Sikiökaikuja ei ultrassa näy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rihanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rihanna

Uusi jäsen
29.09.2007
21
0
1

Voisiko joku kertoa mielipiteensä tästä
Tää on ihan kamalaa, aamulla olin vielä onnellisesti raskaana ja menin gynelle.

Mutta gyne ei nähnyt muuta kuin raskaussäkin, sikiökaikuja ei ollut, säkki vastasi rv4+2, kohtu oli kasvanut alkuraskauteen sopien. Kuukautisten mukaan rv olisi 6+1, mutta ei ole tietoa milloin hedelmöittyminen olisi tapahtunut.

Olisikohan mahdollista, että raskaus olisi vasta niin alussa, että sikiötä ei näy? Viime kierto oli 53pv, mutta se olikin ensimmäinen hormonikierukan poistamisen jälkeen.

Vai odotanko tässä nyt sitten vuotoa alkavaksi tai jotain?

Kontrolli viikon päästä, mä niin toivon, että sillon näkyisi sikiökin. Entä jos ei näy, joudunko sitten kaavintaan?

Ihmettelinkin jo miksei mitään raskausoireita ole (turvonneen vatsan, lämpöjen nousun ja kipeiden rintojen lisäksi).

Niin, ja vuotoja ei ole eikä kipuja vatsassa. Selkää on polttanut jo muutaman päivän, mutta ei ihan alaselkää vaan vähän ylempää.

Anteeksi vuodatus, mutta tuntuu, että mies ei oikein ymmärrä =(

Itse olin epäsäännöllisten kiertojen piinaama, ja minulle kävi ekassa ultrassa juuri noin. Mulla tosin heitti kuukautisten mukaan la jopa 3 viikkoa... Lisäksi oli alkuraskaudessa vielä veristä vuotoakin, joten olin jo aivan varma, että kyseessä on keskenmeno. Vaikeaahan se on, mutta odottele kuitenkin rauhallisin mielin viikko, jolloin pääset kontrolliin. Täällä ainakin peukut ja varpaat pystyssä teidän puolesta! :heart:

Snoopy ja tyyppi 31+1

Minä olin tässä nykyisessä raskaudessa ultrassa rv 6.
Gyne ultrasi ja sanoi että näkyy vain litteä pussi, ja ei sikiötä, ei kaikuja ei mitään. Vastasi hänen mukaan korkeintaan vkoa 3-4.
Mulla oli takana 3 keskenmenoa, ja gyne vain totesi että ei minun historiallani ole edes yllättynyt..
Käski kotiin odottamaan, jöko vuotoja tai kontrollia. Sanoi että luultavimmin vuotaa itse ulos, tai sitten laitetaan lähete kaavintaan..
Olin tosi allapäin, ja surullinen, tietenkin.
Menin 2 vkon päästä kontrolliin, mutta en tosiaan sille samalle, tylylle lääkärille.
Lääkäri ultrasi ja naureskeli että kohdussa oli mitä reippain sikiö, vastasi jopa rv 9, ja kaikki oli ok. Vauvalla erottoi jopa jo pää ja kädet tms..
Ei osannut sanoa miksei se aiempi gyne ollut silloin raskautta todennut, ja ennenkaikkea ihmetteli gynen tylyyttä.
Nyt kaikki on ok, meneillään rv 40+6 ja kovasti jo odottellaan että syntyisi jo:)

Toivotan sinulle tsemppiä, älä luovu vielä toivosta, kaikki on mahdollista!

Rihanna,onhan sinulla selvästi raskausoireita.mulla ei tässä tokassa raskaudessa ollut juuri mitään oireita kun vasta 10 viikolla.
ole rtauhallisin mielin.mun käsityksen mukaan tuo on hyvin aikainen aika ultrata.6-8 vkolla näkyy enemmän varmasti.

Rihanna: Sulla on enemmän raskausoireita kun mitä minulla oli koko alkuraskaudessa.

Nyt pidetään peukkuja. Peli ei todellakaan ole vielä menetetty. Seuraava viikkoa lienee piinallinen, mutta toivotaan, että kantaa hedelmää :heart:

mä olisin "rauhallisin" mielin seuraavaan ultraan, koska mullakin oli alkuraskauden ultrassa 7+jotain viikolal sikiö muka paljon pienempi viikkoihin nähden.. mut 12viikon ultrasta lähtien on kyllä vastannu ihan täysin menkoista laskettua aikaa.. voihan olla et sikiö on vaan pienempi ja siks ei muuta vielä näkyny.. :hug: oottele nyt mitä sanovat sit seuraavassa ultrassa, jos siellä ei kasvua ole, ni voihan olal et vuotamaan rupee tai sit ei, lääkkeellisesti munun mielestä tekevät tyhjennyksen tuossa vaiheessa... :hug: jaksamisia..

peikko ja poitsu 28+6

Yhteistyössä