Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

vieras
Onko kenelläkään ideoita, miten voisi käyttää vanhoja virkattuja pitsiliinoja? Lähipiirissä on ollut mummoja, jotka ovat virkkailleet ahkerasti pieniä liinoja ja niille olisi kiva keksiä jotain käyttöä. En ole mikään pitsiliinojen ystävä, joten tuolla kaapissa ne vaan ovat olleet vuosikausia. Enkä kuitenkaan malta heittää niitä poiskaan, koska ovat muistoja mukavista mummoista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kenelläkään ideoita, miten voisi käyttää vanhoja virkattuja pitsiliinoja? Lähipiirissä on ollut mummoja, jotka ovat virkkailleet ahkerasti pieniä liinoja ja niille olisi kiva keksiä jotain käyttöä. En ole mikään pitsiliinojen ystävä, joten tuolla kaapissa ne vaan ovat olleet vuosikausia. Enkä kuitenkaan malta heittää niitä poiskaan, koska ovat muistoja mukavista mummoista.
ovatko minkä kokoisia halkaisijaltaan?? jos ovat vähän reilumpia ni teet niin ku mä tein tuolla yllä, eli reikä keskelle, alle jokin kiva yksi värinen kangas ja se pitsi siihen päälle + resori vyörätöön..

Paidan kauluksina, t-paitaan "tahran tai reiän peittäjäksi". Jos on neliskanttinen , ni siitä saa vaik laukun, ku laittaa alle yksivärisen silkkikankaan tai muun kankaan

Olen nähnyt lampunvarjostimena, farkkutakin selässä, farkkuhameen taskussa, en nyt muista enempää mutta kaikkea voi tehdä mitä ikinä keksit.

Mä jossain blogissa törmäsin hauskaan idoaan missä pitsiliina oli liimattu (?) kellotauluksi, oli mahtavan näköinen kello!

Sinne meni isoäidin perintö (tarkalleen pari metriä verkkokangasta ja vanha tyynyliina...)

Kuva on huono, eikä tekelekään maailman kaunein, mutta jotain mitä kipeästi tarvitsin:

Se on siis leipäkiikku keittiön katossa. Koska Pinki on hommannut jonkun kumman diilin päiväysongelmaisista leivistä, niin se roudaa niitä tänne monta laatikkoa aina viikonloppuisin. Ja mulla alkoi loppua tila mihin niitä laittaisi kuivumaan ennen kuin homehtuvat.

Siellä ne nyt kiikkuu ja kuivuu, ja kopukat kiittää :D

Yhteistyössä