uskotko?

  • Viestiketjun aloittaja kubia
  • Ensimmäinen viesti
sdfasdfad
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Koska Jumala ei sitä voi tehdä puhtaasti olemattomuutensa vuoksi, homma jää kristittyjen harteille.
 
jep jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ajatella, kuin paljon tämän kertojan varaan on tässäkin maassa rakennettu ja mitä kaikkea sen ympärille kuuluukaan; verot, isot rakennukset (=mm. kirkot) ja jos kaikki vaan on pelkän sadun varaan tehty??!!!
Sadun varaan kyllä tehdään vaikka mitä...joulupukin oma paja Roissa (ja muut sellaiset jutut muuallakin päin) ja jotkut sitten jopa matkustaa sitä katsomaan, entä Disneyworldit yms.
Usko ja se mihin uskoo on kyllä niin henkilökohtainen asia, sen päättää jokainen itse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
en oikeen voi periaatteen vuoksi uskoa sellaiseen 100% jonka joku toinen on vaan kertonut olevan olemassa...ihan kun nalle puh tmv..kuka senkin todistaa et on yleensäkkään mitään jumalaa...taivaan isä meillä lapsille on tuttu kun kuolleet sinne menee mut...
ajatella, kuin paljon tämän kertojan varaan on tässäkin maassa rakennettu ja mitä kaikkea sen ympärille kuuluukaan; verot, isot rakennukset (=mm. kirkot) ja jos kaikki vaan on pelkän sadun varaan tehty??!!!
voitko sitten itse jotenkin todistaa mulle ton??
hei ihan oikeeti, miettikääpäs nyt hiukan järjellä. Eihän kukaan ihminen voi toditaa toiselle, onko Jumalaa olemassa, vai voiko????
joo ja ei eteenkään sellainen joka siihen ei itekkään usko, Siis en usko Jumalaan sen kummemmin ku Nalle puhiinkaan, silti vaan ihmettelin sitä isoa istituutiota mikäsen ympärille rakentuu....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Sitten haluaisin kysyä lisä- tai vastakysymyksen. Te jotka ette usko mihinkään, ihanko totta ajattelette että sitten kun kuolette, niin *naps* vain, kaikki henkinen mikä teissä on eli ajatukset, persoona jne häviää tuosta noin vain olemattomiin kun teidän sydän lakkaa lyömästä?

Siitä mikä teistä tekee ihmisen, häviää kokonaan ja jäljelle jää vain kuori? Kamala ajatus

:'(
Jep. Naps vain! Ja kuorikin muuten häviää aika nopeesti.
 
kubia
Alkuperäinen kirjoittaja sdfasdfad:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Koska Jumala ei sitä voi tehdä puhtaasti olemattomuutensa vuoksi, homma jää kristittyjen harteille.
siis kristityt? Entä hindut, islamistit ym???
 
dsfasdfgasd
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Sitten haluaisin kysyä lisä- tai vastakysymyksen. Te jotka ette usko mihinkään, ihanko totta ajattelette että sitten kun kuolette, niin *naps* vain, kaikki henkinen mikä teissä on eli ajatukset, persoona jne häviää tuosta noin vain olemattomiin kun teidän sydän lakkaa lyömästä?

Siitä mikä teistä tekee ihmisen, häviää kokonaan ja jäljelle jää vain kuori? Kamala ajatus

:'(
Kuori, kuori ja sielu, sielu. Miksi se on niin surullista ja kamalaa? Ei siinä ole mitään kamalaa, ei pelottavaa, ei surullita, ei edes haikeaa. Yhä edelleen sitä muiden mielessä asuu, kunnes unohdetaan kokonaan. Sillä ei kuoleman jälkeen ole enää mitään väliä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Sitten haluaisin kysyä lisä- tai vastakysymyksen. Te jotka ette usko mihinkään, ihanko totta ajattelette että sitten kun kuolette, niin *naps* vain, kaikki henkinen mikä teissä on eli ajatukset, persoona jne häviää tuosta noin vain olemattomiin kun teidän sydän lakkaa lyömästä?

Siitä mikä teistä tekee ihmisen, häviää kokonaan ja jäljelle jää vain kuori? Kamala ajatus

:'(
no näin se vaan on,,,,, tietty me omaisten muistoissa eletään niin kauan ku hekin elävät..

 
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Jos pitää silmänsä kii eikä HALUA nähdä, niin ei taatusti näekään.
 
dfasdfaf
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja sdfasdfad:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Koska Jumala ei sitä voi tehdä puhtaasti olemattomuutensa vuoksi, homma jää kristittyjen harteille.
siis kristityt? Entä hindut, islamistit ym???
Noh, yleisesti kun uskostamme täällä puhumme, valtaosa keskusteluista ja Suomen uskovista on kristittyjä. Siksi kai kristytkin mainitsin. Ehkä hieman putkimaista, myönnän. Mutta minulle aivan sama ryhdytkö tikulla kaivamaan vai lapiolla hutkimaan. Tilanne on edelleen aivan sama. Uskovan tehtävä on todistaa, ei sen joka ei usko.
 
( http://www.rosedalebooks.fi/kryon/kryonqa.html )

KYSYMYS (50) Rakas Kryon: Missä ovat todisteet siitä, että Kryon tai Jumala tai Henki on olemassa?

VASTAUS: Omien Ihmisten tekemien tilastojenne mukaan yli 85 prosenttia maailman väestöstä kuuluu järjestäytyneeseen uskontokuntaan tai on aktiivisesti mukana henkisessä etsinnässä. Luuletko, että tämä kaikki on vain huijausta, vai voisiko se olla intuitiivista? Lukua 85 prosenttia pidettäisiin missä tahansa kyselyssä murskaavana enemmistönä! Voisiko asia olla näin, jos ei olisi mitään etsittävää? Teillä on ollut vuosituhansia aikaa kehittyä ja selvittää tätä, ja silti etsintä jatkuu. Se on todellista, mutta vaikeasti tavoitettavaa. Se on yhä "jossain tuolla", ja ihmiskunta syntyy toivoen löytävänsä sen. Yksin tämän pitäisi tarjota sinulle todisteet siitä, että olet tosiaankin etsimässä jotain, joka on olemassa.

Jumala ei tule koskaan olemaan mikään todistettava asia, sen enempää kuin voit todistaa rakastavasi jotakuta. Jotkut asiat jäävät Ihmisten "tunnettaviksi" ja koettaviksi korkeammalla tasolla. Kun Ihmiset viimein oivaltavat, että he ovat ehkä löytäneet sen, heillä ei edelleenkään ole siitä todisteita. Sen sijaan heillä on ratkaisu.

Niin. jos en ole olemassa, niin miksi sinä ylipäätään esitit kysymyksen?
 
kubia
Alkuperäinen kirjoittaja dfasdfaf:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja sdfasdfad:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Koska Jumala ei sitä voi tehdä puhtaasti olemattomuutensa vuoksi, homma jää kristittyjen harteille.
siis kristityt? Entä hindut, islamistit ym???
Noh, yleisesti kun uskostamme täällä puhumme, valtaosa keskusteluista ja Suomen uskovista on kristittyjä. Siksi kai kristytkin mainitsin. Ehkä hieman putkimaista, myönnän. Mutta minulle aivan sama ryhdytkö tikulla kaivamaan vai lapiolla hutkimaan. Tilanne on edelleen aivan sama. Uskovan tehtävä on todistaa, ei sen joka ei usko.
mun mielestä ei todellakaan uskovalla ole mitään vastuuta todistaa yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdfgasd:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Sitten haluaisin kysyä lisä- tai vastakysymyksen. Te jotka ette usko mihinkään, ihanko totta ajattelette että sitten kun kuolette, niin *naps* vain, kaikki henkinen mikä teissä on eli ajatukset, persoona jne häviää tuosta noin vain olemattomiin kun teidän sydän lakkaa lyömästä?

Siitä mikä teistä tekee ihmisen, häviää kokonaan ja jäljelle jää vain kuori? Kamala ajatus

:'(
Kuori, kuori ja sielu, sielu. Miksi se on niin surullista ja kamalaa? Ei siinä ole mitään kamalaa, ei pelottavaa, ei surullita, ei edes haikeaa. Yhä edelleen sitä muiden mielessä asuu, kunnes unohdetaan kokonaan. Sillä ei kuoleman jälkeen ole enää mitään väliä.

Niin niin.
Oletko koskaan ajatellut, mitä on sun ajatukset? Siis ne ei oo mitään aineellista, jotka voisi esimerkiksi jotenkin lääkäri ihmisen päässä osoittaa, ja silti ne vaan tulee jostain. Ihmismielestä joka on ääretön, ja joka ei ole mitään näkyvää?

Mistä se tulee? Eikö se ole jo itsessään todistus henkisyydestä ja sen olemassaolosta?
 
sdfasdfasd
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dfasdfaf:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja sdfasdfad:
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdf:
En usko, antakaa minulle syy uskoa ja todisteet, joita ei ikinä löydy. Ei taida usko johonkin olemattomaan olla minun työni ja leipäni tässä maailmassa. Ei todellakaan.
jos Jumala on olemassa, niin mä luulisin että se ois sen hommeli antaa noi todisteet...
Koska Jumala ei sitä voi tehdä puhtaasti olemattomuutensa vuoksi, homma jää kristittyjen harteille.
siis kristityt? Entä hindut, islamistit ym???
Noh, yleisesti kun uskostamme täällä puhumme, valtaosa keskusteluista ja Suomen uskovista on kristittyjä. Siksi kai kristytkin mainitsin. Ehkä hieman putkimaista, myönnän. Mutta minulle aivan sama ryhdytkö tikulla kaivamaan vai lapiolla hutkimaan. Tilanne on edelleen aivan sama. Uskovan tehtävä on todistaa, ei sen joka ei usko.
mun mielestä ei todellakaan uskovalla ole mitään vastuuta todistaa yhtään mitään.
Jos haluat vaikuttaa edes jollain tavalla rationaaliselta, järkevältä, selväjärkiseltä, millä nyt haluatkaan sitä kutsua, voisi ainakin yrittää perustella ja todistaa asiansa. Jos et voi perustella tai todistaa sanomaasi ja uskomaasi, sen arvo on pienempi. Ja eihän kukaan ole puhunut vastuusta todistaa yhtään mitään, mutta silloin ei oletuksena olettaa muiden seuraavan tätä lapsellista uskoa.
 
sdfasdfas
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja dsfasdfgasd:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Sitten haluaisin kysyä lisä- tai vastakysymyksen. Te jotka ette usko mihinkään, ihanko totta ajattelette että sitten kun kuolette, niin *naps* vain, kaikki henkinen mikä teissä on eli ajatukset, persoona jne häviää tuosta noin vain olemattomiin kun teidän sydän lakkaa lyömästä?

Siitä mikä teistä tekee ihmisen, häviää kokonaan ja jäljelle jää vain kuori? Kamala ajatus

:'(
Kuori, kuori ja sielu, sielu. Miksi se on niin surullista ja kamalaa? Ei siinä ole mitään kamalaa, ei pelottavaa, ei surullita, ei edes haikeaa. Yhä edelleen sitä muiden mielessä asuu, kunnes unohdetaan kokonaan. Sillä ei kuoleman jälkeen ole enää mitään väliä.

Niin niin.
Oletko koskaan ajatellut, mitä on sun ajatukset? Siis ne ei oo mitään aineellista, jotka voisi esimerkiksi jotenkin lääkäri ihmisen päässä osoittaa, ja silti ne vaan tulee jostain. Ihmismielestä joka on ääretön, ja joka ei ole mitään näkyvää?

Mistä se tulee? Eikö se ole jo itsessään todistus henkisyydestä ja sen olemassaolosta?
Ajattelen, siis olen. Koska et voi selittää jotain, tarkoittaako se, että yliluonnollinen on siitä vastuussa? Koska et näe ajatuksiasi, tarkoittaako se sitä, ettei sitä voi selittää?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kubia:
ai niinku miten niin? jos ajatellaan niin onhan osa noista ihmisistä joka tapauksessa väärässä!
No se on sun näkemys. Minä kun taas uskon moniin jumaliin, yksi Allah tai Jumala lisää ei muuta tilannetta miksikään. Uskon aiihwn, että olkoon se jumala mikä tahansa, siihen jumaölaan uskovalle se on ainoa oikea usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sdfasdfas:
Ajattelen, siis olen. Koska et voi selittää jotain, tarkoittaako se, että yliluonnollinen on siitä vastuussa? Koska et näe ajatuksiasi, tarkoittaako se sitä, ettei sitä voi selittää?
Ei tarkoita sitä. Mutta pystytkö selittämään ne? Ja vaikka pystyisit, onko sekään selitys perusteellinen?

Tämä maailma ja maailmankaikkeus on täynnä asioita, joita ihminen ei voi selittää, eikä tule ikinä selittämään järjen avulla.

Nykypäivänä vaan kaikki mitä on, pitäisi pystyä selittämään niillä aisteilla, jotka meillä on käytössä, jotta se olisi uskottavaa. Aika rajoittunut tapa katsoa tätä kaikkea, ainakin mun mielestä. Näkö, kuulo, maku, haju, tunto... Niiden takana ja tavoittamattomissa ei olisi mitään?

No, mä en voi todistaa sitä että Jumala on. jos sen voisi tieteellisesti todistaa, ei uskoa tarvisi mihinkään, koska se olisi silloin tietoa.

Mutta sinäkään et voi sitä mitenkään varmasti sanoa, ettei Jumalaa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus ihmettelen miksi juuri minä olen saanut niin selvät merkit että usko on totta. Mut toiset ei saa mitään vahvistusta että Jumala on olemassa.
Se on oikeasti jännä, miten itselle niin selvä asia voi toiselle olla ihan tuntematon. :) Minä näen Jumalan meissä ihmisissäkin, elämässä, luonnossa......miksi kaikki ei sitä näe? :)
 

Yhteistyössä