Olen kummi, ja parasta kummiudessa ovat nimenomaan kummilapsen kanssa vietetty yhteinen aika. Käyn säännöllisesti n. 4 kertaa vuodessa kummityttöni kanssa elokuvissa, teatterissa, syömässä tms. koska haluan nimenomaan oppia tuntemaan hänet ja tietää, mitä hänelle kuuluu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minun lasten kummit saatavat muistaa synttäreinä ja jouluna, mutta en vaadi käymään heitä. Voiko kummilta vaatia tuommoista. On ihan järkyttävää, että haluat hänen jättävän oman lapsensa ollakseen kummilapsen kanssa. Itse en voisi vaatia moista. En osaa selittää tarkemmin, mutta olet suivaantunut ihan turhasta. Kummius velvoittaa, mutta ei ihan siinä määrin, että kummilapsi menee jopa omien lasten edelle. Oletko sinä kenenkään kummi?
Enkä mä ole esittänyt poikani kummille mitään vaatimuksia, olen ainoastaan hiljaa mielessäni toivonut, että hän jättäisi tyttärensä kotiin yhdeksi päiväksi, sillä olen väsynyt kuuntelemaan ainaisia selityksiä siitä, kuinka HÄNEN tyttärellään on nyt tämä VAIHE, että tarvitsee ERITYISHUOMIOTA. Sitä paitsi, tämä kummi on siinä määrin boheemi tapaus, ettei tulisi mieleenikään odottaa häneltä korttia minään päivänä, lahjatkin tulevat milloin tulevat - jos tulevat. Sitä paitsi yhteinen aika on mielestäni arvokkain lahja.