V**ttaa taas niin anoppi!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyrsiintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyrsiintynyt

Vieras
lähettiin vähän tahalleen pois kotoo kun oli pojan nimipäivät eilen ja mentiin itse kylään omille vanhemmille. Niin eikös kylässä kännykkä soinut ja anoppihan sielä.. "olen täällä teidän oven takana, olisin tulossa nimipäiville.."..
sanottiin että ollaan pois ite kylässä juuri, niin eikös se sanonut että tulee illalla uudelleen.

Mä en jaksa enää!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No ettette sitten aikoneet ilmoittaa että ette ole kotona?
Miksi ei nimipäivänä saisi tulla käymään?

En ala kaikille ilmotteleen erikseen, ettemme pidä nimipäiviä. Me emme halua viettää nimipäiviä.. synttärit on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mie en ny hokassu,et mikä täs on ongelma...öö...

varmaan et anoppi ois joka välissä tuppaantumassa jos jonkinlaisille kissanristiäisille? (kaikki kun ei vietä nimppareita=kestitä vieraita)

Alkuperäinen kirjoittaja kyrsiintynyt:

En ala kaikille ilmotteleen erikseen, ettemme pidä nimipäiviä. Me emme halua viettää nimipäiviä.. synttärit on eri asia.

No ilmoitus sitten niin että perille menee. Olisit jättänyt vastaamatta... kumminkin tiesit mitä asia koskee.. ;)

Ei meilläkään ole tapana juhlia nimppareita, vaikka miehen suvussa se on ollut tapana. Vieraita tulee, mutta nekin on oppineet että kakkua on turha odottaa :D

Jonkinverran kun on siedettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja ghh:
mä oisin/oon onnellinen kn tulee käymään,vaikkapa nimppareilla(mitä me ei juhlita)mutta muutes vaan

Vähän sama, meille anoppi ei tule edes kutsuttaessa synttäreille (vaikka pidetään kahden lapsen synttärit samassa ettei tartte montaa kertaa tulle) vaikka matkaa ei ole kun noin 60 km, no ollaan tohon jo totuttu ja nuorimman juhliin ei sitten edes kutsuttu kun tiedettiin etteivät lähde (ja lahjankin mies osti itse ja antoi vaan kuitin heille ja maksoivat...) no tosiaan eipä ole elämää suurempi juttu, nähdään sillon kun me käydään heillä ja tiedän ettei o henkilökohtaista, heillä vaan tuo eläkeläisten elämä on niin kiireistä ettei sitä aina ehdi =)

Alkuperäinen kirjoittaja kyrsiintynyt:

No ilmoitus sitten niin että perille menee. Olisit jättänyt vastaamatta... kumminkin tiesit mitä asia koskee.. ;)

Ei meilläkään ole tapana juhlia nimppareita, vaikka miehen suvussa se on ollut tapana. Vieraita tulee, mutta nekin on oppineet että kakkua on turha odottaa :D

Jonkinverran kun on siedettävä.

ei soittanut mulle, vaan pojalleen.. :(

Toisaalta ymmärrän ap:ta. On ärsyttävää jos tulee aina ilmoittamatta ja tuppaantuu.. Toisaalta. ole iloinen, että lapsella on välittävä mummi. Minun anoppi käy tuomassa salaa lahjat oven eteen (ettei vaan tarvitsisi nähdä ), eikä edes onnittele lapsia.. Edes puhelimessa |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No jos miehes on sun kanssa samoilla linjoilla, niin kai sekin ois voinu jättää vastaamatta...

Kylläpä on röyhkeetä toimintaa. Ettäkö ihan neuvoisitte poikaa jättämään vastaamatta äidilleen, kun äiti haluaa muistaa omaa lapsenlastaan? Eli anoppi olisi seissyt ovella, eikä kukaan olisi vastannut edes puhelimeen tuon takia? Tiedä vaikka olisi vain tuonut pienen lahjan ja halunnut näyttää, että lapsenlapsi huomaa, että mummo muistaa häntä nimipäivänä, vaikka lapsen vanhemmat ei sitä haluakaan "juhlistaa" mitenkään.

No eikö voi sitten ihan selkeästi sanoa, että tule vain, mutta ei meillä mitään tarjottavaa ole, kun me ei olla pidetty tapana nimppareita juhlia sen kummemmin.

Miksi musta tuntuu, että nykyajan ihmiset vaan on jotenkin "mitään sietämättömämpiä" kuin ennen, joka jutusta/asiasta suututaan, hermostutaan ja otetaan itseensä.

Meidän anoppipa ei voinut tulla edes ristiäisiin, koska kirkossa tulee oman vuosia aiemmin kuolleen tyttärensä muisto mieleen, no ei voinut sitten tulla tänne meille kotiinkaan, kun olikin yht`äkkiä ollut reilun kahdenviikon nuha. Tästä kyllä ymmärään, että meidän isäntä otti itseensä.
Mutta jos ihmisellä on tapana aina vähän jostain napista, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, esim tänävuonna lähettämässään joulukortissa luki, että viimevuoden joulukukka oli liian suuri (ja oli ihan normaalikokoinen kukkahökötys, minkä aina olen vienyt), en tästä mitään ongelmaa tee, vaan annan vanhemman ihmisen itsekseen jupista. Jos menee suuremmaksi osaan kyllä minäkin huomauttaa, että tämä ei kyllä käy.
Elämä on laiffia, ei anneta pikkuasioiden turhaan ärsyttää, kun isompiakin ongelmia varmasti on :whistle: =)

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

No jos miehes on sun kanssa samoilla linjoilla, niin kai sekin ois voinu jättää vastaamatta...

Kylläpä on röyhkeetä toimintaa. Ettäkö ihan neuvoisitte poikaa jättämään vastaamatta äidilleen, kun äiti haluaa muistaa omaa lapsenlastaan? Eli anoppi olisi seissyt ovella, eikä kukaan olisi vastannut edes puhelimeen tuon takia? Tiedä vaikka olisi vain tuonut pienen lahjan ja halunnut näyttää, että lapsenlapsi huomaa, että mummo muistaa häntä nimipäivänä, vaikka lapsen vanhemmat ei sitä haluakaan "juhlistaa" mitenkään.

Täällä on kyllä niin käsittämätöntä porukkaa. Isoäiti tulisi katsomaan lapsenlastaan, niin eipä avata ovea eikä vastata puhelimeen. Toisaalta valitetaan ettei kiinnosta eikä apua saa tarvittaessa. Toivottavasti tuhlaa edes omaisuutensa, ettei moiset vinkujat saa kilkkuakaan, kun ei edes katsomassa saisi käydä.

Isompi ongelma on mun mielestä se että tiesit että anoppi tulee ja lähditte tahallaan pois kotoa. Miksi ette voineet suoraan ilmoittaa etukäteen että emme ole kotona jos meinaat tulla.
Ei ihme että ei olla väleissä ......
Typerää touhua.

Meillä juhlapäivät on muorin oman egon pönkittämistä. Saisi vain kehua kuinka KALLIIN ja HIENON lahjan on ostanut. Tosiasiassa lapseni saamat lahjat on olleet kirpparilta ostetut äitiyspakkauksen nuhjuiset body+potkarit setti (kehui ostaneensa sen cittarista ja olleen vieläpä kallis!) ja nalle puh tutit jotka nekin olivat olleet NIIIIIN kalliit.

Kun on kutsuttu ristiäisiin niin ei ole tullut ja sitten kun jätettiin kutsumatta toisen juhliin niin me oltiin ilkeitä ja pahantahtoisia. Kutsumatta jätettiin siksi että haukkui vauvan heti ekaa kertaa hänet nähdessään ja vauvalla oli silloin ikää 2vko.

Ollaan tehty niinkin että kun muori on tuppaantunut ovelle ilmoittamatta niin kun on oltu pihalla ja huomattu että se menee meidän oven suuntaan niin lähdetty piiloon toisen talon taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Täällä on kyllä niin käsittämätöntä porukkaa. Isoäiti tulisi katsomaan lapsenlastaan, niin eipä avata ovea eikä vastata puhelimeen. Toisaalta valitetaan ettei kiinnosta eikä apua saa tarvittaessa. Toivottavasti tuhlaa edes omaisuutensa, ettei moiset vinkujat saa kilkkuakaan, kun ei edes katsomassa saisi käydä.

Niin ja auta armias mitkä valitukset, jos ei muistaisi _ollenkaan_ nimipäivää!

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Meillä juhlapäivät on muorin oman egon pönkittämistä. Saisi vain kehua kuinka KALLIIN ja HIENON lahjan on ostanut. Tosiasiassa lapseni saamat lahjat on olleet kirpparilta ostetut äitiyspakkauksen nuhjuiset body+potkarit setti (kehui ostaneensa sen cittarista ja olleen vieläpä kallis!) ja nalle puh tutit jotka nekin olivat olleet NIIIIIN kalliit.

Kun on kutsuttu ristiäisiin niin ei ole tullut ja sitten kun jätettiin kutsumatta toisen juhliin niin me oltiin ilkeitä ja pahantahtoisia. Kutsumatta jätettiin siksi että haukkui vauvan heti ekaa kertaa hänet nähdessään ja vauvalla oli silloin ikää 2vko.

Ollaan tehty niinkin että kun muori on tuppaantunut ovelle ilmoittamatta niin kun on oltu pihalla ja huomattu että se menee meidän oven suuntaan niin lähdetty piiloon toisen talon taakse.

Jatkan vielä tuohon lahja-asiaan. Esikoiselle laittoi aikoinaan mieheni tilille lahjarahaa että saa ostaa jotain tarpeellista. Laittoi esim. 100? ja sitten muille sukulaisille kehui kuinka hän antoi niin paljon rahaa.
Kun juhlat oli ohi ja pari viikkoa kulunut niin tuli viesti että raha olikin vain lainaksi kun hän ajatteli et meillä on tiukkaa ja että se raha pitäis maksaa takaisin nyt heti.
Kyse ei ollut siitä etteikö hällä itellään ois ollu rahaa tai että ois valitettu että meil ois tiukkaa vaan tämä on vain hänen tapansa.

Vaihdettiin tilit eri pankkiin eikä olla kyseiselle naiselle ilmoitettu uusia tilinumeroita.

Yhteistyössä