Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Ei Jumala kenenkään elämää suunnittele vaan se vapaatahto on kaiken a ja o. Pedofilia tulee paholaisesta.
Niin ja ihminen valitsee siis itse tekonsa, oli ne hyviä tai pahoja. Mutta mitä esim. päivän ikäinen vauva on tehnyt pahaa?
Kerropa mulle mitä tästä elämästä tulisi jos ihminen syntyessään tietäisi 100% varmasti elävänsä 100 vuotiaaksi? Tämä elämä ei ole mikään järjestäytynyt organisaatio jossa kaikille annetaan saman verran ja kaikki tapahtuu kellon mukaan.
Millasta täällä olisi elää jos näin olisi?
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
Päivän ikäinen vauva ei ole tehnyt mitään pahaa, eikä sen tarvii pyytää mitään anteeksi, tietenkään! Ei se niin menekään, että kaikki hyvät ihmiset saa elää ja pahat kuolee heti, jos näin olisi, tämähän olisi paratiisi tämä maailma.
Se vaan on niin että ihmisen elämä voi päättyä jo ensimmäisillä minuuteilla, tai jatkua sata vuotta, riippumatta teoista tai tekemättä jättämisistä. Suurta surua ja suurta iloa. Ja sehän tästä elämästä tekee rikkaan. Nämä on kliseitä, muta myös tosiasioita. Turha siitä on alkaa korkeampia voimia syyttelemään että näin on, koska näin kuuluu olla.