Uusi kaveri, en antanut mehua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuka on allerginen mehuhulle????
sori mut mun mielest niuhoo porukkaa. Itse tykkään hemmotella lapsia eli normiolois perheen kesken juodaan sitä vettä mut jos joku kylässä ni tarjoan mehua. Enhän mä omille vierailkenikaan tatjoa vettä vaan kahvia!

[QUOTE="viima";28518774]Kuka on allerginen mehuhulle????
sori mut mun mielest niuhoo porukkaa. Itse tykkään hemmotella lapsia eli normiolois perheen kesken juodaan sitä vettä mut jos joku kylässä ni tarjoan mehua. Enhän mä omille vierailkenikaan tatjoa vettä vaan kahvia![/QUOTE]

A) Se joka on allerginen sitrushedelmille (mehu sattui olemaan sellaista)

B) Vieras tyttö ei ollut kylässä, vaan leikkivät ulkona kunnes tyttöni ilmestyi ovelle.

Hieman lukutaitoa, kiitos.

Meillä on pakastin täynnä itse puristettua omenamehua. Saako sitä tarjota? Ei ole lisäaineita mut ei oo myöskään lisättyä sokeria. Yleensä viel laimennan sen 1:2.

[QUOTE="aapee";28518827]A) Se joka on allerginen sitrushedelmille (mehu sattui olemaan sellaista)

B) Vieras tyttö ei ollut kylässä, vaan leikkivät ulkona kunnes tyttöni ilmestyi ovelle.

Hieman lukutaitoa, kiitos.[/QUOTE]
ah kato mä käsitän mehun itsetehtynä. En osta noitakaupan litkuja. Onko niis jossain sokeris. Mielestäni ne on kaikki makeutusaineil imelletty.
Ja meillä kaikki tontilka olevat vietaat henkilöt on kyläs ku eine meil asu.

[QUOTE="viima";28518834]Meillä on pakastin täynnä itse puristettua omenamehua. Saako sitä tarjota? Ei ole lisäaineita mut ei oo myöskään lisättyä sokeria. Yleensä viel laimennan sen 1:2.[/QUOTE]

Tottakai voi tarjota,omatekosta. Ei sille kukaan voi allerginen olla, kun ei ole lisäaineitakaan eikä sokeria. Ja vielä kun yks kahteen.

[QUOTE="viima";28518864]ah kato mä käsitän mehun itsetehtynä. En osta noitakaupan litkuja. Onko niis jossain sokeris. Mielestäni ne on kaikki makeutusaineil imelletty.
Ja meillä kaikki tontilka olevat vietaat henkilöt on kyläs ku eine meil asu.[/QUOTE]

Sokeria on. Joku Pirkka-mehu se on

Mun mielestä kylässä ovat ne, jotka ovat joko meillä sisällä tai miksei myös pihalla olevat. Jos joku leikkii mun lapsen kanssa läheisessä leikkipuistossa tai käväisee ovella, ei ole kylässä.

Oisin antanut mehua. Mehu on vähän niin kuin lasten kahvi kylässä ja veden antaminen on sama kuin sulle ois annettu vettä kylässä. Jos jollain on niin nipo äiti että suuttuu siitä jos lapsi saa mehua kylässä, niin…onpahan sitten aika kumma äiti. Allergioista tuon ikäinen osaa kertoa.

[QUOTE="viima";28518940]Toi ny oli vastine siihen sokeripommiin. Ja tiedän et ihmiset on allergisia omenoille mut entä viinimarjat. Löytyy myös mustikkas. Ja puolukkaa. Mansikkaa en tarjoa.[/QUOTE]

Mulla pointti oli se, en tarjoa jos asiasta ei ole ko. vanhemman mielipidettä. Ja tietoa allergiasta.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
[QUOTE="aapee";28518981]Mulla pointti oli se, en tarjoa jos asiasta ei ole ko. vanhemman mielipidettä. Ja tietoa allergiasta.[/QUOTE]

En mä tiedä onko vika mussa vai täs maailmas. Itte kakarana sen miljoona kertaa kavereil leikkimäs pihal sisäl kadul puistos metsäs. Ja syömäs juomas käytii millo kenenkin luona. Ei meidä vanhemma toisiaan tunteneet. Eikä kukaan koskaan soitellu tai kyselly et voiko tolle mukulalle antaa mehua tai leipää ku nälkää ja janoa valittaa.

no. Meil tumevat batkossakin saamaan mehua ja syömistä. Soitelkaa perään jos haluatte.

[QUOTE="viima";28519056]En mä tiedä onko vika mussa vai täs maailmas. Itte kakarana sen miljoona kertaa kavereil leikkimäs pihal sisäl kadul puistos metsäs. Ja syömäs juomas käytii millo kenenkin luona. Ei meidä vanhemma toisiaan tunteneet. Eikä kukaan koskaan soitellu tai kyselly et voiko tolle mukulalle antaa mehua tai leipää ku nälkää ja janoa valittaa.

no. Meil tumevat batkossakin saamaan mehua ja syömistä. Soitelkaa perään jos haluatte.[/QUOTE]

Muistaakseni meillä kaikki kävi kyllä kotona syömässä. Toistemme luona käytiin leikkimässä.

Jos joku äiti oli just leiponut niin lämpimäisen saattoi saada. Mutta silloin vanhemmat tunsi newkaverit ja vanhempansa.

Tässä oli täysin ventovieras lapsi.

[QUOTE="aapee";28519138]Muistaakseni meillä kaikki kävi kyllä kotona syömässä. Toistemme luona käytiin leikkimässä.

Jos joku äiti oli just leiponut niin lämpimäisen saattoi saada. Mutta silloin vanhemmat tunsi newkaverit ja vanhempansa.

Tässä oli täysin ventovieras lapsi.[/QUOTE]

Ei jos olit tavannut uuden kaverin, vaik luokaklle tullut uus oppilas ja sä oot ekaa kertaa sen pihalla leikkimäs ja sen äiti leipoo ja tarjoas mehua ni sä sanoit et mä en voi ottaa kun mun mutsi ei tunne sua. Ok.

Täydet pisteet ap:lle, et olisi voinut mielestäni paremmin tilannetta hoitaa.

En ymmärrä miten te jotkut niuhot saatte tästäkin jotain moittimisen aihetta? Ap tarjosi juotavaa, jutteli uuden lapsen vanhemman kanssa, kysyi lapsen allergioista ja perheen tavoista. Ja lapsi ei kuitenkaan ollut ap:lla kylässä vaan oven raossa hakemassa juotavaa.

Paitsi jos itsekin nipotan niin ei kaikki lapset edes pidä mehuista tai limppareista. Joten myös siksi vesi on aika varma valinta, noin niinkuin ovenraosta juotuna.

mä olin vissiin toinen kuka ihmettelee että eikö tokaluokkalainen osaa käyttäytyä kun mennään vieraaseen paikkaa..? Jos ei mehua tipu nii lähetää niskoja nakellen pois?!

käytöstavat kunniaan!

Ei yhtään ihmetytä. Tarjosin pojalleni juotavaa, niin kaverinsa tuli mankumaan: "anna mulle kans. Mullakin on jano."

No ensin kyllä ripitin että pitää pyytää kauniisti ja sen kun teki sai juotavaa.

• Tykkää
Reactions: chrissy
ai että kun häikäisee tuo sädekehien kimallus. Meillä ei kyllä mehua saa eikä varsinkaan limsaa eikä pullaa eikä herkkuja. Kauhea kilpailu siitä kenellä on tiukin linja mehun suhteen.

[QUOTE="aapee";28517880]Omani joi veden.

Luulen kyllä että nimenomaan kävi niin, että kaveri pyysi sitä mehua.[/QUOTE]

Ja pyysi mehua juuri sen vuoksi kun kotona ei saa mehua.
Sellanen lapsi jolla ei mehut ole kiellettyä osaa käyttäytyä tilanteessa kun tarjotaankin vettä.

Oisin mehua tarjonnut, meillä tarjotaan lapsille aina mehua, joten ei kannata lasta päästää meille kylään jos mehun juonti on maailman toiseks pahin asia. Mulla ainakin on aikuisena tullut sellainen hirvee pakkomielle sellaisille ruuille yms. mitä ei kotona saanut, samoin mun miehelle.

Vettä olisin minäkin tarjonnut janoon. Meillä 6-vuotiaalla ei ole oikeastaan mitään järkevää kontrollia syömisiin ja juomisiin joten olisin erittäin tyytyväinen, jos vieraatkaan aikuiset eivät menisi tarjoamaan hänelle herkkuja. Tyttö alkaa paisua kuin pullataikina, kun kyläillessään ilman vanhempiaan vetelee suvereenisti paketillisen keksejä ja 5 litraa mehua yhdeltä istumalta...

[QUOTE="vieras";28519744]ai että kun häikäisee tuo sädekehien kimallus. Meillä ei kyllä mehua saa eikä varsinkaan limsaa eikä pullaa eikä herkkuja. Kauhea kilpailu siitä kenellä on tiukin linja mehun suhteen.[/QUOTE]

Mitä sädekehän kiillotusta se on jos lapset eivät tykkää mehuista tai limppareista?
Vai pitääkö niiden tykätä koska ne on lapsia ja kaikki lapset ovat niin makean perään?

Meidän lapset eivät juo mehuja eikä limppareita koska eivät tykkää niistä, jos niiltä kysyy mitä haluavat juoda niin vastaus on 90%:sti vettä ja loput 10% maitoa.
Ja sen takia meillä ei mehuja ym. löydykään yleensä kaapista kun meillä ei kukaan niitä juo. Vierasvaraksi koetetaan muistaa ostaa niitä silloin tällöin.

Mutta jos joku vieras ei sitä vettä tai maitoa halua juoda niin kyllä mä voin kaapista sille isännän saunakaljan tarjota ettei tarvitse kuivin suin olla.

[QUOTE="aapee";28518001]No, osasyy oli kyllä sekin että haistoin että omani tuli niin hädässä, että toinen on painostanut. En halua että siitä tulee tän ystävyyden peruskuvio.

Nyt joivat kummatkin vettä.

Kun saan tytön vanhemmusta hajua, voin jututtaa. Jos vanhemmille on ok, niin mä esim. leivon aika usein, niin eiköhän tuo joskus meiltäkin saa muutakin kuin kraanavettä :)[/QUOTE]

Lahjonta, kiristys ja uhkailu kuuluvat perustaavanlaatuisesti tyttöjen väliseen ystävyyteen.

[QUOTE="viima";28519203]Ei jos olit tavannut uuden kaverin, vaik luokaklle tullut uus oppilas ja sä oot ekaa kertaa sen pihalla leikkimäs ja sen äiti leipoo ja tarjoas mehua ni sä sanoit et mä en voi ottaa kun mun mutsi ei tunne sua. Ok.[/QUOTE]

Siihen aikaan lapsilla ei ollut niin paljon allergioita tai ne oli alidiagnosoitu. Itse en olluy millekään allerginen, 17-vuotiaana puhkesi laktoosi-intoleranssi. Eikä se ruoka rai herkut olleet niin tärkeässä osassa silloin. Jokaisen äiti leipoi viikottain.

Yhteistyössä