Vaihdoin unelmamiehen unelmien mieheen, jossa on hieman lurjuksen vikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kokeilin naimisissaoloa kunnollisen, tunnollisen, ahkeran, kiltin, rakastavan, ymmärtäväisen, hiljaisen, rauhallisen, empaattisen, luotettavan, täydellinen isä -tyyppisen jne. jne. jne. miehen kanssa. Ajattelin, että tuollaisen kumppanin kanssa parisuhde toimii ja minä olen ja pysyn onnellisena, kun ei tarvitse pelätä mitään. Ongelmaksi tulinkin minä. En kyennyt elämään noin hajuttoman ja mauttoman miehen kanssa, niin ihana kuin hän olikin. Oli pakko päästää hänet menemään (jotta löytäisi sellaisen naisen, joka häntä todella arvostaa ja jotta minä löytäisin sellaisen miehen, jota todella rakastan ja jonka kanssa haluan olla).

Viimeinkin tunnen olevani onnellinen, mutta onni ei löytynytkään täydellisestä miehestä vaan hieman jurosta, tunteistaan harvoin puhuvasta mutta muutoin sosiaalisesta, ei-niin-romanttisesta unelmieni miehestä, joka on hieman huonotapainen ja viihtyy paljon autotallissa ja välillä kuppiloissakin, mutta jonka kanssa tunnen oikeasti eläväni. Sitä en tiedä, onko hänestä vastuulliseksi isäksi, mutta otan siitä selvää. Tärkeintä on, että vihdoinkin elämä on tässä ja nyt, ja että olen juuri nyt onnellinen ja tyytyväinen.

• Tykkää
Reactions: raira85
[QUOTE="vieras";27818506]Toivottavasti onni kestää. Kauanko olette olleet yhdessä?[/QUOTE]

Sama tuli mieleen. Ei kuulosta sille, että kauhean kauaa olisitte olleet yhdessä.

Onnea!
Mulla sama tilanne, mutta olem edelleen naimisissa tämän täydellisen miehen kanssa, vaikka oöen tavannut sen oikean jo pari vuotta sitten. Eroaminen on niin vaikeaa, kun liitto on hyvä, arki sujuu jne, mutta minä vaan kaipaan jotain hieman "epätasaisempaa".

Sen unohdin tuosta aloituksesta, että sellaiset lauseet kuten "toivottavasti ei ala kaduttaa" eivät oikein avaudu mulle (kuullut tuttavilta). Sekö siinä pitäisi kaduttaa, että on vapaaehtoisesti luopunut hyvästä miehestä VAIKKA ongelma nimenomaan on ollut se, etten itse ole pystynyt elämään "liian" hyvän miehen kanssa? Olen elänyt aikoinaan parisuhdehelvetissä minkä vuoksi arvostin alkuun todella paljon mieheni hyvyyttä, mutta näköjään hyvyydessäkin tulee se raja vastaan. Kaipaan hieman rosoisempaa elämää, mutta en myöskään tarkoita, että se pitäisi mennä heti toiseen äärilaitaan eli väkivaltaan, pettämiseen jne.

[QUOTE="nnn";27818648]Täällä samankaltainen tilanne..Itse en koskaan tuosta kiltistä rakkaasta haluaisi luopua:heart:[/QUOTE]

Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Mietin tuossa yks päivä, että myös minun mieheni tarvitsisi just sellaisen vähän kiltimmän naisen itselleen. Mä olen liian tulinen ja vaativa, mut näillä nyt toistaiseksi ainakin mennään.

[QUOTE="vieras";27818540]Ei tosiaan olla kovin kauaa oltu yhdessä, hippasta vailla vuoden verran.[/QUOTE]

No sit vaan heti kokeilemaan olisko siitä isäksi. Ehkä ei ole mutta so what, rosoinen elämä se varmaan on sitten todella kivaa. :)

[QUOTE="vieras";27818501]Kokeilin naimisissaoloa kunnollisen, tunnollisen, ahkeran, kiltin, rakastavan, ymmärtäväisen, hiljaisen, rauhallisen, empaattisen, luotettavan, täydellinen isä -tyyppisen jne. jne. jne. miehen kanssa. Ajattelin, että tuollaisen kumppanin kanssa parisuhde toimii ja minä olen ja pysyn onnellisena, kun ei tarvitse pelätä mitään. Ongelmaksi tulinkin minä. En kyennyt elämään noin hajuttoman ja mauttoman miehen kanssa, niin ihana kuin hän olikin. Oli pakko päästää hänet menemään (jotta löytäisi sellaisen naisen, joka häntä todella arvostaa ja jotta minä löytäisin sellaisen miehen, jota todella rakastan ja jonka kanssa haluan olla).

Viimeinkin tunnen olevani onnellinen, mutta onni ei löytynytkään täydellisestä miehestä vaan hieman jurosta, tunteistaan harvoin puhuvasta mutta muutoin sosiaalisesta, ei-niin-romanttisesta unelmieni miehestä, joka on hieman huonotapainen ja viihtyy paljon autotallissa ja välillä kuppiloissakin, mutta jonka kanssa tunnen oikeasti eläväni. Sitä en tiedä, onko hänestä vastuulliseksi isäksi, mutta otan siitä selvää. Tärkeintä on, että vihdoinkin elämä on tässä ja nyt, ja että olen juuri nyt onnellinen ja tyytyväinen.[/QUOTE]

Meillä menty näin jo 18 vuotta. Onnea sinnekin! :heart:

Kiltteys on ominaisuus, jota oppii arvostamaan oman henkisen kasvun myötä. Mitä keskeneräisempi ihminen on, sitä enemmän häneen vetoaa epämääräinen jännityksen tunne, ja mitä vähemmän hän itseään arvostaa, sitä vähemmän hän osaa ottaa vastaan arvostusta kumppaniltaan.

Mitä aloittajan kumppaniin tulee, niin varmasti myös juro ja autotallissa viihtyvä mies voi olla hyvä ja omalla tavallaan kiltti puoliso.

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja bud
[QUOTE="vieras";27821686]Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Mietin tuossa yks päivä, että myös minun mieheni tarvitsisi just sellaisen vähän kiltimmän naisen itselleen. Mä olen liian tulinen ja vaativa, mut näillä nyt toistaiseksi ainakin mennään.[/QUOTE]

Mie oon hyvin hankala ja takkuinen ihminen, mutta tuo tykkää minusta silti.

Tietysti alkaa kaduttaa. Nainen menee tunteidensa mukana ja hylkää kunnolliset miehet.

Ei tällaista voi yleistää. Ei se vaan mene noin kaikkien kohdalla. Jos et saa tyydytystä itsellesi vääränkaltaisen ihmisen kanssa, miksi sellaisessa suhteessa tai sellaisen ihmisen kanssa pitäisi roikkua; siksikö, että niin "kuuluu" tehdä? Eivät kaikki halua kilttiä miestä itselleen, mutta ei kai kunnollisuus ja kiltteys ole synonyymeja?

[QUOTE="vieras";27824356]Kuinka kauan erosta tapasit tuon uuden miehesi? Entä kuinka pian aloitte odottaa vauvaa? Nim. samaa harkitseva... mutta pelkään että elämä ehtii mennä jo ohi ennen kuin löydän ihanan miehen...[/QUOTE]

Eron jälkeen aika tarkkaan vuosi meni ennen kuin tavattiin. Nyt oltu 1,5 vuotta yhdessä.

missä vaiheessa renttu muuttuu itsekkääksi siaksi? riittääkö hääpäivän unohtaminen ekan kerran, humalassa anoppilaan tulo vai pitääkö väistämättä käydä vieraissa kun vaimo on puskemassa yhteistä rakkauden hedelmää. akateemista kiinnostusta vaan...

Yhteistyössä