Uskaltaisitko raskautua 38-vuotiaana?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mutta kuinka moni 4 kymppinen välttämättä onnistuu raskautumaan uudestaan?
Ja monet vammaiset lapset päätyvät kylläkin laitoshoitoon. Ja osa hoidetaan kotona. Mutta nekin on jokaisen henkilökohtaisia valintoja.

Muoks. 85% down vauvoista jää kiinni raskausaikana. Ja ne loput sitten jää mm ultrissa huomaamatta.
No mieluummin sitä kai yrittää raskautua uudelleen, kuin synnyttää tarkoituksella vammaisen lapsen (jos ajoissa huomataan asia).
Riippuu tietysti miten hyvin raskautuu, ei se kaikilla iästä ole kiinni. Kyllä sä ainakin olet hyvä raskautumaan miehes kanssa, kun teillä on kolme lasta.. tuskin se kyky yhtäkkiä on kadonnu ja munat loppunu.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai olisin (olen jo nyt yli 40 vuotta), mutta jo silloin sain tietää, etten voi koskaan saada lapsia, sillä olin jo tosiaan 38 vuotiaana liian vanha.
Harmi vain, että löysin miehen vasta niin vanhana...
Edelleenkin ottaisin lapsen vastaan jos sellainen ihme voisi tapahtua.

Sellaisen, jolla jo lapsia on, on varmasti helppo asettaa aikarajoja ja moralisoida sekä arvostella toisia ihmisiä, joiden elämä ei ole sujunut yhtä onnekkaissa merkeissä.
Minä en ainakaan aseta aikarajoja muille kuin itselleni. Monella tutulla ovat vasta heränneet aatteet äitiydestä, omani jo kouluikäisiä. Olen siis aivan toisessa elämänvaiheessa. En voi edes kuvitella, miltä tuntuisi olla miltei 40v lapseton, koska itse olen vasta täyttämässä 30 ja minulla on jo lapsia.

Voin ainoastaan sanoa, että omiin suunnitelmiini ei kuulu lisää lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mutta kuinka moni 4 kymppinen välttämättä onnistuu raskautumaan uudestaan?
Ja monet vammaiset lapset päätyvät kylläkin laitoshoitoon. Ja osa hoidetaan kotona. Mutta nekin on jokaisen henkilökohtaisia valintoja.

Muoks. 85% down vauvoista jää kiinni raskausaikana. Ja ne loput sitten jää mm ultrissa huomaamatta.
No mieluummin sitä kai yrittää raskautua uudelleen, kuin synnyttää tarkoituksella vammaisen lapsen (jos ajoissa huomataan asia).
Riippuu tietysti miten hyvin raskautuu, ei se kaikilla iästä ole kiinni. Kyllä sä ainakin olet hyvä raskautumaan miehes kanssa, kun teillä on kolme lasta.. tuskin se kyky yhtäkkiä on kadonnu ja munat loppunu.
Mun mies saattaisi laittaa munansa solmuun jos alkaisin lisää lapsia vaatimaan :saint: :whistle: Hänelle kun 3 riittäisi...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai olisin (olen jo nyt yli 40 vuotta), mutta jo silloin sain tietää, etten voi koskaan saada lapsia, sillä olin jo tosiaan 38 vuotiaana liian vanha.
Harmi vain, että löysin miehen vasta niin vanhana...
Edelleenkin ottaisin lapsen vastaan jos sellainen ihme voisi tapahtua.

Sellaisen, jolla jo lapsia on, on varmasti helppo asettaa aikarajoja ja moralisoida sekä arvostella toisia ihmisiä, joiden elämä ei ole sujunut yhtä onnekkaissa merkeissä.
Minä en ainakaan aseta aikarajoja muille kuin itselleni. Monella tutulla ovat vasta heränneet aatteet äitiydestä, omani jo kouluikäisiä. Olen siis aivan toisessa elämänvaiheessa. En voi edes kuvitella, miltä tuntuisi olla miltei 40v lapseton, koska itse olen vasta täyttämässä 30 ja minulla on jo lapsia.

Voin ainoastaan sanoa, että omiin suunnitelmiini ei kuulu lisää lapsia.
Aika moni tässä ketjussa näyttää kirjoittavan aikarajoja mitä ikävuotta ennen lapset tulee tehdä.

Ja juu, eipä monikaan osaa kuvitella sitä tuskaa, millaista on olla 40 v. ja lapseton ja kun tietää, ettei koskaan tule olemaan äiti.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Muistakko Lunis kun meidän piti kattella jotkut rikkaat miehet yhden illan panooksi ja hankkiutua raskaaksi? :D
Juu, se on vieläki tekemättä!! :D
Vois sitä toisen tehdä jos siis jotenkin tulis ensin raskaaksikin... pitäs vaan laittaa ittensä ensin parempaan kuntoon, ettei delais heti ensimmäisellä raskauskuukaudella. :xmas:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Muistakko Lunis kun meidän piti kattella jotkut rikkaat miehet yhden illan panooksi ja hankkiutua raskaaksi? :D
Oho, onko Luniksella vauvakuumetta?
En tiä.. koirakuumetta ainakin ja olis semmonen joku ihan pieni lapsikin kiva.. joku 2-3-vuotias.. ne on niin herttasia..
 
juUjuU
Siinäpä se. Tahattomalle lapsettomuudelle ei voi mitään, mutta nykyisin on liikaa näitä ura-ohjuksia ja ihmisiä joiden mielestä elämän pitää olla "täydellistä" ennen lasten hankintaa, eli talo, huippu-vakiduuni, kaikki reilassa. Kumppanilta vaaditaan täydellisyyttä ja lopulta sitä ei noin vain löydykään. Noiden tavoitteiden täyttymiseen saattaakin yllättäen mennä vuosikymmen, parikin ja yllättäen huomataan olevansa nelikymppisiä lapsettomia. Turha siitä on muita syyttää, elämä on valintoja täynnä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Muistakko Lunis kun meidän piti kattella jotkut rikkaat miehet yhden illan panooksi ja hankkiutua raskaaksi? :D
Oho, onko Luniksella vauvakuumetta?
En tiä.. koirakuumetta ainakin ja olis semmonen joku ihan pieni lapsikin kiva.. joku 2-3-vuotias.. ne on niin herttasia..
:D Niin se mieli muuttuu. Eihän siinä mene kun 2 vuotta kun vauva on kasvanut "oikeaan" ikään......
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
:D Niin se mieli muuttuu. Eihän siinä mene kun 2 vuotta kun vauva on kasvanut "oikeaan" ikään......
Niinpä. Ja uskon että toisesta lapsesta osais jo nauttia erilailla kun tietäis miten äkkiä aika menee yms jne.. :|
 
neljän lapsen äiti
olen saanut nuorimmaiseni 41 vuotiaana, eipä ollut mitään ongelmia, helppo raskaus, synnytys ja vauva aika..... minulla siis neljä lasta, vanhimman sain 22vuotiaana, joten kummastakin ikähaaruksta on kokemus ja voin sanoa että katua ei ole tarvinnut mitään. jokainen ikä on hyvä ikä. kummallisia pelkoja.
.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Jaa tiedä sitten :saint:
Ei kaikkea tällä palstalla kannata kertoa. Varsinkaan jos on näin nuiva ihminen kun minä :whistle:

Löysin muuten Henkan jälleen, facebookista. Ei o miksikään muuttunu.
Vai nuiva räyh :saint:
Hyvä et Henkka löytyi. Mä huomasin että mulla on yks tuttu facebookissa jolla oli Henkan kuvia albumissaan jostain kotibileistä. Että pieni on maailma :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juUjuU:
Siinäpä se. Tahattomalle lapsettomuudelle ei voi mitään, mutta nykyisin on liikaa näitä ura-ohjuksia ja ihmisiä joiden mielestä elämän pitää olla "täydellistä" ennen lasten hankintaa, eli talo, huippu-vakiduuni, kaikki reilassa. Kumppanilta vaaditaan täydellisyyttä ja lopulta sitä ei noin vain löydykään. Noiden tavoitteiden täyttymiseen saattaakin yllättäen mennä vuosikymmen, parikin ja yllättäen huomataan olevansa nelikymppisiä lapsettomia. Turha siitä on muita syyttää, elämä on valintoja täynnä.
Minä ainakaan (se tuolla aiemmin kirjoitellut lapseton 40 v.) en ole luonut uraa, en odottanut täydellistä elämää. Luulin jääväni yksin, koska jouduin tavallaan uhrautumaan, enkä elänyt omaa elämääni ikävuosina 24 - 34, eli en ajatellut itseäni lainkaan. En ala tätä sen enempää erittelemään, näin vain oli tehtävä.
Kun mies sitten elämääni tuli (vaikken uskonut niin koskaan käyvän), olin jo 36 ja kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen lapsia olisi saanut tullakin, vaan toisin kävi.
Välistä käy mielessä katkeruus, etten ollut aikanaan itsekäs ja hakenut sitä miestä ja tehnyt lapsia.
Elämä on jäänyt kaikella tapaa elämättä; ei ole uraa, ei perhettä, eikä tule koskaan olemaankaan...
 
vieras
täytän keväällä 38 ja tarkoituksena olisi tässä mahdollisimman pian raskautua. Toivottavasti olen (taas) raskaana ennen kuin täytän 38v, yksi keskenmeno loppuvuodesta takana... vähän pelottaa riskit, mutta tunnen olevani vielä nuori ;)
 
misteli
Pienimmäiseni syntyy ollessani 39-vuotias ;) Mummoni teki 8 lasta. Kuopus syntyi hänen ollessaan 42 vuotta... Että onhan sitä ennenkin osattu. Tosin minä olen hänestä poiketen käynyt nt-ultrassa ja veriseulassa
 

Yhteistyössä