Kuulostaa kovasti fasismilta. Marxin mukaan kapitalistisessa yhteiskunnassa uskonto on välttämätön pitäämään köyhä kansa kuuliaisena. Köyhät saavat uskonnosta elämäänsä "rikkauden" eivätka nouse hallitsijoita vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se pitää väestön kuuliaisena, yhtenäisenä ja alamaisena valtiolle. Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä sinulle järkiperustetta.Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
Sairaalassa kysytään että saako lapsen tarvittaessa hätäkastaa.Alkuperäinen kirjoittaja bt7ilnt:Mielenkiintoinen kysymys. Kysytäänköhän esim. ateisti vanhemmilta edes lupaa?Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:Saako muuten jonnekin ilmoitta kiellon hätäkasteelle? Jokin aika oli uutisissa että ainakin hautajais"testamentin" voi tehdä, siis ettei halua hautajaisiinsa tiettyjä asioita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vauvat hätäkastetaan että saavat armonlahjan ja ristinmerkin otsaan ja rintaan ja niistä Jeesus tuntee omansa.
Hautajaiset onneksi nykyään saa ihan samalla rahallakin ateisti. Siunaamatonta hautasmaata vain vähän vaikea vielä Suomesta löytää (mutta niitäkin on tulossa).
Eiköhän se ole ihan meidän kaikkien velvollisuus..Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Älä sinä ala maailmaa ja yhteiskuntaa kaikessa viisaudessasi järjestelemään, kun et onnistu siinä kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Kysyjä kaipasi järkiperäistä syytä uskonnelle ja sen sai. Myös moraalille löytyy yhtä raadollinen järkiperuste.Alkuperäinen kirjoittaja srteryew:Kuulostaa kovasti fasismilta. Marxin mukaan kapitalistisessa yhteiskunnassa uskonto on välttämätön pitäämään köyhä kansa kuuliaisena. Köyhät saavat uskonnosta elämäänsä "rikkauden" eivätka nouse hallitsijoita vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se pitää väestön kuuliaisena, yhtenäisenä ja alamaisena valtiolle. Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä sinulle järkiperustetta.
Netinkin kautta pystyy kätevästi eroamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
No joo, ehkä! Mutta yhdessähän se hoidetaan ja niinpä voiki pitää mielessä että se mikä toisesta on turhaa voi toiselle merkitä paljon. Ja paikkansa kullakin.Alkuperäinen kirjoittaja aerhqe5:Eiköhän se ole ihan meidän kaikkien velvollisuus..Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Älä sinä ala maailmaa ja yhteiskuntaa kaikessa viisaudessasi järjestelemään, kun et onnistu siinä kuitenkaan.Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Miten elämän pituus vaikuttaa elämän järjellisyyteen tai nautittavuuteen? Tai se, että olemassa olisi ylempi olento käskemässä?Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Jos tässä aletaan järjellä tätä elämää miettimään, niin huonosti siinä käy. Alusta loppuun pelkkää järjettömyyttä. Ja kaikki se mikä on "järjellistä" menettää järjellisyytensä siinä vaiheessa kun ajatellaan että kuoleman jälkeen ei ole mitään.
No ei meiltä vaan ole kysytty |O |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Sairaalassa kysytään että saako lapsen tarvittaessa hätäkastaa.
Mutta periaatteessahan tuo vastaa kysymykseen miksi uskoa valheeseen.. Mitään yliluonnolliseen perustuvaa uskoahan tuo ei perustele.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kysyjä kaipasi järkiperäistä syytä uskonnelle ja sen sai. Myös moraalille löytyy yhtä raadollinen järkiperuste.Alkuperäinen kirjoittaja srteryew:Kuulostaa kovasti fasismilta. Marxin mukaan kapitalistisessa yhteiskunnassa uskonto on välttämätön pitäämään köyhä kansa kuuliaisena. Köyhät saavat uskonnosta elämäänsä "rikkauden" eivätka nouse hallitsijoita vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se pitää väestön kuuliaisena, yhtenäisenä ja alamaisena valtiolle. Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä sinulle järkiperustetta.
Ei voi, jos erottaa alaikäisiä. Vain täysi-ikäiset voivat erota kirkosta. Tiesittekö muuten, että kirkossa olevat eivät voi valita et-tunteja? Kirkkoon kuulumattomat voivat taas valita uskontotunnit. Aikamoinen epäsuhta tässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Netinkin kautta pystyy kätevästi eroamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
hm. mun puolesta vois ottaakin.Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Esitietolomakkeessa voi näemmä ruksia kohdan jos ei halua hätäkasteen mahdollisuutta. En muista kyllä henk. koht. nähneeni, mutta oli muuta mielessä.Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:No ei meiltä vaan ole kysytty |O |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Sairaalassa kysytään että saako lapsen tarvittaessa hätäkastaa.
Ja entä jos joutuu esim. auto-onnettomuuteen raskaana ollessa, ja kummatkin vanhemmat tajuttomana...
No jo on ongelma! Mua taas uskovat ei häiritse niin kauan kun ne ei tuputa uskoaan mulle tai mun lapsille (Meillä kylläkin niin pieni koulu että siellä ei ole ET:tä |O ).Alkuperäinen kirjoittaja enhän:Mä jotenkin ahdistun niitten puolesta jotka ei usko ja mä haluisin siitä tunteesta eroon!!! En oo vastuussa muista!!
Kyllähän vanhemmat pystyy alaikäisen lapsensa erottamaanAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei voi, jos erottaa alaikäisiä. Vain täysi-ikäiset voivat erota kirkosta. Tiesittekö muuten, että kirkossa olevat eivät voi valita et-tunteja? Kirkkoon kuulumattomat voivat taas valita uskontotunnit. Aikamoinen epäsuhta tässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Netinkin kautta pystyy kätevästi eroamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
Onneksi meidän lapsia ei ole ikinä kastettu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei voi, jos erottaa alaikäisiä. Vain täysi-ikäiset voivat erota kirkosta. Tiesittekö muuten, että kirkossa olevat eivät voi valita et-tunteja? Kirkkoon kuulumattomat voivat taas valita uskontotunnit. Aikamoinen epäsuhta tässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Netinkin kautta pystyy kätevästi eroamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
Miten tää liitty meidän lapsen kerhossa käymiseen?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
Samalla tavalla kuin miksi ei saa tappaa. Luonnontiede ei voi antaa vastauksia moraalisiin ongelmiin, muu tiede voi. Myös uskonnolle voidaan löytää tieteelliset perusteet, riippumatta onko Jumala olemassa vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja ebyjsd:Mutta periaatteessahan tuo vastaa kysymykseen miksi uskoa valheeseen.. Mitään yliluonnolliseen perustuvaa uskoahan tuo ei perustele.
ET tunnit on PAKKO järjestää vaikka olisi vain yksi lapsi jolle sitä järjestetään (meidän tyttö joutui yhden vuoden istumaan yksin ET tunneilla).Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:No jo on ongelma! Mua taas uskovat ei häiritse niin kauan kun ne ei tuputa uskoaan mulle tai mun lapsille (Meillä kylläkin niin pieni koulu että siellä ei ole ET:tä |O ).Alkuperäinen kirjoittaja enhän:Mä jotenkin ahdistun niitten puolesta jotka ei usko ja mä haluisin siitä tunteesta eroon!!! En oo vastuussa muista!!
No onko se sitten niin kamalaa jos joku sen menee tekemään? Eihän sen pitäs niin merkityksellistä olla jos ei siihen usko? Joo ymmärrän kyllä oikeasti että ihmisillä on periaatteita.Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:No ei meiltä vaan ole kysytty |O |O |OAlkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:Sairaalassa kysytään että saako lapsen tarvittaessa hätäkastaa.
Ja entä jos joutuu esim. auto-onnettomuuteen raskaana ollessa, ja kummatkin vanhemmat tajuttomana...
Juu minustakin tuo on epäreilua! Tai se että kirkkoon kuulumaton kuitenkin joutuu käymään uskontotunneilla jos ei et:a järjestetä!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei voi, jos erottaa alaikäisiä. Vain täysi-ikäiset voivat erota kirkosta. Tiesittekö muuten, että kirkossa olevat eivät voi valita et-tunteja? Kirkkoon kuulumattomat voivat taas valita uskontotunnit. Aikamoinen epäsuhta tässä.
Taisin kirjoittaa epäselvästi. Siis voivat erottaa, mutta eivät netin kautta. Netistä saa kyllä tulostettua lomakkeen, mutta se pitää sitten postittaa perinteisesti. Aikuiset voivat taas erota pelkän netin välityksellä.Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Kyllähän vanhemmat pystyy alaikäisen lapsensa erottamaanAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei voi, jos erottaa alaikäisiä. Vain täysi-ikäiset voivat erota kirkosta. Tiesittekö muuten, että kirkossa olevat eivät voi valita et-tunteja? Kirkkoon kuulumattomat voivat taas valita uskontotunnit. Aikamoinen epäsuhta tässä.Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Netinkin kautta pystyy kätevästi eroamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Me saimme vihdoin vietyä postiin eroa kirkosta kaavakkeen. Kohta saamme lapsemme et:n tunnille. Tähän asti olin ainut joka ei kuulunut kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja safka:Mun lapsi alotti seurakunnan kerhon ja ihanaa että kuulee myös siellä Jumalasta.
HÄH? Meille ilmoitettiin että pitää olla vähintään 3 ennen kuin järjestävät! Mistäköhän löytyy asetus tms. johon voisin tutustua?Alkuperäinen kirjoittaja stjwtwa:ET tunnit on PAKKO järjestää vaikka olisi vain yksi lapsi jolle sitä järjestetään (meidän tyttö joutui yhden vuoden istumaan yksin ET tunneilla).