Tyttölasten äidit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aika hiljaseks vetää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos haaveeni toteutuvat ja minusta tulee jonakin päivänä sinkkuäiti, pakko myöntää, että toivon todella paljon enemmän tyttöä kuin poikaa. Minulla ei ole aavistustakaan, miten poikalasten kanssa toimitaan ja miten pojalle ollaan äiti. Lähes kaikilla ystävilläni ja muilla tutuilla on pelkkiä tyttöjä. Minulla ei ole sisaruksia eikä miespuolisia kavereita, enkä ole muutenkaan juurikaan ollut tekemisissä poikalasten kanssa.

Mä ihmettelin itseasiassa tätä samaa että mikä oikeus tyttölasten äideillä on oikeasti haukkua todella rumin sanoinkin vielä meitä poikalasten äitejä.

Voin kaivaa sen ketjun jota tarkoitin esim.

tyttölasten äidit tai muuten itsensä tyttöäideiksi itsensä kokevat ovat poikakammoisia ja vihaavat poikia ja "poikein maailmaa"? Se, että saitte aloituksesta kyhättyä nyt muuta niin siihen olen syytön!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tyttölasten äidit tai muuten itsensä tyttöäideiksi itsensä kokevat ovat poikakammoisia ja vihaavat poikia ja "poikein maailmaa"? Se, että saitte aloituksesta kyhättyä nyt muuta niin siihen olen syytön!

Ja sulle on sanottu että eivät ole poikakammoisia, mitä vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja Pojat on poikia?:
"Minä vain ajattelin sen jotenkin niin, että kärsimättömänä, lyhytpinnaisena ja ylenpalttiselle älämölölle allergisena yksilönä tulisin paremmin toimeen tyttö- kuin poikalasten kanssa."

Tämä on just asenne ja ajatusmaailma mitä kummastelen. Niin kuin ne pojat olisivat lähtökohtaisesti villimpiä, meluisampia jne. Yksikin tuttuni aina nauraa kun kuulee, että perheeseen syntyi kolmas poika! Voi herranjumala miten ne tulevat toimeen! Ihan kuin poikien kasvattaminen olisi hirveästi haastavampaa.

Molemmissa on minusta omanlaisensa kasvatushaasteet. Hirveän paljon jyllää edelleen vanhanaikainen ajatusmaailma, että pojat ovat poikia (= ei kasvateta niitä vaan annetaan niiden riehua!) ja tytöt ovat rauhallisia ja osallistuvat vaikka kotitöihin (= koska ne on opetettu ja kasvatettu siihen!). Pojille ehkä tietoisemminkin laitetaan rajoja, tyttöjen vain oletetaan olevan "kiltisti". Tuloksena tästä mm teinityttöjen masentuneisuuden huippulukemat.

Mä ainakin näen sen niin, että melutaso tai se miten lapsi on kasvatettu, ei ole kiinni siitä onko se tyttö vai poika.

Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Ei pidä unohtaa, että noin ajatellessani olin kakskytjarisat -ikäinen, ehkä vielä hieman kypsymätön äitikandidaatti, joka kuitenkin jo sen verran tunsi itseään, että uskalsi sanoa ajatuksensa ääneen. Mutta kuten sanottua, ne pojatkin olisin ottanut kiitollisuudella vastaan. Mutta ihan HIEMAN enemmän toivoin tyttöjä. Käsi sydämelle; kukapa odottava äiti ei olisi jossain raskautensa vaiheessa toivonut jompaa kumpaa, vaikkapa vain niinkin, että toive vaihtelee vuoroviikoin pojasta tyttöön? Harva vain uskaltaa sanoa sen ääneen juurikin tällaisen leimautumisen pelossa.

Enempi yritin ottaa kirjoituksellani kantaa tuohon kateusaspektiin. Eli edes kaikki miehet eivät toivo välttämättä ensisijaisesti poikaa ihan himona. Vaikka varmasti sellaisen saadessaan olisivat/ovat ihan yhtä onnellisia. Ihan niin kuin minäkin olisin ollut. =)

No eiköhän meitä "tyttöjen äitejä" ole sitten montaa eri sorttia, en kyllä itse tiedä yhtään poikien vihaajaa ja itse pidän sekä tyttölapsista & poikalapsista, oma tyttöni on niin villikko että en kyllä eroja näe näiden vauhtiveijareiden kesken. ;)

aika suuri osa on negatiivisesti virittäytyneitä poikien maailmaan. Sen olen näinä vuosina puistoissa nähnyt!
Siitäkin huolimatta, että poikani on aina ollut puettuna s.puoli neutraalisti ja monesti ovat ns. tyttöjen leikkejä leikkineet. Välillä tuntuu, että oikein sellainen poikaallergia vaivaa..
Eilen aloitettiin muskari, poikani oli ainoa poika ja voi että.. Oli siellä vilkkaita tyttöjäkin,mutta jos poikani vähän innostui niin heti katseet tappoi..

En mä ainaskaan oo koskaan valittanut sitä että mulla on kaks tyttöä. Tietysti poika olisi ollut kiva mutta luoja loi nämä tytöt ja olen ihan tyytyväinen heihin ja rakastan molempia tyttöjäni yhtä paljon enkä ole kateellinen heille joilla on poikia.

aika suuri osa on negatiivisesti virittäytyneitä poikien maailmaan. Sen olen näinä vuosina puistoissa nähnyt!
Siitäkin huolimatta, että poikani on aina ollut puettuna s.puoli neutraalisti ja monesti ovat ns. tyttöjen leikkejä leikkineet. Välillä tuntuu, että oikein sellainen poikaallergia vaivaa..
Eilen aloitettiin muskari, poikani oli ainoa poika ja voi että.. Oli siellä vilkkaita tyttöjäkin,mutta jos poikani vähän innostui niin heti katseet tappoi..

Anteeksi nyt, mutta väkisinkin tuli mieleen kysymys, että kuinkahan suuri osa tästä on sun omaa kuvittelua?

Itsehän sä täällä alat syyttelmää mm mua poikakammoiseksi parin sanan perusteella.
Ettei nyt koko ajatus ois vaan sun vainoharhaas. Tai sit tunnet vähän yksinkertaisia ihmisiä.

No varmasti siksi, että ihmiset on hyvin ehdollistuvia otuksia. Jos perheeseen syntyy pelkkiä tyttöjä niin äidit ajattelee ja uskottelee itselleenkin että, tytöthän onkin ihanampia ja kivempia. Jos nämä äidit olisi saanut pelkkiä poikia niin ne ajattelis just päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras (kahden pojan ja yhden tytön äiti):

Anteeksi nyt, mutta väkisinkin tuli mieleen kysymys, että kuinkahan suuri osa tästä on sun omaa kuvittelua?

No mä mietin aivan samaa. Ihme purkaus ap:lta ja yritys laittaa omia mielipiteitään ja oletuksiiaan toisten päähän. Ei voi kuin ihmetellä. Tosi katkeran oloista tekstiä.

No niitä tappokatseita saa kyllä tyttölastenkin äidit, oltiin jumpassa ja pimu melskas koko ajan, poltetta tuntu koko ajan niskassa kun silmäilyjä sain osakseni. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Ja jumppa oli vielä äiti-lapsijumppa...

Alkuperäinen kirjoittaja Norppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Toivoisin myös, että et vetäisi johtopäätöksiä tyttölasten äideistä sen perusteella, että sinulle on aiheesta vuodattanut kaverisi (tai oikeastaan 2 kaveria).

Peesaan.

näinpä, itse tekisin vain sen päätelmän, että nuo kaverisi ovat hiukan outoja

mies on huomannut saman puistossa jne.. Ja ok, mun tuttavapiirissä on enemmän tyttöäitejä. Näistä siis 2 (korkeakoulutuksen saanutta) on avoimesti tilittänyt tuntojaan ja kateuttaan (käyttivät sanaa kateus pojistani). Olin itsekin yllättynyt, että miten fiksut ihmiset voi ajatella noin! Mä en ole koskaan halunnut kuin eläviä lapsia! Rakastan suunnattomasti poikiani ja kummityttöäni! Ehkä olen sitten jotenkin omituisten ihmisten ympäröimä, mutta minä olen kokenut tällaista poika-vihaa. Sori, jos suututin.

mies on huomannut saman puistossa jne.. Ja ok, mun tuttavapiirissä on enemmän tyttöäitejä. Näistä siis 2 (korkeakoulutuksen saanutta) on avoimesti tilittänyt tuntojaan ja kateuttaan (käyttivät sanaa kateus pojistani). Olin itsekin yllättynyt, että miten fiksut ihmiset voi ajatella noin! Mä en ole koskaan halunnut kuin eläviä lapsia! Rakastan suunnattomasti poikiani ja kummityttöäni! Ehkä olen sitten jotenkin omituisten ihmisten ympäröimä, mutta minä olen kokenut tällaista poika-vihaa. Sori, jos suututin.

No voit ainakin hengähtää, en minä eikä lähipiirissänikään kukaan tyttöjen äiti ainakaan ole sanonut että ei pitäisi poikalapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Minä vain ajattelin sen jotenkin niin, että kärsimättömänä, lyhytpinnaisena ja ylenpalttiselle älämölölle allergisena yksilönä tulisin paremmin toimeen tyttö- kuin poikalasten kanssa. Mutta olisi minulle pojatkin kelvanneet. :) .

Tää ei muuten ole sukupuolesta kiinni..!
Esikoinen rauhallinen poika, tytön temperamenttisen luonteen on naapuritkin varmasti huomanneet, tai siis kuulleet :whistle:

Musta tuntuu että tyttölasten äidit saa enemmän sääliviä katseita ja voivotteluja, kun ei ole sitä poikaa perheeseen saatu. Ehkä nämä poika-kammoiset äidit on kyllästynyt noihin säälittelyihin ja niillä on noussut "karvat pystyyn". Kun onhan se kurjaa kun lapsiesi sukupuolta surkutellaan kun itse olet oikein onnellinen ja ylpeä tyttäristäsi.

En ole moisesta kuullutkaan! Itselläni kaksi tyttöä, ja kaveripiirissä monilla tyttöjä pelkästään, ja kaikki ollaan tytöistämme toooosi onnellisia. Eikä poikia kohtaan negatiivisia tunteita tunneta, vaikka itse kyllä myönnän toivoneeni nimenomaan tyttöjä.

Siis, häh?! :o Tulikohan ap:lta "pieni" yleistys. Mulla on tyttö ja tyttöjä olen aina halunnut, mitään poika-vihaa en ole koskaan tuntenut. Exä rakastaa likkaa, koska tämä on hänen lapsensa eikä siinä ole sukupuolella merkitystä.

Jos saan lisää lapsia, niin toivon saavani tyttöjä, mutta kyllä se poika olisi yhtä tervetullut. Pääasia olisi edes saada se toinen lapsi.

Minkäs sille luonnolle mahtaa,toiset vain saavat poikia ja toiset vain tyttöjä ja toiset molempia. Sietäis olla onnellinen,että on ylipäänsä lapsia saanut! Se lasten saanti kun ei valitettavasti oo tässä nyky maailmassa kaikille niin helppo juttu.En oo ikinä ymmärtäny mitä väliä sillä sukupuolella on,omia ne on oli kumpaa sorttia tahansa.

Itelläni on kaks poikaa ja yksi tyttö ja jokainen yhtä rakas :heart:

heips, mulla on 4 tyttöä ja 2 poika ja vielä tossa järjestyksessä syntyneet.....me olemme erittäin onnellisia kaikista lapsistamme ja luulin molempia poikiakin odotusvaiheessa tytöiksi....mutta KAIKILLE se ei ollu hyvä asia että on 4 tyttöä...saimme kuulla jos jonkun näköistä kommenttia harjoituskappaleista ym. Ehkä nämä ystäväsi siksi sanoivat noi että ovat kuulleet myös vastaavanlaisia kommetteja jo kokevat että ovat epäonnistuneet. Olisi ollut fiksua sinun olla ymmärtävinäsi heitä ja kehua että tytötkin ovat yhtä hyviä. Monelle näyttää olevan vain poikalapset tärkeitä. Meillä anoppilassakin huomataan vaan pojat eikä tyttöjä ollenkaan, onnkes tytöt ite pikkasen tulevat äänekkäinä esiin että ei voi kukaan heidän olemassa oloaan unohtaakkaan.

mitä ihmeen väliä sillä on onko tyttö tai poika
sain 2 poikaa kolmatta odotin niin tavallaan toivoin että tyttö olisi koska oli jo 2 poikaa, onnellinen olisin ollut vaikka poika olisi tullutkin mutta hyvä että nyt pääsen nauttimaan kummankin sukupuolen kasvatuksesta

Yhteistyössä