Tyttövauvat toivotumpia.. Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimoosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyi v**tu mikä ketju. Järkyttävää yleistystä, lukekaa itse kirjoittamanne. Tulee väkisinkin mieleen miksi nää muutaman edes hankkivat lapsia kun niistä on voinut huonolla tuurilla tulla väärän sorttinen "kitisijä", "turpaanvetäjä" tai "kiusaaja". En yhtään ihmettele miksi niin monesta lapsesta sellaisia tulee jos vanhemmat tosiaan näkevät maailman näin mustavalkoisena.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mikä aloittajan pointti oli? Siis miksi halutaan tyttövauvoja eikö tyttöjä? Ööö.. Varmaan siksi kun jos synnyttäs suoraan tytön olis se tuskasta. Vaikka kokonsa puolesta. Vai tarkoititko miksi tyttövauvat on toivotumpia kuin poikavauvat.

Kenenkään tytön geeneissä ei ole mitään kiusaamis- tai joukosta erottamis-geeniä, eikä kellään pojalla ole mitään mammassa roikkumis-geeniä, vaan kasvatuksen ja mallioppimisen tulosta ovat.

mistä sitten johtuu että ikinä 3 tyttöä eivät voi olla keskenään tasavertaisia kavereita vaan aina joku jätetään ulkopuolelle? Kun taas tätä ei tapahdu poikien kaveruus suhteissa??

Itse huomasin hyvin tuon "tyttö on tärkeämpi" ajattelun hyvin, kun itselle syntyi esikoinen, poika. Ensimmäisenä sukulaiset ja kaverit olist sanomassa että "onpas suloinen poika, no toivottavasti seuraava on tyttö..." ja sama jatkui kahta kauheammin kun 2 seuraavaakin oli poikia.. Sitten tuli hiljaista kun neljäs oli tyttö..
Itselle ei ole tärkeää onko lapsi tyttö vai poika, mutta täytyy myöntää että kolmen pojan jälkeen toivoin tyttöä. Mutta olisin kyllä toivonut poikaa, jos 3 ekaa olisivat olleet tyttöjä.

Mä ainakin halusin ainakin yhden kumpaakin. Nyt 2 poikaa ja yksi tyttö. Ja kyllä, tyttö on inisijä ja tekoitkun vääntäjä :D Pojat on reippaita ja itsenäisiä. Tosin nuorempi poika on vasta 11 pv, mutta ihan on samanlainen kuin veljensä tuon ikäisenä, nukkuu syö ja kakkaa tyytyväisenä. :)

[QUOTE="vieras";27632830]No minä en ole elämässäni tavannut kavereita kiusaavaa poikaa. Kai sellainenkin on mahdollista, mutta olisikohan sitten jo hiukan kasvatuksesta kiinni? Tai sitten sillä on vain siskoja... :D

Toki pojat voivat sitten täräyttää sitä kaveria nyrkillä kun menee hermo, mutta sekin unohtuu puolin ja toisin parissa minuutissa. Tytöillä taas leikkien varsinaisena ideana tuntuu aina olevan se, että saadaan yksi kiusattua ulos, ja sitten seuraavalla kerralla joku toinen niin että kaikki kuitenkin aina pysyvät siinä porukassa kiusattavina.

Meille yhden pojan kaverityttötuli kerran oman tyttökaverinsa kanssa ja alkoivat samantien kiusata pienempää poikaa ulos porukasta, viskasin kyllä molemmat kakarat pois ja sanoin että meille ei ole tulemista ennen kuin oppivat käyttäytymään. Ei kiitos ikinä enää meille kahta tyttöä samanaikaisesti, yksi menee kun pojat pitävät sen kurissa. :)

Ja voin sanoa ettei kyllä tippakaan harmita ettei ole omaa tyttöä. Kyllä sellaisestakin joskus haaveilin kun niille saisi pukea kivoja vaatteita, mutta noh, niin saa pojillekin. Ja ne pukevat sen mitä annetaan, tytöt vinkuvat ja vänisevät siitäkin niin kuin joka asiasta.[/QUOTE]

Jaah...kyl toi poika tietää mitä pukee ja inisee jos ei kelpaa. Ei tosiaan huoli mitä vaan.

Eiköhän nää kiusaamisasiat ja röyhkeydet, kitinät ym ole ihan opittuja juttuja???Kotona ei huomata koskaan niin pakko hakea huomiota sitten muuta kautta?Sitten jos luonne vielä hiukan "kovempi" niin siinä sitten soppa.. Olen raskaana ja mulla ennestään molemmat lapset. Jos mun jostain syystä olisi pakko toivoa jompaa kumpaa lasta niin toivoisin tyttöä koska tytöille kivempia vaatteita :) Mut eniten toivon että saan terveen lapsen..sukupuolella ei niin väliä <3

Eiköhän nää kiusaamisasiat ja röyhkeydet, kitinät ym ole ihan opittuja juttuja???Kotona ei huomata koskaan niin pakko hakea huomiota sitten muuta kautta?Sitten jos luonne vielä hiukan "kovempi" niin siinä sitten soppa.. Olen raskaana ja mulla ennestään molemmat lapset. Jos mun jostain syystä olisi pakko toivoa jompaa kumpaa lasta niin toivoisin tyttöä koska tytöille kivempia vaatteita :) Mut eniten toivon että saan terveen lapsen..sukupuolella ei niin väliä <3

Totta. Kaikkea löytyy niin tytöistä kun pojistakin. Pojat ja tytöt osaa kitistä ja vinkua, kiusata jne....

Kenenkään tytön geeneissä ei ole mitään kiusaamis- tai joukosta erottamis-geeniä, eikä kellään pojalla ole mitään mammassa roikkumis-geeniä, vaan kasvatuksen ja mallioppimisen tulosta ovat.

En puhunutkaan nimenomaisesti esim. kiusaamisesta. Vaan esim. juuri tuosta että lapsi on esim. arka ja äitiin takertuva, ei se todellakaan ole välttämättä mikään kasvatuksen tulos, vaan lapsi on temperamentiltaan ujo ja hitaasti lämpenevä.
Tai no joo, eikai ykskään lapsi äidissään roiku jos äiti heittää heti niskavilloista kauemmas ja kieltää tulemasta syliin.... mutta lieneekö sekään sit kasvatusta, ennemminkin lapsen kaltoinkohtelua.

Eikä, ihan ufoja mielipiteitä täällä, ei sentään Vauvasivujen tasoa. On mullakin esikoispojan luokalla ihan malliesimerkki juoruilevasta ja kieroilevasta tytöstä, on niin hullu, että mullekin tulee valehtelemaan päin naamaa jotain henk.koht. skitsoja, mutta ihan samalla tavalla poikani neljän pojan kaveriporukassa välillä syrjitään joitakin, toisinaan ollaan niin hyvää pataa, että! Ja on sillä luokalla myös yltiöreiluja tyttöjä ja poikia, jotka eivät heterokarsinoidu toisiaan nokittelemaan.

Onneksi meillä vaan tyttöjä, niin saan olla joulun heidän kanssaan. Vaikka meille anoppi on tervetullut. Näyttää olevan, että anoppi haukutaan, no ei tule miniöitä haukkumaan.

Tytöt vaan on niin ihania, niiden kanssa osaa toimia luonnollisesti. Minulla näihin ajatuksiin vaikuttanee omat taustat ja kokemukset. Jos saisin pojan niin miettisin pääni puhki miten ihmeessä saisin kasvatettua hänestä kunnon miehen, joka olisi rakastettava ja suloinen lapsukaiseni vielä aikuisenakin.

mistä sitten johtuu että ikinä 3 tyttöä eivät voi olla keskenään tasavertaisia kavereita vaan aina joku jätetään ulkopuolelle? Kun taas tätä ei tapahdu poikien kaveruus suhteissa??

Itse huomasin hyvin tuon "tyttö on tärkeämpi" ajattelun hyvin, kun itselle syntyi esikoinen, poika. Ensimmäisenä sukulaiset ja kaverit olist sanomassa että "onpas suloinen poika, no toivottavasti seuraava on tyttö..." ja sama jatkui kahta kauheammin kun 2 seuraavaakin oli poikia.. Sitten tuli hiljaista kun neljäs oli tyttö..
Itselle ei ole tärkeää onko lapsi tyttö vai poika, mutta täytyy myöntää että kolmen pojan jälkeen toivoin tyttöä. Mutta olisin kyllä toivonut poikaa, jos 3 ekaa olisivat olleet tyttöjä.

ehkä siksi että odotukset ovat erit.
pojille sallitaan tilan otto koulussa, vievät ison tilan, pelikentän. siihen mahtuu paljon ja sikiöajoista saakka rohkaistaan poikia viemään iso tila ja olemaan yhdessä.

tyttöjä ei.
jos sama kohtelu molemmilla, ympäristöltä, niin tyttöjen käytös parempaa ja ovat parempia ihmisiä kaikin tavoin , pojat kieroilevat ja ilkeilevät ja kiusaavat enemmän.

En tiedä ovatko oikeasti sen toivotumpia, mutta länsimaissa ei ole mitään samanlaista syytä toivoa poikaa, kun jossain maassa missä poika on vanhuuden turva. Tytön toivominen on ehkä naiselle luontevampaa usein, koska nainen on itse ollut tyttö ja on helpompi kuvitella tyttölapsi ja tytön kasvattaminen, koska siitä on ikäänkuin kokemusta. Itselläni ainakin oli näin, mieli tosin muuttui pikkuhiljaa kun selvisi että meille tulee poika <3

Yhteistyössä