Typerää rutinaa, tiedän (pojan kummista)

Mulla keittää ihan täysillä pojan kummi. Asuu Tampereella ja me Jkl:ssä. Opiskelee jatekee osa-aikatöitä, joten rahat on tiukalla ja aika kortilla. Nähdään siis harvoin. Mä oon keväästä asti kutsunut häntä meille nyt kesällä käymään (olen luvannut maksaa junamatkat), sillä musta olis kiva, jos poika saisi viettää kumminsa kanssa YHDEN kiireettömän päivän vuodessa. Tämä kutsu on sisältänyt alusta asti implikaation, että kummi tulisi yksin, eikä ottaisi 6-vuotiasta tytärtään mukaan, sillä tämä tytär on äärimmäisen huomionkipeä tapaus ja hyvin mustasukkainen äidistään. Minun poikani ei siis pääse edes hetkeksi kummitätinsä syliin istumaan ilman, että asia on tytölle ongelma.

No. Saimme sovittua, että vierailu tapahtuisi tällä viikolla. Tänään tuli sitten viesti, että siirtyy ensi viikolle, EMME pääse tulemaan juuri nyt. Mua rupes veetuttamaan ihan täysillä asia - että ei kerta kaikkiaan pysty järjestämään kummilapselleen yhtä ainoaa päivää vuodessa. Ei kyllä tarvi tullakaan, jos kerran ei pääse tulemaan yksin. Tytön hoitoasia ei ole ongelma, sen tiedän ihan varmasti, heillä riittää Tampereella tukiverkostoa yllin kyllin (tytön isä, molemmat isovanhemmat, serkkuja, kummit...)

Sanokaa oonko mä nyt ihan turhasta suivaantunut? Typerä, lapsellinen ja itsekäs idiootti - olenhan?

No
No rehellisesti?

Kyllä.

En minä oleta pienen lapsen äidiltä koko päivän omistamista lapselleni, edes pitkän matkan pääsäs, jos omalla lapsella on eroahdistusta ja mustasukkaisuutta.

No johan on....aika kummallista että 6-vuotias on vielä niin mustis ettei äiti saa muihin koskea :| Ei mun mielestä yksi päivä vuodessa ole liikaa pyydetty omalle kummilapselle!Ja kyllähän kyseinen mamma varmaan käy omissa riennoissaan joskus ilman että tarttee ottaa lasta mukaan..miksei siis tulis teillekin..

purrot
Alkuperäinen kirjoittaja No:
No rehellisesti?

Kyllä.

En minä oleta pienen lapsen äidiltä koko päivän omistamista lapselleni, edes pitkän matkan pääsäs, jos omalla lapsella on eroahdistusta ja mustasukkaisuutta.
joo samaa mieltä+vaikutat itsekin aika ahdistavalta ja vouhkalta, sori.

vieras
Minun lasten kummit saatavat muistaa synttäreinä ja jouluna, mutta en vaadi käymään heitä. Voiko kummilta vaatia tuommoista. On ihan järkyttävää, että haluat hänen jättävän oman lapsensa ollakseen kummilapsen kanssa. Itse en voisi vaatia moista. En osaa selittää tarkemmin, mutta olet suivaantunut ihan turhasta. Kummius velvoittaa, mutta ei ihan siinä määrin, että kummilapsi menee jopa omien lasten edelle. Oletko sinä kenenkään kummi?

kummittelu on syvältä
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mulla keittää ihan täysillä pojan kummi. Asuu Tampereella ja me Jkl:ssä. Opiskelee jatekee osa-aikatöitä, joten rahat on tiukalla ja aika kortilla. Nähdään siis harvoin. Mä oon keväästä asti kutsunut häntä meille nyt kesällä käymään (olen luvannut maksaa junamatkat), sillä musta olis kiva, jos poika saisi viettää kumminsa kanssa YHDEN kiireettömän päivän vuodessa. Tämä kutsu on sisältänyt alusta asti implikaation, että kummi tulisi yksin, eikä ottaisi 6-vuotiasta tytärtään mukaan, sillä tämä tytär on äärimmäisen huomionkipeä tapaus ja hyvin mustasukkainen äidistään. Minun poikani ei siis pääse edes hetkeksi kummitätinsä syliin istumaan ilman, että asia on tytölle ongelma.

No. Saimme sovittua, että vierailu tapahtuisi tällä viikolla. Tänään tuli sitten viesti, että siirtyy ensi viikolle, EMME pääse tulemaan juuri nyt. Mua rupes veetuttamaan ihan täysillä asia - että ei kerta kaikkiaan pysty järjestämään kummilapselleen yhtä ainoaa päivää vuodessa. Ei kyllä tarvi tullakaan, jos kerran ei pääse tulemaan yksin. Tytön hoitoasia ei ole ongelma, sen tiedän ihan varmasti, heillä riittää Tampereella tukiverkostoa yllin kyllin (tytön isä, molemmat isovanhemmat, serkkuja, kummit...)

Sanokaa oonko mä nyt ihan turhasta suivaantunut? Typerä, lapsellinen ja itsekäs idiootti - olenhan?
Et, vaan äärimmäisen huomionkipeä tapaus.

neljä-ilman-viidettä
En minä ilkeäisi vaatia että kummi tulisi ilman lastaan. Kyllä sitä huomiota voi saada muutenkin, oli miten mustis lapsi tahansa, paljonhan se on siitä kummistakin kiinni.

MinäÄiti
Minun täytyy tunnustaa että en ole koskaan ''pyhittänyt'' yhtään päivää sille että olisin VAIN kummilapsen kans. Onneksi kukaan kummilasten vahemmista ei ole asiasta ottanu ressiä.Enkä ota itsekkään omien (kohta 5) lasten kummien kohdalla.
Minusta tuo kummiasia on nykyään tehty jotenki ihan käsittämättömäksi.

No kun mä en teitä sen paremmin tunne tai tiedä mitne läheisiä olette muuten niin voin vaan vastata omalla kokemuksellani eli mun lasten kummit asuvat myös toisessa kaupungissa n. 150km:n päässä meistä ja näemme oikeastaan ainoastaan kerran vuodessa synttäreillä ja silloin heillä on omat lapset myös mukanansa. En osais kuvitella tilannetta, että pyytäisin heidän antamaan yhden päivän pelkästään kummilapselle ilman omaa lastaan. Kuitenkin äidin vapaapäivä on ensisijaisen tärkeä sille omalle lapselle.

Ehkä mä sitten vaadin kummeilta liian vähän tai en ole kunnolla ymmärtänyt kummeuden merkitystä. Nyt kun mietin niin esim. esikoinen ei ole ikinä ollut kumminsa sylissä. Toki jos alan tätäkin asiaa oikein pohtimaan niin pahalta se tuntuu, mutta ajattelen että kummi on vain kummi (vaikkakin meidän tilanteessa lähin mahdollinen sukulainen) mutta pääasia että lapsillamme on rakastavat vanhemmat ja isovanhemmat.

vieras
Kyllä se oma lapsi on jokaiselle äidille se tärkein.Miksi tää kummiasetelma on nykyään menny niin jumalattoman tärkeäksi joillekin? Miksi sen kummilapsen takia pitäs muu elämä pysähtyä edes yhdeksi päiväksi. Kyllä mulle tulis vaivaantunut olo, jos kummilapseni äiti ei huolis mun lapsia mukaan kylään.

Kyllä mullekkin oma lapsi on tärkeempi kuin kummilapset..jotka ovat mulle todella tärkeitä..
Mä en ikinä alkais kummiksi jos mun lasta ei hyväksyttäisi...
Tai en pyytäis kummiksi ihmistä jolla olisi niin ärsyttävä lapsi,että se pitäisi jättää kotiin vierailujen ajaksi..
Ei kai sen kummin lapsi opi tulemaan kummilapsen kanssa toimeen ja pääsemän mustasukkaisuudestaan eroon jos ei mahista anneta.. :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Miksi te ette menisi sinne?
Siksi, koska heillä on kissoja, ja mä olen allerginen. Siksi, koska toivoisin nimenomaan pojalle ja kummille yhteistä aikaa, ja siellä tytär on koko ajan paikalla joka tapauksessa.
siis mustasukkainen sille tyttärelle..voi voi

En minäkään ole koskaan pyhittänyt kokonaista päivää kummilapsilleni. Jos oman kummityttöni äiti "vaatisi" minua tulemaan heille päiväksi ilman lapsia niin nauraisin päin naamaa.
Kyllä mun mielestä vaadit aika kohtuuttomia.

Soiku
Musta tuntuisi tosi oudolta vaatia, että meidän lasten kummit jättäisivät omat lapsensa jonnekin hoitoon siksi, että pääsisivät koko päiväksi kummilapsensa kanssa aikaa viettämään. Ok, kiva jos joku voi tehdä niin, mutta mun mielestä niin ei voi vaatia. Meidän lasten kummit tulevat omien lastensa kanssa kummilapsiaan moikkamaan ja kun me käymme katsomassa omia kummilapsiamme, niin meillä on omat lapsemme mukana.

Eli tiivistettynä: mun mielestä otat nokkiisi turhasta. Anteeksi vain.

Yhteistyössä