uskotko?

  • Viestiketjun aloittaja kubia
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Ei Jumala kenenkään elämää suunnittele vaan se vapaatahto on kaiken a ja o. Pedofilia tulee paholaisesta.
Niin ja ihminen valitsee siis itse tekonsa, oli ne hyviä tai pahoja. Mutta mitä esim. päivän ikäinen vauva on tehnyt pahaa?
Kerropa mulle mitä tästä elämästä tulisi jos ihminen syntyessään tietäisi 100% varmasti elävänsä 100 vuotiaaksi? Tämä elämä ei ole mikään järjestäytynyt organisaatio jossa kaikille annetaan saman verran ja kaikki tapahtuu kellon mukaan.

Millasta täällä olisi elää jos näin olisi?
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
Koska muut pahat ihmiset voivat aiheuttaa myös hyville tuskaa. Syntiinlankeamuksen myötä Jumala ei ole enää vaikuttanut maailmassa muutamaa erikoistapausta lukuunottamatta. Tällä väistetään kätevästi myös muut todistamisen tarpeet.
 
asrgarh
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
No se perisynti! Kristinusko ei ole kiva asia. Yllätys, yllätys! Ihminen siis syntyy syntisenä.
 
Niin ja periaatteessahan on ihan sama mitä teemme, ja kadummeko, koska jos sitten viimeisellä sekunnilla huomaammekin että jumala on olemassa ja samalla kadumme kaikkea, pääsemme sittenkin taivaaseen.... (jos sinne nyt joku haluaa)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
jumala jumala....JOS jumala LOI kaiken KUKA LOI JUMALAN.....
Kuka loi ajan tai miten aika syntyi? Meillä on kaksi vaihtoehtoa:
a) Jotain syntyi tyhjästä.
b) Jotain on ollut olemassa aina.

Tuo jotain on taas uskon asia. Uskooko sen olevan jumala vai alkuräjähdys. Kaikki eivät pidä Occamin partaveistä pätevänä.
 
jasdfaadf
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja dgyetykle:
Perisynti on ehkä ilkein ja vastenmielisin aivopesumenetelmä mitä tiedän.
niin mut totta. Tiedätkö ketään synnitöntä??
No mun uskomuksen mukaan me kaikki ollaan synnittömiä. Pahoja ehkä, mutta raamatullisessa mielessä synnittömiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Ei Jumala kenenkään elämää suunnittele vaan se vapaatahto on kaiken a ja o. Pedofilia tulee paholaisesta.
Niin ja ihminen valitsee siis itse tekonsa, oli ne hyviä tai pahoja. Mutta mitä esim. päivän ikäinen vauva on tehnyt pahaa?
Kerropa mulle mitä tästä elämästä tulisi jos ihminen syntyessään tietäisi 100% varmasti elävänsä 100 vuotiaaksi? Tämä elämä ei ole mikään järjestäytynyt organisaatio jossa kaikille annetaan saman verran ja kaikki tapahtuu kellon mukaan.

Millasta täällä olisi elää jos näin olisi?
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
Päivän ikäinen vauva ei ole tehnyt mitään pahaa, eikä sen tarvii pyytää mitään anteeksi, tietenkään! Ei se niin menekään, että kaikki hyvät ihmiset saa elää ja pahat kuolee heti, jos näin olisi, tämähän olisi paratiisi tämä maailma.

Se vaan on niin että ihmisen elämä voi päättyä jo ensimmäisillä minuuteilla, tai jatkua sata vuotta, riippumatta teoista tai tekemättä jättämisistä. Suurta surua ja suurta iloa. Ja sehän tästä elämästä tekee rikkaan. Nämä on kliseitä, muta myös tosiasioita. Turha siitä on alkaa korkeampia voimia syyttelemään että näin on, koska näin kuuluu olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Mutta kun mulle aina vastataan tämä että ei jumala päätä mitä ihmiset tekee, että ihmisten omat valinnat johtavat pahoihin asioihin, niin kysyn edelleen miksi jumala antaa päivän ikäisen vauvan kuolla, mitä hän on tehnyt mitä esim. voisi katua ja pyytää anteeksi?
1. Hän itse jumalaisessa viisaudessaan valitsi että tulee kuolemaan pian. Miksi? En tiedä. Kenties auttaakseen vanhempiaan henkisen kehityksen tiellä...

2. Kuolema on vain portti Kotiin, ei siis lainkaan paha asia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jasdfaadf:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja dgyetykle:
Perisynti on ehkä ilkein ja vastenmielisin aivopesumenetelmä mitä tiedän.
niin mut totta. Tiedätkö ketään synnitöntä??
No mun uskomuksen mukaan me kaikki ollaan synnittömiä. Pahoja ehkä, mutta raamatullisessa mielessä synnittömiä.
Vain Jeesus synnitön, ei ihminen.
 
adfjh
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvat hätäkastetaan että saavat armonlahjan ja ristinmerkin otsaan ja rintaan ja niistä Jeesus tuntee omansa.
Saako muuten jonnekin ilmoitta kiellon hätäkasteelle? Jokin aika oli uutisissa että ainakin hautajais"testamentin" voi tehdä, siis ettei halua hautajaisiinsa tiettyjä asioita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.
Se pitää väestön kuuliaisena, yhtenäisenä ja alamaisena valtiolle. Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä sinulle järkiperustetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvat hätäkastetaan että saavat armonlahjan ja ristinmerkin otsaan ja rintaan ja niistä Jeesus tuntee omansa.
Saako muuten jonnekin ilmoitta kiellon hätäkasteelle? Jokin aika oli uutisissa että ainakin hautajais"testamentin" voi tehdä, siis ettei halua hautajaisiinsa tiettyjä asioita.
jaa, eiköhän vanhemmat päätä. Tai en tiedä oikeestaan. Riippuu varmaan onko kirkon jäsen.
 
bt7ilnt
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvat hätäkastetaan että saavat armonlahjan ja ristinmerkin otsaan ja rintaan ja niistä Jeesus tuntee omansa.
Saako muuten jonnekin ilmoitta kiellon hätäkasteelle? Jokin aika oli uutisissa että ainakin hautajais"testamentin" voi tehdä, siis ettei halua hautajaisiinsa tiettyjä asioita.
Mielenkiintoinen kysymys. Kysytäänköhän esim. ateisti vanhemmilta edes lupaa?
Hautajaiset onneksi nykyään saa ihan samalla rahallakin ateisti. Siunaamatonta hautasmaata vain vähän vaikea vielä Suomesta löytää (mutta niitäkin on tulossa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja adfjh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaffepaussi:
eikö jo sanat usko ja uskonto kerro, että asia on puhtaasti uskon asia. Ei siis fakta.
Silloin se pitää ehkä ottaa pois kouluista ja yhteiskunnasta.. Kai jonkinlainen järkiperäinen selitys pitää löytää edes itse uskolle jos ei uskon kohteelle.
Älä sinä ala maailmaa ja yhteiskuntaa kaikessa viisaudessasi järjestelemään, kun et onnistu siinä kuitenkaan. :LOL:

Jos tässä aletaan järjellä tätä elämää miettimään, niin huonosti siinä käy. Alusta loppuun pelkkää järjettömyyttä. Ja kaikki se mikä on "järjellistä" menettää järjellisyytensä siinä vaiheessa kun ajatellaan että kuoleman jälkeen ei ole mitään.
 

Yhteistyössä