Uskaltaisitko raskautua 38-vuotiaana?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
En halua enempää lapsia.
Mutta JOS haluaisit, niin vaikuttaisiko ikä siihen mitenkään?
Kyllä vaikuttaisi eli en haluaisi aloittaa vauva-aikaa uudelleen, kun muut lapset olisivat lähellä täysi-ikäisyyttä. En varmaan jaksais enää valvoakaan. Odottelisin vain mummoaikoja. :heart:
 
Uskalsin, sillä olin 38v kun aloin odottaa kuopusta.Raskauduin myös 41v ( hormonikierukka petti ) mutta puolivälissä pikkuinen menehtyi :'( Enää en halua raskautua, enkä tietoisesti uskaltaisikaan, sillä verenpainetauti vaivaa ja onhan tuota ikääkin jo ja lapsiakin on jo 5.Tammikuun puolivälin tienoilla sterilisaatio edessä; jos ei esteitä tule toimenpiteelle.
 
Non compos mentis
En halua enää raskautua. Ollessani 38-vuotias ovat jo olemassaolevat lapseni lähellä täysi-ikäisyyttä (17v ja 15v), enkä näe mitään mielenkiintoa palata ajassa taaksepäin hankaloittaen elämääni vauvalla.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Tottakai, miksi en :eek:??
Riskit raskauden suhteen kasvavat mitä enemmän tulee ikää.
Ja tämä on tätä nykyajan hössötystä...vaikka tottakin, mutta liioteltua.
En mä pidä faktoja hössötyksenä.
Joo, mut faktoistakin voidaan alkaa hössöttämään.
 
38 v on nuori :), eli toki uskaltaisin, itselläni ikää on mittarissa 42 v, ja vielä uskaltaisin, ellei noita vilkkaita poikia olisi kolme, en taitaisi enää jaksaa neljän vauhtipakkauksen kanssa. Vauva-aika todennäköisesti menisi helposti, mutta sen jälkeen taidettaisiin jaksamista koetella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Tottakai, miksi en :eek:??
Riskit raskauden suhteen kasvavat mitä enemmän tulee ikää.
Ja tämä on tätä nykyajan hössötystä...vaikka tottakin, mutta liioteltua.
En mä pidä faktoja hössötyksenä.
Joo, mut faktoistakin voidaan alkaa hössöttämään.
Kaikesta voi hössöttää. Itse en kyllä ole ikäriskeistä huomannut kenenkään hössöttävän. Ihan asiallisesti on keski-ikäiset ihmiset puhuneet asiasta. Ehkä sitä hössötystä saattaa esiintyä alle 30 ikäpolvessa, joista osa vastustaa ajatusta lähes nelikymppisestä vauvan äidistä.
 
yy
Mä sain kuopuksen 42-vuotiaana enkä kyllä osannut pelätä yhtään, vaikken edes päässyt mihinkään muihin tutkimuksiin kuin np-ultraan. Tyttö on nyt 7-vuotias ekaluokkalainen.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Tottakai, miksi en :eek:??
Riskit raskauden suhteen kasvavat mitä enemmän tulee ikää.
Ja tämä on tätä nykyajan hössötystä...vaikka tottakin, mutta liioteltua.
En mä pidä faktoja hössötyksenä.
Joo, mut faktoistakin voidaan alkaa hössöttämään.
Kaikesta voi hössöttää. Itse en kyllä ole ikäriskeistä huomannut kenenkään hössöttävän. Ihan asiallisesti on keski-ikäiset ihmiset puhuneet asiasta. Ehkä sitä hössötystä saattaa esiintyä alle 30 ikäpolvessa, joista osa vastustaa ajatusta lähes nelikymppisestä vauvan äidistä.
Noh, oli miten oli, mut 38-vuotias on nuori.

 

Yhteistyössä