Facebook, kaverit ja synttärionnittelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuka minua muistaisi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuka minua muistaisi?

Vieras
Mä just kävin kattomassa paljonko mulle oli "kavereilta" sadellut onnitteluita synttäreiden johdosta. Mulla on n. 150 kaveria ja ZERO onnittelua. Lähimmiltä ystäviltä on puhelimeen tullut, joten heiltä en edes odota FBssa mitään. Mutta että näin. On mulla kans kavereita. :) tuttuja pitäisi sanoa, ei ystäviä.

Mä olen kyllä aika ei-aktiivi facebookkaaja joten en ole tuollaista edes ajatellut, kun mä kuitenkin näen itse ystävieni synttärijutut. Mistä sen sitten sais vaihdettua tai katottua että onko se julkinen ystäville vai ei?

Siellä tiedoissa on kohta, johon laitetaan syntymäpäivä, ja siinä voi valita, näkyykö se profiilissa vai ei. Jos se ei sun profiilissa näy, ei siitä ole myöskään mennyt kavereille tietoa.

Mäpä käyn tsekkaamassa. Ja jos ei ole näkyvissä, niin en mä taida sitä "tyrkylle" tänään laittaakaan... olis vähän onniteluiden kalastelun makua.
Mutta jos se siellä on niin huomaapa ettei ole niin kauhean suosittu ihminen. Ja tietty... ei kaikki käy joka päivä siellä!!!

Mutta mutta, on tänään ollut vähän down fiilis, kun mä olen niin materialisti että lahjoja odottelen eikä kotiväkikään aamulla mua muistanut kuin pusulla ja kortilla. Tietty lasten itse tehty kortti on aivan ehdoton, mutta minkän luonteelleen voi.... tavara, tavara, tavara.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Mä ihmettelin ku kuka ei kirjota.mut mun seinälle ei voinu kirjoittaa oli esto,mut otin sen pois

Mulle kyllä välillä tulee sähköpostiin tieto, että se ja se kirjoitti mun seinälle, mutta kun mä menen omalle sivulle, niin en löydä mitään mistään.
Mä olen kyllä ton kanssa niin käsi, sen jälkeen kun siellä joku juttu vaihtu niin en ole koko FBsta mitään tajunnut. Käyn vaan kurkkaan mitä muille kuuluu... kuulun siis kastiin joka ei koskaan itsestä ilmoita mitään. Mun mielestä se on turhaa. Mutta kommentoin kyllä toisten statuksia ja onnittelen.

Mä en kuulu koko facebookin kun ei kiinnosta jotkut 'kaverit' joita ei edes koskan näe. Varmaan tosi makee fiilis kun on 150 kaveria, joista murto-osa edes tietää mitä sulle oikeasti kuuluu :D

Mulla on yli 300 kaveria, mutta niistä valtaosa on työkavereita sekä entisiä koulukavereita joiden synttärit ja elämä ei vois vähempää kiinnostaa, mutta valitettavasti juurikin tuon massan takia edes läheisten kavereiden/sukulaisten synttäreitä ei jaksa fb:ssa kommentoida. Joka viikko tuntuu että kymmenellä on synttärit.

Toisaalta, on aika outoa jos aikuisille ihmisille joku synttäreiden muistaminen on kovin tärkeää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kuulu koko facebookin kun ei kiinnosta jotkut 'kaverit' joita ei edes koskan näe. Varmaan tosi makee fiilis kun on 150 kaveria, joista murto-osa edes tietää mitä sulle oikeasti kuuluu :D

Mä menin rekisteröitymään facebookiin sen takia, kun yksi ystävä oli hukassa. Olin hukannut sen sähköpostiosoitteen, oltiin yksi kesä bestiksiä jenkeissä kun olin töissä. Mä löysin sen facebookista. Muut ystävät on tullut sitä kautta että ne ottaa muhun yhteyttä, en mä niihin. Kun mä siellä kerta olen ja tunnen jokaisen kuitenkin niin se olis aika "noloa" jättää hyväksymättä kaveripyyntö. Ja oikeasti, nehän on kavereita, ei ystäviä. Joten ei tää maailman kamalin asia ole ettei onnitteluja satele, mutta onhan toi sellainen tietynlainen mittari, joka nyt kertoo jotain. Jää jokaisen mietittäväksi mitä se kertoo...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä menin rekisteröitymään facebookiin sen takia, kun yksi ystävä oli hukassa. Olin hukannut sen sähköpostiosoitteen, oltiin yksi kesä bestiksiä jenkeissä kun olin töissä. Mä löysin sen facebookista. Muut ystävät on tullut sitä kautta että ne ottaa muhun yhteyttä, en mä niihin. Kun mä siellä kerta olen ja tunnen jokaisen kuitenkin niin se olis aika "noloa" jättää hyväksymättä kaveripyyntö. Ja oikeasti, nehän on kavereita, ei ystäviä. Joten ei tää maailman kamalin asia ole ettei onnitteluja satele, mutta onhan toi sellainen tietynlainen mittari, joka nyt kertoo jotain. Jää jokaisen mietittäväksi mitä se kertoo...

Niin, ehkä se kertoo sen että todellinen elämä ja todelliset kaverit ei sieltä löydy ;) Mulla on tuttuja jotka viettää tunteja naamakirjassa kuviteltujen kavereiden kanssa; päivittävät elämänsä kulissia toisilleen sen sijaan että oikeasti eläisivät. Jotenkin sääliksi käy. Kaukaisiin kavereihin varmasti käypä yhteydenpitoväline.

Yhteistyössä