Typerää rutinaa, tiedän (pojan kummista)

*
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Sen tarkemmin tapausta tietämättä pidän outona sitä, ettei kummi saisi ottaa omaa lastaan mukaan.
Mä en valitsisi kummiksi sellaista kenen lasta/ muuta perhettä en kestäisi itse.
Pakko peesailla.
Peesailen myös. Ihan turha on rutista, että kummi ei tule, jos kiellät sen omaa lasta tulemasta! Mitäs itse ajattelisit, jos lapses kummi kutsuis sut kylään Tampereelle ja sanois, että älä ota lastas mukaan, kun se voi viedä huomion pois omasta lapsesta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huvittavaa sinänsä että sinä aina välillä moralisoit toisten juomista tms mutta itse syrjit kummisi lasta.
Miten mä sitä syrjin?
sitä teille kun se on niiin rasittava.
Voi vittu. Ihan varmasti se SAA tulla meille. Ihan varmasti mä en näytä sitä lapselle, että mua rasittaa, kun se ei anna äidilleen hetken rauhaa esim. koota palapeliä poikani kanssa. Ihan varmasti mä en sano mitään, vaikka se kailottaa koko kaupungille, kuinka ÄLLÖTTÄVÄ minun poikani on, kun se ei osaa vielä edes puhua kunnolla (no, 2,5 vee ei vielä osaa ihan kaikkia samoja asioita kuin 6-vuotias). Enkä sano mitään, vaikka se ei voi olla viittä minuuttia hiljaa, että poikani saisi nukahdettua päiväunille. Jne. Ihan varmasti mä ostan tälle tytölle synttäri- ja joululahjat, vaikken ole hänen kumminsa. Että siinä sulle syrjintää.
Miten 2,5 vuotias muka odottaa niin innolla kummia kylään, jos ei ole aikaisemminkaan juurikaan nähnyt ??? Sinä olet nyt tainnut vähän panna sanoja lapsen suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Vai haluatko kummin vain siksi teille, että pääsette miehen kanssa tuulettumaan?
Jos lapsi näkeekin kummiaan niin harvoin en oikein käsitä miten voi odottaa niin paljon melkein ventovierasta ihmistä.
Ei ei ei... se mun ja miehen ulosmeno on jo haudattu juttu (kummi ei ole siitä tammikuun jälkeen mitään puhunut, vain päiväreissusta), vaikka olisihan sekin kiva ollut, kun meillä ei ole isovanhempia tms. lähellä, niin että meillä on kahdenkeskistä aikaa ihan älyttömän vähän.

Eikä pointti nyt ole sinänsä se, että kyse on nimenomaan pojan kummista - vaan siitä, että hän ei pidä lupaustaan tulla YKSIN viettämään poikani kanssa aikaa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Nyt sanot,et saa tulla se lapsi vaikka ekassa tekstissäs tokaisit,ettei tartte kumminkaan tulla jos ei kerran yksin tuu... :eek:
"Ei kyllä tarvi tullakaan, jos kerran ei pääse tulemaan yksin"
tuota lausahdusta ei enään oteta huomioon ap on aina oikeasssa

Mun kanta tähän on se että SINÄ saat "vaatia" kummilta sitä mitä haluat. ikävä kyllä monesti ihmiset ovat hyvin itsekkäitä. On turha pakolla yrittää jos ei saa vastakaikua. Ikävää on jos lapsen kummi tai kummit eivät välitä. Ja aina löytyy niitä tekosyitä miksi ei voi sitä tätä ja tota, vaikka rehellisesti EI vaan kiinnosta. MÄ YMMÄRRÄN SUA!

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Nyt sanot,et saa tulla se lapsi vaikka ekassa tekstissäs tokaisit,ettei tartte kumminkaan tulla jos ei kerran yksin tuu... :eek:
"Ei kyllä tarvi tullakaan, jos kerran ei pääse tulemaan yksin"
No mieli tekis sanoa noin, mutta en mäkään nyt niin idiootti ole, että oikeasti kieltäisin sitä lasta tulemasta.

vieras
Vai haluatko kummin vain siksi teille, että pääsette miehen kanssa tuulettumaan?
Jos lapsi näkeekin kummiaan niin harvoin en oikein käsitä miten voi odottaa niin paljon melkein ventovierasta ihmistä.
Ei ei ei... se mun ja miehen ulosmeno on jo haudattu juttu (kummi ei ole siitä tammikuun jälkeen mitään puhunut, vain päiväreissusta), vaikka olisihan sekin kiva ollut, kun meillä ei ole isovanhempia tms. lähellä, niin että meillä on kahdenkeskistä aikaa ihan älyttömän vähän.

Eikä pointti nyt ole sinänsä se, että kyse on nimenomaan pojan kummista - vaan siitä, että hän ei pidä lupaustaan tulla YKSIN viettämään poikani kanssa aikaa
MIKSI pitäs tullakaan yksin, minä en ymmärrä. Etkä edes kommentoi tuota kuka ne valtavat odotukset 2,5 v pojan päähän asettaa ;)

huvittavaa sinänsä että sinä aina välillä moralisoit toisten juomista tms mutta itse syrjit kummisi lasta.
Miten mä sitä syrjin?
Voi vittu. Ihan varmasti se SAA tulla meille. Ihan varmasti mä en näytä sitä lapselle, että mua rasittaa, kun se ei anna äidilleen hetken rauhaa esim. koota palapeliä poikani kanssa. Ihan varmasti mä en sano mitään, vaikka se kailottaa koko kaupungille, kuinka ÄLLÖTTÄVÄ minun poikani on, kun se ei osaa vielä edes puhua kunnolla (no, 2,5 vee ei vielä osaa ihan kaikkia samoja asioita kuin 6-vuotias). Enkä sano mitään, vaikka se ei voi olla viittä minuuttia hiljaa, että poikani saisi nukahdettua päiväunille. Jne. Ihan varmasti mä ostan tälle tytölle synttäri- ja joululahjat, vaikken ole hänen kumminsa. Että siinä sulle syrjintää.
Miten 2,5 vuotias muka odottaa niin innolla kummia kylään, jos ei ole aikaisemminkaan juurikaan nähnyt ??? Sinä olet nyt tainnut vähän panna sanoja lapsen suuhun.
No kai se nyt odottaa, kun kummi puhelimessa sanoo, että hän tulee käymään, mennään sitten yhdessä puistoon niin saat näyttää sen sun suosikkivempeleen. Ja kyllä ne nyt sen verran ovat nähneet, että poika kumminsa muistaa.

vieras
Miten mä sitä syrjin?
No kai se nyt odottaa, kun kummi puhelimessa sanoo, että hän tulee käymään, mennään sitten yhdessä puistoon niin saat näyttää sen sun suosikkivempeleen. Ja kyllä ne nyt sen verran ovat nähneet, että poika kumminsa muistaa.
Meillä kyllä 2 v päästä unohtuu aika nopeasti, mitä puhelimessa on joskus juteltu.

Lokki
Kyllä se oma lapsi on jokaiselle äidille se tärkein.Miksi tää kummiasetelma on nykyään menny niin jumalattoman tärkeäksi joillekin? Miksi sen kummilapsen takia pitäs muu elämä pysähtyä edes yhdeksi päiväksi. Kyllä mulle tulis vaivaantunut olo, jos kummilapseni äiti ei huolis mun lapsia mukaan kylään.
Totta kai mä sen huolin, ei siitä ole kysymys. Mua vaan surettaa oman lapseni puolesta, koska hän odottaa kummitätiä kylään, että pääsee piirtämään ja tekemään kuperkeikkoja ym., mutta ei siitä mitään tule, kun kummini tytär määräilee ja haukkuu poikaani minkä kerkeää eikä anna äidilleen vielä 6-vuotiaanakaan esim. vessarauhaa.
Mitä jos sinä viettäisit sillä aikaa sen kummin lapsen kanssa aikaa?

Joo. Okei. Mä olen kohtuuton. JOS mun poikani olis samanlainen, niin todellakin jättäisin sen vastaavassa tilanteessa kotiin, sillä mä haluaisin viettää myös moisen päivän kummilapseni perheen kanssa rauhassa. Eihän se oo kivaa lapsellekaan, jos koko ajan pitää vaania ja vaatia äidin huomiota.

Sanokaa vielä se, onko tuon kummin lapsen käytös teistä ihan okei? Olenko mä tosiaan ainoa paska tässä jutussa?

Mä toivon,ettei mun kummilasten vanhemmat ajattele mitään tän kaltaista mun erittäin riehakkaasta kohta kolme vuotiaasta neidistä joka on melkein aina mukana kun vietän kummilasteni kanssa aikaa..
Tai jos ovatkin ni toivon,että puhuvat suunsa puhtaaksi suoraan..

Vaikka m tosin nään viikon välein molempia kummilapsiani..
Ja haluan tutustua heihin..ja viettää aikaa heidän kanssaan..
Mutta mun lapsi on mun lapsi ja tulee olemaan läsnä kummilasten hoidon/tapaamisten yhteydessä todella usein..

Ainii pakko mainostaa,että sain kolme kuukautta vanhan kummityttöni hekottamaan ensikertaa:)
Oon niin leso kyl ettei mitään rajaa:D

Noi lauseet pisti silmään ja valotti mulle aika paljon tätä hommaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Kyllä se oma lapsi on jokaiselle äidille se tärkein.Miksi tää kummiasetelma on nykyään menny niin jumalattoman tärkeäksi joillekin? Miksi sen kummilapsen takia pitäs muu elämä pysähtyä edes yhdeksi päiväksi. Kyllä mulle tulis vaivaantunut olo, jos kummilapseni äiti ei huolis mun lapsia mukaan kylään.
Totta kai mä sen huolin, ei siitä ole kysymys. Mua vaan surettaa oman lapseni puolesta, koska hän odottaa kummitätiä kylään, että pääsee piirtämään ja tekemään kuperkeikkoja ym., mutta ei siitä mitään tule, kun kummini tytär määräilee ja haukkuu poikaani minkä kerkeää eikä anna äidilleen vielä 6-vuotiaanakaan esim. vessarauhaa.
Mitä jos sinä viettäisit sillä aikaa sen kummin lapsen kanssa aikaa?
Sanoun jo, että viettäisin toki, mutta kun tälle lapselle ei sovi moinen. Pitää olla ÄITI lähellä koko ajan. Katsokaas, kun äidillähän voisi olla vaikka kivaa minun poikani kanssa.

häh

Mutta sähän sanoit että lapsikin saa tulla (mikä on mielestäni täysin normaalia kyllä)
Noin pieni lapsi ei oikeasto osaa odotta jotain pari kertaa näkemäänsä kummia, ei todellakaan.
Sä olet itse ladannut siihen ihmiseen ja kummiuteen liikaa odotuksia ja nyt suo harmittaa kun ne romuttuu. Eikö se ihminen olekaan sitä mitä kuvittelit ja sekin ottaa päähän?

Lopeta vaatiminen. Tulee kun tulee, tyttären kanssa tai ilman. Pojallesi se on oikeasti ihan sama katsooko kummitäti sen yhden kuperkeikan vai viettääkö kokonaisen päivän hänen kanssaan. Joskus ne hetket ovat arvokkaampia ja helmiä.

neljä-ilman-viidettä
No sen verran tökerö tämä kummi MINUN mielestä on, että lupaukset (ylipäätään tulemisesta, yksin tai yhdessä lapsensa kanssa) täytyisi pitää. Okei, jos oikeasti tällä viikolla on tullut hyvä syy tulemisen siirtämisen, niin tulee sitten ensi viikolla. Kunhan tulee...

Kummasti tunnut tietävän tytön käyttätymisen, vaikka harvoin näette, etkä voi heillä kotonakaan käydä. En voi muuta sanoa, kuin hyvä, etten ole lapsesi kummi.
No poikani elinaikana on nähty yhteensä suunnilleen parikymmentä kertaa, ja aina on sama meno. Aika todennäköistä on, että jatkuisi edelleen. Aiemminhan me käytiin siellä, mutta ei enää tän vuoden puolella, koska ottivat ne kissat talouteensa, ja mä en voi sellaiseen asuntoon mennä. Mieskään ei ole lähtenyt pojan kanssa kaksin käymään, kun kummi on kuitenkin minun ystäväni.

öö, mulle riittäisi, että meidän lasten kummit edes joskus näkisivät kummilapsiaan. Mä en edes ole tullut ajatelleeksi, että he eivät voisi nähdä heitä ilman, että ottaisivat omat lapsensa mukaan :eek: Ihan utopinen juttu mulle, joten en edes osaa ajatella asiaa.

[
Sanoun jo, että viettäisin toki, mutta kun tälle lapselle ei sovi moinen. Pitää olla ÄITI lähellä koko ajan. Katsokaas, kun äidillähän voisi olla vaikka kivaa minun poikani kanssa.
Lapset on erilaisia. Ja oma lapses on vielä aika pieni... Osaako hän edes kaivata laatuaikaa kummin kanssa? Vaikka ajatuksenahan se on mukava.

Yhteistyössä