Väkertäjät (uudempi parempi käsityöketju)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Sinne meni isoäidin perintö (tarkalleen pari metriä verkkokangasta ja vanha tyynyliina...)

Kuva on huono, eikä tekelekään maailman kaunein, mutta jotain mitä kipeästi tarvitsin:

Se on siis leipäkiikku keittiön katossa. Koska Pinki on hommannut jonkun kumman diilin päiväysongelmaisista leivistä, niin se roudaa niitä tänne monta laatikkoa aina viikonloppuisin. Ja mulla alkoi loppua tila mihin niitä laittaisi kuivumaan ennen kuin homehtuvat.

Siellä ne nyt kiikkuu ja kuivuu, ja kopukat kiittää :D
Mahtava :D :D

Tein viikonloppuna punaiseen kankaaseen myyrä aplikaation ja nyt en enää tiedä, mitä siitä tekisin.. Ideoita kellään? :whistle: Hankin myös täydennystä kankaanpainoväreihin ja nyt mielessä onkin liian monta ideaa: muffinsseja, jäätelöitä, bambi, lasten kirjojen hahmoja jne... Liian paljon vaihtoehtoja!

Oletteko muut painaneet kankaanpainoväreillä kuviolliselle kankaalle? Ostin emo-värejä peittovalkoista ja painoemulsioon sekoitettavia pigmenttejä (näitä jälkimmäisiä oli jo ennestäänkin). Saakohan näillä painettua riittävän peittävästi esim. vihreälle pallokankaalle? :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kenelläkään ideoita, miten voisi käyttää vanhoja virkattuja pitsiliinoja? Lähipiirissä on ollut mummoja, jotka ovat virkkailleet ahkerasti pieniä liinoja ja niille olisi kiva keksiä jotain käyttöä. En ole mikään pitsiliinojen ystävä, joten tuolla kaapissa ne vaan ovat olleet vuosikausia. Enkä kuitenkaan malta heittää niitä poiskaan, koska ovat muistoja mukavista mummoista.
Ne voi yhdistellä yhdeksi isoksi liinaksi ja lopuksi vaikka värjätä joksikin pirteeksi.

Jossain näin semmoisen ja oli tosi hyvännäköinen 'pyhäliina', ihanan erilainen ja loppuvärjäys tekee yhtenäisen näköiseksi.

BUBO
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Tein viikonloppuna punaiseen kankaaseen myyrä aplikaation ja nyt en enää tiedä, mitä siitä tekisin.. Ideoita kellään? :whistle: Hankin myös täydennystä kankaanpainoväreihin ja nyt mielessä onkin liian monta ideaa: muffinsseja, jäätelöitä, bambi, lasten kirjojen hahmoja jne... Liian paljon vaihtoehtoja!

Oletteko muut painaneet kankaanpainoväreillä kuviolliselle kankaalle? Ostin emo-värejä peittovalkoista ja painoemulsioon sekoitettavia pigmenttejä (näitä jälkimmäisiä oli jo ennestäänkin). Saakohan näillä painettua riittävän peittävästi esim. vihreälle pallokankaalle? :wave:
Mulla on ollut vähän samoja suunnitelmia kankaanpainon suhteen mutta kokeillut en ole vielä. Kerrothan sitten miten onnistui!

s
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kenelläkään ideoita, miten voisi käyttää vanhoja virkattuja pitsiliinoja? Lähipiirissä on ollut mummoja, jotka ovat virkkailleet ahkerasti pieniä liinoja ja niille olisi kiva keksiä jotain käyttöä. En ole mikään pitsiliinojen ystävä, joten tuolla kaapissa ne vaan ovat olleet vuosikausia. Enkä kuitenkaan malta heittää niitä poiskaan, koska ovat muistoja mukavista mummoista.
Ne voi yhdistellä yhdeksi isoksi liinaksi ja lopuksi vaikka värjätä joksikin pirteeksi.

Jossain näin semmoisen ja oli tosi hyvännäköinen 'pyhäliina', ihanan erilainen ja loppuvärjäys tekee yhtenäisen näköiseksi.
Kesämekko tyttölapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Tyttöselleni ompelin hääjuhliin mekon.
Ompa nätti mekko =)

Ai että mua harmittaa että ei oo tyttöjä, mulla on kans menossa juhlavaatteiden ompelua häihin ja ainoo suht simppeli mitä noille pojille voi tehdä on liivit.
Katselin ja ihastelin ihanaa pikkutakkia pikku ihmiselle mutta kurkattuani kaava-akkia jouduin toteamaan että jos takin kaavoihin kuuluu yli 20 osaa niin saa jäädä tällä kertaa tekemättä, aika ei koskaan tuu riittämään että saisin ajoissa valmista :/

Noniin, sain poikien liivt valmiiksi. Oman mekonkin näin äitienpäivän kunniaksi sain suristella alusta saakka loppuun, mutta siitä ei ole vielä kuvaa ja harkinnassa on josko sinne tekisi vielä vähän tyllihametta alle...

Mutta poikain liivit
http://tindepekka.vuodatus.net/blog/2491929/juhlavaatetta/

Tääl on jos jonkii alan käsityöläisiä niin uskaltaudumpa kysymään vähän neuvoo :D

Neuloin likalle mekon, ja reunat virkkaamalla semmoset nypyt, noh ku miä nyt en oo tyytyväinen siihen reunaan et mite sen sais paremmin, tään nyt tehdyn reunan puran poijes?? Kun ihan kuin se kaulasta nyt löpsöttäis, mut se reuna ilman mitään oli kans aika ei hieno.

tässä se on nyt nykästy päälle, joku paita tohon sit tulee alle, likka haluu kevätjuhliin tään

nää nyt muute vaa laitan, mitä tein aiemmin, toine setti pitäis viel tehä oranssil langal.

mut ennen seuraavaa settiä pitää neuloo pari ötökkää ja seepra :D (leppis ja pimpiäinen jo valmiit, kuvaa ei oo viäl )

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mulla on onkelma :(
http://turhaaturinaa.vuodatus.net/blog/2493796/suuri-ongelma/
Mä laittaisin sen oranssin sävyisen =)

Heh, ajattelin jo että ollaankohan menossa samoihin häihin mutta ne häät minne me ollaan menossa ei taida olla kamalan samba-henkiset (tai mistä mä tuedän :LOL: ) :D

Omakin hame valmistui, hylkäsin tyllihame-idean kun olisi tullut aivan mielettömän pömppöinen hame :LOL:
Tyllihameen kaveriksi täytyy siis kehittää jotain uutta...

Mutta hame.
http://tindepekka.vuodatus.net/blog/2495138/juhlavaatetta-ii/

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Heh, ajattelin jo että ollaankohan menossa samoihin häihin mutta ne häät minne me ollaan menossa ei taida olla kamalan samba-henkiset (tai mistä mä tuedän :LOL: ) :D
:) Ja sit lauantaina nähdään :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

:) Ja sit lauantaina nähdään :LOL:
Täytyy kyttäillä sillä silmällä vieraita tuleeko tuttu mekko vastaan :D

Yhteistyössä