Ultrassa ei näy mitään????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Entäs tuulimuna?

Eli kaikki oireet ja testit näyttää plussaa mutta kohtu on tyhjä..

Kohdussa näkyy silti sikiöpussi ja mahdollisesti ruskuaispussi. Kokemusta on..

Mut tuolla odotuspuolella oli tästä jossakin vaiheessa myös ketju ja siellä oli jollekin tehty mahanpäältä ultra eikä mitään näkynyt. Muistaakseni siinäkin oli vain liian aikaista mahanpäältä (tai ainakin siihen tuli monia sellaisia vastauksia, et muillakaan ei noilla viikoilla mahanpäältä ole näkyny vielä mitään).

Mut kävisin vielä yksityisellä tarkistuttamassa, ettei ole kohdunulkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Lääkäri vielä sano että jo rv 5 näkyy ultralla jos raskaus on normaali, viikot voi joskus harvoin laskea väärin mutta mulla kuulemma ei koska kierto ollu aina säännöllinen.

No eikä näy mahanpäältä noilla viikoilla yhtään mitään. Höpölääkäri ollu sulla. Käy toisella ja koita olla vielä huolestumatta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos ne epäili ulkopuolista, niin miks ne ei lähettäny sua verikokeille? Parin päivän aikana näkyy nouseeko hormoni...

Ap itse epäili, ei lääkäri. Mut oikeesti, jos se ois osannu asiansa, se ois laittanut sut lähetteellä sairaalaan gynenpolille ultrattavaksi. Siellä ne sit ois katsoneet vagina-anturilla ja jos tulos ois ollut epäselvä, sut ois laitettu verikokeisiin ja oisit saanu uuden ultra-ajan.

Nuo arvauskeskukset voi olla just tuota sontaa :/

sydän äänetkin voi jo kuulua vk 6 mutta ei vatsanpäältä ja jos sulla on vielä taaksepäin kallistunut kohtu, niin silloin ei ainakaan näy ja kuulu vielä noilla viikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ei jestas, siis että sun pitäisi vai menkkoja nyt odotella??
Mulla on todettu sekä tuulimuna-että alkuraskauden keskenmeno ja molemmilla kerroilla on kyllä lyöty lääkkeet kouraan koska vuoto ei ole alkanut itsekseen enkä todellakaan sitä olis edes halunnut jäädä odottelemaan.
Kyllä kummastuttaa tuommonen lääkäri.. :o

Niinpä. Oli muutenkin kyllä aika töykeä mies.

Joku ehdotti tuulimunaa, itse epäilen sitä myös..

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ei jestas, siis että sun pitäisi vai menkkoja nyt odotella??
Mulla on todettu sekä tuulimuna-että alkuraskauden keskenmeno ja molemmilla kerroilla on kyllä lyöty lääkkeet kouraan koska vuoto ei ole alkanut itsekseen enkä todellakaan sitä olis edes halunnut jäädä odottelemaan.
Kyllä kummastuttaa tuommonen lääkäri.. :o

Niinpä. Oli muutenkin kyllä aika töykeä mies.

Joku ehdotti tuulimunaa, itse epäilen sitä myös..

Tuulimunassa näkyy kuitenkin sikiöpussi-joka on tyhjä ja ruskuaispussi...

Mä oon joka raskauden aikana käynyt alkuraskauden ultrassa rv 6+ jotain ja silloin on jo näkynyt alkio. Jokainen ultraus on tehty vatsan päältä eli kyllä pitäisi rv 8 jo näkyä jotain hyvinkin. Mutta toivotaan että kysymyksessä on nyt vaan ultraajan ammattitaidottomuus, kuten "et ole raskaana ja että seuraavien menkkojen aikana tulee pois kaikki mitä on tullakseen" - kommentti osoittaa. Voimia kovasti sinulle!

Ihmettelin itse myös kovasti. Varsinkin kun en ihan hoikka ole, normaalipainoinen kumminkin.... tää on ihan hirveetä.

Minnekäs si ieltä olisi hävinnyt kun ei vuotoakaan. Eikä näy vielä vatsan päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinä:
Mä oon joka raskauden aikana käynyt alkuraskauden ultrassa rv 6+ jotain ja silloin on jo näkynyt alkio. Jokainen ultraus on tehty vatsan päältä eli kyllä pitäisi rv 8 jo näkyä jotain hyvinkin. Mutta toivotaan että kysymyksessä on nyt vaan ultraajan ammattitaidottomuus, kuten "et ole raskaana ja että seuraavien menkkojen aikana tulee pois kaikki mitä on tullakseen" - kommentti osoittaa. Voimia kovasti sinulle!

Mikäli on taaksepäin kallistunut kohtu niin ei näy...

Alkuraskauden ultra on kuulemma muutenkin haastavampi ultra, kun kohdussa ei näy vielä pal mittään. Kaikki gynetkään ei sitä tee. Mun yks kaveri on tk-lääkäri ja sen kanssa tästä juttelin oman raskauden alkuvaiheessa. Hän sanoi, et ei niitä tehdä tk:ssa, koska niillä lääkäreillä ei ole mitään koulutusta sen ultrakuvan tulkitsemiseen. Eli eivät osaa siitä kuitenkaan mitään sanoa...

Soita yksityiselle ja pyydä päästä sinne alkuraskauden ultraan. Maksaa yleensä max 100 e (usein n. 80 e, riippuu paikkakunnasta).

ja siis on taaksepäin kallistunut kohtu ja vielä vasemmalle kenollaan :) siis täällä ei terveyskeskuksessa ole ultraa joten sain lähetteen tänne http://www.puistoklinikka.fi nyt kun etsin tuon sivun niin tajusin että eihän tuolla puhuta missään mitään ultrauksista yms :O

Mulla tuo paljonpuhuttu taaksepäin kallistunut kohtu. Ei ole vielä rv 12 näkynyt vatsan päältä juuri mitään. Ja kaikki ollut ok. Ja osaavat lääkärit ollu yksityisellä puolella. Ja olen hoikka.

ja siis on taaksepäin kallistunut kohtu ja vielä vasemmalle kenollaan :) siis täällä ei terveyskeskuksessa ole ultraa joten sain lähetteen tänne http://www.puistoklinikka.fi nyt kun etsin tuon sivun niin tajusin että eihän tuolla puhuta missään mitään ultrauksista yms :O

Miks ne sut tonne lähetti.. kai jyväskylässä ultria luulis olevan...

mä en tiedä, neuvolasta sain tuonne lähetteen....ihmettelin miksi ne ei laittanu esim. keskussairaalaan.. asutaan siis pienellä paikkakunnalla lähellä jyväskylää

siis juu, puhun terveyskeskuksesta mutta neuvolaa tarkotan. :)

Yhteistyössä