Mielipiteitä kiitos! Ekaluokkalainen poika ja uusi kaveri.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli siis poikani on ekaluokalla ja on nyt saanut uuden kaverin lähelle muuttaneesta saman ikäisestä pojasta. Eilen poika tuli sisältä kotiin ja kertoi että heillä oli hyvät leikit, olivat leikkineet HUMALAISIA!? :o
Lisäksi tämä uusi kaveri kiroilee kuin mikäkin ja "vitun homo" kuuluu myös sanavarastoon. Oma poikani ei varmasti tiedä mitä humalainen ja homo edes tarkoittavat.
Nyt mietinkin että kiellänkö poikaa leikkimästä tämän kaverin kanssa vai mitä pitäisi tehdä? Mitä sinä tekisit?

Olen jutellut tämän pojan kanssa muutaman kerran ja vaikuttaa oikein herttaiselta "pikku" pojalta. Sehän tässä onkin vaikeeta ku olen nähnyt kaksi ihan eri puolta tässä pojassa..

No en kieltäisi, mutta ohjeistaisin kumpaakin lasta että humalaisen esittäminen ei ole kovinkaan fiksua ja jokaisesta "vitun homo" kommentista napsahtaa omalleni arestia.

No Mun poika oppi nuo sanat koulussa nyt uusilta kavereilta... Tai mistä tiedän, koska on oppinut, sivukorvalla kuulin viikko sitte eka kertaa. Kaikki ne jossain vaiheessa oppii ja viljelee niitä runsaasti varsinki sillon ku vanhemmat ei oo paikalla. Pyysin poikaa kertomaan mitä tarkoittaa ei osannut sanoa... Sanoin sitte et seuraavan kerran ku kuulen tulee arestia. En voi kuitenkaan ulkona kyttäillä ja kuunnella koko aikaa mitä juttelee kavereiden kans.

tuskinpa se kaverikaan vielä homoa käsittää. ja jostainhan hän sen on oppinut ja nyt sit sinun poikasi häneltä, haluaisitko että poikaasi nyt boikotoitaisiin sen tähden? mutta jos leikit ja puheet on rajuja, voisit määrätä heidät leikkimään vain valvovan silmän alla. näin mä teen niiden tapausten kanssa, joilla on syytä olettaa että mopo karkaa käsistä poitsun kans.

Meidän naapurin uskovaisen perheen tyttö oikein tykkää leikkiä kännikalaa. Niiden äiti on tosi alkoholikielteinen ja heillä ei esim.perheen aikuiset lapset saa säilyttää olutpulloa jääkaapissa, etteivät pienemmät lapset näe sitä. Kun meidän lapsi halusi leikkä jäätelömyyjää, niin tämä naapuri pilasi leikin keksimällä, että leikki onkin kaljanmyyntiä jne. Luulen, että syynä on se, että perheen äiti on tehnyt oluesta niin ison numeron, että lapsikin sitten haluaa kyseistä aihetta mieluusti käyttää.

Mä seurailisin vähän niiden leikkejä.
Kait kai sitä voi humalaista leikkiä jos on vaikka kaupungilla nähny juopon? ei kovin kummallista. Jos ekaluokkalainen ei tiedä mikä on homo niin eikö sitä kannattais kertoa? Siis selittää mitä se tarkoitta ja kertoa ettei se ole sopiva haukkumasana.

Kannattaa huomioida sekin, ettei tuon ikäinen vielä välttämättä ymmärrä, mitä humalainen tarkoittaa tai sattaa käyttää leikkiä asian sisäistämiseen (esim. jos on jossain nähnyt ja pelästynyt).

Meillä on juuri 6-vuotiaan kanssa kesksuteltu siitä, mikä humalainen oikein on ja ei hän sitä oikein ymmärrä. Puheessa välillä viljelee uutta sanaa, toivottavasti meitä ei nyt leimata juopoiksi lapsen kavereiden kotona :D

Voitko vannoa, etä sun poikas leikkii kännikalaa vaan tuon tietyn pojan seurassa ja kiroilee. Sitte ku tää poika lähtee kotiin nii sun poikas ei enää kiroa tai leiki mitään paheksuttavaa... Miltä tuntuis jos ens viikolla sun poikas ei saa mennä kenkään luo leikki mään koska osaa sanoa vitun homo???

Yhteistyössä