sellaisessa suhteessa tai sellaisen ihmisen kanssa pitäisi roikkua; siksikö, että niin "kuuluu" tehdä? Eivät kaikki halua kilttiä miestä itselleen, mutta ei kai kunnollisuus ja kiltteys ole synonyymeja?[/QUOTE]

Niin. Ex-vaimo oli onnellinen kanssani 15 vuotta, kunnes ihastui renttuun ja perhe särkyi. Olimme melkein loppuun asti rakastuneita ja esim. hellittelyä oli joka ikinen päivä monta kertaa. Olimme yhtä. Mutta koska nainen menee usein tunteidensa mukana, uusi ihastus teki särön rakkauteemme ja särki liiton. Eron jälkeen ei kumpikaan ole saanut onnea. Itse en voi luottaa naiseen enää koskaan. Exällä on noita renttuja riittänyt jonoksi asti, mutta suhteet kestävät maksimissaan muutaman kuukauden.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27821789]Kiltteys on ominaisuus, jota oppii arvostamaan oman henkisen kasvun myötä. Mitä keskeneräisempi ihminen on, sitä enemmän häneen vetoaa epämääräinen jännityksen tunne, ja mitä vähemmän hän itseään arvostaa, sitä vähemmän hän osaa ottaa vastaan arvostusta kumppaniltaan.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Minulla oli hyvin epävakaa ja vaikea lapsuus. Tästä syystä tunnen vetoa hankaliin, kylmiin ja julmiin ihmisiin, vaikka en sellaisen kanssa haluaisi olla. Ajattelen niin, että sitten kun olen päässyt traumoistani irti, enkä halua korjata niitä uudelleen ja uudelleen hakkaamalla päätä seinään paskoissa suhteissa, sitten olen korjaantunut ja kypsynyt henkisesti. Voi kun joskus olisin onnellinen kiltin miehen kanssa ja osaisin ottaa vastaan kaiken sen rauhallisen hyvän.

• Tykkää

Yhteistyössä