"Uskomaton näytelmä: Yle-toimittaja Renaz Ebrahimi hyökyi absurdilla tavalla avaruustähtitieteen professori Esko Valtaojan kimppuun"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Edellinen kommentoija vesittää ohjelman pääsanoman viemällä huomion toisarvoisiin asioihin.
Suomi on rasistinen maa ja tulee aina olemaan.
Nuori kurdinainen on nähnyt kaikenlaista ja osaa toimittajana tuoda tosiasiat esiin.
Tämän palstan persuja kauhistuttaa, jos joutuvat vielä tilille kirjoituksistaan.
Katsoin ohjelman illalla eikä siinä ollut mitään erikoista.
Huonosti esivalmisteltu keskusteluohjelma.
Työtapaturma alallaan.
 
Edellinen kommentoija vesittää ohjelman pääsanoman viemällä huomion toisarvoisiin asioihin.
Suomi on rasistinen maa ja tulee aina olemaan.
Nuori kurdinainen on nähnyt kaikenlaista ja osaa toimittajana tuoda tosiasiat esiin.
Tämän palstan persuja kauhistuttaa, jos joutuvat vielä tilille kirjoituksistaan.
Katsoin ohjelman illalla eikä siinä ollut mitään erikoista.
Huonosti esivalmisteltu keskusteluohjelma.
Työtapaturma alallaan.
Suomi ei ole rasistinen maa. Suomessa maksetaan reilua vastaanottorahaa turvapaikanhakijoille, turvapaikka on helppo saada ja pääsee heti sosiaaliturvan piiriin. Suomessa tarjotaan kielikoulutusta, ammatillista koulutusta ja mahdollisuutta siirtyä työelämään. Kaikille tarjotaan samat mahdollisuudet. Suomi on turvallinen maa, jossa toistaiseksi vielä on vähän katuväkivaltaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Edellinen kommentoija vesittää ohjelman pääsanoman viemällä huomion toisarvoisiin asioihin.
Suomi on rasistinen maa ja tulee aina olemaan.
Nuori kurdinainen on nähnyt kaikenlaista ja osaa toimittajana tuoda tosiasiat esiin.
Tämän palstan persuja kauhistuttaa, jos joutuvat vielä tilille kirjoituksistaan.
Katsoin ohjelman illalla eikä siinä ollut mitään erikoista.
Huonosti esivalmisteltu keskusteluohjelma.
Työtapaturma alallaan.
Se joka väittää, että haastattelussa ei ollut mitään erikoista - ei ole katsonut tai ainakaan kuunnellut ohjelmaa.

Tämä nuori kurdinainen kannattaa sitä, että ihmisiä lokeroitaisiin ihonvärin perusteella.
Onko se mielestäsi hyvä asia?
Tai edistääkö sellainen mielestäsi yhdenvertaisuutta?

Tämä ihmisten lokerointi ja eriarvoistaminen on mielestäni juuri tuota mainitsemaasi rasismia - woke on rasistinen uskonto. Mitä enemmän wokea Suomeen kylvetään niin sitä enemmän meillä on rasismia.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Mikä on sinällään huvittavaa, koska yhdenkään somalialaisen mielestä minä ja lapseni emme olisi somaleita, enkä usko, että itsekkään kokisimme itseämme somalilaisiksi. Voisimme olla kansalaisia, mutta tietynlainen kultuuri- identiteetti kyllä säilyisi.
Minun on vaikea ymmärtää, miksi näinkin yksinkertainen asia nähdään rasistisena tai syrjivänä.
Avasitko sen linkin?

"Black people think I have white privilege"

On mennyt elämä vaikeaksi! Jos olet musta albiino niin sinua syytetään siitä, että olet etuoikeutettu valkoinen, ja albiinoa kismittää kun jää paitsi mustille tarkoitetuista etuoikeuksista! :D
Niin, kunnon afrikkalaisen pitää olla musta. Ihonväriltään vaalea tai muualta peräisin oleva ei sitä voi olla - mutta se ei kuitenkaan ole rasismia - syyn voisi joku silakka selittää....

Olen keskustellut USAan muuttaneen valkean (buuritaustaisen) eteläafrikkalaisen kanssa. Huomattuaan afrikkalaisille suunnatut edut yliopistomaailmassa hän halusi olla "african american". Se ei tietenkään sopinut, koska hän oli ihonväriltään vaalea, vaikka hänen sukunsa oli asunut Afrikassa parisataa vuotta. Määritelmä on siis peitenimi n-sanalle, ei edes tummalle ihonvärille koska muualta kuin Afrikasta lähtöisin olevat hyvinkin tummaihoiset ihmiset eivät tuohon sovi.
 
vierailija
Se joka väittää, että haastattelussa ei ollut mitään erikoista - ei ole katsonut tai ainakaan kuunnellut ohjelmaa.

Tämä nuori kurdinainen kannattaa sitä, että ihmisiä lokeroitaisiin ihonvärin perusteella.
Onko se mielestäsi hyvä asia?
Tai edistääkö sellainen mielestäsi yhdenvertaisuutta?

Tämä ihmisten lokerointi ja eriarvoistaminen on mielestäni juuri tuota mainitsemaasi rasismia - woke on rasistinen uskonto. Mitä enemmän wokea Suomeen kylvetään niin sitä enemmän meillä on rasismia.
Sekoitat nyt tasa-arvon ja tasapäistämisen.
 
vierailija
Renaz on ihan seko.
Nenäpäiväkin on Väärin


Nenäpäivä ylläpitää kärsimyskuvastoa?
Valtaoja yritti välillä puolustautua.

– Mä olen pienen ikäni koettanut tehdä juuri sitä parempaa maailmaa, mitä sinäkin olet tavoittelemassa, Valtaoja sanoi.

Valtaoja yritti viedä keskustelua takaisin aiempaan argumenttiinsa, että tärkeintä eivät ole yksittäiset sanat vaan se, miten niitä käytetään. Ja että paljon sanoja tärkeämpiä ovat positiiviset teot paremman maailman puolesta.

Ebrahimille tämä ei kuitenkaan kelvannut, vaan hän alkoi kritisoida sitä, miten intersektionaalisia feministejä ja antirasisteja syytetään cancel-kulttuurista.

– Missä on ne teidän teot, Ebrahimi tivasi Valtaojalta.

– No minä ajoin viime perjantaina Tampereelle ja olin siellä koko päivän Nenäpäivässä, yritti Valtaoja kertoa.

– Joka on myös ongelmallinen, huudahti Ebrahimi väliin. Nenäpäivä on kärsimyskuvastoa ylläpitävä.

– Mitä minun sitten pitäisi tehdä, puuskahti Valtaoja tuskastuneena ja kertoi erilaisista kampanjoista, joihin on elämänsä aikana osallistunut.
 
vierailija
Huh, Kun Ebrahimi puhuu väreistä niin se on realismia mutta kun kantasuomalainen sanoo saman asian niin se onkin rasismia

Ebrahimi: ”Värisokeus on väärin – ihonväri pitää tiedostaa”
Keskustelu jatkui samalla linjalla: Ebrahimi syyllisti Valtaojaa ja Valtaoja yritti puolustautua syytöksiltä. Juontaja Marja Sannikka kysyi seuraavaksi ihmisten lokeroimisesta ihonvärin mukaan. Valtaoja vastusti ihonvärin ja etnisyyden perusteella tehtävää ihmisten luokittelua.

– Erittäin eri mieltä, Ebrahimi totesi. Mä koen, että me elämme sellaista aikaa, että meidän pitää tiedostaa nämä asiat.

– Se että mä korostan mun ruskeutta ja sanon teitä valkoisiksi ihmisiksi on realismia.

– Monet valkoiset käyttää sitä, että ”mä olen värisokea”, mutta sehän ei ole mikään positiivinen asia tämän hetkisessä maailmassa.

Myös juontaja sai kuulla etuoikeuksistaan valkoisena naisena
Seuraavaksi Renaz Ebrahimi piti juontaja Marja Sannikalle topakan luennon siitä, miten hänen statuksensa ja ihmisoikeutensa ja arvonsa ”ruskeana naisena” ovat eri tasolla kuin Sannikan.

– Sulla on erilaista valtaa ja etuoikeutta kuin mulla, Ebrahimi sanoi.

– Mun on pakko sanoa, että mä en ymmärrä tästä enää sanaakaan. Anteeksi nyt vain, Valtaoja sanoi.

– Sinä oletat tietäväsi, mitä Marja ja minä ajattelemme sinusta, mutta eihän se voi pitää paikkaansa.

– Minä en oikein usko, että uhriutuminen ja herneen nenään vetäminen on paras tapa reagoida missään tilanteessa, Valtaoja kiteytti keskustelun loppusaldon.
Tuli kyllä vahva vaikutelma, ettei oikeita kommentteja ollut olemassakaan, jotka olisivat tälle Ebrahimille kelvanneet!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Huhujen mukaan kiivas mimmi olisi sylkäissyt Valtaojan naamalle. Sannikka ei tätä "muista".

Jos on totta siitä olisi rikossyyte parasta nostaa. Kasvoille sylkeminen on halventava ele, joka täyttää rikoslain mukaisen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

Juristi
Sylkeminen kasvoihin kun ovat vihoissaan, tai sylkeminen kadulle nähdessään vääräuskoisen, on tietyn kulttuurin tai uskonnon edustajilta ihan normaalia.
 
Uuden Suomen puheenvuoroissa Janne Salonen esitti todella hauskan kommentin oman kirjoituksensa keskusteluosiossa:

”Kotona maailmankaikkeudessa” paljastaa julmalla tavalla Valtaojan kolonialistisen ajattelun ja jaottelun ”meihin” ja ”niihin”. Epäilen että Valtaoja ei pitäisi humanoideja edes ihmisinä. Lisäksi hän käyttää .E.T -sanaa vaikka korrekti sanamuoto olisi mulkosilmäinen harmaa henkilö.

ET soitti ja kertoi kokeneensa syvää maapallon ulkopuolisuuden tunnetta Valtaojan kirjan luettuaan. Pyysin anteeksi.



Valtaojan kirja, suosittelen lukemista (kirjastosta tai antikvariaatista löytyy):




 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Huhujen mukaan kiivas mimmi olisi sylkäissyt Valtaojan naamalle. Sannikka ei tätä "muista".

Jos on totta siitä olisi rikossyyte parasta nostaa. Kasvoille sylkeminen on halventava ele, joka täyttää rikoslain mukaisen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

Juristi
Lisäksi sylkemisessä on aina suuri riski taudin levittämisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Huhujen mukaan kiivas mimmi olisi sylkäissyt Valtaojan naamalle. Sannikka ei tätä "muista".

Jos on totta siitä olisi rikossyyte parasta nostaa. Kasvoille sylkeminen on halventava ele, joka täyttää rikoslain mukaisen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

Juristi
Naamalle sylkeminen voi täyttää näin koronavirusaikana jopa pahoinpitelyn tunnusmerkistön.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Se joka väittää, että haastattelussa ei ollut mitään erikoista - ei ole katsonut tai ainakaan kuunnellut ohjelmaa.

Tämä nuori kurdinainen kannattaa sitä, että ihmisiä lokeroitaisiin ihonvärin perusteella.
Onko se mielestäsi hyvä asia?
Tai edistääkö sellainen mielestäsi yhdenvertaisuutta?

Tämä ihmisten lokerointi ja eriarvoistaminen on mielestäni juuri tuota mainitsemaasi rasismia - woke on rasistinen uskonto. Mitä enemmän wokea Suomeen kylvetään niin sitä enemmän meillä on rasismia.
Katsoin ko. ohjelman ja illalla aihetta käsittelevän A-studion. Onko sinulla Lispetti joku sovellus käytössä, että pystyt vakoilemaan tämän palstan kirjoittajien nettikäyttäytymistä?
Reilun vuoden juttujasi satunnaisesti seuranneena epäilen vahvasti, että olet joku vieraan vallan tai avaruuden agentti. Tämä on sarkasmia, jos otit heiton tosissasi.
Viimeisimmässä ketjun avauksessasi pyyhit luutulla pöytää ja mitätöit koronarokotteet. Kaivat jostain linkkejä, joissa ihmiset kuolevat rokotteeseen kuin myrkytetyt kärpäset.
Luin myös twiittejä Sannikan hölynpölyohjelman nostattamista tunteista. Muutama kirjoittaja oli
samaa mieltä kanssani. Ohjelma on jo aiemmin ollut vaivaannuttavaa katsottavaa.
 

Yhteistyössä