Uusi kaveri erilaisesta perheestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";29929298]Sanotaanko, että aika kiivaasti yrittää. Tulee mieleen omien tyttöjen ikäisten kiistat noista nakkeluista :)[/QUOTE]

Kukaan ei kiusaa, saat takaisin samalla mitalla. :) Mutta se taitaa olla viisain joka ekana lopettaa. ;) Joten, heippa!

Kun sä kerran tiedät mun aina olevan täällä niin olet varmasti mun nähnyt käyttävän samaa fraasia ennenkin. Täysin tarkoituksella. Erimaan kieli= ei ollenkaan raflaava, erimaankieli = tarkoituksellinen sanaväännös. Mutta joo, sovitaan että sait mut kiinni "huonosta suomesta" kunkerran haluat siihen nyt tarttua. Mä johdan silti ylivoimaisesti, maisterisihmistä.

Kun se ei ole edes erimaan kieli. Ei sellaista erimaata olekaan. Se on eri maan kieli tai eri maiden kieli.

[QUOTE="Aapee";29929336]Kun se ei ole edes erimaan kieli. Ei sellaista erimaata olekaan. Se on eri maan kieli tai eri maiden kieli.[/QUOTE]

Vitsit mikä urpo sä olet,anteeksi vaan.

Etkö tosiaan hiffanut mitä blue tarkoitti...jestas miten yksinkertainen ihminen :O

[QUOTE="Aapee";29929336]Kun se ei ole edes erimaan kieli. Ei sellaista erimaata olekaan. Se on eri maan kieli tai eri maiden kieli.[/QUOTE]

:O On se hyvä että korjasit! Mä kun luulin.... ;) :D

No hyvä että saatiin joukkoon 1% edustava eliittinen maisteri. Hyvät käytöstavat omaava sellainen, kuten monesta viestistäsi näkyy. Tästä kumartelusta ja kunnioituksesta ei nyt tule loppua.

Hyvinpä taidat itsekin täällä pyöriä kun niin tarkkaan tiedät kertoa milloin kukakin täällä pyörii ja mitä kukakin kirjoittelee.

En käy paljon nykyään, mutta olette jääneet mieleen pahassa mielessä. Juurikin koulukiusaajien nettivastineina.

Muuten, eliittinen-sanaa ei ole olemassa.

Onko sulla Aaapeee tunneälyä, sosiaalistä alykkyyttä? Sitähän vaaditaan työelämässäkin. Joilla sitä on, pärjää parhaiten urallaan.

Jos et kykene small talkkiin tämän lapsesi ystävän perheen kanssa, niin sinulla sitä ei varmaan ole.

Itse olen yrittäjä, ja joudun nuoleskelemaan ihan kaikenlaisia ihmisiä, ei väliä ymmärränkö heitä vai en.
Vaikka asiakas olisi aivan kamala, elänarvoiltaan täysin erilainen kuin minä, pystyn keskusteleen hänen kanssa ihan sujuvasti vaikka illallisen ajan. Musta on sitäpaitsi tosi viihdyttävää tavata ihmisiä, jotka ovat täysin erilaisia kuin minä.

[QUOTE="Aapee";29929354]En käy paljon nykyään, mutta olette jääneet mieleen pahassa mielessä. Juurikin koulukiusaajien nettivastineina.

Muuten, eliittinen-sanaa ei ole olemassa.[/QUOTE]

Nythän se innostui, elitistinen on oikea kirjoitusasu.

[QUOTE="AApee";29929365]Ei tässä ole siitä kysymys, ymmärsinkö vai en, mutta jos ja kun brassailee itse toisten näppisvirheillä tai jos tänne kirjottaa puhekielisyyttä, niin pitää olla sitten itsekin aika tarkka :)[/QUOTE]

Puhekieltä

[QUOTE="vvieras";29929357]Onko sulla Aaapeee tunneälyä, sosiaalistä alykkyyttä? Sitähän vaaditaan työelämässäkin. Joilla sitä on, pärjää parhaiten urallaan.

Jos et kykene small talkkiin tämän lapsesi ystävän perheen kanssa, niin sinulla sitä ei varmaan ole.

Itse olen yrittäjä, ja joudun nuoleskelemaan ihan kaikenlaisia ihmisiä, ei väliä ymmärränkö heitä vai en.
Vaikka asiakas olisi aivan kamala, elänarvoiltaan täysin erilainen kuin minä, pystyn keskusteleen hänen kanssa ihan sujuvasti vaikka illallisen ajan. Musta on sitäpaitsi tosi viihdyttävää tavata ihmisiä, jotka ovat täysin erilaisia kuin minä.[/QUOTE]

Ei ap:n tarvii, se on kato humanisti... :D

[QUOTE="AApee";29929365]Ei tässä ole siitä kysymys, ymmärsinkö vai en, mutta jos ja kun brassailee itse toisten näppisvirheillä tai jos tänne kirjottaa puhekielisyyttä, niin pitää olla sitten itsekin aika tarkka :)[/QUOTE]

Juju siinä on juuri se että se ihan päin persettä kirjoitettu, juuri siten miten sinä kirjoitat esim ruotsia. Mutta kun sulta puuttuu sitä sosiaalista älykkyyttä, kuten joku tuossa jo mainitsi,niin ethän sinä tietenkään sitä tajua. :)

Ethän sä ap vastaa mihinkään asialliseen kritiikkiin tai ota mistään mitään opiksesi. Haastat nyt vaan riitaa nämä viimeiset sivut. Ja edelleenkään kukaan ei ole niitä omia koulutuksiaan täällä kertonut paitsi sinä.

Mistä minun pitää ottaa opiksi? Kahden nettikiusaajan paskanjauhamisesta?

Näytä mulle se asiallinen krittiikki?

Eli toiset on olleet alusta asti tuppisuita siksi, että minä olen jotenkin alentuva heitä kohtaan? Kun en ole ikinä arvostellut mitään lastenkasvatusasiaa tai muutakaan tekemisiään. Eka kerran kun näin, toki vähän hätkähdin, kun vastassa oli 2 todella nuoren näköistä ihmistä, toisella lippalakki väärinpäin päässä ja toisella läväriä naamassakin niin että se ei minun silmääni kyllä enää nätiltä näytä. Silti olen yrittänyt.

No, oli virhe luulla, että täältä saisi mitään älykästä, avartavaa kommenttia. Muutama on tullut, mutta lähinnä tuota herravihaa ja muuta kiusaamisyritystä.

Just eilen perhekerhossa tuttu äiti mainitsi, että miehensä on työmatkalla Saksassa. Käytiin small talkia siitä, miten hankala sieltä on päästä pois, jos synnytys sattuukin käynnistymään ennenaikaisesti. Miten jumalattoman huono itsetunto pitää olla, että ottaa jonkun tuollaisen asian brassailuna?

[QUOTE="vvieras";29929357]Onko sulla Aaapeee tunneälyä, sosiaalistä alykkyyttä? Sitähän vaaditaan työelämässäkin. Joilla sitä on, pärjää parhaiten urallaan.

Vaikka asiakas olisi aivan kamala, elänarvoiltaan täysin erilainen kuin minä, pystyn keskusteleen hänen kanssa ihan sujuvasti vaikka illallisen ajan. Musta on sitäpaitsi tosi viihdyttävää tavata ihmisiä, jotka ovat täysin erilaisia kuin minä.[/QUOTE]

Joudun myös töissä pitämään pokkaa ja vetämään juttua mistä vaan, pitämään omat mielipiteet mahassani. Mutta yksityiselämässä ei jaksaisi esittää lasten kavereiden vanhemmille kuusta jos on mänty... olen ystävällinen, mutta kun he ovat hirveitä tuppisuita, yksitavuisia vastaajia. Kuitenkin he halusivat aloittaa tuon kahvittelun.

[QUOTE="Aapee";29929425]Joudun myös töissä pitämään pokkaa ja vetämään juttua mistä vaan, pitämään omat mielipiteet mahassani. Mutta yksityiselämässä ei jaksaisi esittää lasten kavereiden vanhemmille kuusta jos on mänty... olen ystävällinen, mutta kun he ovat hirveitä tuppisuita, yksitavuisia vastaajia. Kuitenkin he halusivat aloittaa tuon kahvittelun.[/QUOTE]

Ehkä heitä jännittää olla teidän seurassanne ja tuntevat olevanda vähän luupin alla, mutta haluavat kuitenkin kahvitella lasten ystävyyden takia. Ehkäpä jopa toivovat lapsilleen keskiluokkaista tulevaisuutta.

[QUOTE="AApee";29929414]Mistä minun pitää ottaa opiksi? Kahden nettikiusaajan paskanjauhamisesta?

Näytä mulle se asiallinen krittiikki?

Eli toiset on olleet alusta asti tuppisuita siksi, että minä olen jotenkin alentuva heitä kohtaan? Kun en ole ikinä arvostellut mitään lastenkasvatusasiaa tai muutakaan tekemisiään. Eka kerran kun näin, toki vähän hätkähdin, kun vastassa oli 2 todella nuoren näköistä ihmistä, toisella lippalakki väärinpäin päässä ja toisella läväriä naamassakin niin että se ei minun silmääni kyllä enää nätiltä näytä. Silti olen yrittänyt.

No, oli virhe luulla, että täältä saisi mitään älykästä, avartavaa kommenttia. Muutama on tullut, mutta lähinnä tuota herravihaa ja muuta kiusaamisyritystä.[/QUOTE]

Sinä itse teet tulkintoja tämän pariskunnan eleistä ja väität heitä vihamielisiksi. Ehkä he ovat tehneet tulkintoja sinun eleistäsi ja käyttäytyvät siksi miten käyttäytyvät. Tältä palstalta et mitään vastausta siihen saa, miksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät. Sitä sinun täytyy kysyä heiltä, jos se jäi vaivaamaan. Monet ovat yrittäneet vinkata, että ehkä omassa ajattelutavassasi olisi jotain viilattavaa. Jos nämä nuoret ovat ihan toista sukupolvea kuin sinä, voi olla että he ottavat ihan tietoisesti etäisyyttä, koska pitävät sinua ihan "tätinä". Ainakin noiden musiikkikeskustelujen pohjalta ajatellen.

Olen itse yrittänyt tuoda esille, että omaan lähipiiriini ei kuulu tuollaista lähärien ja duunarien haukkumista eikä toisaalta koulutuksen ylenkatsomista. Koulutettuja ei pidetä snobeina eikä duunareita urpoina. Kaikki voivat olla sulassa sovussa, koska arvostavat toisiaan ja arvostuksesta nousee se oikea ystävyys.

Voihan se tuppisuittelu olla vaan heidän tyyli. Jos se vaivaa, älä kutsu enää. Ei se minusta ainakaan vihamieliseltä kuulosta, jos he ovat sitä kahvittelua itse ehdottaneet.

Yhteistyössä