N
nnnn
Vieras
no joo..tuskinpa kaikki ulkomaalaiset raiskaajia,rikollisia tai muuten vaan mätiä on:O kyllä suomalaisetkin osaa..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko?Ottaapahan vaan päähän miten rasistinen maa tämä on.
Oleskelulupa asiassa oot kyllä ihan oikeassa. Itsekkin tiedän monta tällaista tapausta. Enkä mä nyt toki sanokkaan, että kaikki ulkomaalaiset olisi niin lutusia ihania ja kilttejä, enkä myöskään sano, että Kaikki suomalaiset olisi juoppoja. Se nyt vaan sattuu olemaan karu totuus, tai sitten huono tuuri omalla kohdalla, että aika suuri osa suomalaisista on alkoholisoituneita tms. Ja olen myös törmännyt moneen sellaiseen suomalaiseen mieheen jotka katkerina haukkuvat ulkomaalaisia koska nainen on ulkomaalaisen kanssa eikä hänen kanssaan ja näistä tapauksista joita minä tiedän on suurin osa juoppoja. Enkä nyt tarkota myöskään sitä, että jos minä olen törmännyt näihin, niin koko maailma olisi samanlainen. Ei, se suomalaisten haukkuminen ei edistä mun asiaa, mutta tuskinpa se ulkomaalaisten haukkuminenkaan kenenkään asiaa edistää. Sekä suomalaisissa ja ulkomaalaisissa, niinkun ylipäänsä kaikissa ihmisissä on omat hyvät ja huonot puolensa, turha lähteä yleistämään vaikkakin myönnän niin itse tehneeni. Ottaapahan vaan päähän miten rasistinen maa tämä on.
Ottaapahan vaan päähän miten rasistinen maa tämä on.
Tästäkin voi olla vähän omien kokemuksien perusteella montaa eri mieltä, mutta minä olen sitä mieltä, että on. Täällä päin lapsetkin huutelee tummille ihmisiä karkeuksia kuten "vitun neekeri" tai lauleskelee jotain typerää viisua "neekereistä".Onko?
Väittäisin, että tuokin asia on hyvin pitkälti ihmisestä kiinni. Nettikirjoittelut on asia erikseen, netissä vihataan milloin mitäkin ja ketäkin (ulkomaalaisia, teiniäitejä, kotiäitejä, lapsensa päiväkotiin vieviä äitejä, Nina Mikkosta, koiria/kissoja, suurperheen äitejä....lista lienee loputon), mutta oikeassa elämässä ja arjessa ei Suomi minusta ole järin rasistinen maa. Tai ei ainakaan meidän perheeseen ole kohdistunut juuri mitään rasistisuutta - ketäpä tuo työssäkäyvä, vaimoaan ja lapsiaan & muitakin ihmisiä hyvin kohteleva, taloyhtiön sääntöjen mukaan elävä mies häiritsisikään. Jos hän möykkäisi yöt, parkkeeraisi autonsa mihin sattuu, eläisi sossun rahoilla ja olisi ihmisille töykeä & ylimielinen niin hän tuskin olisi kovinkaan pidetty naapurustossamme tai työpaikallaan (no, sossun tuella eläessä ei hänellä työpaikkaa edes olisi).
Onko?
Väittäisin, että tuokin asia on hyvin pitkälti ihmisestä kiinni. Nettikirjoittelut on asia erikseen, netissä vihataan milloin mitäkin ja ketäkin (ulkomaalaisia, teiniäitejä, kotiäitejä, lapsensa päiväkotiin vieviä äitejä, Nina Mikkosta, koiria/kissoja, suurperheen äitejä....lista lienee loputon), mutta oikeassa elämässä ja arjessa ei Suomi minusta ole järin rasistinen maa. Tai ei ainakaan meidän perheeseen ole kohdistunut juuri mitään rasistisuutta - ketäpä tuo työssäkäyvä, vaimoaan ja lapsiaan & muitakin ihmisiä hyvin kohteleva, taloyhtiön sääntöjen mukaan elävä mies häiritsisikään. Jos hän möykkäisi yöt, parkkeeraisi autonsa mihin sattuu, eläisi sossun rahoilla ja olisi ihmisille töykeä & ylimielinen niin hän tuskin olisi kovinkaan pidetty naapurustossamme tai työpaikallaan (no, sossun tuella eläessä ei hänellä työpaikkaa edes olisi).
Unohtuikohan tässä taas se pointti: Minkäikäinen tämä poika on? Ja onko siis ulkomaalainen vai ihan Suomessa syntynyt? Ulkomaalainen kun voi olla vaikka venäläinen, romanialainen tai ruotsalainen. Vähän selvitystä asiaan kiitos.
Tästäkin voi olla vähän omien kokemuksien perusteella montaa eri mieltä, mutta minä olen sitä mieltä, että on. Täällä päin lapsetkin huutelee tummille ihmisiä karkeuksia kuten "vitun neekeri" tai lauleskelee jotain typerää viisua "neekereistä".
Voisin sanoa, että 85 % omista entisistä tuttavistani/kavereistani on rasisteja ja hirmu monta kertaa on meidänkin perään kadulla kävellessämme VIERAATKIN huudelleet rumuuksia.
onko se joltain teistä pois,jos joku seurustelee/elää parisuhteessa ulkomaalaisen kanssa?onko asenteenne sama,jos miehellä on ulkomaalainen puoliso?ainakin näitä palstamammojen juttuja kun lukee,niin
a) kaikki mamut on hakkaajia,raiskaajia,työtä vieroksuvia
b) on täytynyt "tyytyä" mamuun,kun ei suomalaista miestä ole saanut
itse henkilökohtaisesti en edes halua suomalaista miestä,olisin saanut kyllä jos olisin halunnut enkä olisi suhteessa,jossa olisin heikomassa asemassa ja mieheni tekee kyllä ihan oikeita töitä,joista maksaa veroja
ennakkoluuloina mm..s
Mietin omaa tuttavapiiriäni, sukuani yms lähipiiriä, ja juopot on kyllä todella pienessä vähemmistössä. Enemmistö on mukavaa, rehellistä, alko-ongelmatonta sakkia. Ikävää, jos jollain on lähipiirissään suurin osa miehistä juoppoja.
Mutta joo, tuohon loppuosaan. Haluat ehkä provosoida, mutta vastaan silti että eihän kyse kaikkien kohdalla ole siitä, että he joutuivat tyytymään mamuun koska eivät saaneet rehellistä mukavaa suomalaista miestä. Mutta on siinä sellainen pieni totuuden siemen, että jos vaikkapa oma isä on juoppo, ja syystä tai toisesta seurustelukumppanitkin ovat olleet juoppoja ja ikävästi naistaan kohtelevia, niin saattaahan siinä mennä usko suomalaisiin miehiin ja helpostihan nainen hullaantuu kun kohdalle tulee ulkomaalainen mies joka ei pulloon koske ja osaa puhua nätisti. Ja lisäksi on myös olemassa se karu tosiseikka, että jos mies tahtoo vain oleskeluluvan, niin sille kelpaa minkälainen sotanorsu tahansa, vaikka nainen olisi 15 v vanhempi ja 9 lapsen (joilla 8 eri isää) kouluttamaton kaljaan menevä leukakarvojen liikakasvusta kärsivä hielle haiseva yyhoo jolla tuskin on kovinkaan suurta vientiä miesmarkkinoilla yleisesti ottaen. Kyllä, näitä on nähty myös tässä vuosien varrella. Mutta ehkä se on win-win situation? En tiedä.
Omalla kohdalla kävi tylsästi ja ilman draamaa tai menneisyyden painolasteja niin, että törmäsin mieheen jonka halusin, ja hän sattui olemaan ulkkis. En osaa sanoa entisistä suomalaisista poikaystävistäni oikein mitään pahaa, hyvin kaikki mua kohtelivat eikä heillä ollut alko- tai muitakaan ongelmia. Sattuma vaan päätti niin, että se, jonka kanssa naimisiin menin ja perheen perustin, oli ulkomaalainen. Tai siis sattuma ja maantieteelliset faktat (ulkomailla ei oikein ollut muita kun ulkomaalaisia miehiä).
Minä en anna juurikaan painoarvoa copy-pastaamiselle, mutta kyllä turkkilaisissa tosiaan on rasisteja aika paljonkin.
Ja missähän kohtaa sanoin näin?