Lihavat naiset!!

  • Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ennen oli BMIni 40 nyt seon 25. Uskomattomasti sitä ummistaa silmänsä sille miten lihava on. Helppoa se on nykyään kun lihavuus on hyväksyttyä, lihavuutta ei saa kritisoida ja vaatteitakin löytyy kokoon 60 asti. Juttelimme juuri kaverini kanssa joka myös on laihduttanut. Ihmettelimme sitä miten ei tunnu laihalle vaikka on tiputtanut useamman kymmenen kiloa..vaan tuntee edelleen olevansa se sama läski. Hän kertoi kaveristaan joka taas oli lihonnut 25 kiloa ja tämä kaveri kertoi tuntevansa itsensä ihan saman kokoiseksi kuin ennen lihomista. Mielestäni minulla on tietynlainen etuoikeus arvostella ylipainoisia koska itse olen ennen ollut sellainen ja tiedän ne tekosyyt ja sen lässytyksen. Muistan miten itse olin se tyhmä läskiaktivisti joka puolusti lihavien oikeuksia.
Joopa joo. Älä viitsi. mitäs se sinulle muuten kuuluu, jos joku on lihava tai ruma?
 
tosiaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
AP:n pointti oli kysyä miksi jotkut ihmiset päästävät itsensä sairaalloisen lihaviksi? Aikaisemmin päivällä tässä oli ketju raskaana olevasta ihmisestä, jonka bmi oli 43. Siinä ketjussa mm. puhuttiin kuinka ylipaino on terveellistä ja sairaalloisen ylipainoiset olivat tosi hyökkääviä. Tulihan tähän ketjuun muutama asiallinen vastaus, joten mun puolestani voipi vaipua unholaan.
luin tuon ketjun, eikä siellä mielestäni kukaan väittänyt sairaalloisen LIHAVUUDEN olevan terveellistä, oli tämä linkki jossa kerrottiin, että ylipainoiset vanhukset elävät pidempään, mikä onkin totta. Ja mielestäni siellä kyllä oli hyökkäävä lähinnä tämä yksi provoilija. Ja kyllä mäkin hyökkäisin jos ylipainoista odottajaa verrattais narkkariin. Ai, niin mutta jos ihminen on lihava, niin sille saa sanoa mitä tahansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ennen oli BMIni 40 nyt seon 25. Uskomattomasti sitä ummistaa silmänsä sille miten lihava on. Helppoa se on nykyään kun lihavuus on hyväksyttyä, lihavuutta ei saa kritisoida ja vaatteitakin löytyy kokoon 60 asti. Juttelimme juuri kaverini kanssa joka myös on laihduttanut. Ihmettelimme sitä miten ei tunnu laihalle vaikka on tiputtanut useamman kymmenen kiloa..vaan tuntee edelleen olevansa se sama läski. Hän kertoi kaveristaan joka taas oli lihonnut 25 kiloa ja tämä kaveri kertoi tuntevansa itsensä ihan saman kokoiseksi kuin ennen lihomista. Mielestäni minulla on tietynlainen etuoikeus arvostella ylipainoisia koska itse olen ennen ollut sellainen ja tiedän ne tekosyyt ja sen lässytyksen. Muistan miten itse olin se tyhmä läskiaktivisti joka puolusti lihavien oikeuksia.
Joopa joo. Älä viitsi. mitäs se sinulle muuten kuuluu, jos joku on lihava tai ruma?
Ei kuulu jos joku on ruma, mutta lihavuuden kustannukset maksaa jokainen työntekijä omista veroistaan. Toisin sanoen yhteiskunta. Onhan tupakoitsijoitakin rankalla kädellä toruttu ja kaiken maailman kiellot on lätkitty..miksi ei lihavuutta samalla tavalla kitketä?
 
Ullabulla
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ullabulla:
Mä olen ylipainoinen, juurikin BMI on 40 eli sairaalloisen lihava. Ennen raskautta olin vain ylipainoinen, raskauden aikana ei tullut kiloakaan lisää eli oma paino tippu sinä aikana. Synnytyksen jälkeen aloin elää normaalisti, tuli ehkä lievää masennusta, en enää välittänyt itsestäni. Huolen pidin lapsestani ja keskityin siihen. Eli ajattelin täysin väärin, en osannut ajatella objektiivisesti että tottakai on lapsen parasta että äiti on kunnossa eikä vaan ahmi, herkuttele ja lohduttaudu ruoalla. Parissa vuodessa painoa vaan tuli huimasti lisää.

Nyt olen katkaissut lihomiskierteen ja alkanut ajattelemaan itseänikin ja alkanut tiputtamaan painoa. Kuulun kanssa juurikin niihin Prisman dokumentissa mainittuihin joiden keho varastoi kaiken, jopa pullan näkeminen jotenkin siirtää ne kalorit itteeni. Tiedän että tie on pitkä ja tuskainen mut nyt mä aion onnistua ja hyvin onkin alkanut kaikkinensa. En pidä itsestäni tälläisenä.

Mutta siis ap:n kysymykseen vastauksena olisi siis että en välittänyt itsestäni ja lohdutin sekä palkitsin itseäni ruoalla.
Tää on aivan ku mun suusta, ainoa vaan että mulla tuli ne kilot ekan raskauden aikana, en sitten ehtinyt niitä pudottaa kun tulin heti raskaaksi, mutta aloin raskauden aikana liikkumaan ja syömään oikein ja näin ollen toisessa raskaudessa ei tullut kiloja yhtään (ikäeroa lapsilla 11kk) mutta toisen synnytyksen jälkeen masennuin pahasti, oli pahoja psykoottisia oireita, en nukkunut juurikaan. Paino on vain noussut koko ajan, nyt alkaa olla taas pää koppa kunnossa ja olen lääkkeitä vähentämässä ja ensi maanantaina on alkamassa ensin joku tehodietti joka kestää sen n. viikon ja sit alkaa laihdutus ja elämäntapakoulu.
Mä inhoan vartaloani ja mulla on 40 kiloa ylimääräistä ja tiedän että itse olen kiloni kerännyt. Mä kuitenkin pystyn ja kykenen kävelemään, juoksemaan, kiipeämään rappusia, hyppimään jne... Mutta syytän silti masennustani sairaalloisesta ylipainostani. Toki olen ollut aina perso herkuille mutta nyt olen lasten nukkuessa ahminut kaikkea omaan pahaan olooni.
Mä myös pystyn tekemään noita juttuja läskeineni, mutta en pidä niistä yhtään.

Mä oon kanssa karvat pystyssä joka kerta ku nää ketjut alkaa ja ymmärrän et joillain oikeesti voi olla jotain kilpirauhasongelmaa jne. Jotkut lääkkeet turvottaa (oon ihan läheltä seurannut lääkkeiden myötä +30 kg -tapausta), mutta joo suurimmalla osalla ne on ihan selityksiä.

Itsekin sorruin aiemmin selittelemään kunnes tajusin, että en tosiaan välittänyt enkä arvostanut itteäni saati että mitä muut ajattelee. Ja nyt olen lähtenyt elämäntapamuutokseen ja teen sen vain ja ainoastaan itseni takia!!!
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ennen oli BMIni 40 nyt seon 25. Uskomattomasti sitä ummistaa silmänsä sille miten lihava on. Helppoa se on nykyään kun lihavuus on hyväksyttyä, lihavuutta ei saa kritisoida ja vaatteitakin löytyy kokoon 60 asti. Juttelimme juuri kaverini kanssa joka myös on laihduttanut. Ihmettelimme sitä miten ei tunnu laihalle vaikka on tiputtanut useamman kymmenen kiloa..vaan tuntee edelleen olevansa se sama läski. Hän kertoi kaveristaan joka taas oli lihonnut 25 kiloa ja tämä kaveri kertoi tuntevansa itsensä ihan saman kokoiseksi kuin ennen lihomista. Mielestäni minulla on tietynlainen etuoikeus arvostella ylipainoisia koska itse olen ennen ollut sellainen ja tiedän ne tekosyyt ja sen lässytyksen. Muistan miten itse olin se tyhmä läskiaktivisti joka puolusti lihavien oikeuksia.
Joopa joo. Älä viitsi. mitäs se sinulle muuten kuuluu, jos joku on lihava tai ruma?
Ei kuulu jos joku on ruma, mutta lihavuuden kustannukset maksaa jokainen työntekijä omista veroistaan. Toisin sanoen yhteiskunta. Onhan tupakoitsijoitakin rankalla kädellä toruttu ja kaiken maailman kiellot on lätkitty..miksi ei lihavuutta samalla tavalla kitketä?
sanonta jonka mukaan entiset tupakoitsijat ja juopot on pahimpia moralisteja, pätee näköjään entiseen lihavaankin....
 
pläski
Miksi sä AP luulet etteivät lihavat tekisi MITÄÄN laihtuakseen. Jos ylimääräisiä kiloja on vaikka 50 niin niiden laihduttamiseenhan menee vuosi/vuosia! Ja pitäähän läskien syödäkin jotain. En ymmärrä edelleenkään tätä että täällä vouhkataan toisten elämillä ja arvostellaan kun ei tiedetä asioista mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pläski:
Miksi sä AP luulet etteivät lihavat tekisi MITÄÄN laihtuakseen. Jos ylimääräisiä kiloja on vaikka 50 niin niiden laihduttamiseenhan menee vuosi/vuosia! Ja pitäähän läskien syödäkin jotain. En ymmärrä edelleenkään tätä että täällä vouhkataan toisten elämillä ja arvostellaan kun ei tiedetä asioista mitään.
Luuletko ihan tosiaan, että laihduttaminen = nälkää ja syömättömyyttä? Laihduttaminen on juuri niin yksinkertaista kulutat enemmän kuin syöt. Jokainen joka on käynyt peruskoulun oppimäärän niin osaa laskea ne kalorit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh:
Ennen oli BMIni 40 nyt seon 25. Uskomattomasti sitä ummistaa silmänsä sille miten lihava on. Helppoa se on nykyään kun lihavuus on hyväksyttyä, lihavuutta ei saa kritisoida ja vaatteitakin löytyy kokoon 60 asti. Juttelimme juuri kaverini kanssa joka myös on laihduttanut. Ihmettelimme sitä miten ei tunnu laihalle vaikka on tiputtanut useamman kymmenen kiloa..vaan tuntee edelleen olevansa se sama läski. Hän kertoi kaveristaan joka taas oli lihonnut 25 kiloa ja tämä kaveri kertoi tuntevansa itsensä ihan saman kokoiseksi kuin ennen lihomista. Mielestäni minulla on tietynlainen etuoikeus arvostella ylipainoisia koska itse olen ennen ollut sellainen ja tiedän ne tekosyyt ja sen lässytyksen. Muistan miten itse olin se tyhmä läskiaktivisti joka puolusti lihavien oikeuksia.
Joopa joo. Älä viitsi. mitäs se sinulle muuten kuuluu, jos joku on lihava tai ruma?
Ei kuulu jos joku on ruma, mutta lihavuuden kustannukset maksaa jokainen työntekijä omista veroistaan. Toisin sanoen yhteiskunta. Onhan tupakoitsijoitakin rankalla kädellä toruttu ja kaiken maailman kiellot on lätkitty..miksi ei lihavuutta samalla tavalla kitketä?
Kerro minulle, miten olen rasittanut sinua verovaroin? Minusta on epäreilua, että minä joudun maksamaan mm. virossa epäonnistuneet tissileikkaukset verovaroista kun nämä turhamaiset letukat saavat ilmaiset korjaukset suomessa piikkiini.

Tai mieten olisi lapsilisät ja äityipakkaus. Mikä minä olen maksmaan veroja, jotta ylikansoittunut maailma lisääntyisi lisää ja saa tukia minun verovaroistani!
 

Yhteistyössä