Uusi kaveri erilaisesta perheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="AApee";29929414]Mistä minun pitää ottaa opiksi? Kahden nettikiusaajan paskanjauhamisesta?

Näytä mulle se asiallinen krittiikki?

Eli toiset on olleet alusta asti tuppisuita siksi, että minä olen jotenkin alentuva heitä kohtaan? Kun en ole ikinä arvostellut mitään lastenkasvatusasiaa tai muutakaan tekemisiään. Eka kerran kun näin, toki vähän hätkähdin, kun vastassa oli 2 todella nuoren näköistä ihmistä, toisella lippalakki väärinpäin päässä ja toisella läväriä naamassakin niin että se ei minun silmääni kyllä enää nätiltä näytä. Silti olen yrittänyt.

No, oli virhe luulla, että täältä saisi mitään älykästä, avartavaa kommenttia. Muutama on tullut, mutta lähinnä tuota herravihaa ja muuta kiusaamisyritystä.[/QUOTE]

Kun ei tuo nyt tunnu sulle menevän jakeluun pienemmillä vihjeillä niin sanotaan suoraan: kukaan muu ei pidä sua herraskaisena tai elitistisenä tai muita parempana kuin sinä itse. Sinä olet ainoa joka tuo toistuvasti julki koulutustasoaan ja elintasoaan ja ilmaiset hyvin selkeästi halveksivasi sinua "alempia" ihmisiä.

Ymmärrätkö nyt mistä kiikastaa? Tässä ei ole kyse kateudesta tai herravihasta vaan sinun typeryydestäsi.

[QUOTE="aapee";29929557]Vai pph... säälin niitä vanhempia kenen lapsia sulla on hoidossa. Eivät varmasti tiedä millainen kiusaaja heidän aarteitaan hoitaa.[/QUOTE]

Tietävät tasan tarkkaan. Ja ketään en kiusaa kuten varmasti itsekin tiedät.

[QUOTE="aapee";29929569]Nimenomaan tuolla aiemmin väitettiin, että mun miehen saksan työmatkat ovat syy, miksi tökkii. Eli viha, joka kohdistuu koulutettujen elämäntyyliin.[/QUOTE]

Tiedoksi sulle, kun et näytä käsittävän vaikka tässä nyt sulle jankattu noin 13 sivun verran. Toi on täysin sun oman päänsisäinen ajatus, että kouluttamattomat kokisivat vihaa jotain muita, enemmän kouluttautuneita kohtaan. Jokainen tekee valintansa, ja yleensä ainakin päällisin puolin duunarit vaikuttavat paljon tyytyväisemmiltä elämäänsä kuin jotkut muut..noin yleensä ottaen. .Olen vaan huomannut. Että meneppä nyt laittamaan pää tyynyyn ja lopeta jankkaus. Kukaan ei ole sulle kateellinen eikä kukaan koe vihaa sun valintojasi kohtaan, meille on ihan yksi lysti oletko maisteri vai koulusiivooja. Tekstiäsi lukiessa tulee mieleen, että saattaisit jopa olla onnellisempi jos olisitkin koulusiivooja. Aivan skitsofreenistä ajatella, että ihmiset pitävät sinua parempana, vaan siksi että olet jaksanut istua koulun penkillä kauemmin kuin muut. Mitä parempaa sinusta löytyy IHMISENÄ, vaan siksi että olet jaksanut opiskella jotain bullshittiä kauemmin kuin muut? Ei ainakaan tunneälyä, tai yleisiä käytöstapoja..

[QUOTE="aapee";29929569]Nimenomaan tuolla aiemmin väitettiin, että mun miehen saksan työmatkat ovat syy, miksi tökkii. Eli viha, joka kohdistuu koulutettujen elämäntyyliin.[/QUOTE]

Tuo puhe vihasta on kyllä melkoista liioittelua. Eikö olekin, kun vähän mietit? Jos joku pyörittelee silmiään jollekin asialle, ei se nyt vielä mitään vihaa ole. Tai sitten sodatkin alkaa siitä, kun joku kehtasi rajan yli pyöritellä silmiään.

Koska syytät mua kiusaamisesta, puhun vain ja ainoastaan omasta puolestani. Minä olen huomannut, että tuohon Saksan työmatkaan on kommentoitu vain siksi koska sinä sitä korostat ja väität joidenkin katselleen sinua pahalla silmällä kun olet asiasta maininnut. Joku on kommentoinut, että pitääkö se Saksa erikseen mainita kun ei se nyt ole mitenkään relevantti tieto.

Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään koulutustaustaasi tai elintasoasi vastaan. Minä vaan en ymmärrä ihmisiä, jotka tuovat omaa varallisuuttaan tai taustaansa noin voimakkaasti julki ja samalla kertovat halveksien jostain perheestä, jotka eivät ole ehkä niin korkeasti koulutettuja tai asu "paremmalla alueella".

Ihmisestä kertoo paljon se, miten ihminen suhtautuu muihin ihmisiin. Ihminen, joka hymyilee ja tervehtii samalla tavalla naapurin insinööriä ja K-kaupan kassaa, on hyvä ihminen. Sinusta ei tällaista kuvaa saa. Minä olen kommentoinut tekstejäsi sen pohjalta, mitä olet itse kirjoittanut. Sinä vedit hatusta, että minä olen kouluttamaton kotiäiti tai korkeintaan lähäri joten siltä pohjalta minulle voi soittaa suutaan. Sekin kertoo sinusta paljon.

Aiemminkin olen tämän kirjoittanut, ja kirjoitan taas. Eli mielestäni tärkein sivistyksen mitta ihmisessä on sydämen sivistys, ja sitä ei valitettavasti välttämättää saa, vaikka opiskelisi kuinka...

Minä en nyt kyllä ymmärrä tätä kiusaamisasiaakaan ollenkaan. En todellakaan. Miksi tässä nyt on kiusaamiskortti kaivettu esille? Ja lähihoitajien arvostelemisesta minä kilahdan aivan sata lasissa sattuneesta syystä :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29929417]Just eilen perhekerhossa tuttu äiti mainitsi, että miehensä on työmatkalla Saksassa. Käytiin small talkia siitä, miten hankala sieltä on päästä pois, jos synnytys sattuukin käynnistymään ennenaikaisesti. Miten jumalattoman huono itsetunto pitää olla, että ottaa jonkun tuollaisen asian brassailuna?[/QUOTE]

Minullekin tuli mieleen, että pitäisi varmaan muiden kuin hyvien ystävien ja tuttujen kanssa tästä lähtien olla mainitsematta, että mies lähtee USA:an työreissulle.

Jos nimittäin joku pahuksen Saksan mainitseminen työmatkakohteena on brassailua, niin USA on varmaan vielä ihan überbrassailua.

Elämä käy kyllä pahuksen vaikeaksi, kun pitää tarkkaan harkita mitkä yksityiskohdat kertoo ja mitä ei. "Mies lähtee työmatkalle Sa... öö... siis Sastamalaan ensi viikolla." Vai meneekö Sastamalakin brassailun puolelle? :O

[QUOTE="sipsi";29929670]Aiemminkin olen tämän kirjoittanut, ja kirjoitan taas. Eli mielestäni tärkein sivistyksen mitta ihmisessä on sydämen sivistys, ja sitä ei valitettavasti välttämättää saa, vaikka opiskelisi kuinka...

Minä en nyt kyllä ymmärrä tätä kiusaamisasiaakaan ollenkaan. En todellakaan. Miksi tässä nyt on kiusaamiskortti kaivettu esille? Ja lähihoitajien arvostelemisesta minä kilahdan aivan sata lasissa sattuneesta syystä :)[/QUOTE]

Sitä sydämen sivistystä ei myöskään saa jättämällä koulut väliin.

• Tykkää
Reactions: evita
Sitä sydämen sivistystä ei myöskään saa jättämällä koulut väliin.
En ole niin väittänytkään. Tosin oma mummini, joka oli sydämeltään sivistynein ihminen jonka koskaan olen tuntenut, oli käynyt pelkän kansakoulun.

Minä ymmärrän sydämen sivistyksellä empatiakyvyn, tilannetajun ja kyvyn asettua toisten ihmisten asemaan. Halun auttaa, jos näkee toisen apua tarvitsevan. Kyvyn asettaa tarvittaessa muut itsensa edelle. Jne...

Mutta opiskelu on todella tärkeää, sitä en kiellä. Ja kaikki alat ovat yhtä arvokkaita.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Aapee";29928777]No sanotaanko, että kokemus on osoittanut, että minulla on todennäköisemmin yhteistä korkeakoulutetun kuin ammattikoulun käyneen tai täysin kouluttamattoman kanssa. Poikkeuksia varmaan on, eikä kaikkien korkeakoulutettujen kanssa synkkaa tai ole mitään yhteistä.

Mutta olen kiinnostunut laajasti kulttuurista ja yhteiskunnallisista asioista. Jos joku on yhteiskuinnallisesti tasolla, jossa persut on huippuja, en jaksa paljon luulla, että olisi kovin paljon yhteistä juteltavaa muutenkaan. Tai jos kirjallisuuden huippu on joku viihdekirjailija, niin ei se vaan innosta mua.[/QUOTE]

En ymmärrä, miksi ystävillä pitäisi olla yhteistä? Parhaimmat keskustelut syntyy yleensä, kun ei ole samoja mielipiteitä tai kokemuksia. Musta olisi tylsää olla sellaisen kanssa, jolla on täysin sama maailmankuva kuin mulla.

Jos esim tapaa ihmisen, joka on tehnyt ihan erilaisia valintoja elämässä kuin minä ja hänellä on ihan eri arvot, niin siitä syntyy yleensä mielenkiintoinen keskustelu.

[QUOTE="vvieras";29930993]En ymmärrä, miksi ystävillä pitäisi olla yhteistä? Parhaimmat keskustelut syntyy yleensä, kun ei ole samoja mielipiteitä tai kokemuksia. Musta olisi tylsää olla sellaisen kanssa, jolla on täysin sama maailmankuva kuin mulla.

Jos esim tapaa ihmisen, joka on tehnyt ihan erilaisia valintoja elämässä kuin minä ja hänellä on ihan eri arvot, niin siitä syntyy yleensä mielenkiintoinen keskustelu.[/QUOTE]

ä ollaan erilaisia. Ei ystävien tarvitse olla toisensa kopioita eikä se ole mahdollistakaan. Mutta jos ei ole mitään yhteistä, ei se ystävyys kehity. Jos on tehnyt eri valintoja, esim. lapset ensin, niin se ei ole niin radikaalia että siitä syntyisi mitään ristiriitaa. Mutta jos on vaikka elämäntapakotiäiti, niin en mä usko, että haluan olla ystävä, kun en tykkää siitä asenteesta, etei hän edes yritä elättää itse itseään. Jos taas on pelkästään työtön, se on eri asia, koska nyt on ilmeisen vaikeaa työllistyä ainakin vakituisesti.

Rasistisia ajatuksia jakelevan kanssa en usko, että voisin olla ystävä. Tai sellaisen, jonka asenne on että köyhät kyykkyyn. Itse uskon, että meidän kannattaa kaikin tavoin yrittää pitää kaikki mukana yhteiskunnassa, eikä antaa syntyä sellaisia perheitä, joissa on kolmannen sukupolven elämäntapatyöttömiä.

Jos tapaan tuollaisen ihmisen, siitä voi syntyä mielenkiintoinen keskustelu, tai sitten ei, jos yrittää välttää suoraan vastaanasettumista. Esim. jos olen kylässä en ala keskustelemaan asioista, joista tiedän syntyvän kiivastakin mielipiteen vaihtoa. Jos olen tilanteessa, jossa ei tarvitse olla niin kohtelias, niin voi syntyäkin.

Mutta tuleeko siitä ystävyys? Tuskin. Koska haluan pystyä tekemään jotain sen ystävän kanssa, jos yhteisiä kiinnostuksia on nolla, eikä kumpikaan oikein edes pidä toisesta, niin vaikeaa se on.

[QUOTE="Aapee";29931372]ä ollaan erilaisia. Ei ystävien tarvitse olla toisensa kopioita eikä se ole mahdollistakaan. Mutta jos ei ole mitään yhteistä, ei se ystävyys kehity. Jos on tehnyt eri valintoja, esim. lapset ensin, niin se ei ole niin radikaalia että siitä syntyisi mitään ristiriitaa. Mutta jos on vaikka elämäntapakotiäiti, niin en mä usko, että haluan olla ystävä, kun en tykkää siitä asenteesta, etei hän edes yritä elättää itse itseään. Jos taas on pelkästään työtön, se on eri asia, koska nyt on ilmeisen vaikeaa työllistyä ainakin vakituisesti.

Rasistisia ajatuksia jakelevan kanssa en usko, että voisin olla ystävä. Tai sellaisen, jonka asenne on että köyhät kyykkyyn. Itse uskon, että meidän kannattaa kaikin tavoin yrittää pitää kaikki mukana yhteiskunnassa, eikä antaa syntyä sellaisia perheitä, joissa on kolmannen sukupolven elämäntapatyöttömiä.

Jos tapaan tuollaisen ihmisen, siitä voi syntyä mielenkiintoinen keskustelu, tai sitten ei, jos yrittää välttää suoraan vastaanasettumista. Esim. jos olen kylässä en ala keskustelemaan asioista, joista tiedän syntyvän kiivastakin mielipiteen vaihtoa. Jos olen tilanteessa, jossa ei tarvitse olla niin kohtelias, niin voi syntyäkin.

Mutta tuleeko siitä ystävyys? Tuskin. Koska haluan pystyä tekemään jotain sen ystävän kanssa, jos yhteisiä kiinnostuksia on nolla, eikä kumpikaan oikein edes pidä toisesta, niin vaikeaa se on.[/QUOTE]

ä ollaan erilaisia = Vaikka olisi samoja mielipteitä ollaan erilaisia. Alku hävisi johonkin.

Minullekin tuli mieleen, että pitäisi varmaan muiden kuin hyvien ystävien ja tuttujen kanssa tästä lähtien olla mainitsematta, että mies lähtee USA:an työreissulle.

Jos nimittäin joku pahuksen Saksan mainitseminen työmatkakohteena on brassailua, niin USA on varmaan vielä ihan überbrassailua.

Elämä käy kyllä pahuksen vaikeaksi, kun pitää tarkkaan harkita mitkä yksityiskohdat kertoo ja mitä ei. "Mies lähtee työmatkalle Sa... öö... siis Sastamalaan ensi viikolla." Vai meneekö Sastamalakin brassailun puolelle? :O

:D

[QUOTE="Aapee";29925560]Miksi kirjoitin, niin toivoin jotakin neuvoa, että kannattaako ottaa puheeksi vai antaa vaan mennä näin, miten menee, toivotaan että ystävyys kestää eikä rikkoonnu joihinkin tämmöisiin typeriin asioihin.[/QUOTE]

Mitä ajattelit ottaa puheeksi? Ei tässä nyt mikään soittanut minun hälytyskelloja.

Ihan fiksusti käyttäytyviltä vaikuttavat, kun keittävät kahvit toiselle, kohteliasta sanoisin. Ja nuo katseet olet kyllä ihan hyvin voinut keksiä, tai sitten sinä olet heistä ylimielinen ja tuo lausahdus on vahvistanut heidän päätelmäänsä :)

Toki sinun on hyvä kuljettaa lastasi, jos alue on sellainen millä et halua lapsen liikkuvan. Ja kyllä sinä nyt varmaan kahvipöydässä pystyt hetken istumaan heidän kanssaan. Todellista sydämen sivistystä on se, että pystyy olemaan tekemisissä edes sen lyhyen ajan hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa. Puhu vaikka lapsista, jos muita jutunaiheita ei ole.

Omallakin lapsellani on yksi kaveri, joka tuntuu olevan aivan liian tietoinen hinnoista yms. Esimerkiksi "oltiin kaupassa ja äiti osti mulle 110 eurolla uusia vaatteita, ajattele, 110 eurolla!" En ymmärrä eikä kuulu minusta yhtään lapselle nämä jutut, mutta tyttö on todella fiksu ja hieno ystävä, eikä ole minun tehtäväni puuttua tähän minusta ikävään äidin/vanhemman tapaan.

Kyllä mä hieman tunnistan ap:n ajatuksia tuolta taustalta. Itse en ikinä kerro koulutuksestani tai työstäni ennen kuin on pakko. Siullä valitettavasti on totta, että osa ihmisistä alkaa heti käyttäytyä eri tavalla...tavallaan kadehtia. Vaikka mitään kadehdittavaa ei edes ole :D

Mitä ajattelit ottaa puheeksi? Ei tässä nyt mikään soittanut minun hälytyskelloja.

Ihan fiksusti käyttäytyviltä vaikuttavat, kun keittävät kahvit toiselle, kohteliasta sanoisin. Ja nuo katseet olet kyllä ihan hyvin voinut keksiä, tai sitten sinä olet heistä ylimielinen ja tuo lausahdus on vahvistanut heidän päätelmäänsä :)

Toki sinun on hyvä kuljettaa lastasi, jos alue on sellainen millä et halua lapsen liikkuvan. Ja kyllä sinä nyt varmaan kahvipöydässä pystyt hetken istumaan heidän kanssaan. Todellista sydämen sivistystä on se, että pystyy olemaan tekemisissä edes sen lyhyen ajan hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa. Puhu vaikka lapsista, jos muita jutunaiheita ei ole.

Omallakin lapsellani on yksi kaveri, joka tuntuu olevan aivan liian tietoinen hinnoista yms. Esimerkiksi "oltiin kaupassa ja äiti osti mulle 110 eurolla uusia vaatteita, ajattele, 110 eurolla!" En ymmärrä eikä kuulu minusta yhtään lapselle nämä jutut, mutta tyttö on todella fiksu ja hieno ystävä, eikä ole minun tehtäväni puuttua tähän minusta ikävään äidin/vanhemman tapaan.

Munkin lapsi aina kysyy kaupassa, kun hänelle ostetaan, mitä vaatteet maksoivat yhteensä. Vastaan tai laitan laskemaan ne yhteen. Voi hyvinkin olla sanonut noin jossain kaverilla tai kaverin äidin kuullen. Emme ole silti mitään materialistia ihmisiä.

Yhteistyössä