Tyttölasten äidit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aika hiljaseks vetää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aika hiljaseks vetää

Vieras
Mä olen usein miettinyt että mikä poika-lasten kammo/viha teillä on?
Onko se sitä ihan ehtaa kateutta mistä mun kaveri mulle vuodatti (tai oikeastaan 2 kaveria).
eli heillä on ITSELLÄ niin paha olo, kun ei miehelle sitä "kaveria" sitten tullut ei poikaa?

Mun 2 kaveria on molemmat jurrissa itkenyt tätä, että hyvä sun on! Sulla on poika miehellesi!
Mä en ymmärrä! Mä tykkään ihna kamalasti lapsista! Molemmista sukupuolista.

Mulle on tullut ihan sellainen olo, että anteeksi pojistani. Varsinkin kun niitä pitää kommentoida monesti aika ikävästi, että " just tollasia räkänokkia pojat just on".

Olenko mä yhtään sen enempää "syyllinen " tai syytön siihen mitä mun kolosta on kuoriutunut?

Siis täh? Tämän on pakko olla provo. Ei minun kaveripiirissäni kukaan valittele tyttölapsiaan. Toki ymmärrän, että jos toiveissa on tehdä sekä tyttö että poika, niin kahden tyttölapsen jälkeen toivoo tietenkin poikaa, samoin kuin poikalapsien jälkeen toivoo tyttöä.
Mutta en ole kyllä ikinä törmännyt kuvailemaasi asenteeseen, minun lähipiirissäni kaikki lapset ovat toivottuja.
Toivoisin myös, että et vetäisi johtopäätöksiä tyttölasten äideistä sen perusteella, että sinulle on aiheesta vuodattanut kaverisi (tai oikeastaan 2 kaveria).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsistaan onnellinen ja tyytyväinen! Miksi pitää mollata tai vertailla?

No varmaan siks kun toisten penskat käy hermoille samalla lailla kun omatkin, sillä erolla että omiaan rakastaa vaikka mitä tapahtus? Kyllä minä ärsyynnyn yhtälailla muitten lapsista kun omista jos on syytä, mutta ei minulla ainakkan oo tarvetta sen takia mollata.

Molemmilla kerroilla toivoin enempi tyttöä - ja niin muuten teki lasten isäkin - mutta kiitollisuudella olisin sen pojankin vastaanottanut.

Mutta ei kateudella ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, ainakaan minun tapauksessani. Minä vain ajattelin sen jotenkin niin, että kärsimättömänä, lyhytpinnaisena ja ylenpalttiselle älämölölle allergisena yksilönä tulisin paremmin toimeen tyttö- kuin poikalasten kanssa. Mutta olisi minulle pojatkin kelvanneet. :)

Enkä ole lasteni syntymän jälkeen uhrannut asialle montaakaan ajatusta, joten en oikeastaan edes tiedä että mistä puhut.

kertoo ihmisen luonteesta ja älykkyydestä aika paljon, jos kehtaa edes myöntää, ettei omien lasten sukupuoli kelpaa. ei minun tuttavapiirissäni ole ketään tollasta naista, yhen miehen tiän, joka oli tyttäreensä pettyny.

Meillä tyttö ja poika ja tässä järjestyksessä. Kyllä se sitä kateutta on jos itsellä vain tyttöjä, samaa kateutta löytyy myös poikien vanhemmista kun heillä ei ole sitä tyttöä... Onhan se kiva seurata kummankin kehitystä, vaikka ei sillä sukupuolella mitään merkitystä olekkaan. Ja jos mies suoraan ilmoittaa haluavansa pojan niin paha olohan siitä vaimolle tulee jos ei sitä poikaa "pysty antamaan", vaikka ei se hänen vikansa olekkaan...

"Minä vain ajattelin sen jotenkin niin, että kärsimättömänä, lyhytpinnaisena ja ylenpalttiselle älämölölle allergisena yksilönä tulisin paremmin toimeen tyttö- kuin poikalasten kanssa."

Tämä on just asenne ja ajatusmaailma mitä kummastelen. Niin kuin ne pojat olisivat lähtökohtaisesti villimpiä, meluisampia jne. Yksikin tuttuni aina nauraa kun kuulee, että perheeseen syntyi kolmas poika! Voi herranjumala miten ne tulevat toimeen! Ihan kuin poikien kasvattaminen olisi hirveästi haastavampaa.

Molemmissa on minusta omanlaisensa kasvatushaasteet. Hirveän paljon jyllää edelleen vanhanaikainen ajatusmaailma, että pojat ovat poikia (= ei kasvateta niitä vaan annetaan niiden riehua!) ja tytöt ovat rauhallisia ja osallistuvat vaikka kotitöihin (= koska ne on opetettu ja kasvatettu siihen!). Pojille ehkä tietoisemminkin laitetaan rajoja, tyttöjen vain oletetaan olevan "kiltisti". Tuloksena tästä mm teinityttöjen masentuneisuuden huippulukemat.

Mä ainakin näen sen niin, että melutaso tai se miten lapsi on kasvatettu, ei ole kiinni siitä onko se tyttö vai poika.

tätä aihetta on puitu niin täällä kuin av:llakin lukuisat kerrat ja tulos on sama. "pelkkien" tyttöjen äidit on todella poika-kammoisia. Kuten nyt sinäkin lunacy sioux..

Meidän ekaluokkalainen poika ainakin just nyt on niin hermoille käyvä ja ärsyttävä räkänokka, että jos joku huolii, niin voin laittaa sille vaikka 50 euroa mukaan ;) ;) ;) Palautuspäiväksi voidaan sopia vaikka konfirmaatiopäivä. ;) ;) ;)

lapsistaan onnellinen ja tyytyväinen! Miksi pitää mollata tai vertailla?

En minä ainakaan mollaa, ei tulis mieleenikään. Täällä keskustelu palstoilla usein mollataan tyttölasten äitejä ja säälitään, kun eivät "saa" poikaa.
Itse olen tyytyväinen tyttöihini ja tuleviin lapsiinikin, olivat mitä sukupuolta tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pojat on poikia?:
"Minä vain ajattelin sen jotenkin niin, että kärsimättömänä, lyhytpinnaisena ja ylenpalttiselle älämölölle allergisena yksilönä tulisin paremmin toimeen tyttö- kuin poikalasten kanssa."

Tämä on just asenne ja ajatusmaailma mitä kummastelen. Niin kuin ne pojat olisivat lähtökohtaisesti villimpiä, meluisampia jne. Yksikin tuttuni aina nauraa kun kuulee, että perheeseen syntyi kolmas poika! Voi herranjumala miten ne tulevat toimeen! Ihan kuin poikien kasvattaminen olisi hirveästi haastavampaa.

Molemmissa on minusta omanlaisensa kasvatushaasteet. Hirveän paljon jyllää edelleen vanhanaikainen ajatusmaailma, että pojat ovat poikia (= ei kasvateta niitä vaan annetaan niiden riehua!) ja tytöt ovat rauhallisia ja osallistuvat vaikka kotitöihin (= koska ne on opetettu ja kasvatettu siihen!). Pojille ehkä tietoisemminkin laitetaan rajoja, tyttöjen vain oletetaan olevan "kiltisti". Tuloksena tästä mm teinityttöjen masentuneisuuden huippulukemat.

Mä ainakin näen sen niin, että melutaso tai se miten lapsi on kasvatettu, ei ole kiinni siitä onko se tyttö vai poika.

Pojat on poikia. Siitä on turhaa kiistellä =)
Onhan se ihan tutkittua faktaa, että miehen ja naisen aivot poikkeavat toisistaan. Poikien käytös poikkeaa tyttöjen käytöksestä. Vaikka poikaa ja tyttöa kasvattaisi identtisesti, niin pojista usein puskee se villeys läpi. Ja pojat ovat usein ihan luontaisesti kiinnostuneet "poikinen" jutuista.

tätä aihetta on puitu niin täällä kuin av:llakin lukuisat kerrat ja tulos on sama. "pelkkien" tyttöjen äidit on todella poika-kammoisia. Kuten nyt sinäkin lunacy sioux..

Ehkä ne isät eivät ole niin "poikakammoisia" kuin äidit. Äidit haluavat "oman joukkueen". On myös mahdotonta tietää, mitä olisi JOS olisi molempia sukupuolia jos on vain toista. Siksi onnellinen "vain tyttölasten äiti" kuvittelee, että vain SE voi olla ihanaa kun on tyttöjä, vaikka todellisuudessa olisi yhtä onnellinen kun olisi poikia tai molempia. Jos yleensä pitää lapsista ja rakastaa lapsiperhe-elämää, tykkää yleensä molemmista.

Ei millään pahalla mutta lunacy_llä on myös poikalapsia, tai ainakin poikalapsi.

Vai niin.
Mulla tosin on 1 tyttö ja 2 poikaa :snotty: Yhtä rakkaita jokainen :heart:

Mulla on yksi tyttö ja toiveena olis toinen lapsi lisää.
Ei ole sukupuolella väliä kunhan on terve.
Esikkoa odottaessa joku ääliö mulle tokaisi että toivottavasti on poika niin on ukkos ilonen...
Ukolla ei ollu mitään väliä kumpi tulee, kunhan kaikki menee hyvin ja niin on toisenkin kohdalla.

Ja tämä ainokainen prinsessani on sitte tooooooosi villi ja armoton Puuha Pete fani, että ei niitä luonnejuttuja oikein voi yleistää.... :whistle:

Ei mulla ole mitään poikia vastaan.
Mies ei ole ikinä sanonut haluavansa poikaa, kahdella viimeisellä kerralla on kyllä ihan kysymättä sanonut toivovansa mieluummin tyttöä.

En mä ole kenellekään kateellinen yhtään mistään, eikä mulla ole poikalapsista mitään ongelmaa, en vaan kolmen tytön äitinä osaa kuvitella itseäni pojan äidiksi. Jos vielä sitä "iltatähteä" suunnitellaan ja poika tulee, niin sitten on opittava olemaan, eihän siinä mitään. Yhtä rakas se varmasti olisi.

Miksi on niin vaikea käsittää, että kaikki ei halua poikia? Edes kaikki miehet.
Mä ymmärrän, että on myös niitä, jotka ei kaipaa sitä tyttöä. Edes kaikki naiset.
Ja niitä, jotka haluaa molempia sukupuolia.

Saahan sitä toivoa, mutta eipä noihin voi vaikuttaa. Kai ne katkerat ja kateelliset on sitten niitä, jotka on toivoneet jotain muuta kuin saaneet.

Yhteistyössä