Ultrassa ei näy mitään????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kävin ensimmäisessä ultrassa kun piti olla 9, ihan vatsan päältä tehtiin, no eipä siellä vielä näkynytkään kun "ruskuaispussin alut", eli ultraaja mmeinas että onki vasta viikoilla5 tai 6, parin viikon päästä oli sitte uus ultra ja sillon oli viikkoja 7+4, eli vaikka ois ollu kuin säännölliset kuukautiset ja muuta, nii ne viikot voi heittää! nyt oot jämynä ja vaadit kunnon ultran!!!

Minulle tehtiin ultra yksityisellä jossa tarkastettiin viikot. Olin silloin 6 vk:lla. Ultra tehtiin vatsan päältä ja siellä näkyi pieni vauvan alku ja sydämen syke. Mulle on aina tehty vatsan päältä vaikka on vielä taaksepäin kallistunut kohtu.

Soita suoraan päivystykkseen, ne kyllä ultraa siellä. Sanot että epäilet kohdun ulkopuolista raskautta. Ottavat sitten verikokeet ym.. Sano vaikka että on kipuja jos ei muuten! Kyllä se on mielenterveydellesi parempi ettet huolisi koko ajan ja saisit tuloksen nopeammin kuin että joutuisit odottamaan maanantaisiin. Pelkkä virtsakoe ei riitä. Jos tavalliset kotitestit näyttää plussaa, olisi syytä etsiä sen plussan syy. Plussan voi tosiaan tehdä testiin muukin kuin lapsi. Esim kasvain munasarjoissa tai munanjohtimissa mutta sitä ei ensimmäiseksi kannata ajatella.

Soita päivystykseen! Tiedän huolesi määrän, ei ole itsellesi hyväksi odottaa viikonlopun yli.

mee päivystykseen sairaalaan. kyllä ne siellä kattoo sisäkautta ultralla, että mitä on. älä soittele sinne vaan mene vaan, ei ne poiskaan voi käskee!!! tsemppiä!

Päätin että soitan päivystykseen tai marssin suoraan sisään, sanon että kipuja niin luulisi että ultraavat. Täällä menee jo miehelläkin hermot vaikka yleensä siihen vaaditaan _paljon_. Äitilleni puhuin tuosta neuvolan toiminnasta niin sanoi että ihan normaalia toimintaa siellä, hän asunut paikkakunnalla koko ikänsä ja kolme lasta saanut joten tutuksi tullut tuo neuvola. huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
mee päivystykseen sairaalaan. kyllä ne siellä kattoo sisäkautta ultralla, että mitä on. älä soittele sinne vaan mene vaan, ei ne poiskaan voi käskee!!! tsemppiä!

ja jos haluu palveluu niin kannattaa valittaa että on karseet kivut. siis ihan järkyt..muten ne menee aina vaan sillä "katotaan"-linjalla. :whistle:

Niin kannattaa mieluummin mennä. Ei ne voi käskeä pois. Valitat vaan kipuja kunnolla. Hopi hopi! :) Minä olin jollain 28 vk:lla kun koski kamalasti tuonne alavatsaan. Menin päivystykseen. Ottivat tulehdusnäytteet ja ultrasivat. Kyllä ne sinuakin ultraavat!

Menet suoraan keskussairaalan päivystykseen ja kerrot että testi näyttää +, ultralla ei näkynyt mitään ja valitat kovaa alavatsakipua. Mmainitset vielä epäilyksen kohdun ulkoisesta. Pääset kyllä ultraan :) Mene illalla, eivät voi käännyttää terveyskeskukseen.

Jyväskylän toiminta on ala-arvoista kokemuksesta voin kertoa. Missään neuvolassa eikä terveyskeskuksessa ole ultraäänilaitteita, keskustan neuvolassa vain ikiaikainen mahan päältä ultraava rötiskö.

Siis aivan uskomattoman huonoa palvelua!!! AP:lle voimia taistella omien oikeuksien puolesta. Ei se ole mikään selitys, että ovat aina noin toimineet. Sit on todellakin korkea aika jo tulla muutosta tuohon asenteeseen ja palveluun! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja tk:ssa todellakin ovat anteeksi pyynnön sinulle velkaa! :hug:

Heippa vaan! Asiat tosiaan alkoivat edistyä kun eilen marssin päivystykseen ja valitin vihlovaa alavatsakipua ja vuotoakin tullu [hävetti vähän koska eihän mulla oikeesti mitään ollu, mutta hätä keinot keksii]

Onneksi lääkärinä oli nuori nainen joka otti tosi vakavissaan, meinasi lähettää ambulanssilla naistenklinikalle jyväskylään (: sain kumminkin puhuttua että miehen kyydissä mukavampi.

Siellä ne sitten sisäkautta ultrasivat ja kohdussa ihan oikeassa paikassa näkyi ruskuaispuss, muuta ei.
Epäili että viikkoja olisikin vähemmän tai sitten tuulimuna. Itse olen vain todella helpottunut että ei ollut sitten kohdunulkoinen tai muu.

Nyt vaan odotellaan ja myöhemmin uudestaan ultraa [en todellakaan halua enää sinne puistoklinikalle, mielummin varaan itse yksityisen kuin menen neuvolan kautta sinne]

Ihmettelen itsekkin hyvin suuresti miksi lähetettiin tuonne urheiluklinikalle, varsinkin kun mulla aikasemmin noita keskenmenoja yms niin luulisi että pitää tutkia tarkasti jos jotain outoa. :O En kyllä tiedä missä täällä käydään rakenneultrissa yms, täytyy kysyä äitiltä. Epäilen että keskussairaalassa jyväskylässä...

mä olin ultrassa viikolla 12 arvauskeskuksessa ja ultrattiin sisäkautta.lääkäri sanoi kylmästi et ei oo mitään,tää on tuulimuna ja puhu muutenkin tosi törkeesti.antoi lähetteen seuraavaks päiväks kaavintaan.no menin aamulla syömättä ja juomatta sinne ja toinen lääkäri teki vielä kerran ultran ennen kaavintaa niin kas vain,kun pieni vauva siellä pomppi iloisesti..että ei niillä tk:n antiikkikoneilla aina näy sisäkauttakaan!

Yhteistyössä