Uusi pino.Esikoista yrittäviä

Itse olen suunnitellut kaikenlaista etukäteen raskauden varalle. Olen mm. miettinyt kenelle kerron heti, kenelle myöhemmin ja miten. Mies tietysti saa tietää heti, kun se toinen viiva testiin tulee (ja sehän tulee!). Äidille myös ajattelin laittaa heti viestiä, että tulee meseen heti kuin vain pääsee (siltä saa henkistä tukea ja jaettua iloa). Myöhemmin sitten muille. Yks tapa, miten vois kertoa ois lähettää ultra-kuva. Asun siis kaukana muusta perheestäni. Tiedän, että ainakin koko perhe on todella innoissaan uutisesta. Olen perheen vanhin ja muille ei ole vielä lapsia siunaantunut eikä varmaan lähitulevaisuudessa siunaannukkaan. Mitäs teillä muilla? Onko ideoita?

Minä ajattelin etten kerro asiasta kuin sitten kun riski aika on ohi... mutta nyt, vaikkei mitään kertomista ees ole vielä, olen jo joillekkin kavereille sanonu että yritetään, samoin vanhemmilleni ja pikkuveljelle. joten sitä on niin innoissaan että varmaan kertoo aika pian :) ferraria ei näy vieläkään *kop kop* varmaan tänään tulee... :(

mä kerroin aika monelle ystävälleni/kaverilleni et pillerit jätettii pois mut kerron sit vast itse raskausuutisesta kun on se riskiraja ylitetty, jos maltan sinne asti odottaa :D Miehelle toki kerron heti (varmaan kirjoitan kirjeen jossa lukee "Tulen iloksesi maailmaan noin 9kk kuluttua, nähdään isukki kultainen" tms :p =) ) ja sit parille ystävälle kerron heti et ne osaa sit auttaa, toinen niist o saanu jo lapsen joka o ny 2 -vuotias :)

HanLai.................kp 97/24-32..........yk 4
Fairytale84...........kp 93/30...............yk 4
Santtuli...............kp 92/28................yk 1
futuremami...........kp 91/27-28...........yk 3
Zande.................kp 91/24................yk 2
heiDu..................kp 85/23................yk 4
rina82.................kp 77/?..................yk 29
Nanuuk-85..........kp 59/29.................yk 4
piksu..................kp 40/29.................yk 5
Henni82..............kp 33/31-36............yk
Elppu..................kp 32/30................yk 6
Emppa.................kp 28/28-32...........yk 2
Sirpula................kp 25/34-71...........yk 7
Syksyinen haave...kp 25/30...............yk3
Diodium............... kp 24/30..............yk 3
Vieras007.............kp 22/29-32..............yk 4
minttulii86............kp 19/34-40..........alk.04/05
Linna..................kp 15/35...............yk 2
Jouskari-82..........kp 12/26-30............yk 4
Haavekuva...........kp 11/15-29............yk 2
Sarah85..............kp 10/28-36.............yk 17
Peppi1981............kp 9/28-30............yk 30
Veena.................kp 6/24-28............yk 6
Nibbler................kp 3/30.................yk 4
Novelle78.............kp 2/27-28............yk 13
rapu83................kp 2/39?................yk 4
memmy...............kp ?/ ??.................yk 1
MemmuLiina.........kp ?/ ??.................yk 1

Nauruprinsessa..........hetken päästä
Kaa.............................2008
Juli05......................hetken päästä
plussanneet :

Marimint81........yk 1
mouku80..........yk 4
Jonsku83..........yk 1
Sunshine..........yk 6
Siniapila............yk 1
Puliina...............yk 5
Sydänkäpynen...yk 3
ronja78.............yk 3
JJ-t...................yk 3
EAK .................yk 2
salamanteri85 ...yk 1

Kesk. 2,7

Hyvää 90v. itsenäisyyspäivää kaikille!
Linna; Olen myös tuota miettinyt ja miehelle kertoisin/näyttäisin heti ensimmäisenä. Mietin että pitäisikö jotenkin romanttisessa ympäristössä se tehdä, mut asia on jo niin mieleen painuva ja ihana et luulen ettei mitään ylimääräistä hössötystä siihen kaivata. Äidille ja miehen vanhammille kerrotaan varmasti pian ja miehen siskolle, muulle lähipiirille riskirajan lähellä, esim. ystäville jotka on jo muutaman lapsen saaneet. Lähipiiri tietää että ehkäsy on jätetty pois. Toisaalta ei olis pitänyt ehkä kertoa, koska nyt vähän väliä kysellään, että missä mennään ja se on rasittavaa, kun muutenkin asia on mielessä, niin se sitten paisuttaa sitä entisestään... olen kyllä niitä kyselijöitä komentanut, ett lopettavat sen koska se ei ole kivaa ja luulen että meni ainakin osalla perille! :LOL:
Kyseleekö teillä muilla lähipiiri jotka tietää, että lasta yritätte, että joko on tärpännyt?

mul jokunen kaveri kyselee mut itteeni ei haittaa, tosin johtunee siit et vast nii vähä aika sit jättäny ehkäsyn pois et ei ite odotakaa et nii pian tärppäis :) mut ei ny kovin moni oo kyselly, pari vain (vitsillä nekin :p )

Kauheet ku on nopeesti menny tää aika et mul ois jo kp11.. apuvaa :p millonhaa sitä sit oottelis seuraavan kerra tätiä tulevaks ko nii sekasi kiertoki.. jäiks..

Me ei olla kerrottu oikeastaan kenellekkään. Toisaalta helpotus niin ei kyselläkään, tosin on siinä oma taakkansakin. meillä kun tärppäs ekasta kierrosta ja ei ehditty kertoa kenellekkään ennen kun meni jo kesken. sitten olikin vaikea kertoa miksi on niin paha olla jne. koska läheiset olis ymmärtäny varmasti. Nyt katsotaan miten käy rauhassa. tänään plussa taulussa ja odotuspuolella käyty kurkkaamassa. Onnea muillekin!! ja kiitos tuesta!!

Kaa
Tuosta ekasta raskaudesta kerrottiin vaan parhaille ystäville, ei perheelle. Ihan sen takia, että eivät "innostu" liian aikaisin. Ja ihan hyvä niin, kesken kun meni. :/ Seuraavasta raskaudesta ei sitten kerrota kenellekkään ennen kuin se alkaa näkyä. Perhe siis tietää keskenmenosta ja osaa varmasti sitten ajallaan arvata uuden raskauden, ennen kuin edes heille kerrotaan. Mutta siis, en tee yhden yhtä raskaustestiä ennen kuin oireet ovat hyvin selvät, enkä kerro alkuun kenellekkään muulle kuin miehelle asiasta. Olen sellainen minipessimisti tämän asian suhteen. :|

Minulla on vähän samanlaiset suunnitelmat ja fiilikset kuin Kaalla, en varmaan kertoisi kenellekään paitsi tietty miehelle ennenkuin oltaisiin turvallisimmilla vesillä...Keskenmenosta olen kyllä aika monelle kertonut, itseasiassa siitä tietävät useammat kuin itse raskaudesta. Joten varmaan moni odottaa uutisia uudesta raskaudesta, kun kerta tietävät nyt että yritetään.
Toisaalta voi olla että innostus on niin suurta sitten kun sen plussan saapi, että siitä lähiympäristölle sitten kuitenkin kertoo. Mies tosin haluaa että odotettais viikolle 12 joten varmaan se sitten niin menee.

No, eipä ole mitään kerrottavaakaan tällä hetkellä, joten voi rauhassa spekuloida tätä asiaa!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja Syksyille haaveelle vielä onnea, onnittelin jo tuolla km:n jälkeen kuumeilevien pinossa!

heips!

täällä hyvin ärhäkkä täti kylässä. joka päivä joutunu heittää pilleriä poskeen ku on niin kipeet oltavat. hyvä ku töissä jaksaa seisoa.
vuodon seassa on ollu tummia veri klimppejä. aikanen km? mene ja tiedä :(

uuteen kiertoon otan taas avuksi greippimehun ja ehkä käyn ostamassa myös jotain vitamiineja messiin.

hyvillä mielin eteenpäin :wave:

Syksyinen haave: onneksi olkoon..

Itsekkään en kertoisi muille kuin miehelleni raskaudesta ennen kuin olisi ne ensimmäiset kuukaudet menneet.. tai no, ehkä parhaille kavereilleni kertoisin, koska he tietävät tästä yrittämisestä.. sitä en ole vielä miettinyt, miten kertoisin sitten miehelle, kun joskus saan sen positiivisen raskaustestin.. ei sellaista osaa oikein edes miettiä, ku tuntuu niin vaikealta tulla raskaaksi.. mutta toivon kuitenkin, että sellainen tilanne sitten joskus tulee vastaan.. :)

HanLai.................kp 98/24-32..........yk 4
Fairytale84...........kp 94/30...............yk 4
Santtuli...............kp 93/28................yk 1
futuremami...........kp 92/27-28...........yk 3
Zande.................kp 92/24................yk 2
heiDu..................kp 86/23................yk 4
rina82.................kp 78/?..................yk 29
Nanuuk-85..........kp 60/29.................yk 4
piksu..................kp 41/29.................yk 5
Elppu..................kp 33/30................yk 6
Emppa.................kp 29/28-32...........yk 2
Sirpula................kp 26/34-71...........yk 7
Diodium............... kp 25/30..............yk 3
Vieras007.............kp 23/29-32..............yk 4
minttulii86............kp 20/34-40..........alk.04/05
Linna..................kp 16/35...............yk 2
Jouskari-82..........kp 13/26-30............yk 4
Haavekuva...........kp 12/15-29............yk 2
Sarah85..............kp 11/28-36.............yk 17
Peppi1981............kp 10/28-30............yk 30
Veena.................kp 7/24-28............yk 6
Nibbler................kp 4/30.................yk 4
Novelle78.............kp 3/27-28............yk 13
rapu83................kp 3/39?................yk 4
memmy...............kp ?/ ??.................yk 1
MemmuLiina.........kp ?/ ??.................yk 1

Nauruprinsessa..........hetken päästä
Kaa.............................2008
Juli05......................hetken päästä
plussanneet :

Marimint81........yk 1
mouku80..........yk 4
Jonsku83..........yk 1
Sunshine..........yk 6
Siniapila............yk 1
Puliina...............yk 5
Sydänkäpynen...yk 3
ronja78.............yk 3
JJ-t...................yk 3
EAK .................yk 2
salamanteri85 ...yk 1
syksyinen haave ...yk 3
henni82 ................yk ?

Kesk. 2,75

Onnen toivotukset plussanneille!jaisot halit julille
:hug:

ihan tyhmä päivä tänään... vapaapäivä ja ajattelin lähtee ostelemaan joulukrääsää. mutta kuinkas sitten kävikään. ei lähteny golffi käyntiin. se on kuollut :( ei pihahustakaan kuulunu ku yritin startata.nada.
odottelen tässä kakkos autoa saapuvaksi...

laskuja sain makseltua tänään, että se on ihan hyvä asia. nyt enään vajaa 400? laskupinossa joihin kuuluu mun ja yhteiset laskut.

tyhmät menkatki :( eikös raskausoireiden pitäis kadota kun on menkat? ja pitäs olla edes se kaks päivää kipuja, muttaku missään ei tunnu minkäänlaisia menkkakipuja. ei edes sitä polttavaa tunnetta hetkeä ennenku menkat alkaa tullu tässä kierrossa. rinnat on aijempaan verrattuna tosi isot (mikä mun tapauksessa tarkoittaa että niiden alle tulee varjo ) ruoka ei maistu, herkut sitäki paremmin. jopa mäkkäriruoka ei menny alas vaikka parempaa ruokaa en tiedäkkään kun kunnon rasvanen big mac :p

mutta verta tihkuttaa.ei klimppejä kumminkaan.
en tiiä... pitäisköhän mun tehä testi kumminkin... tää kaikki on niin outoa.

tuosta kertomisesta. en tiiä uskallanko kertoa miehellekkään heti ekana. on aijemmin käyny niin että sain plussan kotona ja pari päivää myöhemmin negan neuvolassa. varmaan jos menisin aika pian varhaisultraan niin sen jälkeen kun olis sata varma kertoisin miehelle. tänne mä taas tulisin heti kertomaan :p se mitä eniten odotan on saada kertoa omalle isälleni. se tuli viimeksi niin iloiseks. :)

Ei kait ovulointiin kuulu huimaus, tietääkö kukaan?!?
Hitto kun on jo kolmatta päivää huipannu, välillä on ok olo, mut välillä pyörii ja päässä on outo olo. Ihan kuin olisin sumussa ja päässä on sellanen raskas olo... ei ole flunssakaan vielä tullut. Merkillistä ja tosi ärsyttävää tämmöinen!!! :headwall:
Onneksi olkoon Hennille :flower: Toivotaan todella, että nyt pysyisi masussa sen 9kk =)
Nyt on taas kivasti ropissut plussia ilmoille, jatketaan samaa rataa :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja onnea plussan saaneille :)

Strategiset tiedot kp 23/28.

Itselläni on ollut oireita, joita tahtoisin pitää raskauden merkkeinä, kuten rintojen arkuus, itkuherkkyys, etova olo. Lueskelin tuossa kuitenkin muiden kirjoituksia ja aika monella tuntuu olevan samanlaisia oireita, vaikkei olekaan kuitenkaan raskaana. Pitää tässä sitten vaan odotella, että miten käy. Itselläni on vielä yksi jännitysmomentti mukana, kun edellinen repäisi munatorven halki ja jouduin leikkaukseen. Nyt hirvittää, jos mahdollisen uuden raskauden kanssa käy samalla tavalla. Sen jälkeen joutuisi koeputken varaan :( No, ei auttaisi manailla, mutta kun peruspessimisti olen. Gradun sain tällä innolla kuitenkin loppuun. On ainakin mahdollisella pienoisella sitten maisteriäiti, jos ei muuta :p Työpaikalla on useampia perheenlisäystä odottavia, eikä se ainakaan helpota elämää. Tulee ihan kateellinen olo.

Heipä heii palstalaiset!
En nyt malta olla kirjoittamatta tänne kuulumisiani...
Menkkoja ei oo edelleenkään kuulunu ja eka kerran testasin torstaina...sillon näytti negaa. Nyt sitten tänä päivänä testasin uudelleen ja testiin ilmesty hyvin hyvin haamu viiva. Kaverin hälyytin heti miehen lisäksi tarkastamaan testin ja hän sanoi että kyllä siinä haamuviiva on. en kuitenkaan luota siihen vielä 100% joten testaan ensi viikolla ainakin vielä kerran.... rinnat tosi arat..mielialat heittelee Normaalia enemmän... =) =)

no mut onnee empalle ja toivotaan et todellaki olisit raskaana! :)

Mulla ei menkkoja näy ei kuulu eikä oikee mitää oireitakaa muuta ko kipuja alavattas ja kipuja oon mielestäni huomannu jo tätä ennen ni aattelin et sillo ois ollu ovis ja sit tuli hirmusti valkoista vuotoa ni aattelin josko se sit meniki jo. mut sit ny on taas nippaillu tai sattunu tonne alas ni en ny sit tiedäkää millo ovis on/on ollu ja tuleeko ees olleskaa... on se nii vaikiata :D

ONNEA EMPPA!!
toivottavasti se haamuviiva sitten voimistuu tulevien päivien aikana :)

täällä ei uutta raportoitavaa. menkat loppumassa ja greippikuuri aloitettu.
normaalisti oon kaikki greippimehukeskustelut nätisti hypänny yli, mutta nyt oli aivan pakko tarttua siihenkin junaan... minähän en ala venaamaan neljää vuotta esikoistani, minä haluan sellaisen NYT ja tässä!
tai no ei tässä...eikä nyt... pitäs ensin tehä kaikkee valmisteluja ja päästä edes lääkäriin mut..tiedättehän :)

*huokaus* ei tää oo helppoo...edelleenki samoja oireita ku viimekierron loulla ja ne vaan vahvistuu... :headwall:

Yhteistyössä