Mä olen kanssa aikalailla samassa tilanteessa. Olen ympäristötekniikan inssi, eikä töitä tunnu löytyvän ei millään. Alkaa pikkuhiljaa kaduttaa koko alavalinta, välillä olen toki oman alan töitä tehnyt, mutta myös ihan muuta, kouluttanut itseäni lisää ja ollut myös työttömänä. Nyt olen ollut n. 4 kuukautta työttömänä, tiedän ettei se ole aika eikä mikään, mutta silti mulla alkaa oikeasti jo levitä pää. Tiedän, että pitäisi vaan olla sitkeä ja toiveikas, mutta silti tunnen itseni täydelliseksi luuseriksi, kun töitä ei vain ole!! Eikä sitä tunnetta paranna yhtään se, että jatkuvasti kuulen kommettia muilta "no eikö muka insinööreillä ole töitä?" No ei ole helvetti!! Kaupan kassalle tai siivoamaan ei kannata lähteä, koska saan enemmän ansiosidonnaista kuin noista töistä palkkaa. Tämä toimettomuus, jatkuvat pettymykset työnhaussa ja olo, etten ole millään tavalla hyödyksi tälle yhteiskunnalle on uskomattoman masentavaa. Ja vaikka rahallisesti jotenkuten pärjääkin, ei näillä tuloilla voi todellakaan suunnitella elämäänsä kovin pitkälle eteenpäin. Huh, raivostuttaa ihan, voimia kaikille työnhakijoille, ei tässä muukaan auta