Uusi kaveri erilaisesta perheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Lapseni, 8 v, tutustui harrastuksessa uuteen tyttöön, kivaan. Asumme noin 20 km päässä toisistamme, ja muutamia kertoja tavattu niin että tuodaan lapsi toisen luo.

Nyt selkeästi toiselle porukalle on tullut jotain ongelmaa meistä. Me ollaan jollain lailla aika erilaisia perheitä, mutta meitä ei ei haittaa. Uusi kaveri on tosi kiva tyttö.

Eli meillä lapset saatu +30-vuotiaana ja meillä on molemmilla korkeakoulututkinto ja ns. ura, tyttöjen nimet ovat perinteisiä suomalaisia nimiä. Heillä on työläisammatit, ovat 26-27-vuotiaita nyt, eli saaneet lapset aika nuorena (alle 20-vuotiaana). Kaverin toinen mummo on samanikäisen kuin mieheni :) Asuvat aika pahamaineisessa lähiössä, jossa en antaisi lasten pyöräillä yksin kioskille parin kilsan päähän. Nimet tytöillä sellaisia missä on hienostelun vuoksi zetaa ja pojalla ns. J-nimi.

Nyt kun tyttö oli meillä yökylässä, niin selkeästi äiti on puhunut jotain meistä, ja 7-v oli kauhean kiinnostunut meidän palkoista, paljon asunto on maksanut ym. Minä sanoin vain, että ne on aikuisten asioita ja menepä nyt leikkimään.

Haittaako ne luokkaerot todella noin paljon? Minua ei haittaa, on ihan hyväkin että on monenlaisia kavereita. Välillä on vain silleen vaikeaa keksiä mitään puheenaiheita lasten ulkopuolelta esim. kahvitellessa kun oikeasti he on niin nuoria ja eri maailmasta. Meistä kummatkin on jo yli 40. Teoriassa voisivat olla meidän lapsia, jos oltaisiin saatu heidät tosi nuorena. Mutta tytöt viihtyvät yhdessä, niin se on minusta tärkeintä.

[QUOTE="Aapee";29925133]Miksi olisi provo? Onko mahdotonta että lapset ystävystyy, vaikka ovat erityyppisistä perheistä?[/QUOTE]

No ei tietenkään ole mutta mitä enemmän vanhempana asiaa korostat sitä ennakkoluuloisemmaksi lapsesi kasvaa.

Minä en ole korostanut mitenkään, eikä oma lapseni ole kommentoinut mitään sitä perheestä. Kerran kävi ilmi, että heidän mummo on samanaikainen kuin meidän perheen isä, ja se huvitti tyttöjä.

Toista perhettä kiinnostaa nämä tulot ja asuntojen hinnat.

Ottaen huomioon, miten tarkasti tiedät tämän toisen perheen asiat ja miten heistä puhut, minullekin tulisi ongelma teidän perheestänne, jos lapsemme ystävystyisivät.

On meidänkin tytöllä (8v) kavereita, jotka meille tullessaan on ihmetelleet, "miten kellään on varaa asua näin isossa talossa" yms. Ja aika vastaavanlainen asetelma: me ollaan nelikymppisiä koulutettuja, kaverin vanhemmat nuoria, alle 30v, "kotiäitejä".
Itse en ole ihmeemmin kommentoinut lasten juttuihin, ohittanut.

[QUOTE="Aapee";29925184]Olen rekisteröinyt erot, en tiedä onko se asennetta. En ole lapselle puhunut mitään niitä lasten nimistä tms.[/QUOTE]

Oliko tässä nyt joku ongelma? Perheenne ovat tosi erilaisia, ja molemmat tiedostatte sen tahoillanne. Lapset tulevat hyvin juttuun, eikö se ole pääasia?

Tässä ei nyt oikein ole mitään mihin tarttua, vai olisiko siitä toisesta perheestä jotain yksityiskohtia kertomatta? Onko niillä iso viuhka vuokrakämppänsä seinällä ja tyhjiä kissa- viinipulloja ikkunanlaudalla? Harrastavat karaokelaulua parvekkeella? Perheen äidillä kaksivärinen kananpersetukka?

[QUOTE="Vai niin";29925178]Ottaen huomioon, miten tarkasti tiedät tämän toisen perheen asiat ja miten heistä puhut, minullekin tulisi ongelma teidän perheestänne, jos lapsemme ystävystyisivät.[/QUOTE]

Lasten nimet tiedän tietenkin, vai ettekö te tiedä kavereitten nimiä ja sisarusten nimiä, ja missä asuvat. Ei kai muuten kukaan päästäisi omaa lasta heille kylään?

Iät ja ammatit katsoin Fb:sta pari viikkoa sitten, kun kävi ilmi se mummon ikä.

Vai että ihan jopa HIENOSTELUN vuoksi lapsen nimestä löytyy Z-kirjan. Ja mikä ehkä jopa pahinta...pojalla on JII-nimi!!! O M G !!!

Joops...melko heikkotasoisia on näemmä palstan provot nykyään.

• Tykkää
Reactions: erinys
On meidänkin tytöllä (8v) kavereita, jotka meille tullessaan on ihmetelleet, "miten kellään on varaa asua näin isossa talossa" yms. Ja aika vastaavanlainen asetelma: me ollaan nelikymppisiä koulutettuja, kaverin vanhemmat nuoria, alle 30v, "kotiäitejä".
Itse en ole ihmeemmin kommentoinut lasten juttuihin, ohittanut.

En mäkään kommentoi, ohitan, mutta ne on niin selvästi sen toisen perheen puheita. Eli he on puhuneet meistä lasten kuullen.

[QUOTE="Aapee";29925208]Lasten nimet tiedän tietenkin, vai ettekö te tiedä kavereitten nimiä ja sisarusten nimiä, ja missä asuvat. Ei kai muuten kukaan päästäisi omaa lasta heille kylään?

Iät ja ammatit katsoin Fb:sta pari viikkoa sitten, kun kävi ilmi se mummon ikä.[/QUOTE]
Eli sinulle on tärkeää tietää, että voit pitää itseäsi parempana ihmisenä kuin heitä hölmösti nimettyine kersoinesi ja uraputkinesi? ;)

[QUOTE="Aapee";29925208]Lasten nimet tiedän tietenkin, vai ettekö te tiedä kavereitten nimiä ja sisarusten nimiä, ja missä asuvat. Ei kai muuten kukaan päästäisi omaa lasta heille kylään?

Iät ja ammatit katsoin Fb:sta pari viikkoa sitten, kun kävi ilmi se mummon ikä.[/QUOTE]

Mikä siis on ongelma? Ihmiset ovat erilaisia onpas suuri yllätys näköjään korkeasti koulutetulle henkilölle.

[QUOTE="Vai niin";29925216]Eli sinulle on tärkeää tietää, että voit pitää itseäsi parempana ihmisenä kuin heitä hölmösti nimettyine kersoinesi ja uraputkinesi? ;)[/QUOTE]

Miksi minun lapset ovat hölmösti nimettyjä?

En pidä itseäni parempana, mutta erilaisena kuin he.

[QUOTE="veiras";29925218]Mikä siis on ongelma? Ihmiset ovat erilaisia onpas suuri yllätys näköjään korkeasti koulutetulle henkilölle.[/QUOTE]

Voi hyvä luoja...

Ongelma on se, että selkeästi ne toiset vanhemmat puhuvat meistä lasten kuullen asioita jotka eivät lapsille kuulu.

Ei kai nelikymppinen ihminen voi ensimmäistä kertaa elämässään erilaisiin ihmisiin törmätä? Ei nyt jaksa tämä juttu kantaa. Sorry mutta pilasit tämän tuolla J-nimijutulla. Yritä uudelleen jollainen toisella aiheella :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="Aapee";29925121]Välillä on vain silleen vaikeaa keksiä mitään puheenaiheita lasten ulkopuolelta esim. kahvitellessa kun oikeasti he on niin nuoria ja eri maailmasta. Meistä kummatkin on jo yli 40. Teoriassa voisivat olla meidän lapsia, jos oltaisiin saatu heidät tosi nuorena. Mutta tytöt viihtyvät yhdessä, niin se on minusta tärkeintä.[/QUOTE]

No onko pakko keksiä puheenaiheita lasten ulkopuolelta? Mulla on lapsuuden aikaisia kavereita ihan samanlaisista taustoista koulutuksineen ja silti voi ainoa yhteinen puheenaihe olla lapset. Mua ei ole koskaan erityisemmin kiinnostanut jauhaa esimerkiksi asuntolainojen vuosikoroista tai pöytien petsausmetodeista. Ja vielä jos tämä pariskunta on teitä yli 10 vuotta nuorempi niin onko se nyt niin suuri ylläri että erilaiset jutut kiinnostaa?

• Tykkää
Reactions: Ciervo ja erinys
Jos itse mietit toisten lasten nimiä tuolla tasolla,jäit jo kiinni siitä, että pidät perheitänne eriarvoisina.

Tyttöjen ystävyys ei tule kestämään, koska itse pidät perhettänne parempana, se tulee rivien välistä selväksi. Älä pidä meitä tyhminä. Ja voi tosiaan olla että heitä haittaa teidän perheenne elintaso, eli molemmat perheet puhuvat lasten kanssa perheistä väärällä sävyllä. Sorry, niin se vaan näyttää olevan.

[QUOTE="Aapee";29925226]Miksi minun lapset ovat hölmösti nimettyjä?

En pidä itseäni parempana, mutta erilaisena kuin he.[/QUOTE]
Sinullehan tuo nimiasia näytti olevan jossain määrin ongelma. Tai ainakin ihmetystä herättävä. Ihan tiedoksi, että J-kirjaimella alkavat nimet eivät ole olleet vuosikymmeniin mitenkään erikoisia. Globaalissa maailmassa on ihan normaalia antaa lapselleen nimi, joka osataan lausua ja kirjoittaa oikein muuallakin kuin Suomessa.

Yhteistyössä