"Uskomaton näytelmä: Yle-toimittaja Renaz Ebrahimi hyökyi absurdilla tavalla avaruustähtitieteen professori Esko Valtaojan kimppuun"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Itse koen että oli loistavaa kun tämä nigga-hoeta toisteleva woke-nainen tuli rysäyttämään pommin kertaheitolla.
Nyt ei kenelläkään ole enää mitään epäselvää siitä, että millaisesta sairaudesta puhutaan kun puhutaan wokesta.
Nuo kaksoisstandardit sekä tässä wokessa, että koko viherpunavassareiden klaanilla on erittäin vastenmielinen piirre. Tämä on fenomeeni joka on tiedostettava, siitä olisi keskusteltava paljon ja se tulisi olla tuomittavaa, jotta ihmiset kokevat edes jonkinlaista painetta jäädä kiinni sen harrastamisesta. Ihan kuin kaksoisstandardit olisi nykyään uusi normaali.

Esko Valtaojalle toivoo pelkkää hyvää, hän on arvostettu mies.
En usko, että tästä shitshowsta koitui Valtaojalle muuta kuin krediittiä järkeviltä ihmisiltä.
On totta, että tämä keskustelu kyllä kosahti wokettajien nilkoille. Toimintahan on todella rasistista, totalitaristista, suppeaa, syrjivää ja keskustelun kieltävää fundamentalismia. Vielä lisämausteeksi kaksinaismoralismi. Tämä "ruskea" tyttö ei ole tummaihoinen ja hän kultuurisesti omii tummaihoisten identiteetin sekä musiikin, eikä koe tekevänsä mitään väärää. Sen lisäksi hän syrjii valkoisia ja kertoo, ettei valkoiset saa ihonvärinsä vuoksi osallistua keskusteluihin.

Ylipäätään hämmästelen sensitiivisyyden ihannointia. Ikääkuin ihmisillä pitäisi olla oletusarvoinen oikeus elää läpi elämänsä loukkaantumatta ikinä mistään. Ajatus on täysin absurdi. Minusta sensitiivisyyttä pitäisi nimenomaan vähentää ja ihmisten pitää oppia sietämään sitä, ettei ihan kaikki ei miellytä.
 
Itse koen että oli loistavaa kun tämä nigga-hoeta toisteleva woke-nainen tuli rysäyttämään pommin kertaheitolla.
Nyt ei kenelläkään ole enää mitään epäselvää siitä, että millaisesta sairaudesta puhutaan kun puhutaan wokesta.
Nuo kaksoisstandardit sekä tässä wokessa, että koko viherpunavassareiden klaanilla on erittäin vastenmielinen piirre. Tämä on fenomeeni joka on tiedostettava, siitä olisi keskusteltava paljon ja se tulisi olla tuomittavaa, jotta ihmiset kokevat edes jonkinlaista painetta jäädä kiinni sen harrastamisesta. Ihan kuin kaksoisstandardit olisi nykyään uusi normaali.

Esko Valtaojalle toivoo pelkkää hyvää, hän on arvostettu mies.
En usko, että tästä shitshowsta koitui Valtaojalle muuta kuin krediittiä järkeviltä ihmisiltä.
Fenomeeni? Shitshow? :cautious:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Onko ihonvärikin nykyisin sosiaalinen konstruktio, vai miten Renaz voi loukkaantua "tummaihoisena"?



Renaz Ebrahimi kertoo olevansa myös yhdenvertaisuuskouluttaja :eek:
Googletin "brown skin."

Tämmösiä tuli tulokseksi. Kaukana Renatasta.


Jos Renaz on ruskea, niin sun tsainat käy esimerkkinä "rakentajan valkoinen"-tai A4-paperinvalkoinen -väristä...:unsure:
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: m1es ja AivanSama
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Esko Valtaojalle toivoo pelkkää hyvää, hän on arvostettu mies.
En usko, että tästä shitshowsta koitui Valtaojalle muuta kuin krediittiä järkeviltä ihmisiltä.
(y)

Ymmärrän toisaalta, jos Valtaojaa vähän ottaa päähän. Siihen suuntaanhan hän hieman vihjaisikin. Kyllä 70-vuotias professori emeritus ansaitsee parempaa kuin joutua haukutuksi jonkun sekopään toimesta televisiossa. Eiköhän Sannikalla ja ohjelman tuottajalla ollut ihan täysi käry siitä millainen henkilö keskustelun toinen osallistuja on.
 
vierailija
Googletin "brown skin."

Tämmösiä tuli tulokseksi. Kaukana Renatasta.
Mikä tämä ruskea edes on näissä yhteyksissä? Olen ymmärtänyt, että se on tullut jenkeistä ja lähinnä latinoista, jotka siis ovat eri asia kuin hispanic. Hispanic ovat puhdasverisiä valkoisia, joita asuu paljonkin eri Etelä-Amerikan maissa ja latinot taas ovat sekarotuisia ja pääasiassa tummempia ihonväriltään. Heissä on hispanic-perimää, mutta myös intiaania ja n-sanaa.

Renaz ilmeisesti ei ole sekarotuinen, vaan on kurdi. Kurdit ovat yksi valkoisen ihmisrodun etnisistä ryhmistä. Hän ei siis ole ruskea ainakaan tuolla yllä olevalla woke-määritelmällä. Hän ei ole myöskään ruskea silmämääräisesti tarkasteltuna. Onko hän ruskea sen takia, että hän asuu Suomessa? Onko espanjalainen mustatukkainen ihminen ruskea Suomessa asuessaan?
 
Ymmärrän toisaalta, jos Valtaojaa vähän ottaa päähän. Siihen suuntaanhan hän hieman vihjaisikin. Kyllä 70-vuotias professori emeritus ansaitsee parempaa kuin joutua haukutuksi jonkun sekopään toimesta televisiossa. Eiköhän Sannikalla ja ohjelman tuottajalla ollut ihan täysi käry siitä millainen henkilö keskustelun toinen osallistuja on.
Totta.
Mutta ei nyt tehdä Valtaojasta uhria.;)
Ajatella miten kiimoissaan nämä wokelaiset olisivat olleet jos haastattelussa olisi ollut kaksi wokelaista (he olisivat hypettäneet wokea oikein huolella) tai sellainen asetelma, että toinen erimieltä oleva olisi ollut joku pehmeä, kaiken periksi antava. Edellinen asetelma on kovin tuttua Yleltä.

Valtaoja toi rohkeasti mielipiteensä esiin ja tämä wokelainen teki itsestään ja koko wokesta pellen.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
Eikujoo, maalarinvalkoinenhan on se termi.
Avasitko sen linkin?

"Black people think I have white privilege"

On mennyt elämä vaikeaksi! Jos olet musta albiino niin sinua syytetään siitä, että olet etuoikeutettu valkoinen, ja albiinoa kismittää kun jää paitsi mustille tarkoitetuista etuoikeuksista! :D
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Palstapesu ja Echo
Olisi mielenkiintoista jos Valtaoja keskustelisi jonkun persun kanssa, eiköhän sieltäkin jotain epäloogistuutta olisi kaivettavissa. Voisi keskustella vaikkapa ilmastonmuutoksesta ja siihen liittyvistä asioista.

En tuota keskustelua kokonaan kattonut, mutta Renazin lähtökohta oli toki ihan mahdoton. Tulla nyt puolustelemaan tuollaista asiaa 95 prosenttisesti suomelaiselle, melko homogeeniselle, katsojamassalle. Se mitä Renaz ei tajua tai suostu tajuamaan, on se että tässä yhteiskunnassa myös moni enemmistöön kuuluva voi tulla tavallaan syrjityksi. Ja vaikka suurin osa vähemmistöistä onkin huonommassa asemassa, niin ei se tämmösillä puheenvuoroilla muutu. Ärsyttää vaan suurta osaa.

Itse kyllä tavallaan ymmärrän myös Renazin pointtia, mutta ei vaan toimi.

Niin paljon kuin Valtaojaa tieteen popularisoijana arvostankin, niin politiikan suhteen hän ei ole minään sortin asiantuntija. Hän on aika tyypillinen tiedemaailman edustaja siinä suhteessa, että ei ole ns. "pahan typeryyden ymmärtäjä". Politiikassa taas on pääosin vähemmän älykkäitä ihmisiä ja he tuota "pahaa typeryyttä" ymmärtävät senkin edestä.
 
Olisi mielenkiintoista jos Valtaoja keskustelisi jonkun persun kanssa, eiköhän sieltäkin jotain epäloogistuutta olisi kaivettavissa. Voisi keskustella vaikkapa ilmastonmuutoksesta ja siihen liittyvistä asioista.

En tuota keskustelua kokonaan kattonut, mutta Renazin lähtökohta oli toki ihan mahdoton. Tulla nyt puolustelemaan tuollaista asiaa 95 prosenttisesti suomelaiselle, melko homogeeniselle, katsojamassalle. Se mitä Renaz ei tajua tai suostu tajuamaan, on se että tässä yhteiskunnassa myös moni enemmistöön kuuluva voi tulla tavallaan syrjityksi. Ja vaikka suurin osa vähemmistöistä onkin huonommassa asemassa, niin ei se tämmösillä puheenvuoroilla muutu. Ärsyttää vaan suurta osaa.

Itse kyllä tavallaan ymmärrän myös Renazin pointtia, mutta ei vaan toimi.

Niin paljon kuin Valtaojaa tieteen popularisoijana arvostankin, niin politiikan suhteen hän ei ole minään sortin asiantuntija. Hän on aika tyypillinen tiedemaailman edustaja siinä suhteessa, että ei ole ns. "pahan typeryyden ymmärtäjä". Politiikassa taas on pääosin vähemmän älykkäitä ihmisiä ja he tuota "pahaa typeryyttä" ymmärtävät senkin edestä.
Erinomainen idea!

Persuthan eivät kiellä ilmastonmuutosta vaan ovat erimieltä toimista mitä tulee vihreään siirtymään ja sen aikatauluihin.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Palstapesu
Olisi mielenkiintoista jos Valtaoja keskustelisi jonkun persun kanssa, eiköhän sieltäkin jotain epäloogistuutta olisi kaivettavissa. Voisi keskustella vaikkapa ilmastonmuutoksesta ja siihen liittyvistä asioista.

En tuota keskustelua kokonaan kattonut, mutta Renazin lähtökohta oli toki ihan mahdoton. Tulla nyt puolustelemaan tuollaista asiaa 95 prosenttisesti suomelaiselle, melko homogeeniselle, katsojamassalle. Se mitä Renaz ei tajua tai suostu tajuamaan, on se että tässä yhteiskunnassa myös moni enemmistöön kuuluva voi tulla tavallaan syrjityksi. Ja vaikka suurin osa vähemmistöistä onkin huonommassa asemassa, niin ei se tämmösillä puheenvuoroilla muutu. Ärsyttää vaan suurta osaa.

Itse kyllä tavallaan ymmärrän myös Renazin pointtia, mutta ei vaan toimi.

Niin paljon kuin Valtaojaa tieteen popularisoijana arvostankin, niin politiikan suhteen hän ei ole minään sortin asiantuntija. Hän on aika tyypillinen tiedemaailman edustaja siinä suhteessa, että ei ole ns. "pahan typeryyden ymmärtäjä". Politiikassa taas on pääosin vähemmän älykkäitä ihmisiä ja he tuota "pahaa typeryyttä" ymmärtävät senkin edestä.
Ei Renazin lähtökohta oli mitenkään mahdoton. Jos hänellä olisi ollut millään tasolla järkevät jutut, olisi häneen suhtauduttu aivan eri tavalla. Hän tuntuu itse olevan melko rasistinen valkoisia miehiä kohtaan. Mimmi itse tykittää DJ:n ominaisuudessaan musiikkia, joka on täynnä "niggabeaachhhshitpussy" , mutta järkyttyykin yhtäkkiä siitä, että joku demonstroi n- sanan käyttöä. Melkoiset tuplastandardit. Sen lisäksi hän kultuurisesti omii tummaihoisten etnisen taustan ja näiden musiikin, mikä hänen omien määritelmiensä mukaan pitäisi olla todella väärin. Hänhän on kurdi...
 
Ebrahim on sinällään oikeassa, että ei ole olemassa käänteistä rasismia. On vain rasismia, joka voi kohdistua myös valkoihoisiin. Esim. Suomen ainoan rasistisen murhan on tehnyt romani ja uhri oli kantis.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Ei mihinkään. En katso Sannikan ohjelmia.
Hän tekee jutuissaan kärpäsestä härkäsen.
Provosoi osallistujat nolaamaan itsensä.
Olen jo aiemmin kirjoittanut, että säälin ihmisiä, jotka suostuvat ohjelmaan mukaan.
Olin oikeassa. Valtaoja katui ohjelman jälkeen osallistumistaan.
Kurdinainen on herkkähipiäinen persoona ja
hänellä on luultavasti runsaasti ikäviä kokemuksia suomalaisista miehistä.
Niin on minullakin. Olen aina osannut pitää puoleni.
Tämän palstan vakiokirjoittajat ovat tuhat kertaa hölmömpiä mielipiteissään kuin kurditoimittaja. Nuoret naiset ovat fiksuja ja valveutuneita. Hän oli selvästi perehtynyt tähtitieteilijän kirjoituksiin.
En ole lukenut Eskon kirjoja. Asiallinen tyyppi, jolla melko vanhat ajatukset tästä maailmanajasta tv-ohjelman puheiden perusteella.
 
vierailija
Olin oikeassa. Valtaoja katui ohjelman jälkeen osallistumistaan.
Kurdinainen on herkkähipiäinen persoona ja
hänellä on luultavasti runsaasti ikäviä kokemuksia suomalaisista miehistä.
Niin on minullakin. Olen aina osannut pitää puoleni.
Tämän palstan vakiokirjoittajat ovat tuhat kertaa hölmömpiä mielipiteissään kuin kurditoimittaja. Nuoret naiset ovat fiksuja ja valveutuneita. Hän oli selvästi perehtynyt tähtitieteilijän kirjoituksiin.
En ole lukenut Eskon kirjoja. Asiallinen tyyppi, jolla melko vanhat ajatukset tästä maailmanajasta tv-ohjelman puheiden perusteella.
Linkki?
 
vierailija
Miksi muuten Ebrahim voi kultuurisesti omia meidän suomalaisten erityispiirteitä värjäämällä hiuksensa vaaleiksi. Mehän olemme maailmanlaajuinen vähemmistö, jota tulee suojella? Eikö hän ole sensitiivinen?
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Miksi hänellä on oikeus kulttuurisesti omia meidän vaalean hiuvärin?

Kyllä on nykyään ihan tavallinen keskustelukin tehty hemmetin vaikeaksi, kun pitää olla sensitiivinen ja ties mitä, pitää tietää mitä sanoja ei saa ääneen sanoa, pitää tietää missä järjestyksessä sanansa ulos suoltaa koska vastapuoli voi järkyttyä ja ahdistua ja pöyristyä ja kauhistua ja sitten mennäänkin jo oikeussaliin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Olin oikeassa. Valtaoja katui ohjelman jälkeen osallistumistaan.
Kurdinainen on herkkähipiäinen persoona ja
hänellä on luultavasti runsaasti ikäviä kokemuksia suomalaisista miehistä.
Niin on minullakin. Olen aina osannut pitää puoleni.
Tämän palstan vakiokirjoittajat ovat tuhat kertaa hölmömpiä mielipiteissään kuin kurditoimittaja. Nuoret naiset ovat fiksuja ja valveutuneita. Hän oli selvästi perehtynyt tähtitieteilijän kirjoituksiin.
En ole lukenut Eskon kirjoja. Asiallinen tyyppi, jolla melko vanhat ajatukset tästä maailmanajasta tv-ohjelman puheiden perusteella.
Ai niihin Eskon "some kirjoituksiin"?
 
  • Haha
Reactions: m1es

Yhteistyössä