Tyttäreni seurustelee ulkomaalaisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hansu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24953087]Jos et sattunut huomaamaan, niin olihan tuossa linkki mukana ja googlettamalla saa lisätietoa.

Äskettäin turkkilaiset ilkkuivat kurdeille siitä, että kurdit saivat mitä ansaitsivat kun joutuivat maanjäristyksen uhreiksi. Et sellaisia lutusia nuo turkkilaiset...[/QUOTE]
En kaipaa lisätietoa, ei minua kamalasti kiinnosta Turkin historia (ja tietoa on kyllä).

Kurdikysymys on ongelmallinen. Kurdisissit tekivät iskujaan, heti sen perään tuli maanjäristys kurdialueille mikä nostatti joissain tahoissa pientä "siitäs saitte"- mentaliteettia. Mutta en minä Turkin mediassa huomannut mitään ilkkumista, vaan kovasti siellä surtiin tapahtunutta, ja kerättiin apua uhreille. Yhtä lailla siellä yksittäisillä ihmisillä on mielipiteitä suuntaan ja toiseen kuin täälläkin.

En kaipaa lisätietoa, ei minua kamalasti kiinnosta Turkin historia (ja tietoa on kyllä).

Kurdikysymys on ongelmallinen. Kurdisissit tekivät iskujaan, heti sen perään tuli maanjäristys kurdialueille mikä nostatti joissain tahoissa pientä "siitäs saitte"- mentaliteettia. Mutta en minä Turkin mediassa huomannut mitään ilkkumista, vaan kovasti siellä surtiin tapahtunutta, ja kerättiin apua uhreille. Yhtä lailla siellä yksittäisillä ihmisillä on mielipiteitä suuntaan ja toiseen kuin täälläkin.

Luulis nyt Turkin historian kiinnostavan jos on turkkilaisen kanssa naimisissa: oppisi paremmin ymmärtämään sukua ja Turkkia.

Sinä et huomannut Turkin mediassa kurdien ilkkumista, mutta suomalainen media huomasi.;)

Olisikohan kuitenkin niin, että niitä mätiä omenoita mahtuu kansaan kuin kansaan.
Onko a) kaikki suomalaiset mukavia b) kaikki ulkomaalaiset mukavia vai c) molemmissa on mukavia ja ei mukavia?

Ja voin kertoa, että maassa kuin maassa on rasismia. En oleta, että vaikka täällä Saksassa pidettäisiin kaikkia mamuja mukavina, ei edes meitä suomalaisia maahanmuuttajia. Kas kun meihinkin mahtuu monenlaista menijää.

Yleisesti ottaen suomalaiset eivät ole Euroopan tasollakaan yhtään sen parempia tai huonompia kuin muut, vaan kysymys on kulttuurien eroista, joka näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Olisikohan kuitenkin niin, että niitä mätiä omenoita mahtuu kansaan kuin kansaan.
Onko a) kaikki suomalaiset mukavia b) kaikki ulkomaalaiset mukavia vai c) molemmissa on mukavia ja ei mukavia?

Ja voin kertoa, että maassa kuin maassa on rasismia. En oleta, että vaikka täällä Saksassa pidettäisiin kaikkia mamuja mukavina, ei edes meitä suomalaisia maahanmuuttajia. Kas kun meihinkin mahtuu monenlaista menijää.

Yleisesti ottaen suomalaiset eivät ole Euroopan tasollakaan yhtään sen parempia tai huonompia kuin muut, vaan kysymys on kulttuurien eroista, joka näkyy ihan jokapäiväisessä elämässä.

Kaikissa kansoissa on niitä mätiä omenoita, mutta nyt on kyse mädännäisyyden määrästä ja siitä pitääkö niitä mätiä omenoita haalia lisää.

Kuule suhteesta ulkomaalaisen kanssa seuraa monesti parempaa kun Suomalaisen kanssa. Ainakin oma mieheni osaa kunnioittaa muita ihmisiä paljon paremmin kun Suomalaiset, hän ei tarvitse viinaa joka ikinen viikonloppu, käy töissä ja pitää minusta huolen ja sattumoisin tällä hetkellä odotetaan esikoistamme. Ei vaan voi ymmärtää miten helvetin idioottimaisia ihmisiä Suomi on täynnä.
Ymmärrätkö miten karkeasti sinä nyt yleistät, asenteesi suomalaisia kohtaan on vähintäänkin rasistinen. Ihmiset on yksilöitä, mätäpaiseita löytyy jokaisesta kansallisuudesta ja ihonväristä, tämä lienee fakta?!

Ymmärrätkö miten karkeasti sinä nyt yleistät, asenteesi suomalaisia kohtaan on vähintäänkin rasistinen. Ihmiset on yksilöitä, mätäpaiseita löytyy jokaisesta kansallisuudesta ja ihonväristä, tämä lienee fakta?!

Juu myönnän. Suutahdan monesti näissä asioissa aika helposti ja sanon vaikka mitä :) Faktahan on se, niinkuin sanoit, että mätäpaiseita löytyy kaikkialta ja kaikista, mutta suomalaiset on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kovia yleistämään ulkomaalaiset samaan "raiskaajaia, työttömiä sossupummeja"- muottiin mikä on todella sääli.

[QUOTE="vieras";24953214]Kaikissa kansoissa on niitä mätiä omenoita, mutta nyt on kyse mädännäisyyden määrästä ja siitä pitääkö niitä mätiä omenoita haalia lisää.[/QUOTE]

Mä kun luulin, että tässä oli kyse siitä että jonkun tytär seurustelee ulkkarin kanssa. Mutta taisi olla taas näitä tekemällä tehtyjä propaganda-ketjuja, kun ei ole mitään raflaavia uutisia tullut viime aikoina.

Mä kun luulin, että tässä oli kyse siitä että jonkun tytär seurustelee ulkkarin kanssa. Mutta taisi olla taas näitä tekemällä tehtyjä propaganda-ketjuja, kun ei ole mitään raflaavia uutisia tullut viime aikoina.

Totta tämäkin. Mua kiinnostaisi kyllä kuulla vähän enemmän ko. pojasta ja syytä miksi äiti on niin huolissaan? Minkä ikäinen poika on?
Jos vaikuttaa ihan ns. "normaalilta" (ehkä huono sanavalinta, älkää nyt vetäkö tästäkin kamalaa sotaa) niin äidin sijassa tutustuisin paremmin ko. ihmiseen ilman, että vetää ilman minkäänlaista tuntemusta mitään johtopäätöksiä.:x

[QUOTE="vieras";24954057]Juu, alennuin tasollesi.[/QUOTE]

Mahtaako sulla olla minkäänlaista älyllistä elämää kun täällä väkipakolla yrität provosoida muita?
No anyway, häivyn täältä tuollaisten idioottien iloksi (:

[QUOTE="vieras";24953186]Luulis nyt Turkin historian kiinnostavan jos on turkkilaisen kanssa naimisissa: oppisi paremmin ymmärtämään sukua ja Turkkia.

Sinä et huomannut Turkin mediassa kurdien ilkkumista, mutta suomalainen media huomasi.;)[/QUOTE]
Kyllä mulle on ymmärtämiseen riittänyt maassa asuminen (pari vuotta ennen miehen tapaamista ja pari vuotta sen jälkeen), siellä lomailu, sekä yli 10 v turkkilaisen kanssa eläminen, suvun kanssa hengailu, ja lukuisat turkkilaiset ystävät. Maan historia ja kulttuuri on tuttu ihan ilman Wikipedia-linkkejäkin...

2 toimittajaa sanoi jotain ikävää maanjäristyksestä ja kurdeista. Toinen taisi kommentoida että "ensin he teurastivat sotilaitamme ja poliisejamme, ja nyt he rukoilevat heiltä apua" tms. Niistä kommenteista Suomessakin uutisoitiin. Maassa on kuitenkin aika paljon lehtiä, tv-kanavia ja toimittajia, ja enemmistö uutisoi täysin asiallisesti. Siellä järjestettiin iso hyväntekeväisyyskonsertti maanjäristyksen uhrien auttamiseksi, kansa on lahjoittanut paljon tarvikkeita ja rahaa, ja vapaaehtoiset pelastajat matkustivat alueelle auttamaan.

Kyllä mulle on ymmärtämiseen riittänyt maassa asuminen (pari vuotta ennen miehen tapaamista ja pari vuotta sen jälkeen), siellä lomailu, sekä yli 10 v turkkilaisen kanssa eläminen, suvun kanssa hengailu, ja lukuisat turkkilaiset ystävät. Maan historia ja kulttuuri on tuttu ihan ilman Wikipedia-linkkejäkin...

2 toimittajaa sanoi jotain ikävää maanjäristyksestä ja kurdeista. Toinen taisi kommentoida että "ensin he teurastivat sotilaitamme ja poliisejamme, ja nyt he rukoilevat heiltä apua" tms. Niistä kommenteista Suomessakin uutisoitiin. Maassa on kuitenkin aika paljon lehtiä, tv-kanavia ja toimittajia, ja enemmistö uutisoi täysin asiallisesti. Siellä järjestettiin iso hyväntekeväisyyskonsertti maanjäristyksen uhrien auttamiseksi, kansa on lahjoittanut paljon tarvikkeita ja rahaa, ja vapaaehtoiset pelastajat matkustivat alueelle auttamaan.

Turkin historia on sulle tuttu, mutta linkissä ollut turkkilaisten tekemästä miljoonan ihmisen kansanmurhasta sulla ei ollut tietoa...

[QUOTE="vieras";24954623]Turkin historia on sulle tuttu, mutta linkissä ollut turkkilaisten tekemästä miljoonan ihmisen kansanmurhasta sulla ei ollut tietoa...[/QUOTE]
Mistä ihmeestä sulle tuli sellainen harhaluulo, etteikö mulla olisi ollut tietoa armenialaisten kansanmurhasta? Voi jeesus, en mä mikään "mä en tiiä mittää ja elän pullossa"- ihminen ole.

Ja lisäksi on myös olemassa se karu tosiseikka, että jos mies (mamu) tahtoo vain oleskeluluvan, niin sille kelpaa minkälainen sotanorsu tahansa, vaikka nainen olisi 15 v vanhempi ja 9 lapsen (joilla 8 eri isää) kouluttamaton kaljaan menevä leukakarvojen liikakasvusta kärsivä hielle haiseva yyhoo jolla tuskin on kovinkaan suurta vientiä miesmarkkinoilla yleisesti ottaen. Kyllä, näitä on nähty myös tässä vuosien varrella.

Tähän ei ole lisättävää.

[QUOTE="vieras";24954724]Ai sillä armenialaisten kansanmurhalla oikein kehuskellaan miniälle.[/QUOTE]
Ei oo kertaakaan vuosien varrella kyllä tullut puheeksi miehen tai suvun kanssa...ihan osaan itse lukea lehtiä, kirjoja, nettiä.

Tavallaan tosi söpöä, kun joku palstamamma tai -pappa copypastaa pätkän Wikipediasta kuvitellen, että tieto on mulle ihan uutta. Hupaisaa ja söpöä.

Edesauttaako tuo suomalaisten (se kirjoitetaan pienellä) haukkuminen sun asiaasi jotenkin? Ei. On noloa tuomita ihminen ihonvärin perusteella, mutta aivan yhtä noloa on tuomita ja yleistää suomalaiset juopoiksi tms.

Mä oon ollut yli 10 v naimisissa oman ulkomaalaisen mieheni kanssa, meidän yhteiset lapset on melkein 8 v ja melkein 6 v + kolmas lapsi tulossa. Sulle sanoisin vinkkinä, että ei kannata provosoitua ihan jokaisesta "kaikki ulkomaalaiset on raiskaajia"- tms jutuista. Enkä mä näe mitään ideaa siinäkään, että haukutaan sitten omaa kansaa eli suomalaisia vastineeksi. Juu, on tässä kansassa juoppoja ja vaimonhakkaajia, muttei suinkaan kaikki tai edes enemmistö. Ainakin mulla on ollut etuoikeus saada ihana suomalainen isä, mielettömän mukava suomalainen veli, ja kymmenittäin ellei sadoittain mukavia suomalaisia miespuolisia ystäviä ja tuttuja, joiden haukkuminen juopoiksi tai muuten vaan ikäviksi ihmisiksi tuskin edistäisi mun asemaani monikulttuurisen perheen äitinä millään lailla.

Ja tässä yli 10 v aikana on tullut nähtyä myös se karu tosiasia, että kaikki kahden kulttuurin liitot eivät onnistu, ja osa eroista on kaikkea muita kuin kauniita. Juu, suomalaisetkin eroaa toki, tiedän sen. Mutta suomalaisen kanssa eläessä ja suomalaisesta erotessa ei ole ehkä ihan kaikkia jännitysmomentteja mitä ulkomaalaisesta erotessa pahimmillaan voi olla. Uskaltaudun sanomaan myös sen, että suomalaisen kanssa ollessa ei tarvitse uhrata ajatustakaan sille karulle tosiasialle, että toinen on kanssasi ehkä vain oleskeluluvan saadakseen - taas tällä viikolla tuli vastaan pariskunta, jonka miesosapuoli lähtee heti kun saa oleskeluluvan. Vaimo ei vaan tiedä sitä. Enkä minä kerro, koska asia ei kuulu mulle.

Samaa mielta Anatolian kanssa. Ja mullakin kokemusta 10 vuodesta ja kolme lasta. Monikulttuurisella suhteella on yleensa enemman haasteita, ja valitettavan monesti ne ei tule ensimmaisien vuosien aikana ilmi, usein vasta lasten myota kasvatus asioissa ym. Monikulttuurinen suhde voi olla parhaassa tapauksessa todella antoisa, mutta kummankin osapuolen on varauduttava tekemaan komppromisseja jotta suhde voisi onnistua terveella pohjalla.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä