uskotko?

  • Viestiketjun aloittaja kubia
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mutta sinäkään et voi sitä mitenkään varmasti sanoa, ettei Jumalaa ole.
Voitkos vastaavasti perustella ettei lentävää spagettihirviötä ole? Tai sitä että maailmamme ei ole kehittyneen kansan simulaatio?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6
 
jklljkgyhfg
Pystyn selittämään, että ajattelen koska luon tätä tekstiä. Voin siis todistaa ajattelun todeksi. En edes pyydä selittämään MITEN Jumala toimii vaan ihan ensiksi todentamaan edes sen olemassaoloa sen verran, että olisi jotain järjellistä syytä edes aloittaa uskomaan Jumaliin sen enempää kuin mihin tahansa muuhunkaan mitä vain keksii ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jklljkgyhfg:
Pystyn selittämään, että ajattelen koska luon tätä tekstiä. Voin siis todistaa ajattelun todeksi. En edes pyydä selittämään MITEN Jumala toimii vaan ihan ensiksi todentamaan edes sen olemassaoloa sen verran, että olisi jotain järjellistä syytä edes aloittaa uskomaan Jumaliin sen enempää kuin mihin tahansa muuhunkaan mitä vain keksii ajatella.
Uskoisitko jos sen vois todistaa?

 
tq34ty
En ymmärrä miksi tämä kaikkivoipa, ylimaallinen superduperolento ylipäätänsä pitäisi meidän vaivaisten ihmisten uskoa jotenkin tärkeänä asiana.. Jos Jumala olisi todistettavasti totta niin...

Mitä sitten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mutta sinäkään et voi sitä mitenkään varmasti sanoa, ettei Jumalaa ole.
Voitkos vastaavasti perustella ettei lentävää spagettihirviötä ole? Tai sitä että maailmamme ei ole kehittyneen kansan simulaatio?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6
Wikipedia tiedonlähteenä...öh! :whistle:

Mutta enpä tosiaan voi satavarmaksi mennä vannomaan onko spagettihirviöitä tai siitä mikä maailmamme loppujen lopuksi on. Mutta ihan omalla järjellä liitän kyseisen hirviön tiettyyn kategoriaan, kuka tietää voinhan olla väärässäkin ;)

Hahmotan maailmaa mulle annettujen aistien kautta ja ajattelemalla. Näillä hyvin perinteikkäillä konsteila olen tullut siihen tulokseen, että mun käsityskyky tästä maailmankaikkeudesta on hyvin rajoittunut. Ja että kukaan ei voi näitä asioita järjellä selittää.

Sille voimalle joka tämän kaiken on luonut, on ihminen antanut nimen Jumala. Ihmisten keksimä sana, joka vastaa tiettyä asiaa/ajatusta. Eihän kukaan tiedä millainen se Jumala loppujen lopuksi on. Toiset vaan uskoo siihen, toiset väittää ylivoimaisen järkensä ja käsityskykynsä turvin ettei mitään sellaista ole...Aika rohkeaa!
 
gq35ha
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mutta sinäkään et voi sitä mitenkään varmasti sanoa, ettei Jumalaa ole.
Voitkos vastaavasti perustella ettei lentävää spagettihirviötä ole? Tai sitä että maailmamme ei ole kehittyneen kansan simulaatio?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6
Wikipedia tiedonlähteenä...öh! :whistle:
Raamattu tiedonlähteenä..... kröhöm....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jklljkgyhfg:
Pystyn selittämään, että ajattelen koska luon tätä tekstiä. Voin siis todistaa ajattelun todeksi. En edes pyydä selittämään MITEN Jumala toimii vaan ihan ensiksi todentamaan edes sen olemassaoloa sen verran, että olisi jotain järjellistä syytä edes aloittaa uskomaan Jumaliin sen enempää kuin mihin tahansa muuhunkaan mitä vain keksii ajatella.
Kukaan ei pyydä sinua todistamaan että ajattelet, koska kaikkihan me tiedetään että me ajatellaan, ja kirjoitetaan ja puhutaan.

Mutta kerro mulle mistä ne sun ajatukset on peräisin? Missä ne syntyy? Mistä ne sanat syntyy jotka sä sitten ilmaiset ihmisten keksimällä keinolla eli kirjoittamalla? Mikä on saanut ihmisen ylipäätään keksimään sanat?

Sä voit ihan hyvin uskoa Jumalaan, koska se Jumala on jo siinä että sä yleensä ajattelet. Uskot vaan siihen että sä ajattelet :D
 
asdrfhwe
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos meidät on luonut niin varmasti meidän usko merkaa paljon.
En siltikään ymmärrä miksi juuri usko merkitsee. Miksei vaikka meidän keskinen rakkaus, ymmärrys ja suvaitsevaisuus, mutta mitä itseisarvoa pelkällä uskolla oikeastaan on..
 
salla
En usko Jumalaan...ihan vain näinkin lapsellisesta syystä jotta miksi toiselta ihmiseltä otetaan pois tärkeä ihminen liian varhain. Jos Jumala olisi olemassa niin pahuutta ei olisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos meidät on luonut niin varmasti meidän usko merkaa paljon.
Miksi. Jos minä teen jonkun ohjelman, niin minulle on aivan sama uskooko se vai ei, kunhan tekee mitä on tarkoitettu. Jos on täydellinen Jumala, niin varmasti kaikki on hänen suunnittelemaansa, myös epäuskovat ja pedofiilit.
 
wertywtye
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja jklljkgyhfg:
Pystyn selittämään, että ajattelen koska luon tätä tekstiä. Voin siis todistaa ajattelun todeksi. En edes pyydä selittämään MITEN Jumala toimii vaan ihan ensiksi todentamaan edes sen olemassaoloa sen verran, että olisi jotain järjellistä syytä edes aloittaa uskomaan Jumaliin sen enempää kuin mihin tahansa muuhunkaan mitä vain keksii ajatella.
Kukaan ei pyydä sinua todistamaan että ajattelet, koska kaikkihan me tiedetään että me ajatellaan, ja kirjoitetaan ja puhutaan.

Mutta kerro mulle mistä ne sun ajatukset on peräisin? Missä ne syntyy? Mistä ne sanat syntyy jotka sä sitten ilmaiset ihmisten keksimällä keinolla eli kirjoittamalla? Mikä on saanut ihmisen ylipäätään keksimään sanat?

Sä voit ihan hyvin uskoa Jumalaan, koska se Jumala on jo siinä että sä yleensä ajattelet. Uskot vaan siihen että sä ajattelet :D
Se, että mä ajattelen on tietty ainut asia mihin ei tarvitse maailmassa uskoa jos nyt pilkkua n.......n.
Mutta en tietty voi ihan tarkkaa selontekoa tehdä siitä mistä ajatukseni lähtevät jos ihan metafyysisesti lähdetään miettimään, mutta tätä tiedon puutetta en silti katso tarpeelliseksi lähteä korvaamaan valheellisessa tiedollla (verraten esim. Jumala-teoria).
 
Alkuperäinen kirjoittaja gq35ha:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Mutta sinäkään et voi sitä mitenkään varmasti sanoa, ettei Jumalaa ole.
Voitkos vastaavasti perustella ettei lentävää spagettihirviötä ole? Tai sitä että maailmamme ei ole kehittyneen kansan simulaatio?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6
Wikipedia tiedonlähteenä...öh! :whistle:
Raamattu tiedonlähteenä..... kröhöm....
Niin ja olenkos mä tässä jossain laittanut linkkejä raamattuun tms? En! Et sä edes teidä minkä uskon puolesta puhun, mutta ei sillä väliä, nyt puhutaan uskosta, ja "uskominen" tarkoittaa joka uskonnossa samaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
En usko Jumalaan...ihan vain näinkin lapsellisesta syystä jotta miksi toiselta ihmiseltä otetaan pois tärkeä ihminen liian varhain. Jos Jumala olisi olemassa niin pahuutta ei olisi.
Väärin! Jumala on antanut ihmiselle valinnan vapauden valita hyvän ja pahan välillä. Jos nyt ajatellaan luomiskertomusta, ihminen valitsi pahan, ja karkotettiin paratiisista. Pahuus ei tule jumalalta, vaan ihmisistä itsestään. Jos ihmiset olisi valinneet vain hyvää, olisimme edelleen paratiisissa.

Sä et myöskään osaa tuota läheisen poisottamista ajatella kuin omalta kannaltasi. Oikeasti tämä elämä menee niin, että ihmisiä kuolee ja ihmisiä syntyy, kukin ajallaan. Toiset nuorena ja toiset vanhana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaan:
Ei Jumala kenenkään elämää suunnittele vaan se vapaatahto on kaiken a ja o. Pedofilia tulee paholaisesta.
Niin ja ihminen valitsee siis itse tekonsa, oli ne hyviä tai pahoja. Mutta mitä esim. päivän ikäinen vauva on tehnyt pahaa?
Kerropa mulle mitä tästä elämästä tulisi jos ihminen syntyessään tietäisi 100% varmasti elävänsä 100 vuotiaaksi? Tämä elämä ei ole mikään järjestäytynyt organisaatio jossa kaikille annetaan saman verran ja kaikki tapahtuu kellon mukaan.

Millasta täällä olisi elää jos näin olisi?
 

Yhteistyössä